سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنچه از کشتار برهد دیرتر پاید و بیشتر زاید . [نهج البلاغه]
 
چهارشنبه 89 اردیبهشت 29 , ساعت 7:13 عصر
 
 

مهدی فاطمی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس درباره بازی روز گذشته تراکتورسازی و پاس همدان اظهار داشت: تراکتورسازی فوتبال پاک را معنا کرد و جا دارد سازمان لیگ بابت بازی های جوانمردانه تراکتورسازی این تیم را مورد تقدیر قرار دهد.

وی با اشاره به قضاوت سعید مظفری زاده تصریح کرد: اگر این داور قضاوت درستی می کرد می توانستیم به رده ششم جدول صعود کنیم. او مدام علیه تیم ما سوت زد و گلی هم که دریافت کردیم ناحق بود. قضاوت مظفری زاده می توانست سرنوشت یک تیم سقوط کرده را روشن کند.

سخنگوی باشگاه تراکتورسازی درباره اینکه برای فصل دهم فراز کمالوند را حفظ می کنند یا خیر گفت: با توجه به شرایطی که این فصل داشتیم به احتمال زیاد فراز کمالوند را برای فصل جدید نیز حفظ خواهیم کرد.


چهارشنبه 89 اردیبهشت 29 , ساعت 7:13 عصر
 

 روزنامه ولفسبورگر‌آلگماینه سایتونگ، در شماره روز چهارشنبه(امروز) خود نوشت: پس از طرح بحث خروج اشکان دژاگه از ولفسبورگ، شایعه حضور وی در اشتوتگارت شنیده شد که این تیم شایعه مطرح شده را تکذیب کرد.

براساس این گزارش دو تیم هوفن‌هایم و بروسیا مونشن‌گلادباخ که گفته می‌شد نام بازیکن ایرانی را مد نظر داشتند، تمایلی باری جذب این بازکین 22 ساله ندارند.
این اتفاق در حالی است که قرارداد دژاکه با ولفسبورگ در ابتدای تابستان پایان خواهد یافت. چنانچه او موفق به حضور تیم مورد نظر خود نشود، انتظار می‌رود مجبور باشد با شرایط تعدیل‌ شده‌ای قرارداد تازه‌ای نزد قهرمان سال گذشته آلمان‌ها منعقد کند.
دژاگه از سال 2007 تاکنون در خدمت ولفسبورگ است و برای آن 70 بازی کرده و 12گل زده است.


چهارشنبه 89 اردیبهشت 29 , ساعت 7:3 عصر

 

 دانشمندان امیدوارند یک نوع ویروس بی‌ضرر بتواند امیدهای تازه ای برای درمان بیماران سرطانی به همراه داشته باشد.

رئوویروس که در معده و سیستم تنفسی انسان‌ها زندگی می‌کند و هیچ علامتی نیز از خود نشان نمی‌دهد. دانشمندان متوجه شدند این ویروس می‌تواند اثر پرتودرمانی را حتی در پیشرفته ترین نوع سرطان‌ها افزایش دهد.

دانشمندان روش درمانی جدیدی را به کار بردند که در طی آن پرتو درمانی با دارویی به نام رئولیسین ترکیب می‌شود و باعث توقف رشد و حتی کوچک‌تر شدن تومورهای سرطانی بیماران می شود.داروی رئولیسین از ذرات نئو ویروس تشکیل شده است.

با کمک این روش تومور سرطانی بزرگ در یک بیمار شروع به کوچک شدن کرد و به اندازه ای رسید که پزشکان توانستند به سادگی و با عمل جراحی آن را از بدن او خارج کنند. در بیمار دیگری که به پایان زندگی خود رسیده بود و به نوعی سرطان پوست پیش رونده دچار شده بود،‌استفاده از روش درمانی جدید باعث بهتر شدن وضعیت او شد به طوری که  او بعد از 17 ماه هنوز هم به زندگی خود ادامه می‌دهد.

در مجموع 23 بیمار که مبتلا به تومورهای بزرگی در ریه، شش‌ها و دیگر قسمت‌های بدن بودند در این تحقیقات شرکت داشتند. در تمام این بیماران پرتو درمانی بی‌نتیجه باقی مانده بود و فقط به آن‌ها داروهای مسکن برای کاهش درد داده می‌شد.

دانشمندان متوجه شدند این روش درمانی در تمام بیماران نتیجه بخش بوده است و در همه آن‌ها رشد تومورها متوقف شده است و حتی اندازه آن‌ها شروع به کوچک شدن کرده است.هم‌چنین عوارض جانبی آن نیز نسبت به بیمارانی که فقط از روش پرتودرمانی استفاده می‌کردند کم‌تر بود.

دکتر کوین هارینگتون که این تحقیقات در در موسسه سرطان در لندن رهبری کرده است در این باره گفت: چیزی که بسیار مورد توجه ما قرار گرفت این بود که در این روش اثرات جانبی درمان بسیار پایین می‌آمد و ما را به انجام تحقیقات بیش‌تر در آینده امیدوار کرد.

هدف بعدی ما آزمایش این روش در بیمارانی است که به تازگی به بیماری سرطان دچار شده اند و با روش‌های معمول پرتودرمانی بهبود پیدا می‌کنند.

تلگراف ،‌19 می


چهارشنبه 89 اردیبهشت 29 , ساعت 7:2 عصر

 

 تحقیقات جدید نشان می‌دهد نوشیدن روزانه دوغ کودکان را در برابر عفونت محافظت می‌کند.

دانشمندان متوجه شدند کودکانی که روز خود را با نوشیدن دوغ آغاز می‌کنند با احتمال 20 درصد کم‌تر به عفونت‌های گوناگون مانند عفونت‌های گوش یا سینوس دچار می‌شوند.

نوشیدنی‌های پروبیوتیک مانند دوغ در طی چند سال گذشته علاقه مندان زیادی پیدا کرده است.آخرین تحقیقاتی که توسط دانشگاه واشنگتن انجام شده است نشان می‌دهد این نوشیدنی‌ها می‌توانند میزان ابتلا به بیماری‌های عفونی مختلف مانند آنفولانزا و اسهال را کاهش دهند.

این بیماری‌ها به شدت در میان کودکان شایع هستند و ممکن است بعضی از آن‌ها را چند بار در سال دچار خود کنند.

برای بررسی این موضوع محققان به 600 کودک بین 3 تا 6 سال دوغ یا یک نوشیدنی بی‌تاثیر دادند.دانشمندان متوجه شدند کودکانی که دوغ مصرف می‌کنند کم‌تر به بیماری‌های عفونی دچار می‌شوند.

علاوه بر آن مصرف ای نوشیدنی می تواند در محافظت از استخوان و افزایش استحکام دندان‌ها نیز موثر باشد.

تلگراف ، 19 می


چهارشنبه 89 اردیبهشت 29 , ساعت 7:1 عصر

 

تابناک نوشت:

به رغم همه برخوردها و اقدامات مسئولان امنیتی و قضائی کشورمان در باب برخورد با سرکردگان و کلاهبرداران هرمی که مثبت اما ناکافی بوده، به تازگی شرکت‌های هرمی، بازیگران، ورزشکاران و افراد مشهور جامعه را بازار هدف خود قرار داده‌اند.

این افرادی که در شرکت‌های غیرقانونی هرمی فعالیت می‌کنند، اقدام به کلاهبرداری و فریب بازیگران، ورزشکاران و افراد مشهور جامعه می‌کنند تا هم از این راه، این افراد را به دام خود بکشانند و هم با نشان دادن آنان به عنوان زیرگروه‌های خود، افراد عادی و دیگر افراد معروف و مشهور جامعه را نیز به خود جذب کرده و هرچه بیشتر پول آنان را سرقت کنند.

برای نمونه، از چند تن از بازیگران یکی از سریال‌های نوروزی ـ که از تلویزیون پخش می‌شد ـ حدود دویست میلیون تومان در یکی از شرکت‌های هرمی کلاهبرداری شده است. آنان با طعمه قرار دادن این بازیگران، از شمار بسیاری از مردم عادی نیز کلاهبرداری کرده و هم‌اکنون نیز این بازیگران و مردم، منتظر دریافت اصل پول و سود واهی خود هستند!

در این باره باید گفت که بازیگران سینما و تلویزیون و افراد مشهور جامعه، نه تنها طعمه‌های خوبی برای جذب مردم و تلکه کردن آنان هستند، بلکه این افراد مشهور جامعه، از ترس آبرو و حاشیه‌هایی که برای آنان ایجاد شده، از اقدام علیه شرکت‌های هرمی خودداری می‌کنند که این مهم، میدان را برای شرکت‌های هرمی، بازتر می‌کند.

ناگفته نماند، کلاهبرداران هرمی که از سادگی و طمع مردم بخت‌برگشته به نحو باورنکردنی سوءاستفاده می‌کنند، به تازگی از حربه‌ها و شیوه‌های جدیدی بهره می‌برند و سعی در هرمی نشان ندادن فعالیت خود داشته و با انواع و اقسام پیشنهادهای مالی، اجتماعی و غیراخلاقی خود، مردم و افراد مشهور جامعه را جذب گروه کرده و به این وسیله از آنان کلاهبرداری می‌کنند.

گفتنی است، به رغم همه اقدامات انتظامی، امنیتی و قضائی علیه این اخلالگران اقتصادی کشور ـ که در قانون مجازات اعدام نیز برای این کلاهبرداران در نظر گرفته شده ـ باز هم می‌بینیم که باید اقدامات قاطع‌تر و کارسازتری برای برخورد با این اعضای شرکت‌های هرمی به کار ببندند، چراکه هرچند اطلاع‌رسانی‌های گسترده‌ای برای جلوگیری از فریب خوردن مردم از طریق رسانه‌های جمعی، روزنامه، صداوسیما صورت گرفته، باز هم ساده‌لوحانی هستند که می‌خواهند یک‌شبه ره صدساله رفته و مال و اموالی برای خود به دست آورند که زهی خیال باطل!

همه این افراد، بدون استثنا، چندی بعد با خیال خام به دست آوردن اموال بر باد رفته خود جلوی دادسرا، دادگاه و پلیس و وزارت اطلاعات هستند.


چهارشنبه 89 اردیبهشت 29 , ساعت 7:0 عصر
تمدید می کنم و در تراکتور می مانم
تکذیب شایعه مربی گری کمالوند برای 5 بازی در صنعت نفت آبادان

 

 فراز کمالوند اعلام کرد که به زودی قرار دادش را با تراکتور تمدید خواهد کرد.

پس از انتشار خبری مبنی بر قبول مربیگری فراز کمالوند در تیم نفت آبادان برای 5 بازی باقیمانده در لیگ دسته اول این مربی شایعه فوق را تکذیب کرد و گفت« چنین اخباری صحت ندارد.مطمئن باشید که قرار دادم را با تراکتور تمدید می کنم و در تبریز می مانم.ما یک فصل سخت و پر بار را گذراندیم و از حالا باید به فکر فصل آینده در لیگ برتر باشیم


چهارشنبه 89 اردیبهشت 29 , ساعت 7:0 عصر

 

 داود فیرحی

اقدام آقای احمدی‌نژاد در مورد تبریک به دولت روسیه به مناسب پیروزی در جنگ جهانی دوم آن هم بعد از اینکه کمیته‌ای برای دریافت غرامت از کشورمتخاصم در جنگ جهانی دوم تشکیل شده بود به هیچ وجه برای من مفهوم نیست و نمی‌توانم دلیل این اقدام ایشان را درک کنم.
دیپلماسی در کشور ما از مشکلات اساسی برخوردار است اولین مشکل دستگاه دیپلماسی در کشور ما این است که تاریخ خود را از دست داده و سیاستمدارانی که به این حوزه آشنائی ندارند اظهاراتی را بیان می‌کنند که آشنا نبودن به تاریخ دیپلماسی را بیش از هر زمان دیگری به نمایش می‌گذارد. بعد از مشکل تاریخی دستگاه دیپلماسی کشور، اتخاذ سیاست‌های لحظه‌ای و آنی بسیار گسترش یافته است و همین اقدامات منشا مشکلات زیادی در کشور ما می‌شود و تناقض‌های زیادی را به وجود می‌آورد به ترتیبی که تبعات این گونه اقدامات دامنگیر مردم می‌شود.
اتخاذ سیاست‌های لحظه‌ای و آنی موجب می‌شود که دیگر کشور‌ها احترام و اعتماد لازم را نسبت به کشور ما نداشته باشند چون نمی‌دانند که این سیاست‌ها تا چه حد تأمین ‌کننده اهداف درازمدت و کوتاه مدت کشور است از همین رو اظهارات مطرح شده در عرصه بین‌الملل جدی گرفته نمی‌شود بخصوص اینکه اظهارات لحظه‌ای و غیر کارشناسی و نا آگاهانه جائی در سطح جهانی ندارد.
روابط خارجی قواعدی دارد که باید توسط کشورها به رسمیت شناخته شود بنابراین هر گونه اظهار نظرو رویکردی خارج از این چار چوب جواب نمی‌دهد ومورد پذیرش قرار نمی‌گیرد از همین رو لازم بود که قبل از هر گونه اظهار نظری در مورد دریافت غرامت یا ارسال پیام تبریک به دولت روسیه به مناسبت پیروزی در جنگ جهانی دوم، این موضوع توسط بخش حقوقی وزارت امور خارجه مورد بررسی قرار می‌گرفت.

فقدان چنین رویکردی و تبدیل سیاست خارجی به ایجاد ابزاری برای تنش در عرصه سیاست خارجی، اخلاق عمومی را در سطح جامعه دچار مشکل می‌کند و جو بدبینی نسبت به سیاستمداران را به وجود می‌آورد واظهار نظرهائی این چنینی به صورت مرتب و بدون در نظر گرفتن عرف جهانی موجب می‌شود که برخورد مناسبی با این اظهارات صورت نگرفته و مورد توجه جهان واقع نشود.
دانشیار گروه علوم سیاسی دانشگاه تهران


چهارشنبه 89 اردیبهشت 29 , ساعت 6:59 عصر
 

 

 عادل فردوسی پور با تائید خبر حضور قلعه نویی در برنامه پنجشنبه شب نود ابراز امیدواری می کند این برنامه جذاب باشد

او درباره دعوت از قلعه نویی می گوید:« می خواستیم او زودتر از این به برنامه بیاید. بهانه مصاحبه مان با قلعه نویی قهرمانی در لیگ است اما حتما درباره بسیاری از اتفاقات اخیر هم با او حرف می زنیم و به ماجرای لیگ قهرمانان هم اشاره خواهیم کرد. »
او درباره احتمال کشیده شدن بحث با قلعه نویی به ماجرای اخلافات او با مدیریت استقلال می گوید:« به هر حال ممکن است بحث به این سمت هم برود ، البته ما بنایی به دعوت از واعظ در برنامه پنجشنبه شب مان نداریم اما اگر لازم شود و بحث به سمتی برود که نیاز به توضیحات مدیر استقلال باشد  ، حتما با او هم در این باره تماس می گیریم البته بعید می دانم نیازی به این کار شود. با این وجود فکر می کنم فردا شب با حضور قلعه نویی ، برنامه جذابی را داشته باشیم.»
او همچنین گفت :« آخرین برنامه نود امسال دوشنبه شب برگزار می شود که چند مهمان ویژه خواهد داشت. برنامه آخر نود پس از مسابقه فینال جام حذفی برگزار می شود و احتمالا اگر پرسپولیس قهرمان شود ، حبیب کاشانی و علی دایی مهمانانش خواهند بود و البته در صورت شگفتی سازی گسترش فولاد ، فرهاد کاظمی به این برنامه می رود .


چهارشنبه 89 اردیبهشت 29 , ساعت 4:7 عصر
فاتح تریم به سامپدوریا پیوست
آب پاکی را روی دستان هدایتی

 

 در حالی که مسئولان تیم استیل آذین برای به خدمت گرفتن فاتح تریم با این مربی سرشناس ترک مذاکره کرده بودند، روزنامه ایتالیایی گازتا دلو اسپورت از حضور قطعی تریم در تیم سامپدوریا خبر داد.


بعد از اینکه لوئیجی دل نری مربی سامپدوریا برای فصل بعد با یوونتوس به توافق رسید، سران باشگاه سامپدوریا هدایت تیمشان را در فصل بعد به فاتح تریم مربی نامدار ترک خواهند سپرد.
این خبر که امروز روی صفحه اول روزنامهگازتا دلو اسپورتخود نمایی می کرد، تا حد زیادی اخبار احتمال حضور تریم در ایران را تکذیب می کند.
براساس این خبر بعد از اینکه سران باشگاه سامپدوریا با میهایلوویچ مربی کاتانیا به توافق نرسیدند، به تریم پیشنهاد همکاری دادند و حتی توافق اولیه هم صورت گرفته است.
این در حالی است که پیش از این گفته می شد حسین هدایتی مالک باشگاه استیل آذین قصد دارد در فصل آینده فاتح تریم را برای هدایت استیل آذین به ایران بیاورد.
لازم به ذکر است که تریم در سری آ هدایت فیورنتینا و میلان را برعهده داشته است.


چهارشنبه 89 اردیبهشت 29 , ساعت 4:5 عصر
حامد بهداد و لیلا حاتمی، بار دیگر در کنار هم

 

 آریا نوشت:

فیلم سینمایی «راویولی» ساخته مازیار میری با حضور قطعی لیلا حاتمی و حامد بهداد آخر تیر ماه کلید می‌خورد.

با توجه به گفته همایون اسعدیان تهیه کننده این فیلم، قرار است پس از موافقت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تغییر عنوان فیلم، با لیلا حاتمی و حامد بهداد که با این پروژه قرارداد بسته‌اند دهه سوم تیرماه فیلمبرداری جدیدترین فیلم مازیار میری آغاز شود.

براساس این گزارش، تاکنون عواملی که حضورشان در این فیلم قطعی شده، محمد آلادپوش (مدیر فیلمبرداری)، امیر اثباتی (طراح صحنه)، مهرداد میرکیانی (طراح گریم)، ساسان نخعی (صدابردار) است و قرار است دیگر بازیگران نیز به تدریج مشخص شوند.

پیش از این لیلا حاتمی و حامد بهداد در فیلم سینمایی «هر شب تنهایی»(رسول صدرعاملی) هم‌بازی بوده‌اند.


<   <<   6   7   8   9   10   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ