سفارش تبلیغ
صبا ویژن
به صاحب دانش بگو عصایی از آهن و کفشی آهنین برگیرد و دانش را بجوید، تا آنکه عصا بشکند و کفشها پاره گردد . [داود علیه السلام]
 
چهارشنبه 89 شهریور 24 , ساعت 7:25 عصر

 

 عمان در موضوع آزادی تبعه امریکایی بازداشت شده در ایران به اتهام جاسوسی، میانجیگری کرده است.

عصر ایران نوشت:یک منبع آگاه  اعلام کرد: دولت عمان، مبلغ مالی تعیین شده برای آزادی "سارا شورد " تبعه آمریکایی بازداشت شده در ایران را پرداخت کرد.

این منبع آگاه که خواست نامش فاش نشود اضافه کرد: دولت عمان برای انتقال سارا شورد به مسقط یک فروند هواپیمای اختصاصی به تهران فرستاد و تبعه آمریکایی شب گذشته از طریق پاویون تشریفات فرودگاه مهرآباد راهی عمان شد.

وی اضافه کرد: هواپیمای عمانی که دیروز سارا شورد را منتقل کرد، جزء هواپیماهای اختصاصی مورد استفاده مقامات ارشد عمان در سفرهای ویژه آنها به کشورهای منطقه است و تنها برای انتقال شورد، از طرف دولت عمان به تهران اعزام شد.

سارا شورد به همراه دو تبعه دیگر آمریکایی یک سال پیش به دلیل ورود غیرمجاز به خاک کشورمان از سمت کردستان عراق بازداشت و پس از آن به جاسوسی متهم شدند. مقامات امنیتی و قضائی ایران تاکید کرده اند که اتهام جاسوسی این سه تبعه آمریکایی حتمی است.

در عین حال کاردار عمان در تهران در پاسخ به سوالی درباره این که آیا دولت عمان مبلغ سپرده وثیقه مالی را برای آزادی سارا شورد ارائه کرده است یا نه ؟ اظهار داشت: در این باره سفارت عمان نظری ندارد و اظهار نظر نمی کند.

"سالم مسن" افزود: در این باره نظری نداریم. ما هم به مانند شما از تلویزیون و رسانه ها از این موضوع مطلع شدیم.

وی با تاکید بر سطح عالی روابط میان تهران و مسقط، اظهار داشت: موضوع آزادی سارا شورد به سفارت عمان در تهران ربطی ندارد.
همچنین رئیس جمهور و وزیر خارجه امریکا پس از آزادی سارا شورد در پیامی از تلاش های دولت سوئیس و عمان برای آزادی شهروند آمریکایی بازداشت شده در ایران تشکر کردند.

دولت عمان نیز دیروز در بیانیه ای اعلام کرد تلاش هایی را برای آزادی شهروند امریکایی بازداشت شده در ایران ، انجام داده است.این بیانیه ادامه می دهد: پس از این اقدام انسان دوستانه، اقدامات مثبت دیگری در مسیر روابط ایران و امریکا نیز صورت خواهد گرفت که در راستای منافع دو کشور است و ثبات را در منطقه محقق می کند.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ