سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از خدا بترس هر چند ترسى اندک بود ، و میان خود و خدا پرده‏اى بنه هر چند تنک بود . [نهج البلاغه]
 
چهارشنبه 89 شهریور 17 , ساعت 12:41 عصر
 به دلیل انتخاب کریم باقری به عنوان بازیکن برتر اخلاق در یک دهه در آیین باشکوهی باشگاه تراکتورسازی از بازیکن سابقش تجلیل به عمل آورد.

 محمدحسین جعفری مدیر باشگاه تراکتور سازی تبریز  امروز ضمن اشاره به محاسن اخلاقی این بازیکن گفت: برای باشگاه تراکتور سازی انتخاب کریم باقری به عنوان بازیکن اخلاق یک دهه گذشته بسیار غرورآمیز بوده و امیدواریم در آینده شاهد ظهور چنین بازیکنانی در فوتبال تبریز باشیم.
جعفری افزود: کریم باقری از مفاخر ورزش آذربایجان بوده و الگوی شایسته‌ای برای فوتبالیست‌های تبریز به شمار می‌رود.
وی همچنین از شهرداری تبریز درخواست کرد که یکی از خیابان‌های تبریز را به نام کریم باقری نام‌گذاری کند.
احمد علیرضا بیگی استاندار آذربایجان شرقی نیز از کریم باقری به عنوان یکی از نام‌آوران غرور‌آفرین ورزش آذربایجان یاد کرده و گفت: کریم باقری هم در بعد ورزش و هم در بعد اخلاقی فرزند خلفی برای آذربایجان بوده و وی ثابت کرد که تنها توجه به ورزش قهرمانی نداشته و سعی کرده در اخلاق نیز جزو بهترین‌های باشد.
در ادامه اکبر گهرخانی مدیر کل سابق تربیت‌بدنی آذربایجان شرقی و علیرضانوین شهرداری تبریز نیز به فضیلت‌های اخلاقی کریم باقری اشاره کردند.
کریم باقری ضمن قدرانی از باشگاه تراکتورسازی که این مراسم را ترتیب داده بود، افزود در 15 سال گذشته که از تراکتور سازی رفته بودم هیچگاه به چنین جمع صمیمی در تبریز دعوت نشده بودم.
باقری تراکتور سازی تبریز را خانه اولش ذکر کرده و افزود: آرزو دارم که تراکتورسازی بتواند امسال به مسابقات باشگاه‌های آسیا راه یابد.
در پایان این مراسم از سوی استاندار آذربایجان شرقی، مدیر کل تربیت بدنی آذربایجان شرقی، باشگاه تراکتورسازی تبریز و شهرداری تبریز هدایای به به رسم یادبود به کریم باقری اهدا شد.
کریم باقری نیز هدایای که به وی داده شده بود را به اکبر گهرخانی مدیر کل سابق تربیت بدنی که در کارنامه وی مدیریت باشگاه تراکتور سازی نیز به چشم می‌خورد، بیوک صباغ و صمد رسولی دو پیشکسوت فوتبال تبریز تقدیم کرد.
کریم باقری در سال 1352 در تبریز چشم به جهان گشود و فوتبال باشگاهی خود را در سال 68 از ایدم تبریز شروع کرد. وی در سال 1370 به تیم تراکتور سازی پیوست و با درخشش وی و چند جوان جویای نام دیگر به نام‌های سیروس دین محمدی، حسین خطیبی، غلامحسین دین محمدی، شادروان نیک مهر تیم تراکتور سازی در سال 1371 مقام سوم ایران را کسب نمود. کریم باقری در سال 72 به کشاورز تهران و سال 75 به پرسپولیس تهران پیوست. السعد قطر، آرمینا بیلیفلد آلمان، چارلتون انگلستان، الاهلی امارات تیم‌های بعدی کریم باقری بودند وی در سال 82 مجددا به تیم پرسپولیس تهران بازگشته و تاکنون پیراهن این تیم را بر تن دارد.
کریم باقری با 86 بازی ملی و 50 گل زده دومین گلزن برتر تیم ملی ایران بعد از علی دایی بوده و با همین 50 گل زده گلزن‌ترین هافبک جهان در سطح تیم ملی می‌باشد.
وی همچنین رکورد بیشترین گل زده در یک بازی برای تیم ملی (هفت گل زده) و همچنین رکورد گلزنی در پنج بازی متوالی رسمی برای تیم ملی (مقدماتی جام جهانی 1998 چین ـ عربستان ـ کویت ـ قطر ـ چین) را در کارنامه خود دارد.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ