سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ایمان برهنه است و جامه آن تقوا و زیورش حیا و دارایی اش فقه و میوه اش دانش است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
چهارشنبه 89 اردیبهشت 29 , ساعت 4:5 عصر

 

 عبدالمالک ریگی رهبر دستگیر شده گروهک تروریستی جندالله گفت: افرادی آمریکایی و یا اسرائیلی در پوشش ناتو با ما مذاکره می کردند و لیستی از افراد را برای ترور به ما دادند.

 عبدالمالک ریگی در گفت‌وگو با پرس تی‌وی موارد دیگری را هم بیان کرده که از در پی می آید :

• زمانی که در مراکش بودم ، نمایندگان آمریکا یا اسرائیل به وی لیستی از افراد در تهران را داده بودند تا آنها را ترور کنیم .

• ما در کازابلانکا در مراکش با افرادی که خود را نمایندگان ناتو معرفی می‌کردند دیدار کردیم.

• بعد از ملاقات وقتی قضایا را جمع بندی کردیم دو شبهه در ذهن ما ایجاد شد. یکی این که اگر این افراد عضو ناتو هستند چرا در افغانستان با ما ملاقات نکردند، در حالی که در افغانستان پایگاه دارند و خیلی راحت‎تر و با ضریب امنیتی بالاتری می‌توانند با ما ملاقات کنند.

• شبهه دومی که برای ما ایجاد شد این بود که بار اولی که به ما اطلاع داده شد، نیروهای ناتو قصد مذاکره با ما را دارند گمان کردیم که آنها می‌خواهند درباره شرق ایران با ما گفت‌وگو کنند چون نیروهای ناتو در افغانستان مستقر هستند و ممکن است در رابطه با موضوع شرق کشور نظرهایی داشته باشند. اما همه اصرار مذاکره کنندگان بر این بود که جندالله عملیات را از منطقه مرزی و بلوچستان به پایتخت کشور یعنی تهران منتقل کند.

• این نکته برای ما جای سوال داشت و ما را به این جمع بندی رساند که آنها آمریکایی و یا اسرائیلی هستند که در پوشش ناتو با ما مذاکره می کنند یا این که این افراد از نیروهای ناتو هستند ولی برای آمریکا و اسرائیل کار می‌کنند. در هر دو صورت ما به این نتیجه رسیدیم که این افراد با جاهایی غیر از ناتو ارتباط دارند.

 • مذاکره‌کنندگان می‌گفتند که اسم گروهی از افراد، آدرس خانه‌های آنها و عکسهایشان را به شما می‌دهیم و حتی ابزار عملیاتی از جمله مواد منفجره و دیگر تجهیزاتی را که از آن در عملیات تروریستی استفاده می‌شود، در همان شهرهای محل عملیات در اختیار شما قرار می‌دهیم. شما فقط عملیات را اجرا کنید و در قبال انجام این عملیات ما جدا از پولی که برای دیگر همکاری‌ها به شما می‌دهیم، مبلغ هنگفت و بزرگی به شما پرداخت خواهیم کرد.

• آنها گفتند برای هر هدف مبلغی خاص تعیین شده و پس از انجام کار این پول به شما پرداخت خواهد شد.

• در مجموع، طرفین به این نتیجه و اتفاق نظر رسیدیم که عملیات به مرکز انتقال پیدا کند. همچنین باید در رسانه‌ها فعالیت گسترده‌ای داشته باشیم و سوم هم این که اهداف و افراد خاصی باید هدف قرار گیرند. این سه نکته را آن‌ها مشخص کردند و از طرف ما نیز تایید شد و از آنها خواستیم تجهیزات را در اختیارمان قرار دهند تا خود را آماده کنیم.

• من از هر طرف به موضوع نگاه می‌کنم شکی ندارم که فعالیتهای ما نتیجه جهل و سطحی‎نگری بوده است.

• تنها راهی که فکر می‌کنم برایم مانده است توبه در پیشگاه خداوند است و به دیگران می‌گویم انسان نباید هیچگاه تا زمانی که قلبش، ایمانش، وجدانش و دینش همگی رضایت ندارند، خون انسان دیگری را بریزد.

 


چهارشنبه 89 اردیبهشت 29 , ساعت 4:4 عصر
قلعه‌نویی:چند بازیکن را نمی خواهم/عماد رضا و احمدی هم ناراحتند،بروند
با پرسپولیس مساوی کردیم چون نمی خواستم قهرمانی به کامم تلخ شود

قلعه‌نویی: آب پاکی را روی دست بازیکنان سپاهان می ریزد و می گوید هر کس که ناراحت است می تواند از تیم جدا شود.


برق خاصی درشب قهرمانی تیمش در ورزشگاه آزادی در چشمانش موج می زد.می توان گفت که به نوعی احساس غرور می کرد.بدون شک خیلی ها این جشن را به طور مستقیم از تلویزیون تماشا کردند و شاید قلعه نوعی دوست داشت که همه این افتخارش را می دیدند.
سال گذشته با استقلال و امسال هم با سپاهان.به نظر امسال شرایط سختی را گذراند.درگیری های زیادی داشت و بار ها مجبور شد تا گفت و گوهای بلندی را برای دفاع از خودش انجام دهد.اما حالا همه چیز به اتمام رسیده و او سرمربی تیمی است که قهرمکان لیگ برتر شده است.
قلعه نویی در این گفت و گو درباره همه چیز و همه کس حرف زده.از بازی با پرسپولیس گرفته تا صحبت های عماد رضا و رحمان احمدی.اما تنها چیزی که دوست ندارد فعلا روی آن مانور بدهد تمدید قرار داد خودش با سپاهان است.او اشاره به بازی آخر سپاهان در لیگ برتر می کند و می گوید« باید از همه کسانی که در این قهرماین نقش داشتند تشکر کنم. خدا را شکر می کنم که رکورد امتیاز گرفتن را در لیگ شکستیم و توانستیم جام را بالای سر ببریم.
دیدار با پرسپولیس خیلی خوب بود. نیمه دوم همه چیز در اختیار ما بود. روی یک ضد حمله گل خوردیم که باعث شد شیرازه تیم ما هم پاشیده شود. با تغییراتی که در طول بازی انجام دادیم، توانستیم گل تساوی را به ثمر برسانیم.
اعتقاد دارم موقعیتهای زیادی برای گلزنی داشتیم که درخشش حقیقی باعث شد به گل نرسیم. خوشحالم یک امتیاز گرفتیم، چون آخرین بازی بود و اگر نتیجه نمی‌گرفتیم قهرمانی به کاممان تلخ می‌شد. اگر عمادرضا توپهایش روی خط را گل می کرد، ما برنده بودیم.»
او حرف عماد رضا را می زند.در این چند بازی اخیر سپاهان انتقادات زیادی از این مهاجم عراقی به دلیل گل نزدن هایش می شود.خیلی ها می گویند که قلعه نویی و عماد رضا با هم مشکل دارند.البته به این جریان باید رحمان احمدی را هم اضافه کرد.هر دو بازیکن در گفت و گوهایی جداگانه اعلام کرده اند که اگر قلعه نویی باشد آنها در تیم نمی مانند.«هر طوری راحت هستند. بازیکنان آزادند و می‌توانند هر تصمیمی بگیرند و بروند. هر وقت با سپاهان قراردادم را ثبت کردم، آن وقت می دانم چگونه تصمیم‌گیری می‌کنم.»
قلعه نویی در ادامه اشاره به شعار تماشاگران پرسپولیس در جریان بازی علیه خودش می کند.هر چه نباشد او یک آبی پوش اصیل است.قلعه نویی می گوید«البته دوست ندارم در این خصوص زیاد صحبت کنم، چون حرکت قشنگی نبود. ما به آنها در بازی رفت احترام گذاشتیم و تمام امکانات را در اختیار آنها قرار دادیم اما...»
وقتی از سرمربی سپاهان در مورد تمدید قرار داد مرفاوی سوال پرسیده می شود او واکنش خاصی نسبت به این قضیه نشان نمی دهد و می گوید«به من چه ربطی دارد که نظر بدهم!دوست ندارم در این مورد حرفی بزنم»

اما پایان بخش صحبت های سرمربی سپاهان در مورد تمدید قرار دادش وبرنامه های آینده اش است.آنجا که او می گوید«وقتی قرارداد امضا کردیم برنامه خود را اعلام خواهیم کرد. لیست اولیه را ارائه کردیم. چند نفری را نمی‌خواهیم و چند بازیکن هم به جمع ما اضافه خواهند شد که امری طبیعی است.»

 


چهارشنبه 89 اردیبهشت 29 , ساعت 4:2 عصر
مالک باشگاه استیل آذین به استاندار و مردم گیلان وعده داد از تیم‌های قدیمی این استان حمایت کند.

به گزارش خبرگزاری فارس،‌ حسین هدایتی؛ مالک باشگاه استیل آذین، خروطی عضو هیات مدیره و محمدجعفر صافی معاون فرهنگی این باشگاه برای بررسی زمینه‌های همکاری در جهت رشد و اعتلای فوتبال دو استان شمالی کشور راهی استان های گیلان و اردبیل شدند.
در این سفر یک روزه، هدایتی پس از حضور در استان اردبیل و دیدار با مقامات این استان وارد گیلان شد و با قهرمانی، استاندار گیلان نشستی را برگزار کرد تا راهکارهای حمایت و کمک به تیم‌های ریشه دار فوتبال این استان را مورد بررسی قراردهند. در این نشست استاندار گیلان ضمن تقدیر از اقدامات خیرخواهانه باشگاه استیل آذین در جهت آزادسازی زندانیان سراسر کشور و به خصوص این استان، خواهان همکاری و حمایت استیل آذین از فوتبال استان گیلان شد.
در این استان فوتبال خیز که روزگاری خاستگاه ملی پوشان بزرگی همچون غفور جهانی، مرحوم سیروس قایقران و ... بوده تیم‌های فوتبال ریشه‌داری حضور دارند که به دلیل مشکلات مالی سال‌هاست که از سطح اول فوتبال کشور دور شده اند.
در این سفر جمعی از مردم استان که مسئولان باشگاه استیل آذین را مورد استقبال قرار دادند از مالک این باشگاه خواستند تا با حمایت مالی از تیم‌های قدیمی این استان، زمینه بازگشت آنها را به سطح اول فوتبال کشور فراهم کند. هدایتی به استاندار و مردم گیلان قول داد تا با بررسی بیشتر و انتخاب راهکاری مناسب حمایت از تیم‌های قدیمی این استان را در اولویت‌های کاری باشگاه استیل آذین قرار دهد.
استاندار گیلان نیز جهت همکاری با باشگاه استیل آذین در این خصوص قول مساعد داد و مقرر شد زمینه گسترش همکاری‌های مشترک فراهم شود.
همچنین در این جلسه مقرر شد که در ادامه فعالیت‌های فرهنگی باشگاه استیل آذین و ساخت مدارس در استان‌های کشور یک مجموعه آموزشی در استان گیلان توسط مالک باشگاه ساخته شود.


چهارشنبه 89 اردیبهشت 29 , ساعت 4:1 عصر

 

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، اردشیر سعد‌محمدی ظهر امروز در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی اظهار داشت: زمان‌بندی ساخت کارخانه‌های کنسانتره، کارخانه ذوب و کارخانه پالایش به ترتیب سه ساله، 39 ماهه و 36 ماهه است.
وی با بیان اینکه این زمان‌بندی از شهریور امسال آغاز می‌شود، ادامه داد: اعتباری که برای کارخانه فاز دو کنسانتره در نظر گرفته شده است 180 میلیارد تومان است و نیز برای کارخانه ذوب اعتباری بالغ بر 750 میلیارد تومان تخصیص یافته است.
مدیرعامل شرکت صنایع مس سونگون افزود: اعتبار در نظر گرفته شده برای کارخانه پالایش نیز 250 میلیارد تومان است.
محمدی خاطرنشان کرد: در کنار این پروژه‌ها دو معدن دیگر تخت عناوین معدن «مسجد‌داغی» و معدن «هفت‌چشمه» در حال ساخت بوده که برای ساخت این معادن 80 میلیارد تومان اعتبار لازم است.
وی افزود: در مجموع برای انجام این کارها مبلغی حدود یک میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار لازم است. مدیرعامل شرکت صنایع مس سونگون خاطرنشان کرد: در کل این پروژه برای یک‌هزار نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد می‌شود.
مدیرعامل شرکت صنایع مس ایران در ادامه اظهار داشت: باید عدالت را در همه سطوح به کار ببندیم و برای این منظور قول می‌دهم بحث ورزش را در این صنعت فعال کنیم درست مثل مس کرمان و ساخت یک باشگاه ورزشی را قول می‌دهم به شرطی که حاشیه نداشته باشد.
وی اظهار امیدواری کرد؛ تلاش خواهیم کرد در بخش‌های مختلف ورزشی مس سونگون را قهرمان میادین ورزشی کنیم.
سعد‌محمدی درباره معدن مزرعه نیز گفت: در این رابطه سعی می‌کنیم شرایط را در معدن مس مزرعه تغییر دهیم و شرایطی فراهم کنیم که ظرفیت کنسانتره آن را افزایش دهیم.


چهارشنبه 89 اردیبهشت 29 , ساعت 4:0 عصر
 نماینده تهران نقاط ضعف و قوت بیانیه سه جانبه تهران را تشریح کرد.

علی مطهری نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در خصوص نقاط ضعف و قوت بیانیه تهران به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس گفت: زمانی که دولت پیشنهاد غربی‌ها را مبنی بر انتقال اورانیوم غنی شده به خارج از کشور را پذیرفت دچار خطا شد.
وی ادامه داد: خواست غربی‌ها آن بود که اورانیوم غنی شده ما را از کشور خارج کرده که این کار در حال انجام شدن است.
مطهری نقطه ضعف بیانیه تهران را انتقال اورانیوم غنی شده ایران به ترکیه بدون ضمانت بازگشت عنوان کرد و افزود: به هر حال ترکیه در دست ارتش این کشور است و دولت در درجه دوم قرار دارد که ممکن است این مسئله به تیرگی روابط ایران و ترکیه انجام شود که از این منظر این مسائل را نیز نقطه ضعف بیانیه تهران می دانم.
وی سپس به نقاط قوت بیانیه تهران و اقدام ابتکاری ایران در این زمینه اشاره کرد و اظهار داشت: بیانیه تهران ابتکار عملی بود که جمهوری اسلامی ایران موجب شد تا پای کشورهای جهان سوم و غیر متعهد را به این گونه مسائل باز کند و برای آنان زمین نقش آفرینی فراهم کند.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تحرک و پویایی را یکی دیگر از نقاط مثبت بیانیه تهران عنوان کرد و تاکید کرد: با صدور این بیانیه غربی‌ها مجبور به موضع گیری شدند و ما نیز حسن نیت خود را نشان دادیم. ضمن آنکه دنیا فهمید ما به دنبال حل این گونه مسائل هستیم.
مطهری در عین حال اضافه کرد: همه چیزی بستگی به عملکرد آینده ما دارد که اگر تضمین‌های لازم را برای انتقال این مواد به ترکیه از گروه وین بگیریم و به گونه‌ای که امکان گروگان گرفتن مواد ما برای آنها وجود نداشته باشد می‌توانیم بگویم که بیانیه تهران طرح موفقی بوده است. اما اگر بخواهیم این بیانیه را وسیله ای برای بهبود روابط با آمریکا قرار دهیم این مسئله می‌تواند مشکل ساز باشد.
وی در ادامه در خصوص پیش نویس تحریم‌های جدید که از سوی آمریکا بر علیه کشورمان به شورای امنیت سازمان ملل ارجاع شده است گفت: این امر نشان می‌دهد که هر مقدار ما عقب نشینی کنیم آنها یک قدم جلو می‌آیند.
این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پذیرش انتقال مواد هسته‌ای کشورمان نوعی عقب نشینی بود که که موجب گستاخ تر شدن غربی‌ها شد اگر چه ممکن است این کار از نظر افکار عمومی دنیا به نفع ما باشد که ایران آماده حل مشکلات است اما غربی‌ها همکاری نمی‌کنند اما از نظر خود غربی‌ها این اقدام نوعی احساس ضعف در ایران است و آنها فکر می‌کنند که فشار را علیه ما بیشتر کنند.
وی در خاتمه متذکر شد از این به بعد نوع رفتارهای ما در این زمینه بسیار مهم است که چگونه عمل می‌کنیم و طبیعتا اگر بخواهد رفتارهای غربی‌ها ادامه داشته باشد این بیانیه آثار عملی نخواهد داشت.


چهارشنبه 89 اردیبهشت 29 , ساعت 3:59 عصر
 

 

 داود رفعتی در گفت و گو با سایت رسمی فدراسیون فوتبال درباره ماجراهای پیش آمده اظهار داشت: من تنها دراین باره با یکی از خبرگزاری ها گفت و گو کرده ام و چون داوری را در خطر می دیدم این کار را انجام دادم و خودم با این خبرگزاری تماس گرفتم تا دست دلالان و ناپاکان را ازداوری کوتاه کنم.

رفعتی با اشاره به اینکه از کمیته داوران انتقاد سالم انجام داده است تصریح کرد: آقای عنایت در این مدتی که رئیس کمیته داوران بوده زحمت کشیده اما در بحث حضور داوران ایرانی در رقابت های ملی دوستانه و رسمی ضعیف عمل کرده ایم.منظور من این است که چرا نباید در فینال لیگ قهرمانان آسیا داور ایرانی حضور نداشته باشد؟

کمک داور بین المللی فوتبال ایران گفت: به پاکی آقای عنایت اعتقاد دارم و ایشان از لحاظ مالی آدم سالمی است اما در بحث ارتباطات بین المللی با توجه به اینکه ایشان مدرس رسمی فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا هم هست انتظار می رود ارتباطات خوبی با کمیته داوران فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا برقرارکند. کاری که به نظر من در زمان نظری و غیاثی بهتر انجام می شد و به مراتب آن زمان اوضاع بهتر بود.

رفعتی درباره ادعایش که دلالی با کمیته داوران در ارتباط است، توضیح داد: من او را می شناسم.به حراست سازمان و حراست فدراسیون هم در این باره گزارش لازم را داده ام. ایشان اهل یکی از شهرهای جنوبی ایران است.یک بار در زیباشهر تهران که ما دوره ای داشتیم ایشان با یکی از کمک داوران بین المللی آمده بود که نمی خواهم نامی از او ببرم.درگیری پیش آمد و ایشان به من حمله کرد.خب چطور می شود یک آدم غیر داور و غیر مسئول وارد دوره و تمرین ما داوران شود؟این آقا به من حمله کرد و من واکنش نشان دادم.

رفعتی عنوان کرد: هدف من مبارزه با پدیده دلالی در داوری است.دلال ها بارها به من پیامک و زنگ می زنند.به اکثر داوران زنگ می زنند.

کمک دارو بین المللی فوتبال ایران پیامکی که در آن تهدید شده بود را نشان داد و گفت:من را تهدید کرده اند که اگر به نفع فلان تیم پرچم نزنم حذف شوم.بارها به من زنگ زدند و درخواست های عجیب داشتند.البته من تمام این اتفاقات را به حراست سازمان و فدراسیون اطلاع داده ام.کسانی که زنگ می زنند مطمئنا دلالند و برای همه کمیته داوران از رئیسش گرفته تا ما شناخته شده هستند.اینکه رئیس کمیته یا دیگر داوران به نهادهای لازم گزارش داده اند یا نه را نمی دانم اما من گزارش های لازم را داده ام و همین الان هم یک گزارش جدید در این باره به کمیته انضباطی و حراست داده ام.

رفعتی درباره این شایعه که چون همسرش منشی دادکان در زمان ریاستش در فدراسیون فوتبال بوده توانسته کمک داور بین المللی شود گفت: اصلا اینطور نبوده، خود آقای عنایت در آن زمان مصحح امتحان زبان داوران بود و من پس از آقای حسین نجاتی بهترین نمره را آوردم و آقای عنایت خوب یادش هست.زمانی که وارد لیست بین المللی شدم با بهترین نمره وارد شدم و از همه لحاظ آماده بودم.نسبت به آقای دادکان ارادت دارم، همانطور که نسبت به آقای کفاشیان ارادت دارم اما واقعا آقای دادکان نقشی در اضافه شدن من نداشت. مطمئنا ایشان شان خود را با چنین کاری پایین نمی آورد همانطور که آقای کفاشیان هم چنین کاری نمی کند.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه حرف های من را تحریف کردند وگرنه من نگفتم رئیس کمیته داوران دلال است من فقط گفتم دلالان در صدد ارتباط با داوران هستند و می خواهند داروی فوتبال ایران را خراب کنند.به همین خاطر از اتهاماتی که افرادی در رسانه ها در چند روز گذشته به من وارد کرده اند شکایت خواهم کرد و دادگاه همه چیز را مشخص خواهد کرد.


چهارشنبه 89 اردیبهشت 29 , ساعت 1:57 عصر

 

 روزنامه رسالت در پی اظهارات اخیر محمدرضا شجریان در استرالیا سروده یک شاعر را منتشر کرد.

 

روزنامه رسالت ، این اظهارات را  توهین به ملت ایران و همراهی با سران فتنه نامید .

بخشی از ابیات این شعر را می خوانید:


چه فخر می کنی ای تاجر صدا به خودت
که هر چه هست ز لطف خدای سبحان است
ببین که هر که به خود متکی است آخر کار
زباد حادثه چون بیدها پریشان است

***


وطن فروش نمی گویمت که این همه نیست
ولی جفای تو از حد گذشت با مردم
زمانه داور خوبی است عاشقانه بخوان
به سوت و کف نکنی نازنین خودت را گم


***
کجای جنگ تو محکوم کرده ای دشمن
کجا نوشته که صدامیان چو خاشاکند
تو فکر پول بلیت و منافع و کنسرت
چه فهم می کنی آن سینه ها که صد چاکند


***
به هر کجای جهان می روی و می آیی
به روی شانه مردم نشسته ای مطرب
طرب نمای و مزن زخم با زبان نفاق
سکوت کن که تو ساز شکسته ای مطرب


***
چقدر مال و منالت ز انقلاب فزود
حلال چونکه تو سلطان ساز و آوازی
ولی مزن به زبان زخم مردمانت را
مکن به ملت آزاده این همه بازی


چهارشنبه 89 اردیبهشت 29 , ساعت 1:56 عصر

 

 در جشن عروسی که برای دو سگ در برزیل برپا شده بود، 200 میهمان و تعدادی سگ حضور یافتند.

به گزارش خبرآنلاین، برای برگزاری این جشن بیش از 8 هزار دلار صرف شد و این دو حیوان مراسم ازدواج را انجام دادند که این امر تعجب حاضران را برانگیخت.
الثوره/ 18 مه


چهارشنبه 89 اردیبهشت 29 , ساعت 1:55 عصر

 

بسیاری از کاربران اینترنت به حفاظت از اطلاعات شخصی خود توجه می‌کنند، اما آیا می‌دانید حتی با غیرفعال کردن برخی ویژگی‌های مرورگرهای اینترنتی، روش‌های متعدد دیگری برای شناسایی شما در فضای سایبری وجود دارد؟

ابوالفضل کریمی: اگر شما هم علاقه‌مند به حفظ حریم خصوصی خود در فضای آنلاین هستید، شاید کارهایی مانند حذف کوکی‌های مرورگرها یا فعال کردن ویژگی وبگردی خصوصی در مرورگرهای گوگل کروم یا سافاری را همیشه مد نظر قرار می‌دهید.

با این کار سایت‌ها نمی‌توانند با استفاده از کوکی‌ها شما را ردیابی کرده و در هنگام مراجعه دوباره به سایت شناسایی کنند. اما به گزارش سی.نت، مقاله‌ای که توسط کارشناسان Electronic Frontier Foundation نوشته شده، نشان می‌دهد این‌ تمهیدات به هیچ وجه موثر نیست.

مرورگرهای مدرن طوری طراحی شده‌اند تا به سایت‌ها اطلاعات ظاهرا بی‌خطری را مانند نسخه مرورگر، اطلاعات سیستم‌عامل، اندازه صفحه نمایش، فونت‌های نصب شده و حتی گاهی اوقات ترتیب نصب فونت‌ها را بفرستند. برای مثال فایرفاکس به هر سایتی یک شماره نسخه مانند "Intel Mac OS X 10/Gecko/20100315 Firefox/3.5.9." می‌فرستد.

این اطلاعات به صورت مجزا نمی‌توانند برای شناسایی یک فرد خاص مورد استفاده قرار بگیرند. اما زمانی که آن‌ها در کنار یکدیگر قرار بگیرند و ترکیبی از آن‌ها با اطلاعات دیگر مرورگرها مقایسه ‌شود، هویت افراد قابل شناسایی است.
این کار مانند این است که شما بتوانید با استفاده از تاریخ تولد، کد پستی و جنسیت یک شخص، نام او را پیدا کنید که البته کار چندان مشکلی هم نیست.

پیتر اکرسلی، دانشمند کامپیوتر شاغل در EFF که این گزارش را تهیه کرده، این تکنیک را انگشت‌نگاری مرورگر نام‌گذاری کرده و قرار است آن‌رادر نشست حریم شخصی که قرار است در ماه جولای / تیر در برلین برگزار شود، ارائه دهد.
اکرسلی این گونه نتیجه می‌گیرد که «باید نکات خاصی در طراحی تکنیکی و سیاست‌های حفظ حریم خصوصی مروگرها رعایت شود».

او معتقد است که قوانین باید انگشت‌نگاری مرورگرها را به عنوان اطلاعات شخصی قابل شناسایی در نظر بگیرند و به این ترتیب، باید محدودیت‌های بیش‌تری در طراحی مرورگرها مورد توجه قرار گیرد. او هم‌چنین معتقد است که مرورگرها باید طوری تغییر کنند تا اطلاعات کمتری در مورد پیکربندی خود به سایت‌ها ارسال کنند.

اکرسلی می‌گوید: «اگر در یک سایت جاوا و فلش فعال شده باشند، یکتایی اثر انگشت آن 1 در 450 هزار خواهد بود. من این اطلاعات را از هزاران کاربری که به سایت Panopticlick ای.ای.اف متصل شده‌اند، به دست آورده‌ام».

در سال‌های گذشته نیز صنایع آنلاین برای شناسایی کاربرانی که معمولا کوکی‌های خود را پاک می‌کنند، از فلش کوکی‌ها استفاده می‌کردند. این کوکی‌ها که به عنوان "اشیای به اشتراک گذاشته محلی" نیز شناخته می‌شوند، معمولا کمتر برای کاربران قابل دیدن هستند. اما از آن جایی که ویندوز7 نسبت به فلش کوکی‌ها توجه بیش‌تری نشان داده، تکنیک‌های انگشت‌نگاری مرورگرها بیش‌تر مورد توجه قرار گرفته است.

گارتنر نیز در گزارشی به این موضوع پرداخته و اعلام کرده است: «فراهم‌کنندگان سرویس‌های آنلاین باید در نظر داشته باشند که شناسایی کامپیوترها با استفاده از اطلاعات محلی فلش به زودی به پایان دوران خود می‌رسد. هم‌چنین شرکت‌هایی که از LSOها برای شناسایی مشتریان خود و هم‌چنین شناسایی مجرمان اینترنتی استفاده می‌کنند، باید تا سال 2012 / 1391 برای تغییر برنامه‌های خود و حذف این وابستگی اقدام کنند».


چهارشنبه 89 اردیبهشت 29 , ساعت 1:55 عصر

 

 یک زن در اسلواکی از 20 سال قبل روزانه فقط نیم ساعت می خوابد.

به گزارش خبرآنلاین، ویرا وانچوا 42 ساله در شرایط عجیبی زندگی می کند و پزشکان در اسلواکی تاکنون راه حلی برای مشکل او نیافتند. در حالی که مردم شب ها می خوابند، این زن دائماً فعالیت می کند و به کارهایی مانند غبار روبی، اتو کردن لباس ها و طبخ غذاهای مختلف می پردازد تا وقت بگذرد.

این زن که اخیراً کارش را از دست داده، در این باره گفت: در 22 سالگی به بیماری مننژیت دچار شد. او در آن زمان دائماً غش می کرد و خون استفراغ می کرد، به گونه ای که وزنش از 60 کیلو به 30 کیلو کاهش یافته بود.
پزشکان در آن زمان به این زن گفته بودند که مدت زیادی زنده نخواهد ماند، اما او بعد از اینکه یک هفته در بیمارستان بستری شد، زنده ماند. این وضعیت 3 ماه ادامه داشت تا اینکه این زن توانایی خواندن و نوشتن و سخن گفتن پیدا کرد. او بعد از اینکه به خانه بازگشت، ساعات خوابش به تدریج کمتر شد و به نیم ساعت در روز رسید. 

دست و پاهای این زن درد می کند. او برای آرام کردن درد خود به کارهایی مانند شستن لباس ها و طبخ غذا و غیره می پردازد.
الصنارة/17 مه


<   <<   6   7   8   9   10   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ