سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر کس غفلت کرد، نادان ماند . [امام علی علیه السلام]
 
چهارشنبه 89 شهریور 17 , ساعت 9:41 عصر
شیر بهترین مکمل بعد از ورزش کردن

 

 شیر بهترین مکمل بعد از ورزش کردن است و حتی بهتر از نوشیدنی‌های ورزشی می‌تواند به بهبود وضعیت بدن بعد از فعالیت‌های سنگین کمک کند.

قبلا هم فواید بسیار زیاد شیر که سرشار از کربوهیدرات، کلسیم و ویتامین D است برای دانشمندان مشخص شده بود. اما شیر هم‌چنین دارای دو پروتئین است که می‌تواند به بازسازی عضلات بدن کمک بسیاری کند.
بعد از انجام ورزش‌هایی مانند دویدن، فوتبال، دوچرخه سواری و مانند آن‌ها ممکن است عضلات بدن دچار آسیب‌دیدگی شود. اما ترکیبات موجود در شیر دقیقا همان چیزی هستند که بدن برای بازسازی خود به آن‌ها احتیاج دارد.
گلنیس جونز متخصص تغذیه از شورای تحقیقات پزشکی بریتانیا در این باره گفت: شیر با دارا بودن مقادیر بالای پروتئین می‌تواند به عنوان یک نوشیدنی ایده‌آل برای ورزش کردن مورد استفاده قرار گیرد. شیر بهترین نوشیدنی برای ساخت دوباره عضلات است.
این در حالی است که بسیاری از نوشیدنی‌های معروف ورزشی دارای مواد مغذی مناسب برای ساخت دوباره عضلات نیستند.
دانشمندان در تحقیقات خود متوجه شدند افرادی که بعد از تمرین کردن شیر می‌نوشند قادرند در نوبت‌های بعدی ورزش زمان طولانی‌تری را نسبت به افرادی که آب یا نوشیدنی‌های ورزشی می‌نوشند صرف فعالیت‌های بدنی کنند.
اما کاکبرن یک متخصص تغذیه از دانشگاه نورتومبریا در انگلستان نیز در این باره گفت: ما به ورزشکاران توصیه می‌کنیم که بلافاصله بعد از پایان ورزش شیر بنوشند. اگر ورزشکاران درست بعد از پایان ورزش شیر بنوشند مواد مغذی این نوشیدنی جذب بدن شده و عضلات می‌توانند از آن استفاده کنند.
این نوشیدنی هم‌چنین برای افرادی که چند نوبت در طول یک روز ورزش می‌کنند می‌تواند مفید باشد. البته در صورتی که شما در هضم این نوشیدنی مشکل دارید می‌توانید آن را با کاکائو یا دیگر ترکیبات طعم دهنده ترکیب کنید.

ام‌اس‌ان‌بی‌سی ، 7 سپتامبر



لیست کل یادداشت های این وبلاگ