سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مردن و خوارى نبردن ، و به اندک ساختن و به این و آن نپرداختن ، و آن را که نصیب به آسانى به دست نیاید با کوشش با آن برنیاید و روزگار دو روز است روزى از تو و روزى به زیان تو ، در روزى که از توست سرکشى بنه و در روزى که به زیان توست تن به شکیبایى ده . [نهج البلاغه]
 
پنج شنبه 89 شهریور 25 , ساعت 7:38 عصر
بنا به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش منطقه خسروشهر، به منظور ایجاد هماهنگی و کسب آمادگی لازم برای شروع فعالیتهای آموزشی و پرورشی ،جلسه ی مدیران در سالن اجتماعات اداره با حضور مدیران و مسئولین اداره برگزار شد .در این جلسه ابتدا آقای امیر حقیان ریاست محترم اداره  با اشاره به کسب آمادگی لازم برای بازگشائی مدارس گفت : مدیران باید طوری برنامه ریزی نمایند تا دانش آموز زمانی که وارد محیط آموزشی می شود ، احساس کند به یک محیط منظم ، به یک محیط علمی و مجموعه ای که تمامی عوامل آن با هم مرتبط و هماهنگ هستند، وارد شده است .دانش آموز نباید با ترس و تهدید و تنبیه بدنی تحصیل کند ،اگر منابع اسلامی را مطالعه کنید استفاده از اهرم زور و تنبیه بدنی جائی ندارد ،یک زمانی این اندیشه را در ذهن های ما جا کرده اند که باید از زور و فشار برای تعلیم و تربیت استفاده کرد ،بعد هم می گویند این ملت در بهترین مکان و فضای آموزشی که اندیشه ها شکل بگیرد از کتک و تنبیه استفاده می کنند و بر علیه کشور و مردم ما سوء تبلیغات می کنند .

  وی در ادامه از روند ثبت نام اینترنتی دانش آموزان انتقاد کرد و گفت : اطلاعات تمامی دانش آموزان باید در سایت اعلام شده ثبت شود تا از بروز مشکل در ایام منتهی به آخر شهریورپیشگیری شود . همچنین در ادامه برخی از مواردی که در آستانه بازگشائی مدارس بایدمدنظر قرار گیردبرشمرد و گفت : از نظر ساماندهی نیروی انسانی و رعایت تراکم و همچنین پوشش مناسب دانش آموزان و معلمان و بهساز ی وپاکسازی محیط و انجام تعمیرات و جمع آوری وسایل اسقاطی و نیز کسب آمادگی لازم در اولین روز از سال تحصیلی باید اقدامات لازم به موقع انجام شود. ایشان در ادامه با مثبت خواندن ایجاد مجتمع های آموزشی و پرورشی  در منطقه و طرح تحول بنیادین گفت :به حول و قوه الهی وتکرار سه بار رمز" یا علی ابن ابیطالب" فعالیت مجتمع های آموزشی و پرورشی منطقه شروع گردید .

 در ادامه با اشاره به اهمیت بزرگداشت ارزشهای دفاع مقدس و جنگ تحمیلی بر ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال آن به نسل جوان تاکید کردند . وی در ادامه با اشاره به اهیمت رسیدگی به دانش آموزان مشکل دار بر شناسائی خانواده های تحت پوشش سازمان بهزیستی ،کمیته امداد و مطلقه تاکید کردند .همچنین بر لزوم شناسائی و توجه به فرزندان شاهد و ایثارگر و حل مشکلات ایشان تاکید کردند .

سپس اقای معصومی کارشناس بازرسی و امور حقوقی ، فرم ارزیابی عملکرد واحد های آموزشی ابتدائی راهنمائی متوسطه راتشریح کرد و از مدیران خواست با همکار ی همه عوامل اعم از اداری و آموزشی و خدماتی ، انجمن اولیا ء و مشارکت مردم در مهیا نمودن فضای آموزشی و پرورشی و تامین امکانات مورد نیاز تلاش نمایند .همچنین تنظیم برنامه سالانه ،توجه به تخصصی بودن دبیران ، تهیه لیست دانش آموزان ،توزیع کتب درسی ، ثبت حضور و غیاب کارکنان و دانش آموزان ،تشکیل جلسه انجمن اولیا و مربیان،رسیدگی به وضعیت بهداشتی و غبار روبی فضاهای موجود،پاکسازی دیوار های مدرسه ،تزئین سردرب و محوطه ورودی،گرامیداشت هفته دفاع مقدس و سال همت مضاعف و کار مضاعف و پخش فرمایشات مقام معظم رهبری و نیز قدردانی از بازنشستگان و دانش آموزان ممتازدر مراسم باز گشائی مورد انتظار است .  در خاتمه جلسه با ذکر صلوات خاتمه یافت.    



لیست کل یادداشت های این وبلاگ