سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آن سنگ لغزنده ای که گامهای دانشمندان بر آن استوار نمی ماند، آز است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
پنج شنبه 89 اردیبهشت 30 , ساعت 10:38 صبح
 روابط عمومی شهرداری تبریز، علیرضا نوین با ابراز ناخرسندی از تأخیر وزارت کشور در امضای قرارداد احداث خط دوم متروی تبریز اظهار داشت: متأسفانه با وجود گذشت بیش از یک سال از انعقاد قرارداد احداث خط دوم مترو تبریز و ارسال آن به وزارت کشور، هنوز این وزارتخانه نسبت به امضا و ابلاغ آن اقدامی انجام نداده و این تأخیر باعث بلاتکلیفی پیمانکار و کلیت پروژه شده است.
وی افزود: با وجود تماس‌ها، نامه‌نگاری‌ها و پیگیری‌های متعدد برای تعیین تکلیف این قرارداد، هنوز نتیجه‌ای حاصل نشده است.
شهردار تبریز در عین حال تداوم این تأخیر را به ضرر شهر تبریز، شهروندان و پروژه مترو دانست و از مسئولان وزارت کشور به ویژه شخص وزیر خواست نسبت به تعیین تکلیف این قرارداد و خارج ساختن پروژه از رکود و توقف بی‌ مورد اقدام اساسی صورت دهند.
شهردار تبریز همچنین اظهار داشت: در راستای اجرای سیاست‌های دولت در اجرای طرح مسکن مهر، شهرداری تبریز برای همکاری با دولت پیشگام می‌شود.
نوین، طرح مسکن مهر را از خدمات و اقدامات مثبت و ماندگار دولت در تأمین مسکن محرومان و قشرهای کم درآمد جامعه دانست و افزود: شهرداری تبریز با درک وضعیت موجود و نیز برخی محدودیت های دولت، برای مشارکت در اجرای این طرح و کمک به دولت در تسریع اهداف و سیاست‌های اجرایی طرح مسکن مهر پیشگام شده و قصد دارد از طریق شرکت خانه‌سازی پیش ساخته آذربایجان، اقدام به ساخت 1200 واحد مسکونی در شهرهای کوچک استان برای محرومان کند.
وی همچنین ارائه تسهیلات ویژه به انبوه‌سازان مسکن در تبریز را از دیگر برنامه‌های شهرداری تبریز برشمرد و ابراز امیدواری کرد با این اقدام بخشی از مشکل مربوط به کمبود مسکن استان و تبریز رفع شود.
شهردار تبریز در پایان خاطرنشان کرد: ساز و کارهای همکاری شهرداری تبریز با دولت در بخش مسکن مهر در حال بررسی و پیگیری است و در آینده نزدیک این همکاری‌ها عملیاتی می‌شود.

پنج شنبه 89 اردیبهشت 30 , ساعت 10:37 صبح
 
 
شیخ محمد ابن عبدالعزیز المسند از علمای وهابی عربستان به عدم جواز پوشیدن لباس فارغ‌التحصیلی توسط دانشجویان فتوا داد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، وی پوشیدن این لباس را که شامل یک عبا و کلاهی مربع شکل است، تبعیت از غرب دانست و گفت: که استفاده از این لباس‌ها توسط مسلمانان جایز نیست.

این مفتی سعودی ادامه داد: جای تاسف است که مسلمانان هنگام فارغ التحصیلی این لباس را می‌پوشند.

لازم به ذکر است برخی منابع تاریخی معتقدند لباس معروف فارغ‌التحصیلی با الهام از پوشش روحانیون مسلمان و به نشانه قدردانی از ابن سینا طراحی شده است.

پنج شنبه 89 اردیبهشت 30 , ساعت 10:36 صبح
 
خبرآنلاین:‌ یک پسربچه مقدونیه ای جوانترین مهندس سیستم ماکروسافت و کامپیوتر در جهان به شمار می رود.

مارکو کالاسان 9 ساله چهار مدرک تحصیلی در این زمینه دارد. او یک کتاب 312 صفحه ای درباره ماکروسافت و ویندوز سون تالیف کرده است.

شبکه خبری سی ان ان آمریکا در این باره نوشت. این پسربچه نابغه کامپیوتر است. او به همراه تیمش به لابراتوار کامپیوتر مدرسه ای رفت که در آنجا تدریس می کند. این کودک هر روز ساعت های زیادی را در لابراتوار می گذراند و پس از پایان ساعات کلاس آنجا را ترک می کند.

پنج شنبه 89 اردیبهشت 30 , ساعت 10:35 صبح
 
 
کسانی که توسط رهبر انقلاب خطبه عقدشان خوانده شده است متوجه نگاه ویژه رهبر به این مسئله مهم شده اند.

به گزارش سرویس زنان جهان؛ موضوع مهریه همواره یکی از موضوعات مهم مطرح شده در جریان مراسم ازدواج بوده است .

موضوعی که به نظر می رسد در صورتی که طرفین راضی باشند به شکل مناسبی قابل حل است.

کسانی که خطبه عقدشان توسط رهبر انقلاب خوانده شده است متوجه نگاه رهبر به این مسئله مهم شده اند.تا آنجا که خواندن خطبه عقد توسط رهبر انقلاب یک شرط دارد و آنهم مقدار معین مهریه 14 سکه ای است.

در همین زمینه یکی از همراهان رهبر در کتاب گوشه هایی از زندگی رهبر انقلاب این طور نقل می کنند:

یک شب که به منزل شهیدی رفته بودیم ، پس از احوالپرسی و گفتگو ، موقع خداحافظی یکی از اعضای خانه جلو رهبر انقلاب آمد و گفت: دو نفر از فرزندان شهدا که الان در جمع ما هستند ، صیغه محرمیت خوانده اند ، خیلی دوست دارند صیغه دائم آنان را شما بخوانید.

- اشکال ندارد، می گویم یک وقت مشخص کنند، بیایند دفتر.

- دوست داریم همین الان انجام شود.

- مانعی ندارد. اما به شرطی که مهریه بیش از 14 سکه نباشد.
گفتند: مهریه صد سکه بهار آزادی است.

چند لحظه سکوت بود و سکوت. ناگهان دختری که ظاهراً همان عروس خانم بود جلو آمد و گفت: من بقیه را بخشیدم. مهریه فقط 14 سکه باشد.

مراسم اجرا شد و عروس و داماد هر کدام سکه ای از دست آقا هدیه گرفتند.

پنج شنبه 89 اردیبهشت 30 , ساعت 9:11 صبح

 

باستان شناسان بر این عقیده اند که قوچهای سنگی مسئول و محافظ گورستان در ادوار گذشته بوده اند که وظیفه حفاظت از قبرهای گور ستان را بر عهده داشتند اندازه این قوچها در مجموع چیزی به طول 5/1 متربه ارتفاع 1متر وعرض 5/ متر با شاخهای در هم پیچیده که با هنرمندی هنرمندان چیره دست زمان خود از سنگهای بزرگی تراشیده شده است وزن این قوچها به بیش از 150 کیلو گرم می رسد با تخریب گورستان قدیمی شهر 2 عدد از قو چها به موزه آذربایجان انتقال داده شد ودر ورودی موزه نصب شده است یکی دیگر از این قوچها نیز در شهرداری شهر نگهداری می شود ونیز قوچ خوابیده در کتابخانه شهر است که در ورودی نصب شده است .


پنج شنبه 89 اردیبهشت 30 , ساعت 8:48 صبح

 

 فارس نوشت:

همه بازیگران اصلی سریال «کلاه پهلوی» این روزها جلوی دوربین سید ضیاءالدین دری هستند. تصویربرداری این مجموعه تلویزیونی در لوکیشن شهر سامان شهرک غزالی پی‌گیری می‌شود. در این بخش‌ها صحنه‌های تظاهرات و دستگیری میرزا علی با بازی محمدرضا شریفی‌نیا پی‌گیری می‌شود و همه بازیگران اصلی سریال به همراه حدود 400 هنرور در این بخش‌ها حضور دارند.

پیش‌بینی گروه سازنده این سریال این است که تصویربرداری بخش‌های مربوط به ایران تا پایان خردادماه به پایان برسد و پس از آن دُری به همراه بخشی از بازیگرانش به فرانسه خواهد رفت تا تصویربرداری سریال را آنجا به پایان برساند. سریال «کلاه پهلوی» به تهیه‌کنندگی محمدرضا تخت‌کشیان در30 قسمت 50 دقیقه‌ای برای گروه فیلم و سریال شبکه اول سیما تهیه می‌شود و در صورت فراهم شدن شرایط، در سال 89 به روی آنتن خواهد رفت.

«کلاه پهلوی» داستان جوانی به نام فرخ است که پس از ادامه تحصیل در فرانسه به ایران می‌آید و در شهری کوچک فرماندار می‌شود. در همین زمان فرمان کشف حجاب از سوی رضاخان صادر شده و او موظف به اجرای این فرمان است اما...

سریال «کلاه پهلوی»، از پروژه‌های عظیم و تاریخی شبکه اول سیماست و بازیگرانی چون امین حیایی(کریم)، داریوش فرهنگ(صمصام)، داوود رشیدی (موسیو آلفونس)، محمدرضا شریفی‌نیا (میرزا رضا)، سیروس گرجستانی (یاور نیکوکار)، رضا فیاضی (حکمت)، فخرالدین صدیق شریف (احسان)، داریوش کاردان (جوانشیر)، فرهاد آئیش (سرپاس مختاری)، جمشید شاه محمدی (مستشارنیا)، سید حسام نواب صفوی (سیروس)، بیوک میرزایی (ماشا الله خان) و ... در آن بازی می‌کنند.

ضیاءالدین دری آخرین بار با سریال «کیف انگلیسی» به شبکه اول سیما آمده است.


پنج شنبه 89 اردیبهشت 30 , ساعت 8:47 صبح

 

یک مرد گرجستانی با گوش‌هایش هلی‌کوپتری را در تفلیس جابجا کرد.

 لاش بترایا که ورزشکار است جه بسا قوی ترین مرد جهان نباشد، اما دو گوش قوی دارد. 

این مرد 27 ساله معتقد است، او بعد از اینکه با گوش هایش یک هلی کوپتر نظامی را در پایگاه نظامی در نزدیکی تفلیس کشیده، رکورد ثبت کرده است. این هلی کوپتر 7 هزار و 734 کیلو وزن داشت که مرد گرجستانی آن را بیش از 26 متر کشید.

او با تشویق گروهی متشکل از خانواده و دوستان و طرفداران خود ابتدا طنابی به گوش هایش بست و یک طرف دیگر آن را به چرخ جلویی هلی کوپتر متصل کرد.

مرد گرجستانی در مقابل دیدگان تماشاگران هلی کوپتر را 20 ثانیه کشید. او پس از پایان کارش نزدیک بود بیهوش شود. این مرد برای ثبت رکورد دیگری برنامه ریزی کرده است.

برگزارکنندگان این مراسم می گویند: مرد گرجستانی رکورد جدیدی در کتاب گینس ثبت کرده، به رغم اینکه نماینده این کتاب در مراسم حضور نداشت.
الرایه/19 مه


پنج شنبه 89 اردیبهشت 30 , ساعت 8:47 صبح

 

 تحقیقات جدید نشان می‌دهد ما با احتمال بیش‌تری تلفن افراد غریبه را نسبت به افرادی که دوستشان داریم جواب می‌دهیم.

مطالعات جدید در کشور انگلستان نشان می‌دهد نه دهم ما گاهی اوقات تلفن افرادی را که دوست داریم جواب نمی‌دهیم و بعد در مورد علت این کار دروغ می‌گوییم.

در کمال تعجب،‌ دانشمندان دانشگاه سالفورد متوجه شدند دوستان نزدیک بیش از دیگران در هنگام برقراری تماس تلفنی نادیده گرفته می‌شوند و پاسخی از طرف مقابل خود دریافت نمی‌کنند. این درحالی است که تلفن‌هایی که از محل کار یا بانک زده می‌شود معمولا بدون پاسخ نمی‌ماند.

تحقیقات نشان می‌دهد معمولا بسیاری از ما در علت جواب ندادن تلفن دروغ می‌گوییم و جملاتی مانند "صدای زنگ را نشنیدم" ، " داشتم رانندگی می‌کردم" یا مانند آن را می‌گوییم.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد تلفن دوستان نزدیک و مورد علاقه بیش از دیگران بدون پاسخ می‌ماند ، چرا که پاسخ تلفن‌های آن‌ها معمولا طولانی‌تر از حد معمول است.

دکتر اشلی وینبرگ روانشناس و استاد دانشگاه در این باره گفت:  کاملا طبیعی است که ما بعد از پاسخ ندادن تلفن دیگران به آن‌ها دروغ بگوییم ،‌چرا که ما یک قرارداد نانوشته با دوستان و افراد نزدیک خود بسته ایم که به تماس آن‌ها پاسخ دهیم.

به بیان دیگر فرد تماس گیرنده همیشه انتظار دارد که به تلفنش پاسخ داده شود و اگر ما این کار را انجام ندهیم به نوعی این قرارداد نانوشته را رعایت نکرده ایم. به همین دلیل بعد از این کار معمولا همه ما رو به دروغ می‌آوریم.

تکنولوژی‌های مدرن امروزی، مانند موبایل‌ها ما را همیشه در دسترس قرار داده است. البته این موضوع دارای فواید و ضررهایی است و گاهی اوقات ما ترجیح می‌دهیم به راحتی با پاسخ ندادن تماس دیگران خود را از تعهد به دیگران رها کنیم.

از جمله بهانه‌هایی که ما بعد از پاسخ ندادن به تلفن دیگران می‌آوریم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

صدای زنگ را نشنیدم

در حال رانندگی بودم

نتوانستن تلفنم را پیدا کنم

داخل جلسه بودم

دکمه را اشتباه فشار دادم

حمام بودم

شماره را نشناختم

حوصله حرف زدن نداشتم

ممکن بود دیگران حرف‌هایم را بشنوند

تلگراف، 19 می


پنج شنبه 89 اردیبهشت 30 , ساعت 8:46 صبح
اوباما با اردوغان در باره بیانیه اخیر تهران، تلفنی حرف زد

 

 رئیس جمهور آمریکا با استقبال از تدوین قطعنامه‌ی جدید شورای امنیت برای تحریم بیشتر ایران، بار دیگر از مقام‌های تهران خواست تا به تعهدات بین‌المللی خود عمل کنند.

به گزارش خبرگزاری‌ها رئیس جمهوری آمریکا در تماس تلفنی با رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه با قدردانی از تلاش‌های دیپلماتیک آن کشور و برزیل گفت که جامعه‌ جهانی در انتظار پاسخ رسمی و معتبر مقام‌های ایرانی، درباره‌ی مبادله‌ی سوخت، به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است.

 بنا بر بیانیه‌ کاخ سفید  اوباما همچنین در این تماس تلفنی امتناع ایران از مذاکره با نمایندگان کشورهای ? + ? بر سر برنامه‌ی هسته‌ای تهران و خودداری از توقف غنی‌سازی ?? درصدی اورانیوم را ناقض اعتمادسازی  با جامعه‌ی بین‌المللی دانست.


پنج شنبه 89 اردیبهشت 30 , ساعت 8:45 صبح

 

روزنامه رسالت نوشت:

شنیده های موثق حاکی است اخیرا یکی از چهره های به ظاهر متعادل اصلاح طلب دیداری با موسوی داشته و وی را نصیحت کرده است.

همکار سابق میرحسین به وی گفته باید بحث انتخابات و شعارهایی که تاکنون داده ای را فراموش کنی و با کمک همدیگر بیانیه بحث اصلاحات را در جامعه زنده کنیم و خود را به عنوان جریان منتقد داخل نظام به مردم معرفی کنیم. وی در ادامه به میرحسین گفته اگر این اقدام صورت بگیرد نیروهای برانداز که در پشت صحنه جنبش سبز پنهان شده و اصلاحات را بدنام کرده اند پالایش می شوند و زمینه برای حضور مجدد ما در عرصه قدرت از طریق انتخابات فراهم می شود.

روزنامه رسالت افزود: موسوی به جای پاسخ منطقی به نصایح صورت گرفته،گفته ما باید از هر فرصتی برای کشاندن هواداران جنبش سبز به خیابان ها استفاده کنیم تا به این وسیله دولت و نظام را مشغول به خود کنیم که این اقدام دو خاصیت برای ما خواهد داشت. نخست اینکه دولت از کار اصلی و عمران کشور باز می ماند و دوم اینکه وقتی فضای کشور امنیتی باشد امکان برخورد قضائی با ما فراهم نخواهد شد.


<   <<   6   7   8   9   10   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ