سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آن که با دست کوتاه ببخشد او را با دست دراز ببخشند [ مى‏گویم : معنى آن این است که آنچه آدمى از مال خود در راه نیکى و نیکوکارى بخشد ، هرچند اندک بود خدا پاداش آن را بزرگ و بسیار دهد ، و دو دست در اینجا دو نعمت است و امام میان نعمت بنده و نعمت پروردگار فرق گذارد ، نعمت بنده را دست کوتاه و نعمت خدا را دست دراز نام نهاد ، چه نعمتهایى خدا همواره از نعمتهاى آفریدگان فراوانتر است و افزون چرا که نعمتهاى خدا اصل نعمتهاست و هر نعمتى را بازگشت به نعمت خداست و برون آمدن آن از آنجاست . ] [نهج البلاغه]
 
پنج شنبه 89 شهریور 25 , ساعت 6:53 عصر

 


کارشناس علوم رفتاری از افزایش 6 برابری آمار زنان مطلقه در جامعه اظهار نگرانی کرد و افزود: بر اساس آمارها هم اکنون یک میلیون مرد مطلق و 6 میلیون زن مطلقه در کشور وجود دارند.

مجید ابهری با اشاره به بررسی آماری سازمانهای مردم نهاد در مورد تنهایی مردان و زنان ایرانی پس از طلاق گفت: بر اساس آمارها هم اکنون یک میلیون مرد مطلق و 6 میلیون زن مطلقه در کشور وجود دارند.

وی افزود: آمارها نشان از 5/9 میلیون مرد مجرد (سنین 20 تا 34 ساله) و هفت میلیون دختر مجرد (15 تا 29 ساله) در کشور می دهد.

ابهری اظهار داشت: افزایش زمان مطلقه بودن و افزایش آمار دختران تحصیلکرده همراه با مشکلات اقتصادی و اشتغال در جامعه موجب کاهش ازدواج در کشور شده است.

مشاور کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به افزایش ورودی دختران به دانشگاه ها (65 درصد) و گرایش کمتر پسران به تحصیلات گفت: بالا رفتن سطح تحصیلات عالی دختران میزان توقعات و مطالبات آنها را بالا برده و میل کمتری برای ازدواج با پسران کم سواد پیدا کرده اند که این نیاز به فرهنگ سازی دارد.

ابهری با بیان اینکه 80 درصد بانوان مطلقه فرزند ندارند و کمتر از پنجسال زندگی مشترک داشته اند اظهارداشت: بهترین روش برای کاهش آمار پسران و دختران مجرد تشویق پسران برای ازدواج با زنان جوان مطلقه است که با این اقدام شادکامی و موفقیت در زندگی مجدد زنان جوان مطلقه جاری می شود.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ