سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نه بخدایى که از قدرت او درمانده شبى سیاه به سر بردیم که روزى سپیدى را در پى خواهد داشت ، چنین و چنان نبوده است . [نهج البلاغه]
 
چهارشنبه 89 شهریور 24 , ساعت 7:24 عصر

 


اکبر عبدی بازیگر سینما و تلویزیون به دنبال وخامت حالش به بیمارستان آتیه منتقل شد و در حال حاضر در شرایط روحی مناسبی به سر نمی‌برد.

پرستار ویژه اکبر عبدی گفت: «ایشان امروز به بیمارستان آتیه منتقل شده و در یک اتاق خصوصی بستری است.»

وی ادامه داد: «رگ‌های عمقی پای راست آقای عبدی لخته خون تولید می‌کند که در حال حاضر تحت نظر پزشک در حال رفع این مشکل ایشان هستیم.»

وی اظهارداشت: «آقای عبدی به خاطر ابتلا به بیماری دیابت تحت نظر قسمت قلب و همچنین غدد بیمارستان نیز هست و در حال حاضر در وضعیت بی‌هوش و هوشیار به سر می‌برد.»

پرستار اکبر عبدی در بیمارستان آتیه تهران، نداشتن روحیه را مشکل اصلی اکبر عبدی دانست و تصریح کرد:‌ «ارتباط ایشان با اطراف خوب است و فقط حالت خواب و بیدار دارد. مشکل اصلی این هنرمند که عمری دیگران را خندانده این است که روحیه پایینی دارد و ترجیح می‌دهد تنها در اتاقش باشد تا اینکه با دیگران ارتباط برقرار کند. مشکل ایشان به اصطلاح دپرسی است.»


سه شنبه 89 شهریور 23 , ساعت 8:34 عصر
 
 عوامل فروش فیلم های مستهجن به فروش اینترنتی اینگونه تولیدات مخرب روی آورده اند. در چند ماه گذشته همزمان با جمع آوری تعداد قابل توجهی از فیلم های غیر اخلاقی از سطح شهرها به ویژه پایتخت توسط نیروی انتظامی ، عوامل فروش فیلم های مبتذل خرید و فروش آنلاین و ارسال پستی آثار مبتذل را در دستور کار خود قرار داده است.

طی چند ماه اخیر، پیام هایی تحت عنوان « فیلم های داغ » به آدرس های پست الکترونیکی افراد(ایمیل) ارسال می شود که در این پیام ها مشخصات فیلم های مبتذل روز دنیا و آخرین سریال های غربی به همراه داستان و تصاویری از فیلم درج شده است .

برپایه این گزارش، در این پیام ها از مخاطب خواسته می شود که فیلم های مورد نظر خود را انتخاب کرده و بعد از پرداخت اینترنتی هزینه فیلم و کرایه حمل پستی، نشانی مورد نظر را به یک شماره تلفن همراه پیامک کند.

این گروه ها برای جذب بیشتر مخاطب، کسب درآمد و اشاعه فساد اخلاقی لیست تمامی فیلم های خود را به صورت روزانه برای نشانی های پست الکترونیکی ارسال می کنند.

سه شنبه 89 شهریور 23 , ساعت 8:31 عصر
 
 مازیار ناظمی ، مجری و گوینده اخبار صدا و سیما ، در وبلاگ شخصی اش مدعی شد که یکی از مربیانی که به عنوان کارشناس در برنامه های تلویزیونی و رادیویی حضور پیدا می کند ، در معادلات مالی پشت پرده فوتبال نقشی غیرقابل انکار دارد.

ناظمی در یادداشتی از ماجرای پول گرفتن مسئول استعدادیابی یکی از باشگاههای سرشناس از فرزند یکی از همکارانش پرده برداشته است.

به نوشته این چهره شناخته شده صدا و سیما ، شخص مذکور هنگام تست گرفتن از فرزند همکارش مدعی شده که تیم پایه باشگاه تنها یک جای خالی دارد که قیمتش هم 10 میلیون تومان است و بعد از چانه زنی با گرفتن 4 میلیون تومان ، جای خالی را به بازیکن جوان داده است.

ناظمی در پایان این داستان ، بدون اشاره به نام باشگاه و مسئول استعداد یاب آن ، تنها به ذکر آدرسی گنگ بسنده کرده است:«مسئول استعداد یابی و مربی محترم تیم بزرگی است که به عنوان کارشناس زیاد می آید در تلویزیون و رادیو ، دعا کنید بتوانیم شر اینها را از فوتبال و رسانه ها کم کنیم.»

سه شنبه 89 شهریور 23 , ساعت 8:27 عصر
 
 دیودونه امبالا کمدین فرانسوی در راستای تلاش برای عفو سکینه محمدی آشتیانی روز یکشنبه وارد تهران شده است.

اکسپرس نوشت: دیودونه پیش از عزیمت به تهران در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد: به شدت با مجازات مرگ مخالفم. من دوست ایران و ایرانیان هستم به تهران خواهم رفت؛ چراکه گفت‌وگو به مراتب موثرتر از توهین و تحریک است.

وزارت خارجه فرانسه درباره درستی راهی که این کمدین فرانسوی در پیش گرفته است ابراز تردید کرد و آورده است که مقامات فرانسه خواستار پادرمیانی و وساطت وی نشدند.

دیودونه که نمایشی را در ستایش رئیس جمهوری ایران به روی سن برده است گفت: اگر وزیر خارجه فرانسه درباره درستی اقدام من تردید دارد من نیز به درستکاری و صداقت وی در قبال فرانسه شک دارم.

سه شنبه 89 شهریور 23 , ساعت 8:24 عصر
 
 آیت‌الله دکتر سیدمصطفی محقق داماد، رئیس مطالعات اسلامی فرهنگستان علوم و رئیس بخش کلام مؤسسه حکمت و فلسفه ایران،‌ آمادگی خود را برای مناظره با منکران وجود خدا، به ویژه پروفسور استفان هاوکینگ اعلام کرد.

در پی اظهار تردید استفان هاوکینگ، فیزیکدان معروف مبنی بر نقش خدا در خلق کهکشان‌ها، آیت‌الله محقق داماد گفت:‌ موضوع وجود خدا و مبدأ جهان یک مسأله صرفاً مادی و مرتبط با علوم تجربی محض نیست که یک فیزیکدان به راحتی آن را انکار کند. بلکه کاملاً کلامی و فلسفی است. یک فیزیکدان بدون داشتن تخصص فلسفی و عدم آگاهی از براهین مستحکم عقلی، بدون گفت‌وگو با حکیمان و الهیون جز اینکه اظهار عدم آگاهی و عجز کند، چاره‌ای ندارد.

رئیس مطالعات اسلامی فرهنگستان علوم افزود: :«این اظهارنظر هرچند از سوی دانشمندی سرشناس باشد، یکی از نتایج جدایی و فاصله گرفتن علوم تجربی از الهیات است.این جدایی که در تاریخ علم سابقه چندان زیادی ندارد، موجب آفات عدیده‌ای است که در تاریخ علم و فلسفه رویارویی‌هایی به کرات دیده می شود. هنگامی که محمد زکریای رازی نسبت به برخی از مسائل دینی تردید و شبهه کرد، ابن‌سینا، به پاسخ شبهات او پرداخت و در آخر خطاب به وی گفت که این‌گونه سخن گفتن ناشی از آن است که با الهیات فاصله گرفته‌ای و غرق در علوم تجربی شده‌ای.»

آیت‌الله محقق داماد تصریح کرد: «اینجانب اعلام آمادگی می‌کنم که به همراه استادان کلام و حکمت اسلامی، اعضای گروه مطالعات اسلامی از نظر کلامی و فلسفی و با مددگیری از عالمان بزرگ علوم تجربی در فرهنگستان علوم ایران از جهات علوم تجربی، چنانچه این فرصت فراهم شود، در یک رسانه جهانی، بدون هیچگونه تنشی با پروفسور هاوکینگ به مناظره بپردازم و داوری را به وجدان پاک انسان‌های صاحب اندیشه و فکور واگذار کنم.»

شایان ذکر است، چندی پیش، پروفسور هاوکینگ در تازه‌ترین کتاب خود با عنوان «طرح بزرگ» آورده بود که نظریه انفجار بزرگ Big Bang (مِهبانگ)‌، نه تنها اتفاقی یا به خواست خدا نیست، بلکه نتیجه اجتناب‌ناپذیری از قوانین فیزیک است. این در حالی است که هاوکینگ در کتاب پرفروش «تاریخچه زمان» که در سال 1988 منتشر کرده بود نقش خالق در ایجاد کهکشان‌ها را پذیرفته بود.

نظریه مهبانگ، به عنوان منشاء کهکشان‌ها به صورت گسترده‌ای مورد قبول دانشمندان است.کتاب طرح بزرگ پروفسور هاوکینگ با مشارکت لئونارد ملودینو، فیزیکدان آمریکایی،‌ نوشته شده است.

سه شنبه 89 شهریور 23 , ساعت 8:23 عصر
 
مردم لائوس برای تامین پروتئین بدنشان از حشرات استفاده می کنند.

به گزارش الجزیره انگلیسی، سوء تغذیه در کشور لائوس به شدت گسترش یافته ، براساس براوردهای سازمان ملل متحد حدود چهل درصد کودکان زیرپنج سال در لائوس از سوء تغذیه شدید رنج می برند زیرا به اندازه کافی مواد پروتئینی در رژیم غذایی انها وجود ندارد.

یکی از راههایی که مردم لائوس در این وضعیت برای تامین پروتئین مورد نیاز بدنشان انتخاب کرده اند استفاده از حشرات است.

آنها از حشرات در رژیم غذایی شان استفاده می کنند تا از این طریق بتوانند به بدنشان پروتئین برسانند.

مردم لائوس می گویند حشرات منبعی برای پروتئین است.

پروژه ای در لائوس در حال اجرا است که مورد حمایت سازمان خواربار و کشاورزی جهانی وابسته به سازمان ملل متحد است. این پروژه برای استخراج پروتئین از بدن حشرات است.

از انواع حشرات در رژیم غذایی مردم لائوس استفاده می شود.

بازارهای ویین تاین ، پایتخت لائوس، مملو از انواع حشرات مختلف است که به عنوان ماده غذایی به مردم عرضه می شود.

در کشورهای افریقایی و آسیایی از حشرات برای تامین ماده غذایی استفاده می شود.

سازمان خواربار و کشاورزی جهانی نیز تلاش می کند برای تامین امنیت غذایی جهان در این زمینه تحقیقات کند.

سه شنبه 89 شهریور 23 , ساعت 8:15 عصر
 
اکبر عبدی هنرپیشه سینما و تلویزیون به علت بیماری از روز گذشته در کلینیک سعادت آباد بستری شده است.


سه شنبه 89 شهریور 23 , ساعت 8:12 عصر
 
 این فیلم در جشنوره فیلم لندن که حدود یک ماه دیگر شروع می شود اکران خواهد شد.

فیلم ایرانی اُریون که به گفته مسئولان جشنواره بطور غیرقانونی در ایران ساخته شده است به نمایش
عموم گذاشته خواهد شد .

به جشنواره امسال لندن حدود 197 فیلم بلند راه یافته است که تنها فیلم ایرانی راه یافته به این جشنواره فیلم اُریون به کارگردانی "ز ع" است.

وی در کارنامه خود چند فیلم مستند دارد و ظاهرا این اولین فیلم بلندش است که بدون مجوز در ایران ساخته شده و قصه فیلم هم قصه عجیبی است.

قصه دختری که با استاد دانشگاهش یک رابطه جنسی برقرار می کند و سپس آن دو تلاش می کنند که با یک عمل جراحی این مسئله را جبران کنند.

چندین و چند فیلم این گونه به طور غیرقانونی و علیه احکام و یا اداب ایرانی ساخته و در خارج از کشور به نمایش گذاشته شده تا وجهه ایران اسلامی را زیر سئوال ببرند با این وجود هنوز هیچ ارکان و سازمانی مسئولیت پیگیری و جلوگیری از این نوع اقدامات را به عهده نگرفته اند.

سه شنبه 89 شهریور 23 , ساعت 8:9 عصر
 
 شب گذشته گروهی ناشناس به دفتر روزنامه راه مردم واقع در صادقیه حمله کردند.

نیمه شب گذشته گروهی ناشناس که از تعداد آنها اطلاعی در دست نیست با شکستن در، وارد دفتر روزنامه شده و با به هم ریختن دفتر و سرقت تعدادی از وسایل متواری شدند.

بنابر این گزارش،این در حالی است که چند روز مانده به روز قدس فردی ناشناس با تماس با دفتر روزنامه تهدید به حمله کرده بود. در حال حاضر نیروی انتظامی و پلیس امنیت در حال پیگیری این حادثه است تا مسببان آن را شناسایی کند

دوشنبه 89 شهریور 22 , ساعت 6:36 عصر
 
 یک زوج آمریکایی از یکی از شرکت‌های تولید کنسرو و غلات به اتهام پیدا کردن یک پوشک کثیف بچه درون یکی از محصولات خریداری شده، شکایت کردند.

«توماس» و «لین رادن بری» که اهل منطقه «آپسون کانتی» در ایالت «جورجیا» آمریکا هستند، در مصاحبه‌ای با یکی از روزنامه‌های محلی این ایالت اعلام کردند که روز گذشته پس از یافتن یک پوشک کثیف بچه، درون قوطی کنسرو از فروشگاه و کارخانه تولید کننده شکایت کردند.

«لین رادن بری»، ادامه داد: ما روز گذشته پس از خرید یک بسته کامل کنسرو و غلات از فروشگاهی در منطقه به منزل بازگشته و من در یکی از قوطی‌ها را برای شوهرم باز کردم. او مشغول خوردن شد تا این که به حالت وحشت‌زده متوجه وجود چیزی شبیه پوشک بچه درون قوطی شد. من سریعا با اورژانس تماس گرفتم و او را که به حالت تهوع افتاده بود، به بیمارستان منتقل کردند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، شکایت این زوج در دادگاه منطقه «آپسون» مورد بررسی قرار گرفت، اما هنوز مشخص نیست چه حکمی برای کارخانه و فروشگاه صادر شود.

<      1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ