سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر که بگوید من دانشمندم، نادان است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
جمعه 89 شهریور 26 , ساعت 6:55 عصر

ایسنا نوشت:

رییس ستاد حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت کشور گفت: هنوز در خصوص بنزین ذخیره شده در کارت‌های مردم تصمیمی گرفته نشده است.

سردار محمد رویانیان با اشاره به اینکه تعداد زیادی از رانندگان هم‌اکنون در کارت‌های سوخت خود بنزین ذخیره دارند، افزود: هنوز تصمیمی در خصوص بنزین‌های باقی مانده در کارت‌های مردم گرفته نشده اما فعلا برای مهرماه این بنزین‌ها همچنان در کارت‌های سوخت باقی مانده و به سهمیه مهرماه افزوده می‌شود.

رییس ستاد حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت کشور در خصوص سهمیه بنزین مهرماه گفت: سهمیه بنزین خودروها از مهرماه به صورت ماهانه داده می‌شود و فعلا تغییری نکرده است.

وی با اشاره به این که تا زمانی که دولت و شخص رییس جمهوری اجرای هدفمندی یارانه‌ها را اعلام کند سهیمه بنزین خودروها به صورت ماهانه داده می‌شود افزود: بر اساس تمهیدات اندیشیده شده سهیمه بنزین خودروها در مهرماه بدون تغییر نسبت به قبل ارایه می‌شود و 31 شهریورماه سال جاری در کارت سوخت خودروها شارژ خواهد شد.

سردار رویانیان در خصوص سهیمه بنزین خودروهای شخصی نیز گفت: سهیمه بنزین این خودروها نیز در مهرماه همانند قبل همان 60 لیتر خواهد بود.

وی در خصوص سهمیه بنزین مهرماه گفت: سهمیه بنزین ماهانه خودروهای سواری بنزینی 60 لیتر، خودروهای سواری دوگانه سوز 60 لیتر، موتورسیکلت 25 لیتر، تاکسی بنزینی 500 لیتر، تاکسی دوگانه سوز 200 لیتر، تاکسی ال پی جی سوز 200 لیتر، آژانس بنزینی 300 لیتر، آژانس دوگانه سوز 200 لیتر، آژانس ال پی جی سوز 200 لیتر، مسافربر شخصی بنزینی 300 لیتر، مسافربر شخصی دوگانه سوز 200 لیتر، مسافربر شخصی ال پی جی سوز 200 لیتر، خودرو خطی بین‌شهری بنزینی 750 لیتر، خودرو خطی بین‌شهری دوگانه سوز 500 لیتر، خودروهای آموزشگاه رانندگی بنزین‌سوز 300 لیتر، خودروهای آموزشگاه رانندگی دوگانه سوز 200 لیتر، وانت نوع یک بنزینی 200 لیتر، وانت نوع یک دوگانه سوز 100 لیتر، وانت نوع دو بنزینی 400 لیتر، وانت نوع دو دوگانه سوز 200 لیتر، کامیونت و کامیون بنزینی 400 لیتر، کامیونت و کامیون دو گانه سوز 200 لیتر، خودروهای دستگاه‌های عمومی بنزینی 100 لیتر، خودروهای دستگاه‌های عمومی دوگانه سوز 100 لیتر و سهمیه خودروی آمبولانس بنزینی ماهانه 750 لیتر تعیین شده است.


پنج شنبه 89 شهریور 25 , ساعت 7:38 عصر
بنا به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش منطقه خسروشهر، به منظور ایجاد هماهنگی و کسب آمادگی لازم برای شروع فعالیتهای آموزشی و پرورشی ،جلسه ی مدیران در سالن اجتماعات اداره با حضور مدیران و مسئولین اداره برگزار شد .در این جلسه ابتدا آقای امیر حقیان ریاست محترم اداره  با اشاره به کسب آمادگی لازم برای بازگشائی مدارس گفت : مدیران باید طوری برنامه ریزی نمایند تا دانش آموز زمانی که وارد محیط آموزشی می شود ، احساس کند به یک محیط منظم ، به یک محیط علمی و مجموعه ای که تمامی عوامل آن با هم مرتبط و هماهنگ هستند، وارد شده است .دانش آموز نباید با ترس و تهدید و تنبیه بدنی تحصیل کند ،اگر منابع اسلامی را مطالعه کنید استفاده از اهرم زور و تنبیه بدنی جائی ندارد ،یک زمانی این اندیشه را در ذهن های ما جا کرده اند که باید از زور و فشار برای تعلیم و تربیت استفاده کرد ،بعد هم می گویند این ملت در بهترین مکان و فضای آموزشی که اندیشه ها شکل بگیرد از کتک و تنبیه استفاده می کنند و بر علیه کشور و مردم ما سوء تبلیغات می کنند .

  وی در ادامه از روند ثبت نام اینترنتی دانش آموزان انتقاد کرد و گفت : اطلاعات تمامی دانش آموزان باید در سایت اعلام شده ثبت شود تا از بروز مشکل در ایام منتهی به آخر شهریورپیشگیری شود . همچنین در ادامه برخی از مواردی که در آستانه بازگشائی مدارس بایدمدنظر قرار گیردبرشمرد و گفت : از نظر ساماندهی نیروی انسانی و رعایت تراکم و همچنین پوشش مناسب دانش آموزان و معلمان و بهساز ی وپاکسازی محیط و انجام تعمیرات و جمع آوری وسایل اسقاطی و نیز کسب آمادگی لازم در اولین روز از سال تحصیلی باید اقدامات لازم به موقع انجام شود. ایشان در ادامه با مثبت خواندن ایجاد مجتمع های آموزشی و پرورشی  در منطقه و طرح تحول بنیادین گفت :به حول و قوه الهی وتکرار سه بار رمز" یا علی ابن ابیطالب" فعالیت مجتمع های آموزشی و پرورشی منطقه شروع گردید .

 در ادامه با اشاره به اهمیت بزرگداشت ارزشهای دفاع مقدس و جنگ تحمیلی بر ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال آن به نسل جوان تاکید کردند . وی در ادامه با اشاره به اهیمت رسیدگی به دانش آموزان مشکل دار بر شناسائی خانواده های تحت پوشش سازمان بهزیستی ،کمیته امداد و مطلقه تاکید کردند .همچنین بر لزوم شناسائی و توجه به فرزندان شاهد و ایثارگر و حل مشکلات ایشان تاکید کردند .

سپس اقای معصومی کارشناس بازرسی و امور حقوقی ، فرم ارزیابی عملکرد واحد های آموزشی ابتدائی راهنمائی متوسطه راتشریح کرد و از مدیران خواست با همکار ی همه عوامل اعم از اداری و آموزشی و خدماتی ، انجمن اولیا ء و مشارکت مردم در مهیا نمودن فضای آموزشی و پرورشی و تامین امکانات مورد نیاز تلاش نمایند .همچنین تنظیم برنامه سالانه ،توجه به تخصصی بودن دبیران ، تهیه لیست دانش آموزان ،توزیع کتب درسی ، ثبت حضور و غیاب کارکنان و دانش آموزان ،تشکیل جلسه انجمن اولیا و مربیان،رسیدگی به وضعیت بهداشتی و غبار روبی فضاهای موجود،پاکسازی دیوار های مدرسه ،تزئین سردرب و محوطه ورودی،گرامیداشت هفته دفاع مقدس و سال همت مضاعف و کار مضاعف و پخش فرمایشات مقام معظم رهبری و نیز قدردانی از بازنشستگان و دانش آموزان ممتازدر مراسم باز گشائی مورد انتظار است .  در خاتمه جلسه با ذکر صلوات خاتمه یافت.    


پنج شنبه 89 شهریور 25 , ساعت 6:55 عصر
روایت هاشمی رفسنجانی از دیدن امام به طور مکرر  در خواب در ماه رمضان امسال

 

 رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در ماه رمضان مکررا خواب رهبر فقید انقلاب را دیده است، از قول ایشان گفت که من بیشتر از دوران حیاتم به شما کمک می‌کنم.

به گزارش  ایلنا، آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی در مراسم تجدید بیعت اعضای مجلس خبرگان رهبری که حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی نیز حضور داشت، ضمن ابراز خوشحالی از توفیق زیارت مجدد امام راحل، چنین افزود:

• نمی‌دانم چه شده است که امسال در ماه رمضان امام را زیاد خواب می‌دیدم‎؛ البته در طول سال معمولاً گاهی خواب ایشان می‌بینم.

• در ماه رمضان امسال معمولاً خواب امام را بعد از هنگام سحر، گاهی در حال سخنرانی، درس یا مانند وقتی به محضرشان می‌رسیدیم، مشاهده می‌کردم و گاهی هم با علم به اینکه ایشان در حیات نیستند خوابشان را می‌دیدم که این حالت دوم خیلی برایم تازگی دارد و در این ماه زیاد اتفاق افتاد.

• در این خواب‌ها خیلی مجال صحبت کردن و سوال کردن پیش نمی‌آمد و اگر هم بود یادم نیست، زیرا انسان همه خواب‌ها را به یاد ندارد، اما در حالت اطلاع از رحلتشان حالشان مساعدتر از حالت طبیعی بود.

• در خواب یکبار به امام عرض کردم که ما برعهد خودمان هستیم و با همه توان میراث شما را ادامه می دهیم و در حفاظت از آن تلاش کرده و کوتاهی نمی‌کنیم که ایشان فرمودند "من این را می‌دانم و گاهی نگران و گاهی  خوشحال می‌شوم" که نمی دانم این تعبیر چگونه بود. من هم گفتم شما اکنون حضور ندارید‏، اما ما همچنان نیاز به شما داریم و شفاعتمان بکنید. امام هم مجددا گفتند که "من بیشتر از دوران حیاتم به شما کمک می‌کنم و چراکمک نکنم؟".

• مجموعه این خواب‌ها منسجم و یکنواخت نبود و اصولا خواب نمی‌تواند حجت باشد.

• به نظر می‌رسد اکنون دست امام بازتر از ماست و امکان شفاعتشان بیشتر است و حتما ما را فراموش نمی‌کند. اگر میراثی که در اختیار تاریخ و همه مسلمانان و بشریت گذاشتند، آسیب ببیند، قطعا ایشان ناراحت می‌شوند و حتما کمک می‌کنند و از اجدادشان شفاعت خواهند خواست. البته امام واقعیت را بیشتر از ما می‌بیند؛ اگر ما از پنجره می‌بینیم ایشان گویا از پشت بام می‌بینند و فضای اطراف را نیز تشخیص می‌دهند که در آن چه می‌گذرد.

•خداوند بهتر از هر کس می‌دانند که خیلی از انسان‌ها مخلصانه در راه خودش و امام مجاهدت کردند و در تاریخ یک سند بزرگ به نام مکتب اهل بیت را ثبت کردند و خداوند حجت جدیدی از طریق امام و دوستانشان به بشریت نشان دادند و همه مشکلات را هم در دوران حیات ایشان و بخشی از آنها را در زمان رحلت، پشت سر گذاشتیم، اما شرایط جدید قدری متفاوت است و دشمنان با تمام تجربه خود به میدان آمدند.

• اظهارات دیروز سران برخی کشورها در قضیه بازرسان آژانس بین‌المللی اتمی نشان می‌دهد که آمریکا و اروپا خیلی اوقات تلخی و تهدید می‌کنند و در همین راستا نماینده های آنها در شورای امنیت تهدید کرده‌اند که فشار مضاعف به ایران می‌آورند، درحالی که اقدام ایران در نپذیرفتن بازرسان آژانس به دلیل عدم اعتماد به آنها و درخواست تعویض این بازرسان امری کاملاً قانونی است.

• آنها گفتند که در بازرسی قبلی فلزی دیده ایم که به درد کلاهک هسته‌ای می‌خورد، اما این فلز در بازرسی جدید نبود و روی همین مساله جنجال کردند؛ طبعا ایران روی این گزارش‌ها حساس می‌شود و آنها را طبیعی نمی‌داند.

• غربی‌ها تهدید کرده‌اند که ایران را عراق خواهند کرد، آنها می‌خواهند فشار بیشتر به ما بیاورند، زیرا این همه فشار تاکنون را کافی نمی‌بینند.

• امام بیش از ما نگران میراث شان هستند و انشاء الله به ما کمک می‌کنند.

• در عین حال تلاش ما اصل است و امداد در فرض اقدام می‌رسد. اگر ما کار کنیم خداوند هم امداد خود را می‌رساند که شفعای ما باید آن را از خداوند مطالبه کنند.

• انشاء الله این لیاقت را داشته باشیم که میراث امام را حفظ کنیم.

 


پنج شنبه 89 شهریور 25 , ساعت 6:54 عصر
گریه های فوتبالیست معروف در زندان

 

 موهای فوتبالیست معروف در زندان سفید شده است و ترس از اعدام بدجور عذ ابش می دهد.

فوتبالیست معروفی که چندی پیش و به دلیل تولید ماده مخدر شیشه دستگیر و راهی زندان شد این روز ها حال و روز خوبی ندارد.ماجرای (ع- ا)از این قرار است که ماه گذشته نیروی انتظامی موتور سیکلتی را توقیف و در بازجویی از فرد موتورسوار مشخص می شود که موتورسیکلت دزدی است.
در ادامه باز جویی های به عمل آمده از فرد موتور سوار او مدعی می شود که موتور را از فردی به نام (ع- ا)که سابقه بازی کردن در دو تیم استقلال و پرسپولیس را دارد خریداری کرده است.
ماموران نیروی انتظامی پس از ادعای فرد مورد نظر به منزل این بازیکن معروف رفته و در تفتیش از منزل این بازیکن مقدار زیادی ماده مخدر شیشه را کشف و ضبط می کنند.(ع- ا)برای اینکه سایر هم دستانش در تولید این ماده مخدر را لو ندهد ادعا می کند که تمام این مواد را خودش تولید کرده است،غافل از اینکه تولید و همراه داشتن بیش از 30 گرم ماده مخدر شیشه حکم اعدام را دارد!
(ع- ا)پس از حدود 2 هفته سپری کردن در زندان حالا روز های سختی را دارد.طوری که هم سلولی اش در زندان رجایی شهر کرج در موردش می گوید:«از وقتی که به زندان آمده موهایش کاملا سفید شده،استرس دارد و مدام گریه می کند.او نمی دانسته که حکم همراه داشتن 40 گرم شیشه چه چیزی بوده و حالا که قاضی پرونده او را مطلع کرده کاملا بی تاب است».


پنج شنبه 89 شهریور 25 , ساعت 6:53 عصر

 


کارشناس علوم رفتاری از افزایش 6 برابری آمار زنان مطلقه در جامعه اظهار نگرانی کرد و افزود: بر اساس آمارها هم اکنون یک میلیون مرد مطلق و 6 میلیون زن مطلقه در کشور وجود دارند.

مجید ابهری با اشاره به بررسی آماری سازمانهای مردم نهاد در مورد تنهایی مردان و زنان ایرانی پس از طلاق گفت: بر اساس آمارها هم اکنون یک میلیون مرد مطلق و 6 میلیون زن مطلقه در کشور وجود دارند.

وی افزود: آمارها نشان از 5/9 میلیون مرد مجرد (سنین 20 تا 34 ساله) و هفت میلیون دختر مجرد (15 تا 29 ساله) در کشور می دهد.

ابهری اظهار داشت: افزایش زمان مطلقه بودن و افزایش آمار دختران تحصیلکرده همراه با مشکلات اقتصادی و اشتغال در جامعه موجب کاهش ازدواج در کشور شده است.

مشاور کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به افزایش ورودی دختران به دانشگاه ها (65 درصد) و گرایش کمتر پسران به تحصیلات گفت: بالا رفتن سطح تحصیلات عالی دختران میزان توقعات و مطالبات آنها را بالا برده و میل کمتری برای ازدواج با پسران کم سواد پیدا کرده اند که این نیاز به فرهنگ سازی دارد.

ابهری با بیان اینکه 80 درصد بانوان مطلقه فرزند ندارند و کمتر از پنجسال زندگی مشترک داشته اند اظهارداشت: بهترین روش برای کاهش آمار پسران و دختران مجرد تشویق پسران برای ازدواج با زنان جوان مطلقه است که با این اقدام شادکامی و موفقیت در زندگی مجدد زنان جوان مطلقه جاری می شود.


پنج شنبه 89 شهریور 25 , ساعت 6:52 عصر

 

 بنا به درخواست نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد، متن پیام مقام معظم رهبری خطاب به امت اسلامی در خصوص محکومیت توهین به قرآن کریم، به عنوان سند مجمع عمومی سازمان ملل ثبت شد.

 نماینده دائم کشورمان با اعلام این خبر، ثبت پیام مقام معظم رهبری در سازمان ملل را در جهت جلب توجه جامعه بین المللی به موضع بر حق نظام جمهوری اسلامی ایران و هشدار نسبت به پیامدهای خطرناک توهین به کتاب آسمانی مسلمانان و عواقب جریحه دار کردن احساسات مذهبی بیش از یک چهارم ساکنان کره زمین دانست. 

خزاعی تصریح نمود: همانطور که مقام معظم رهبری فرموده‌اند، اعتقادات مذهبی و توحیدی و احترام به انبیاء الهی و کتب آسمانی مهمترین عامل پیوند و ارتباط فرهنگی و معنوی ملت‌ها و جوامع بشری بوده و قرآن کریم با معارف والای اخلاقی و الهی و تکریم مقام شامخ انبیاء الهی در این زمینه پیشگام است. 

وی افزود: اهانت به قرآن کریم در واقع اهانت به همه انبیای الهی و مذاهب ابراهمیمی است. 

وی خاطرنشان نمود: این اقدامات انزجارآمیز ادامه توطئه و خباثت همان گروه‌ها و افرادی است که از هر فرصتی برای ایجاد تفرقه و نزاع بین پیروان ادیان مختلف و ملل عالم استفاده می‌کنند. همان کسانی که با ایجاد فاجعه انفجار 11 سپتامبر 2001 بر آتش اختلافات مذهبی و قومی بین ملت‌ها دمیدند و بقای خود را در تداوم تنش و نفرت انگیزی بین فرهنگ‌ها و ملت‌ها جستجو می‌کنند. 

خزاعی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای مقابله با این اقدام توهین‌آمیز علیه اسلام، یادآوری نمود که نمایندگی کشورمان در نیویورک بلافاصله پس از انتشار خبر این تصمیم شیطانی از سوی یک کشیش نما با توجه به اهمیت موضوع طی نامه‌ای به دبیرخانه سازمان کنفرانس اسلامی در نیویورک و طرح موضوع در سازمان ملل خواستار توجه و برخورد قاطع این سازمان و مسلمانان با اینگونه اقدامات توهین آمیز گردید.


پنج شنبه 89 شهریور 25 , ساعت 6:51 عصر
مهمترین وظایف نخبگان، تقویت روحیه امید و پرهیز از دمیدن فضای بدبینی است
 

 

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار رئیس و نمایندگان مجلس خبرگان، با ارائه تحلیل جامع و دقیقی از شرایط بین المللی و داخلی نظام جمهوری اسلامی، استحکام و قدرت روزافزون جبهه اسلام و انقلاب اسلامی و ضعف، استیصال و دستپاچگی بیش از پیش جبهه نظام استکبار را از نکات برجسته بعد از گذشت سه دهه پرافتخار از نظام اسلامی برشمردند و تأکید کردند: مهمترین وظایف نخبگان حوزوی و دانشگاهی و افراد تأثیرگذار در جامعه، تقویت روحیه امید در مردم و پرهیز از دمیدن فضای بدبینی به مسئولان، هوشیاری و غافل نشدن از طراحی های دشمن، شناخت صحیح مسائل اصلی و فرعی، نادیده نگرفتن روحیه اعتماد به نفس ملی بالا و پیشرفتهای شگفت آور و فضای کار و تلاش کشور، و اقدام عملی و غیرشعاری برای ارتقای وحدت ملی و انسجام اسلامی است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، رهبر انقلاب اسلامی سخنان خود را با تشریح شرایط بین المللی جبهه نظام اسلامی و تبیین رفتار جبهه استکبار آغاز کردند و افزودند: امروز بارزترین نکته در رفتار جبهه نظام استکبار، وجود بیماری به نام بیش فعالی است که آثار آن تحرک و فعالیت بسیار اما بدون تمرکز و هدف است.

حضرت آیت الله خامنه ای صدور چندین قطعنامه و اعمال تحریم، جوسازی و تهمت زنی  بر ضد جمهوری اسلامی، تلاش برای فعال نگه داشتن معارضان داخلی، و استفاده از همه وسایل و امکانات ارتباطی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی را مصادیق تحرک گسترده جبهه استکبار  بر ضد جبهه نظام اسلامی خواندند و خاطرنشان کردند: تمام این تحرکات و فعالیتها که با سراسیمگی نیز همراه است، نشان از قدرت، تجربه، و آگاهی روزافزون جبهه اسلام بعد از گذشت 30 سال دارد زیرا اگر این جبهه، آسیب پذیر و ضعیف بود، نیازی به این همه طراحی و برنامه ریزی وجود نداشت.

ایشان جایگاه کنونی دنیای غرب در عرصه بین المللی و حتی در کشورهای زیر سلطه خود را،  ضعیف و متزلزل ارزیابی کردند و افزودند: این ضعف روزافزون نتیجه گسترش بیداری اسلامی است که باعث شده، برخی کشورهای هم پیمان غرب در منطقه برای رهایی از فشار موج اسلامی و بن بستی که در آن گرفتار شده اند به فکر برخی تجدید نظرها بیفتند که نتیجه هم نداده است، بنابراین جبهه استکبار در چنین موقعیت و جایگاه متزلزلی قرار دارد.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: صدور قطعنامه ضد ایرانی، موضع گیری بر ضد نظام اسلامی، فتنه سال 88 که دست دشمنان کاملاً در آن آشکار بود، و اهانت شرم آور و ننگین به قرآن کریم، اقداماتی است که جبهه استکبار از روی ضعف و استیصال به سراغ انها رفته است و سردمداران استکبار صراحتاً به قدرت جبهه نظام اسلامی اذعان می کنند.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: اگرچه این اقدامات موجب استحکام بیشتر جبهه نظام اسلامی می شود اما نباید باعث غفلت، غرور و خواب آلودگی شود.

ایشان تنها راه گرفتار نشدن در غفلت را، اصلاح دائمی برشمردند و تأکید کردند: پیش نیاز اصلاح جامعه و مردم، اصلاح درون خود است و اگر نخبگان و افراد تأثیرگذار رابطه خود با خداوند را اصلاح کنند، زمینه تأثیرپذیری مردم و جوانان بسیار فراوان است زیرا مردم همواره در مقاطع مختلف به وظیفه خود عمل کرده، و می کنند.

رهبر انقلاب اسلامی تقویت روحیه داخلی را از جمله وظایف مهم برای مسئولان و روحانیون دانستند و با اشاره به طرح مکرر موضوع وحدت در جامعه، خاطرنشان کردند: وحدت فقط به معنای صحبت کردن درباره آن نیست بلکه این وحدت باید به صورت عملی در جامعه محقق شود.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: معنای وحدت این است که مشترکات را تقویت و در مقابل چشم مردم برجسته کنیم نه اینکه سایه برخی دلخوری های شخصی از برخی افراد بر تمام رفتار انسان حاکم شود و به جای طرح مسائل اصلی و مشترکات، موضوعات فرعی و خلاف مصالح کشور را مطرح کند.

ایشان در همین خصوص لزوم شناسایی طراحی ها و شیوه های دشمن در مقابله با جبهه نظام اسلامی را بسیار مهم دانستند و خاطرنشان کردند: دشمن تمام برنامه ریزی های خود را بر دو محورِ جدا کردن مردم از نظام، و متزلزل کردن اعتقادات دینی مردم بویژه جوانان متمرکز کرده است.

رهبر انقلاب اسلامی، مردم را پشتوانه اصلی نظام اسلامی خواندند و افزودند: بر همین اساس دشمن به دنبال بی اعتماد کردن مردم به مسئولان است و تلاش می کند در تبلیغات خود، هر اقدام خوب و مناسب مسئولان را اقدامی ناصحیح و اشتباه و برخلاف مصالح جلوه دهد.

حضرت آیت الله خامنه ای با یادآوری طراحی های مختلف دشمن برای بی اعتماد کردن مردم به کارگزاران نظام در طول سی سال گذشته و سیره امام خمینی(ره) در مقابله با این طراحی ها، خاطرنشان کردند: امام خمینی (ره) در طول ده سال رهبری خود، با وجود برخی اعتراض ها به مسئولان آن زمان، همواره از آنها دفاع و سینه خود را سپر می کردند که البته این موضع گیری هم به معنای دفاع از تمام جزئیات اقدامات مسئولان نبود ولی امام خمینی (ره) اصرار داشتند که به اعتماد مردم به مسئولان خدشه ای وارد نشود.

ایشان تأکید کردند: در بیست سال گذشته هم رهبری نظام براساس سیره امام خمینی (ره)، از دولتها حمایت کرده است و باز هم دفاع خواهد کرد.

رهبر انقلاب اسلامی پیشرفتهای به دست آمده را نتیجه تلاشهای مخلصانه، مؤمنانه و خستگی ناپذیر مسئولان دانستند و افزودند: نباید به خاطر یک عملکرد در گوشه ای، دولت و سایر قوا را در چشم مردم بی اعتبار کرد. مطالبی که برخی افراد می گویند، خلاف حق است و این همان کاری است که دشمن به دنبال آن است.

حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: باید متوجه بود تا با دشمن همصدا نشویم، جدول او را پر نکنیم و صدای دشمن را در داخل بازتاب ندهیم.

ایشان در تبیین تلاشهایی که برای فاصله انداختن مردم با اعتقادات دینی و احکام و حدود شرعی می شود، افزودند: باید در مقابل اینگونه طراحی ها و هنجارشکنی های دینی و اخلاقی با تدبیر عمل کرد.

رهبر انقلاب اسلامی، کار و تلاش در مسائل اعتقادی و دینی را وظیفه همه مسئولان از جمله دولت دانستند و تأکید کردند: البته در این بخش، وظیفه روحانیت، حوزه های علمیه و نخبگان حوزه و دانشگاه بیش از دیگران است.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: کار عملیاتی و محتوایی برای تقویت اعتقادات دینی مردم و مقابله با اقدامات سازمان یافته دشمنان، به عهده زبده گان حوزه و دانشگاه است و امروز جای خالی مجموعه وزین علمی و دینی که هدایت محتوایی را در بخشهای مختلف فرهنگی به عهده داشته باشد، کاملاً مشهود است.

ایشان دستگاههای فرهنگی و هنری را قالب و چارچوب خواندند و خاطرنشان کردند: محتوای این قالبها باید در کمیته های مختلف فکری که در دانشگاه و حوزه تشکیل می شود، تهیه شود تا زمینه محتوایی ساخت یک اثر هنری فاخر دینی بوجود آید زیرا در غیر این صورت، قالبها از محتواهای صحیح خالی خواهند شد و برخی اشکالاتِ تولیداتِ دستگاههای فرهنگی و هنری نیز به همین دلیل است.

رهبر انقلاب اسلامی در بخش دوم سخنان خود به تبیین شرایط داخلی نظام جمهوری اسلامی پرداختند و به موضوع ایستادگی مردم بر ارزشها و اصول اسلامی و انقلابی اشاره کردند و افزودند: در طول سی سال گذشته اقدامات و حملات ساختار شکنانه زیادی برای مقابله با هویت و روح اسلامی و انقلابی نظام انجام شده تا مردم نسبت به اصل انقلاب مسئله دار شوند ولی به لطف خداوند این تلاشها به نتیجه نرسیده است.

حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: با وجود همه این تلاشها، مردم، و مسئولان مؤمنی که در میان مجموعه عظیم مردم بودند، ایستادند و انقلاب به پیش رفت.

ایشان انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته را نمونه ای از ایستادگی مردم بر اصول و ارزشهای انقلاب برشمردند و افزودند: مردم در این انتخابات به شعارها و صحبتهایی که رنگ و بوی غیردینی و غیراسلامی داشت، دل نبستند و به شعارها و برنامه هایی رأی دادند که رنگ و بوی اسلامی و عدالت اجتماعی و ضدتجمل گرایی داشت.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: اظهار علاقه و احترام مردم به ما مسئولان، به دلیل علاقه آنها به اسلام است و اگر لحظه ای از مسیر اسلام و انقلاب جدا شویم، مردم قطعاً از ما اعلام انزجار خواهند کرد.

حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: امروز شعارهای انقلاب اسلامی زنده است و سخنان و اندیشه های امام خمینی (ره) سکه رایج است، به گونه ای که حتی کسانی که قبلاً به مخالفت با امام تظاهر می کردند و صراحتاً از دفن انقلاب می گفتند، امروز برای جلب نظر مردم، سخنان امام را تکرار می کنند و دم از انقلاب می زنند.

ایشان فتنه سال 88 را نمونه دیگری از ایستادگی مردم بر اصول و ارزشهای اسلام و انقلاب خواندند و افزودند: در آن فتنه حتی کسانی که به فردی غیر از فرد منتخب رأی داده بودند، بعد از افتادن نقاب از چهره فتنه گران، آنها هم بر سر اصول و ارزشها ایستادند و دیدیم که در 9 دی و 22 بهمن همه به خیابانها آمدند و مشخص شد که فتنه گران، اقلیتی معدود هستند.

رهبر انقلاب اسلامی در جمع بندی این بخش از سخنان خود خاطرنشان کردند: امروز روش مقبول در کشور، روش و راه امام خمینی (ره) و ارزشهای اسلام و انقلاب است و این دستاورد بسیار بزرگی است.

حضرت آیت الله خامنه ای در ادامه تبیین شرایط داخلی، به پیشرفتهای شگفت آور علمی، فناوری وصنعتی اشاره کردند و افزودند: پشت صحنه این پیشرفتها از اعلام رسانه ای آنها، بسیار افتخارآمیزتر و غرورانگیزتر است زیرا این پیشرفتها نتیجه بیدار شدن روحیه خودباوری ملی در دانشمندان جوان کشور است.

ایشان با یادآوری مجدد دیدارهای متعدد خود با قشرهای مختلف دانشگاهی، دانشجویی، کارآفرین و مسئولان در ماه مبارک رمضان، تبلور روحیه اعتماد به نفس ملی را مهمترین ویژگی این دیدارها برشمردند و خاطرنشان کردند: روحیه خودباوری دستاورد بزرگی است که باید آن را حفظ و تقویت کرد.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه، این روحیه خودباوری همان روحیه ای است که امام خمینی (ره) به دنبال زنده کردن آن در مردم و جوانان بودند، افزودند: این مسائل، نکات بسیار شیرین و افتخارآمیزی است و کسانی که دائماً از تلخی ها و ضعف ها می گویند، باید این مسائل را هم ببینند.

حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: موضوع اصلی، موتور پیش برنده کشور است که  به لطف خداوند، حرکت کشور، حرکتی رو به جلو و همراه با امید و جهت و هدف صحیح است.

ایشان افزودند: امروز کشور، صحنه کار، تلاش و سازندگی است و کارهای مهمی نیز انجام گرفته که این موضوع، بسیار ارزشمند است.

 حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: نتیجه فشارهای دشمن و شرایط سخت در سه دهه گذشته، مقاوم تر شدن مردم و مسئولان بوده و دور جدید فشارها نیز قطعاً نتیجه ای جز مقاوم تر شدن مردم نخواهد داشت.

ایشان این فشارها را محکوم به شکست دانستند و تأکید کردند: علاوه بر وعده الهی مبنی بر یاری و نصرت، یاری کنندگان دین خدا، تجربه مقاطع مختلف انقلاب نیز نشان می دهد، این فشارها با ایستادگی مردم، به شکست خواهد انجامید.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه، اکنون جنگ، جنگ اراده ها و عزم ها است، خاطرنشان کردند: اگر قرار بود نظام اسلامی شکست بخورد، در همان دهه اول که توانایی و تجربه کشور کمتر از امروز بود، این اتفاق می افتاد اما اکنون قدرت و تجربه انقلاب و کشور بسیار افزون تر از سالهای اول انقلاب است.

حضرت آیت الله خامنه ای روحیه مردم را نیز نسبت به دهه اول انقلاب پرشورتر ارزیابی کردند و افزودند: ایمان و همت نسل جوان کنونی اگر بیشتر از نسل اول انقلاب نباشد، کمتر از آن نسل نیست.

ایشان حضور مردم در صحنه را عامل اصلی پیروزی انقلاب و موفقیتهای نظام در سی سال گذشته دانستند و تأکید کردند: علت حضور مردم در صحنه، وجود امید بوده است بنابراین باید این امید را در مردم زنده نگه داشت و از هرگونه سخن و اقدامی که باعث بدبینی و بی اعتمادی مردم شود، پرهیز کرد.

رهبر انقلاب اسلامی شناخت مسائل اصلی و فرعی را یکی دیگر از نکات مهم در عرصه داخلی دانستند و خاطرنشان کردند: باید با شناخت صحیح مسائل اصلی، موضوعات فرعی را تبدیل به مسائل اصلی نکرد البته این به معنای طرح نشدن مسائل فرعی نیست بلکه این موضوعات نباید تبدیل به مسائل اصلی، و ملاک مخالفت و موافقت شوند.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: ملاک، پایبندی بر صراط حق، اسلام، مبانی انقلاب، اهداف امام خمینی(ره)، و مقابله با مستکبران است.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه اهمیت مسئله فرهنگ بیشتر از مسائل اقتصادی و سیاسی است، خاطرنشان کردند: اگر فرهنگ یک ملت که عبارت از درک، برداشت، اعتقادات، باورها و روحیات انسانها در زندگی است، فرهنگ صحیحی باشد، قطعاً در رفتار و عملکرد جامعه متجلی خواهد شد.

رهبر انقلاب اسلامی در بیان مصادیق مسائل فرهنگی افزودند: مسئولیت پذیری، ایثارگری، وجدان کاری، انضباط، تعاون اجتماعی، سازگاری اجتماعی، پرهیز از اسراف، اصلاح الگوی مصرف، روحیه قناعت، استحکام در تولید داخلی، درستکاری، زنده نگه داشتن اندیشه های امام خمینی (ره) و ارزشهای انقلاب اسلامی، تقویت روحیه انسجام اسلامی، عفاف و حجاب، و ساده زیستی از جمله مصادیق موضوعات فرهنگی هستند که رسانه ها در این خصوص نقش مهمی دارند.

حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: البته وظیفه محتوا و مضمون در مسائل فرهنگی به عهده روحانیت و حوزه های علمیه است.

در ابتدای این دیدار آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس خبرگان با اشاره به نشست دو روزه مجلس خبرگان و موضوعات مطرح شده، این اجلاس را بسیار خوب و موفق ارزیابی کرد.

آیت الله یزدی نایب رئیس اول مجلس خبرگان نیز در این دیدار گزارش مبسوطی از مباحث مطرح شده در اجلاس خبرگان ارائه کرد.


چهارشنبه 89 شهریور 24 , ساعت 8:32 عصر


در یک اتفاق نادر در فوتبال، فدراسیون فوتبال بحرین با کمک فیفا، به دنبال متقلبانی است که خودشان را جای تیم ملی توگو جا زده و در دیدار دوستانه مقابل این تیم به میدان رفته‌اند!

به گزارش  (ایسنا)، طبق اعلام قبلی بنا بود تیم ملی بحرین عصر پنج شنبه در دیداری دوستانه به مصاف تیم ملی توگو برود. این دیدار در زمان مقرر برگزار و تیم ملی بحرین با 3 گل پیروز شد، اما اینک معلوم شده که تیم ملی توگو در کار نبوده و 11 بازیکن نام تیم ملی توگو را جعل کرده‌اند!

پس از اعلام خبر پیروزی تیم ملی بحرین مقابل تیم ملی توگو، سران فدراسیون این کشور آفریقایی اعلام کردند از این بازی دوستانه بی اطلاعند و بازیکنانی که به میدان رفته اند اصلا توگویی نبوده و حتی فوتبالیست حرفه‌ای هم نبوده‌اند.

فدراسیون فوتبال بحرین قصد دارد این مساله را پیگیری کند و شرکتی که این مسابقه دوستانه را ترتیب داده است را پیدا کند، اما بر اساس گزارش منابع غیررسمی این شرکت رسمی نبوده و در لیست فیفا هم قرار نداشته و با کلاهبرداری این بازی دوستانه و حق امتیاز آن را به فدراسیون فوتبال بحرین فروخته است.

رییس فدراسیون فوتبال توگو با جعلی دانستن تیمی که مقابل بحرین بازی کرده است، گفت: ما اجازه نداریم بدون هماهنگی با فیفا بازیکنان‌مان را برای انجام دیدارهای دوستانه به خارج از کشور بفرستیم. بازیکنانی که مقابل بحرین بازی کرده اند کاملا تقلبی و جعلی بوده اند و ملیت توگویی هم نداشته اند.

"سی ممنه" در ادامه افزود: شرکتی که این بازی را برگزار کرده و پول هنگفتی هم به جیب زده، تعدادی بازیکن که احتمالا غیرحرفه ای هم بوده اند را پیدا کرده و به زمین مسابقه فرستاده است.

با این وجود شیخ علی بن خلیفه، نایب رییس فدراسیون فوتبال بحرین معتقد است، این اشتباه تنها به دلیل اختلاف در اسامی بازیکنان بوده و حتی در صورتی که تیم ملی توگو هم مقابل بحرین قرار می گرفت باز هم تن به شکست می داد!


چهارشنبه 89 شهریور 24 , ساعت 7:26 عصر
درخواست کمک اسرائیل از یک سایت مستهجن

 

 رژیم صهیونیستی گزارش‌ها درخصوص خرید شناسهISRAEL در توئیتر را از مدیر یک وب‌سایت پورنو در میامی آمریکا تایید کرد

وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی گزارش‌ها درخصوص خرید شناسهISRAEL در توئیتر را از مدیر یک وب‌سایت پورنو در میامی آمریکا تایید کرد.به گزارش سرویس بین‌الملل شبکه ایران به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی مذاکره با یک وب‌سایت پورنو برای در اختیار گرفتن شناسه ISRAEL در توئیتر را تایید کرد.

بنابر این گزارش، صاحب قبلی این شناسه که یک اسپانیایی و مدیر یک وب‌سایت فیلم‌های مستهجن و ساکن میامی آمریکاست، این شناسه را در سال 2007 و پیش از مشهور شدن توئیتر، به صورت رایگان ثبت کرده بود.

بنابر اعلام وی، در چند ماه گذشته و با بالا گرفتن انتقادات جهانی از سیاست‌های اسراییل در قبال فلسطینیان، کنترل این شناسه عملاً از دست او خارج شده بوده است و صندوق پست الکترونیکی او همواره مملو از نامه‌هایی بوده که از اسراییل ابراز تنفر و انزجار می‌کردند.
این اسپانیایی یهودی‌تبار که "اسراییل مندز" نام دارد، در گفتگو با نیویورک‌تایمز تصریح کرد: شناسه من در واقع بدون استفاده مانده بود چرا که من هر روز با ده‌ها پیام روبرو می‌شدم که فرستنده‌های آنها بر این گمان بودند که این شناسه متعلق به دولت اسراییل است.
وی همچنین در گفتگو با نشریه اسپانیایی پابلیکو اعلام کرده که ابتدا به این موضوع به عنوان یک شوخی نگاه می‌کرده اما نهایتاً تصمیم گرفته از خیر این شناسه بگذرد و با مبلغ بالایی، شناسه را به دولت رژیم صهیونیستی بفروشد.
مندز اعلام کرده که این شناسه را با رقمی چند صدهزار دلاری به اسراییلی‌ها فروخته که این موضوع واکنش مقامات صهیونیست را برانگیخته و وزارت امور خارجه این رژیم ادعا کرده‌ که تنها 3 هزار دلار برای خرید این شناسه پرداخته ‌است.
این اقدام یهودی اسپانیایی در حالی صورت گرفته که وی تا پیش از این، از شناسه ISRAEL برای انتشار فیلم‌های مستهجن در توئیتر استفاده می‌کرده است.
موضوع خرید این شناسه از سوی رژیم صهیونیستی در حالی مطرح می‌شود که به نظر می‌رسد با توجه به سوابق قبلی توئیتر در راستای حمایت از اسراییل، این رژیم نیازی به خریدن چنین شناسه‌ای برای حضور در این شبکه اجتماعی نداشته باشد.
پیش از این و در جریان حمله سربازان رژیم صهیونیستی به کشتی فعالان صلح‌طلب ترکیه‌ای در سواحل غزه، استفاده از برچسب (تگ) فلوتیلا flotilla# در توئیتر برای اطلاع‌رسانی در این زمینه به حدی بالا رفت که در صدر برچسب‌های مورد توجه کاربران قرار گرفت اما در اقدامی عجیب، مدیران این وب‌سایت این برچسب را از لیست برچسب‌های مورد توجه حذف کرده و بعدها با بالا گرفتن این موضوع، در مصاحبه با گاردین این اقدام را صرفاً اشتباهی فنی عنوان کردند.

 


چهارشنبه 89 شهریور 24 , ساعت 7:25 عصر

 

 عمان در موضوع آزادی تبعه امریکایی بازداشت شده در ایران به اتهام جاسوسی، میانجیگری کرده است.

عصر ایران نوشت:یک منبع آگاه  اعلام کرد: دولت عمان، مبلغ مالی تعیین شده برای آزادی "سارا شورد " تبعه آمریکایی بازداشت شده در ایران را پرداخت کرد.

این منبع آگاه که خواست نامش فاش نشود اضافه کرد: دولت عمان برای انتقال سارا شورد به مسقط یک فروند هواپیمای اختصاصی به تهران فرستاد و تبعه آمریکایی شب گذشته از طریق پاویون تشریفات فرودگاه مهرآباد راهی عمان شد.

وی اضافه کرد: هواپیمای عمانی که دیروز سارا شورد را منتقل کرد، جزء هواپیماهای اختصاصی مورد استفاده مقامات ارشد عمان در سفرهای ویژه آنها به کشورهای منطقه است و تنها برای انتقال شورد، از طرف دولت عمان به تهران اعزام شد.

سارا شورد به همراه دو تبعه دیگر آمریکایی یک سال پیش به دلیل ورود غیرمجاز به خاک کشورمان از سمت کردستان عراق بازداشت و پس از آن به جاسوسی متهم شدند. مقامات امنیتی و قضائی ایران تاکید کرده اند که اتهام جاسوسی این سه تبعه آمریکایی حتمی است.

در عین حال کاردار عمان در تهران در پاسخ به سوالی درباره این که آیا دولت عمان مبلغ سپرده وثیقه مالی را برای آزادی سارا شورد ارائه کرده است یا نه ؟ اظهار داشت: در این باره سفارت عمان نظری ندارد و اظهار نظر نمی کند.

"سالم مسن" افزود: در این باره نظری نداریم. ما هم به مانند شما از تلویزیون و رسانه ها از این موضوع مطلع شدیم.

وی با تاکید بر سطح عالی روابط میان تهران و مسقط، اظهار داشت: موضوع آزادی سارا شورد به سفارت عمان در تهران ربطی ندارد.
همچنین رئیس جمهور و وزیر خارجه امریکا پس از آزادی سارا شورد در پیامی از تلاش های دولت سوئیس و عمان برای آزادی شهروند آمریکایی بازداشت شده در ایران تشکر کردند.

دولت عمان نیز دیروز در بیانیه ای اعلام کرد تلاش هایی را برای آزادی شهروند امریکایی بازداشت شده در ایران ، انجام داده است.این بیانیه ادامه می دهد: پس از این اقدام انسان دوستانه، اقدامات مثبت دیگری در مسیر روابط ایران و امریکا نیز صورت خواهد گرفت که در راستای منافع دو کشور است و ثبات را در منطقه محقق می کند.


<      1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ