سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بارالها ! شکستگی ام را جز لطف و مهر تو درمان نمی کند ... آتش درونم را جز دیدارت خاموش نمی سازد و درد اشتیاقم به تو را جز نگریستن به چهره ات، بهبود نمی بخشد . [امام سجّاد علیه السلام ـ در نیایشش ـ]
 
چهارشنبه 89 اردیبهشت 29 , ساعت 1:54 عصر

علیخانی: نماینده قزوین از اینکه رئیس جمهور وزیر تعاون را مسئول بررسی اشتغال کرده است ابراز تعجب کرد.




به گزارش خبرآنلاین، قدرت الله علیخانی در نطق امروز خود گفت: وقتی رج خود را مسئول مدیریت مشکلات جهانی می‌داند چرا برای مسائل دست چندم مثل بیکاری چاره اندیشی نمی‌کند؟

وی با اشاره به اینکه در اخبار شنیده است که دولت، وزارت تعاون را مسوول مبحث اشتغال کرده است، افزود:  ابتدا باورم نشد ولی واقعیت داشت. حتما این تصمیم بعد از ساعت‌ها کار کارشناسی و علمی اتخاذ شده است، ولی یک نکته را من نماینده و البته آخوند غیرمتخصص به صاحبنظران دولت یاد‌آور می‌شوم و آن این‌که اشتغال از مهم‌ترین و اصلی‌ترین چالش‌های پیشروی نظام ماست!

این عضو فراکسیون کارگری در حالی که همچنان با حرارت از مشکل گسترش بیکاری در کشور و حوزه انتخابیه یاد می‌کرد، به پایان وقتش نزدیک شده بود اما همچنان ادامه می‌داد. این اقدام وی با فریاد دو-دو نمایندگان مواجه شد که علیخانی در واکنش به آن گفت: متاسفم برای شما که دو‌ دو می‌گویید زیرا خبر از مشکلات کشور و بیکاری ندارید.

وی سخنانی هم در رابطه با امام خمینی(ره) مطرح کرد که اهم آن را می‌خوانید:
* اگرچه تمامی زندگی امام(ره) درس و فضیلت است، ولی وحدت و اتحاد کلمه تکیه کلام همیشگی امام راحل بود که امروز بیش از هر زمان دیگری، برای حفظ دستاورد‌های انقلاب ضرورت دارد، ‌اما متاسفانه بسیاری از افراد هستند که در جامعه به این نکته مهم توجه نمی‌کنند.

*امام(ره) تقریبا به این تعابیر فرمودند که اختلاف نکنید و وحدت داشته باشید، اگر اختلاف کنید در اثر اختلاف شما اسلام سیلی خواهد خورد که صدها سال ممکن است نتواند سربلند کند. همه از جمله بزرگان کشور به این بیان امام (ره) توجه کنند.

* محور ولایت فقیه که یادگار امام بوده و تبلور آن در شخصیت بلند و والای مقام معظم رهبری به جلوه نشسته، می‌تواند الهام‌بخش راه امام(ره) و اندیشه او در عرصه سیاست و مدیریت کشور باشد.


چهارشنبه 89 اردیبهشت 29 , ساعت 1:53 عصر

 

 دانشمندان به تازگی قورباغه‌ای در اطراف اندونزی پیدا کردند که بینی‌اش همانند پینوکیو دراز است.

خبرگزاری فارس نوشت:

دانشمندان در جنگل‌های اطراف کشور اندونزی گونه‌های جدیدی از حیوانات را کشف کرده‌اند که در بین این حیوانات قورباغه‌ای که بینی‌اش شبیه پینوکیو است و همچنین کوچک‌ترین کانگورو نیز دیده می‌شود.

گروه بین‌المللی دانشمندان این گونه‌های جدید را در کوه‌های فوجا در جزیره گینه نو و اندونزی در اواخر سال 2008 پیدا کرده‌اند که جزئیات این تحقیقات را روز دوشنبه منتشر کرده‌اند. در این تحقیقات که در اندونزی و گینه‌نو انجام شده، دانشمندان گونه‌های جدید پستانداران، خزندگان، دوزیستان و حشرات را پیدا کرده‌اند.

این کشفیات جدید هشداری برای دانشمندان است که حیوانات در حال انقراض در حال افزایش هستند و آلودگی‌هایی که بشر ایجاد می‌کند به سرعت مرگ حیوانات کمک می‌کند.

سرپرست این تحقیقات گفت: هنوز هم ما زمان داریم تا بتوانیم انقراض حیوانات و گیاهان را متوقف کنیم.

کوه‌های فوجا که در اندونزی و جزیره گینه نو واقع شده طبیعت دست نخورده‌ای دارد که در آن گونه‌های زیادی از حیوانات و گیاهان ناشناخته دیده می‌شوند.


چهارشنبه 89 اردیبهشت 29 , ساعت 1:53 عصر
 

 

 بررسی طرح وقف مراکز آموزشی که شامل حال دانشگاه آزاد می‌شد، با اختلاف نظر شدید نمایندگان حامی دولت مواجه شد.

به گزارش خبرآنلاین، پس از آنکه محمد عباسپور رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات به عنوان طراح این طرح به نظر موافق رهبری با وقف استناد کرد، نمایندگان حامی دولت از جمله رسایی و الهیان به مخالفت با این سخنان پرداختند و انتساب این مساله به رهبری را رد کرده و مدعی شدند که این مصوبه مجلس را در برابر شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار می‌دهد.

لاریجانی با اشاره به اینکه در شورای عالی انقلاب فرهنگی یک بحث فقهی کلی از سوی رهبری منعکس شده است، اظهار داشت: نظر ایشان حاکی از آن بود که یک جای شخصی اجتماعی می‌تواند وقف کند. اما در مورد دانشگاه آزاد نظر خاصی ندادند نمی‌توان به نظر رهبری در اینباره استناد کرد

پس از آن قدرت‌الله علیخانی طی تذکری به لاریجانی گفت: از دیروز که این بحث در مجلس مطرح شده است، برخی نقل قول می‌کنند که تماس حاصل شده و مقامات عالی‌رتبه کشور خواسته‌اند که مجلس رای ندهد!

وی افزود: اگر از دفتر رهبری نظری بیاید به رئیس مجلس ابلاغ می‌شود یا به یک نماینده؟ مضاف بر اینکه نظر فقهی رهبری زمانی در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شده که بحث اساسنامه دانشگاه آزاد مطرح بوده است. وی بر این اساس از لاریجانی خواست تا شفافتر در مورد نظر رهبری در این خصوص سخن بگویید.

رئیس مجلس هم با بیان اینکه نباید موضوع را اینقدر به رهبری مربوط کنید، ادامه داد: نمایندگان اگر مفید می‌دانند رای دهند. از طریق رهبری هم چیزی به بنده منتقل نشده است. لازم نیست این موضوعات خرد را منتسب به ایشان کنید

وی افزود: اگر ایشان نظری داشته باشند مثل دفعات گذشته نمایندگان را در جریان آن می‌گذارم.

گفتنی است یک فوریت این طرح تصویب شد.


چهارشنبه 89 اردیبهشت 29 , ساعت 1:44 عصر
 رئیس کمیته روابط بین‌الملل فدراسیون فوتبال از برگزاری بازی تدارکاتی تیم ملی مقابل چین، ویگان، پالرمو، کره‌جنوبی خبر داد.

 عباس ترابیان در نشست خبری امروز خود در محل روابط عمومی فدراسیون فوتبال درباره برنامه های تدارکاتی تیم ملی اظهار داشت: دیدار تیم ملی در روز 12 شهریور با چین قطعی شده است. تیم ملی بعد از این بازی که در شهر جیان چین برگزار می شود در تاریخ 13 شهریور با پرواز مستقیم راهی سئول می شود و 16 شهریور با تیم ملی کره جنوبی بازی می کند.

وی ضمن بیان اینکه در تیرماه تیم ملی در کمپ اتریش اردو خواهد داشت گفت: تیم ملی در این کمپ با تیم هایی مثل ویگان، کلن و پالرمو دیدار می کند. البته تیم های دیگری هم می توانند حریف ایران باشند که باید آنها را هماهنگ کنیم.

رئیس کمیته روابط بین الملل فدراسیون به برگزاری دو برنامه تدارکاتی در مهر ماه اشاره کرد و گفت: مسابقات غرب آسیا را در مهر پیش رو داریم. ضمن اینکه در آبان که فیفا دی را در پیش داریم برنامه ای برای تیم ملی خواهیم داشت.

ترابیان تصریح کرد: در آذر ماه پیشنهادی به فدراسیون امارات داده ایم تا با حضور تیم های عربستان، بحرین، امارات، قطر و ایران تورنمنتی برگزار شود. البته این پیشنهاد من است و هنوز نظر نهایی قطبی را درباره این تورنمنت نمی دانم و باید از او پرس و جو شود.


چهارشنبه 89 اردیبهشت 29 , ساعت 1:42 عصر
 

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد علیرضابیگی پیش از ظهر امروز در دیدار سفیر ترکیه، با بیان اینکه صنایع مختلفی چون ایران خودرو، صنایع دستی، صنایع مواد غذایی و دیگر صنایع در استان آذربایجان شرقی مشغول فعالیت است، خاطرنشان کرد: با توجه به این صنایع طبیعی است که ما برای دست یافتن به تکنولوژی نیازمند همکاری با ترکیه باشیم.
وی ادامه داد: آذربایجان شرقی یک قطب صنعتی است و کارخانه‌های مختلفی نظیر ایران خودرو در این استان مشغول فعالیت هستند به طوری که 40 درصد فرصت‌های شغلی استان در بخش صنعت برای مردم فراهم شده است.
استاندار آذربایجان شرقی بیان داشت: استان آذربایجان شرقی مرکز صنایع دستی نظیر کفش است و نیز این استان در صنایع مواد غذایی نیز بسیار فعال است.
بیگی تصریح کرد: از دیگر صنایع ما در استان صنعت پتروشیمی است و در این عرصه نیز با توجه به ضرورت سرمایه‌گذاری در صنایع پایین دستی، نیازمند همکاری با ترکیه هستیم.
وی در ادامه نقش استان آذربایجان شرقی را در توسعه روابط با ترکیه تعیین‌کننده دانست و عنوان داشت: استان با ظرفیت‌هایی که دارد سهم قابل ملاحظه‌ای در مبادلات اقتصادی و فرهنگی بین ایران و ترکیه دارد.
استاندار آذربایجان شرقی گفت: مبادلات اقتصادی استان با ترکیه عمق قابل توجهی دارد و تلاش‌های سازمان بازرگانی در این عرصه قابل تقدیر است.
بیگی خاطرنشان کرد: استان آذربایجان شرقی محل تجاری و اقتصادی در منطقه و کشور به حساب می‌آید و دروازه دستیابی به کشورهای اروپایی به شمار می‌رود و بر این اساس با ترکیه روابط تنگاتنگی برقرار کرده است.
وی با بیان اینکه بندر ترابزون برای ما منطقه همکاری هدف به شمار می‌آید، اظهار داشت: در این مورد تا به امروز همکاری‌های بسیار خوبی بین دو طرف از جمله در بحث حمل و نقل صورت گرفته است.
استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در استان آذربایجان شرقی شاهد فعالیت‌های صنایع ترکیه‌ای هستیم و بر این اساس هر هفته شاهد حضور هیئت‌های اقتصادی ترکیه‌ای در کشور و نیز در تبریز هستیم و این همکاری‌ها یقیناً در بهبود شرایط دو کشور موثر است.
استاندار آذربایجان شرقی همچنین گفت: ما اعلام آمادگی می‌کنیم که هرگونه مشکل احتمالی پیش آمده بر سر راه را برطرف کنیم چرا که ما در ترکیه احساس غربت نمی‌کنیم و به طور حتم شما نیز در ایران احساس بیگانگی نمی‌کنید.
وی تصریح کرد: در کنار همه این مسائل استان آذربایجان شرقی قطب فرهنگی کشور نیز به شمار می‌رود به طوری که در حال حاضر در استان نزدیک به 200 هزار نفر دانشجو وجود دارد و این برای ما موجب افتخار است.
استاندار آذربایجان شرقی بیان داشت: از دیگر سو منطقه آزاد ارس در استان امکان صادرات را برای ما فراهم کرده است و این منطقه هم ارزش اقتصادی فراوانی برای استان دارد.
بیگی خاطرنشان کرد: استان آذربایجان شرقی در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی در منطقه شمال‌غرب و نیز در کشور سبقه دارد و همه این مسائل صحنه بسیار زیبایی از همکاری‌های دوجانبه را نشان می‌دهد.


چهارشنبه 89 اردیبهشت 29 , ساعت 1:42 عصر
.

 

کریم ملاحی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس درباره بقای پاس در لیگ برتر اظهار داشت: لیگ پر فراز و نشیبی داشتیم که تیم پاس هم در این فراز و نشیب روزهای سخت و پرتلاطمی را گذراند اما جذابیت فوتبال به همین مسائل است.

وی در پاسخ به این سئوال که فکر می کند در روند نتیجه گیری پاس در طول فصل جاری چه کسی مقصر است؛ عنوان کرد: پاس تیم موفقی در پایان لیگ بود و چرا باید برای چنین تیمی دنبال مقصر گشت. همه تیم های حاضر در لیگ برتر فراز و نشیب داشتند.

مدیرعامل پاس در خصوص برنامه های این باشگاه برای فصل آینده گفت: بعد از تشکیل جلسه هیات مدیره در مورد این موضوع صحبت می کنم. اگر شرایط مناسب و امکانات فراهم باشد می مانم. من شرایط خاصی ندارم و فقط می خواهم امکنات اولیه فراهم باشد. همدان امکانات سخت افزاری خوبی دارد. برای فصل بعد باید تیمی بسته شود که جز تیم های بالای جدول باشد. هیات مدیره هم قول داده مشکلات مالی را تامین کند.

ملاحی در ارتباط با اینکه مدیرروستا مدعی شده عده ای در همدان نمی خواستند پاس نتیجه بگیرد، گفت: در همدان همدلی خوبی بین مسئولان و مردم و باشگاه بود و نمی دانم مدیرروستا چرا این حرف را زده است. مهم برای ما مردم و مسئولان بودند که با آنها ارتباط خوبی داشتیم.

مدیرعامل پاس در پاسخ به این سئوال که گفته می شود به دلیل جلوگیری از تبانی مدیرروستا در بازی آخر از شماری از بازیکنان اصلی خود از جمله سوشا مکانی استفاده نکرده است، گفت: چنین چیزی نیست. بازیکنانی مثل شهباز ارگینوف و هادی اصغری مصدوم بودند و مکانی هم این اواخر تمرینات مرتبی نداشت و به همین دلیل در ترکیب قرار نگرفت.

وی در مورد اینکه آیا لیگ نهم پاک برگزار شد یا خیر اظهار داشت: لیگ خوبی داشتیم. می توانید بازی پاس و تراکتورسازی را ببینید و متوجه فوتبال پاک شوید. مشکلی در لیگ نهم نبود. تیم های دیگر هم وقتی با ما بازی داشتند با تمام توان خود بازی کردند.


چهارشنبه 89 اردیبهشت 29 , ساعت 12:3 عصر

 

 به نوشته ایسنا:

یک متخصص پوست با بیان اینکه ابتلا به سرطان پوست و ایجاد چین و چروک‌های پوستی از عوارض برنزه شدن با نور سولاریوم است گفت: هرچه میزان اشعه بیشتر باشد عوارض بیشتری را نیز بدنبال خواهد داشت.

دکتر حسین صیرفی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشت: اشعه طیف A که از طیف‌های اشعه ماورای بنفش در نور آفتاب بسیار خطرناک است و در ایجاد سرطانهای پوست دخالت دارد.

وی ادامه داد: از این اشعه در مراکز درمانی و سالن‌های زیبایی با عنوان نور سولاریوم یا لامپ‌های سولاریوم جهت درمان بیماریهای پوستی و نیز جهت برنزه کردن پوست استفاده می شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: تا پیش از این تصور می شد که این اشعه، چندان مضر نیست و به همین دلیل از آن جهت درمان یا برنزده کردن پوست استفاده می‌شد اما تحقیقات دهه های اخیر بر خطرناک بودن این اشعه و عدم مواجهه با آن تاکید دارند.

این متخصص پوست اظهار کرد: برنزه شدن چه در مقابل نور آفتاب طبیعی و چه در زیر لامپ‌های سولاریوم بمب ایجاد جهش ژنی در سلولهای پوست و ایجاد تومورهای خوش خیم و بدخیم پوستی می شود و استفاده از این 2 روش برای برنزه کردن پوست بسیار خطرناک است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: هرچه تعداد دفعات انجام سولاریوم و زمان تابش اشعه بیشتر باشد صدمات وارده به پوست و احتمال ایجاد چین و چروک پوستی و سرطان پوست بیشتر می شود.

صیرفی در پایان خاطر نشان کرد: اگر افراد علاقه زیادی برای برنزه کردن پوست خود دارند بهتر است از کرم های برنزه کننده ای که منجر به رنگی شدن لایه های سطحی پوست می شود بدون اینکه نیازی به تابش زیاد نور آفتاب باشد استفاده کنند. این کرم های برنزه کننده حاوی ترکیباتی است که سب برنزه شدن می شود و به نام اتوبرنز عرضه می شوند.


چهارشنبه 89 اردیبهشت 29 , ساعت 12:3 عصر
لطفا آقایان رطب خورده، منع رطب نکنند

 

 رجب طیب اردوغان از کشورهای دارای تسلیحات هسته ای انتقاد کرد

رجب طیب اردوغان" نخست وزیر ترکیه روز سه شنبه گفت: حرفهای کشورهای دارای سلاحهای هسته ای در مورد ممنوعیت این سلاحها را نمی توان باور کرد. به گزارش رسانه های خبری ترکیه، اردوغان هنگام اعطای دکترای افتحاری به وی در دانشگاه اروپا در مادرید، طی سخنانی که به طور زنده از شبکه های تلویزیونی ترکیه پخش می شد، این مطلب را عنوان کرد.
وی با اشاره به این که تمامی کشورهای جهان حق استفاده از انرژی هسته ای صلح آمیز را دارند، گفت: ترکیه مخالف هرگونه سلاح هسته ای و کشتار جمعی بخصوص وجود این سلاحها در منطقه است.
اردوغان در تشریح پروتکل سه جانبه ایران، ترکیه و برزیل در مورد مبادله سوخت هسته ای نیز گفت: در جریان نشست امنیت هسته ای در واشنگتن از ترکیه خواسته شد که تلاش خود برای حل معضل هسته ای ایران و مساله مبادله سوخت هسته ای را به کار بندد و آنکارا نیز در این راستا با کشور دوست خود یعنی ایران مذاکراتی را پی گرفت و با همیاری برزیل موفق به ادای این مساله شد.
نخست وزیر ترکیه با اشاره به محتوای پروتکل بین سه کشور گفت: در راستای این پروتکل اورانیوم 5/3 درصد غنی سازی شده ایران در ترکیه به امانت گذاشته خواهد شد و بعد از تحویل 120 کیلوگرم سوخت غنی سازی شده 20 درصد به ایران، ترکیه سوخت امانتی ایران را به آژانس بین المللی انرژی اتمی تحویل خواهد داد.


چهارشنبه 89 اردیبهشت 29 , ساعت 12:2 عصر

 

 به گزارش فارس:

مدیر امور فرهنگی سازمان بهشت‌زهرا گفت: قبور در نقاط مختلف بهشت زهرا بین 2 تا 10 میلیون تومان پیش فروش می‌شوند.

اسماعیل دانش‌پژوه با بیان اینکه پیش فروش قبور در بهشت‌زهرا وجود دارد، گفت: قبور یک طبقه برای اموات مجانی است و هیچ مبلغی دریافت نمی‌شود و فقط 120 هزار تومان هزینه خدمات دریافت می‌شود.

مدیر امور فرهنگی سازمان بهشت‌زهرا ادامه داد: هزینه خدمات شامل حمل اموات، غسل، نماز، تدفین و غیره است و اگر افراد از قبور یک طبقه استفاده کند؛ خود به‌خود سیستم 50 درصد به آنها تخفیف می‌دهد.

دانش پژوه اظهار داشت: همچنین اگر بازماندگان اعلام کنند که نمی‌‌توانند،هزینه 60 هزار تومان را هم پرداخت کنند؛ امکان تقلیل آن تا صفر وجود دارد.

وی به قبور دو طبقه اشاره کرد و گفت: یک طبقه آن رایگان و طبقه دیگر به قیمت 180 هزار تومان به بستگان متوفی فروخته می‌شود و همچنین 120 هزار تومان هزینه خدمات دریافت می‌شود.

دانش پژوه ادامه داد: اگر کسی بگوید که نمی‌تواند 120 هزار تومان هزینه خدمات را بپردازد؛ احتمال تخفیف 50 درصدی در آن وجود دارد.

مدیر امور فرهنگی سازمان بهشت‌زهرا با بیان اینکه روزانه 120 تا 150 متوفی در بهشت‌زهرا پذیرش می‌شوند، گفت: از این تعداد 30 درصد به شهرستان‌های خود منتقل می‌شوند، 10 درصد متوفیان نوزادان هستند که از آنها پول قبر گرفته نمی‌شود و فقط 60 هزار تومان پول خدمات دریافت می‌شود.

دانش پژوه با اشاره به اینکه 90 درصد متوفیان باقی مانده در قبور یک طبقه و 2 طبقه و 10 درصد در قبور متفرقه دفن می‌شوند، اظهار داشت: پیش خرید در تمام قبور وجود دارد.

به گفته دانش‌پژوه، افرادی که میت داشته باشند پیش فروش قبر دو طبقه برای آنها 180 هزار تومان به اضافه 120 هزار تومان هزینه خدمات است و افرادی که میت نداشته باشند پیش فروش قبور برای آنها بین 2 تا 10 میلیون تومان است.


چهارشنبه 89 اردیبهشت 29 , ساعت 12:1 عصر




 

خبرگزاری مهر نوشت:

محمد صادق اکبری در مورد فعالیتهای سازمان ملی جوانان در زمینه ازدواج و "همسریابی" اظهار داشت: بحث همسر یابی که بعضا به آن پرداخته شده است مد نظر سازمان ملی جوانان نیست. آنچه مد نظر ماست بحث بالا بردن ظرفیت آگاهی های جوانان در راستای "به گزینی" است.

معاون امور مجلس و استانهای سازمان ملی جوانان کشور با اشاره به راه اندازی مراکزی تحت عنوان "مراکز جامع مشاوره"، افزود: در این مراکز با استفاده از مباحث مبنایی، اعتقادی و دینی ما سطح آگاهی های جامعه را بالا خواهیم برد.  اکبری با بیان اینکه در این راستا تاکنون قدمهای جدی برداشته شده است، یادآور شد: راه اندازی سامانه الکترونیکی در این زمینه کار جدیدی است که انجام شده است.

معاون امور مجلس و استانهای سازمان ملی جوانان کشور با تاکید بر اینکه در مراکز جامع مشاوره ازدواج نقش اساسی توسط خانواده ها ایفا می شود، خاطر نشان کرد: این مراکز به زودی در همه استانهای کشور راه اندازی خواهند شد. اکبری تصریح کرد: مراکز جامع مشاوره ازدواج جایی نیست که به شکل موسساتی که دارند کارهای سودجویانه انجام می دهند و مورد تایید ما هم نیستند زوجین را به هم معرفی کنند. وی یادآور شد: ما معتقد هستیم که هر ازدواجی باید از همان کانالهای سنتی و عمیق اش که نقش اساسی را خانواده ها بر عهده دارند شکل بگیرد. 

وی با اشاره به راه اندازی شبکه فعالین ازدواج در کشور تحت عنوان "شفا"، ادامه داد: این شبکه به منظور افزایش آگاهی های جوانان در زمینه های مختلف از جمله مهارتهای زندگی، انتخاب همسر، شناخت صحیح و وظایف زوجین نسبت به هم راه اندازی شده است.

معاون امور مجلس و استانهای سازمان ملی جوانان کشور با بیان اینکه این شبکه با حمایت این سازمان فعال شده و دبیرخانه مرکزی آن در اصفهان است، گفت: در حال حاضر دبیرخانه این شبکه در اکثر استانهای کشور تشکیل شده است تا با استفاده از ظرفیت استان و گروههای مرجع زمینه بالا بردن آگاهی های جوانان فراهم شود.


<   <<   11   12   13   14   15   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ