سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرچه بدان بسنده کردن توان ، بس بود همان . [نهج البلاغه]
 
شنبه 89 مرداد 16 , ساعت 5:58 عصر
 

هوشنگ امیر احمدی در شبکه سلطنت طلب رنگارنگ


امیراحمدی در کنار کلینتون

شنبه 89 مرداد 16 , ساعت 9:29 صبح
محمدرضا خاتمی: دوست دارم با رای مردم به سیاست برگردم

 

 نایب رئیس اصلاح طلب مجلس ششم بی‏میل نیست که به فضای سیاست برگردد.

 محمدرضا خاتمی دبیرکل پیشین حزب منحله مشارکت که تنها چند روز بعد از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دهم در بازداشت به سر برد و این روزها خود و حزبش متحمل بیشترین فشارها به دلیل انتصاب با جریان فتنه است؛ همچنان علاقمند به بازگشت به فضای سیاسی کشور است.

او در گفت‏وگویی با هفته‎نامه چهلچراغ، در پاسخ به اینکه « دوست دارید دوباره به سیاست برگردید؟» گفت: دوست دارم اگر قرار باشد به سیاست برگردم، حتما با انتخاب مردم باشد. دلم می‌خواهد مردم انتخابم کنند.

او در بخشی از این گفت‏وگوی فان به شرح ازدواج عاشقانه‏اش با زهرا اشراقی نوه امام خمینی(ره) پرداخته و گفته است:خواستگاری کاملا سنتی بود. من در عملیات بستان، فتح‌المبین و بیت‌المقدس شرکت داشتم و 20 اردیبهشت سال 61 مجروح شدم. در دوران نقاهتم خانواده‌ام اشخاصی را برای ازدواج به من پیشنهاد دادند که یکی از آنها نوه امام بود و طبیعی بود که این نسبت هم روی تصمیم‌گیری من تاثیر داشت، ولی در همان تصمیم‌گیری اولیه. خواهرم و خانم برادرم این پیشنهاد را دادند و من بعد از جلسات طولانی که با هم صحبت کردیم، از صمیم وجود پذیرفتم.

برادر کوچکتر رئیس‏جمهور سابق با تاکید بر اینکه علیرغم این خواستگاری سنتی عاشق همسرش شده است، از تداوم این زندگی عاشقانه می‏گوید که حاصل آن یک فرزند دختر و پسر است.

محمدرضا خاتمی در این مصاحبه، خود را یک فوتبالیست خوب معرفی می‏کند که زمانی دروازه‏بان بوده و در مسابقات جام جهانی اخیر هم طرفدار برزیل بوده است، ولی بعد از حذف برزیل، اسپانیا تیم محبوبش بوده که قهرمان هم شد.

تشریح خاطرات دوران دبیرستان بخشی از این گفت‏وگو را شامل شده که خاتمی طی آن گفته است: در ان دوران کار فرهنگی می‎کردم،تئاتر بازی می‌کردیم. کتاب می‌خواندیم. من یک کتابخانه سیار داشتم. یک کیف بزرگ داشتم با حدود 50-40 کتاب و یک دفتر که نام کسانی را که از من کتاب به امانت می‌گرفتند، در آن یادداشت می‌کردم. یادم هست که در آن زمان نمایش‌های غلامحسین ساعدی را در دبیرستان اجرا می‌کردیم. در دبیرستانمان معلم انشایی داشتم به نام آقای صالحی که به نوشتن من خیلی جهت داد. از ما می‌خواست مقاله‌های جالبی پیدا کنیم و سر کلاس بخوانیم. یک بار من مقاله‌ای درباره گاندی سر کلاس خواندم که نوشته جلال آل‌احمد بود. در انشا امتحان نهایی دیپلمم هم نوشتم که «ما ایرانیان را چه می‌شود که انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برای ما مهم‌تر از مسائل ایران است» به خاطر این انشا، کلی تشویق شدم.


شنبه 89 مرداد 16 , ساعت 9:28 صبح

 روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:

استانداری چهارمحال وبختیاری با ارسال نامه به کلیه دفاتر روزنامه‌های کثیرالانتشار در شهرکرد خواستار عدم ارسال روزنامه و قطع سهمیه اشتراک تمامی روزنامه‌های کشوری به استانداری شد. در نامه استانداری که با امضای مدیرکل اداری و مالی به دفاتر روزنامه‌ها ارسال شده، علت این تصمیم، صرفه‌جویی بهینه در هزینه‌های مصرفی ادارات و استفاده دستگاههای دولتی از نشریات الکترونیکی با استناد از بند 18 ضوابط اجرایی بودجه سال 89 اعلام شده است.

بدنبال این تصمیم بی‌سابقه استانداری، نمایندگان مطبوعات در استان، بااشاره به سهم بالای مطبوعات کشوری در انعکاس اخبار استان در سطح کشور اظهار داشتند با اعمال اینگونه تصمیمات غیرمنطقی، دیگر دلیلی برای حضور در جلسات خبری و پوشش اخبار استان برایمان وجود ندارد. اصحاب مطبوعات در چهارمحال وبختیاری معتقدند آقای استاندار برای صرفه‌جوئی بهتر است جلوی مخارج بی‌حساب و کتاب سمینارها، پذیرائی‌ها، تغییر دکورهای ادارات، استفاده شخصی از خودروهای دولتی و... را بگیرد.


شنبه 89 مرداد 16 , ساعت 9:27 صبح

 روزنامه کیهان نوشت:

در پی افشاگری کیهان و اعتراض به دعوت از هوشنگ امیراحمدی برای شرکت در همایش ایرانیان مقیم خارج از کشور، یک خبر موثق حاکی از آن است که وی دیروز ایران را به مقصد آمریکا ترک کرده است.

گفتنی است شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور در واکنش به انتشار دعوتنامه این شورا از هوشنگ امیراحمدی برای شرکت در دومین همایش ایرانیان خارج کشور، جوابیه ای به کیهان ارسال داشته و در آن سند منتشر شده در کیهان روز پنجشنبه را «جعلی»! نامیده است! این در حالی است که شورای یاد شده ابتدا دعوت از میهمانان همایش را از طریق «ایمیل» به اطلاع آنها می رسانده و در آن تاکید می کرده است که برای تهیه بلیط هواپیما، اعلام روز حرکت و رزرو هتل محل اقامت با دفتر نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در کشور محل سکونت و یا شماره تلفن های قید شده در «ایمیل» تماس بگیرند. کیهان متن کامل «ایمیل» ارسال شده برای هوشنگ امیراحمدی را به چاپ رسانده و نشان داده بود ادعای آقایان که دعوت از وی را تکذیب کرده بودند، صحت ندارد.

جالب آن که «شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور» در جوابیه خود کپی یکی از کارت های صادر شده برای ورود میهمانان به همایش را نیز ضمیمه جوابیه کرده است و حال آن که این کارت ها در ایران صادر می شود و بعد از ورود میهمانان در اختیار آنها قرار می گیرد.


شنبه 89 مرداد 16 , ساعت 9:26 صبح

 

روزنامه کیهان از قول دو خواننده خود نوشت:

¤انتشار متن دعوتنامه از هوشنگ امیراحمدی بار دیگر نشان داد که یک جریان مشکوک با دروغگویی و پشت هم اندازی سعی دارد پای دشمنان حضرت امام و جمهوری اسلامی ایران را به درون نظام باز کند. شما را به خدا دیگر آقای احمدی نژاد برای حفظ این افراد در دولت چه دلیلی دارد و چرا آنها را کنار نمی گذارد، ضمنا دست کیهان درد نکند که راه دروغگویان و سوءاستفاده کنندگان را سد می کند.


¤ سپاس و تشکر مرا به خاطر افشای هویت ضدانقلابی هوشنگ امیراحمدی پذیرا باشید. چرا که افشاگری های روزنامه کیهان موجب گردید این عنصر بدنام که دو سال قبل به عنوان استاد مدعو به کلیه دانشگاههای کشور معرفی شده بود به فردی تبدیل شود که برخی حامیان دیروز وی امروزه مجبور باشند از او اعلام برائت کنند.


جمعه 89 مرداد 15 , ساعت 9:49 عصر
 شهروندان تبریز با حضور در همایش پیاده‌روی رکورد حضور در چنین همایش‌هایی را شکستند.

 پیش از ظهر امروز 15 مرداد ماه جاده سرسبز ائل‌گلی تبریز میزبان بیش از 350 هزار نفر شهروند تبریزی بود.
پیر و جوان، زن و مرد، کودک و نوجوان، دختر و پسر به همراه خانواده های خود در همایش پیاده‌روی همگانی شرکت کردند و رکوردی بی‌نظیر را از خود بر جای گذاشتند.
‌احمد‌علیرضا بیگی استاندار آذربایجان شرقی به عنوان یکی از مهمانان ویژه این همایش در حالی که لباس ورزشی بر تن کرده بود، در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: این همایش نماد نشاط و شادمانی مردم غیور تبریز و آذربایجان است.
وی ادامه داد: افتخار می‌کنیم که چنین مردم با نشاط و شادمانی داریم و از اینکه شهروندان خوشحال هستند ما افتخار می‌کنیم.
استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه توجه به نشاط و سلامتی مردم را از اولویت‌های کاری دولت خواند و گفت: مدیریت ارشد استان تمام امکانات و اقدامات لازم برای حمایت از ورزش‌های همگانی را به کار خواهد گرفت تا بیش از پیش زمینه خوشحالی و شادمانی شهروندان را فراهم آورد.
بیگی با بیان اینکه تبریز و آذربایجان روزهای پرافتخاری را می‌گذارند، اظهار داشت: هم اکنون آذربایجان‌شرقی به عنوان یکی از قطب‌های سرمایه‌گذاری در کشور به حساب می‌آید و این حاکی از وجود نشاط اقتصادی در استان است.
وی ادامه داد: در روزهای گذشته تبریز میزبان آذربایجانی‌ها و تبریزی‌های مقیم خارج از کشور بود که آنان به واسطه علاقه به دیار مادری‌شان به این منطقه عشق می‌ورزند.

*اقتدار کشور با روحیه بالا
علی اکبر پورجمشیدیان فرمانده لشکر 31 عاشورا نیز در این آیین گفت: برای حفظ اقتدار ایران اسلامی باید روحیه بالا با افزایش توجه به معنویات، جسم قوی برای دفاع و فکر قوی داشته باشیم.
وی ادامه داد: اگر بتوانیم ورزش‌های همگانی را در جامعه افزایش دهیم به حتم زمینه ارتقای اقتدار بیش از پیش فراهم می‌شود.
پورجمشیدیان به همگانی کردن بسیج در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: با همگانی کردن روحیه بسیج و تفکر بسیجی در جامعه زمینه تندرستی و اقتدار نیز فراهم می‌آید.
وی تاکید کرد: لشکر 31 عاشورا نیز به نوبه خود از اشاعه فرهنگ ورزش همگانی حمایت می‌کند.

*جوانان، تحصیل، تهذیب و ورزش
سرپرست فدراسیون ورزش‌های همگانی نیز در این همایش گفت: شعار جوانان، تحصیل، تهذیب و ورزش که برای این همایش انتخاب شده، بسیار مناسب است.
امیر مجدآرا افزود: شعار فدراسیون ورزش‌های همگانی نیز این است که هر ایرانی هر روز صبح که از خواب بیدار می‌شود پس از نظافت و عبادت ورزش کند چرا که ورزش از عوامل تندرستی است.
وب با اشاره به بالا بودن میانگین سنی ژاپنی‌ها اظهار داشت: عمر 18 هزار ژاپنی بیش از 100 سال است که همه آنها در سایه علم، فناوری، پزشکی، ورزش و رفاه مناسب است که امیدواریم در کشور ما نیز ورزش به یک فرهنگ تبدیل شود.
وی در ادامه با اشاره به آمار شرکت‌کنندگان در پیاده‌روی همگانی در کشور اظهار داشت: پیش از این شهروندان زنجانی با حضور 240 هزار نفری خود رکورد را در دست داشتند که شهروندان تبریزی با حضور 350 هزار نفری این رکورد را شکستند.

*هر ماه یک همایش ورزش همگانی
مدیر کل تربیت بدنی آذربایجان‌شرقی نیز در این آیین با اشاره به نامگذاری امسال به نام ورزش‌های همگانی تاکید کرد: امسال با توجه به این نامگذاری از سوی سازمان تربیت‌بدنی هر ماه یک همایش ورزش همگانی در رشته‌های مختلف در آذربایجان شرقی برگزار می‌شود.
سید‌محمد شروین اسبقیان اضافه کرد: ایجاد نشاط و شادابی اصلی‌ترین ماحصل برگزاری ورزش‌های همگانی است که خوشبختانه با استقبال مطلوب شهروندان نیز رو به رو شده است.
وی اظهار داشت: اداره کل تربیت بدنی استان با همکاری ورزشکاران و تلاشگران عرصه تربیت بدنی استان تلاش دارد تا امسال جایگاه ورزش استان آذربایجان‌شرقی را از رتبه 27 کشوری به رتبه‌های اول تا سوم برساند.
در پایان این همایش به قید قرعه جوایزی نفیس به شرکت‌کنندگان اهدا شد.


جمعه 89 مرداد 15 , ساعت 9:47 عصر
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس برای سرمربی سایپا دسته گل برد.

دیدار دو تیم پرسپولیس و سایپا از ساعت 19:30 در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی آغاز شد. پرسپولیس با حکم کمیته انضباطی از داشتن تماشاگر محروم است.

*علی دایی پیش از آغاز مسابقه برای محمد مایلی‌کهن سرمربی سایپا دسته گل برد. این دو مربی در گذشته بارها علیه یکدیگر مصاحبه کرده بودند.

محمد مایلی کهن زمانی که دید دایی به سمت او می‌آید به طرفش رفت و این دو بین راه یکدیگر را دیدند و روبوسی کردند.پس از چند دقیقه نیز مایلی‌کهن به طرف نیمکت پرسپولیس رفت و با نیمکت نشینان این تیم دست داد.

*شیث رضایی کاپیتان دوم پرسپولیس امروز در فهرست 18 نفره حضور ندارد و از روی سکوها و کنار کریم باقری کاپیتان اول و مصدوم پرسپولیس بازی را نظاره می‌کند. در غیاب این دو حقیقی کاپیتان است. حبیب کاشانی سرپرست باشگاه پرسپولیس نیز در ورزشگاه حضور دارد.

*محمد پروین و اشپیتم آرفی برای اولین مرتبه در لیگ برتر دهم نامشان در فهرست 18 نفره پرسپولیس درج شده است.

*از بلندگوی ورزشگاه روز خبرنگار به خبرنگاران تبریک گفته شد.


جمعه 89 مرداد 15 , ساعت 9:46 عصر

 

«پدر من روحانی بود و من اجازه نداشتم به سینما بروم». این را محمدرضا خاتمی در ذکر خاطرات نوجوانی‏اش گفت.

مخالفت آیت‏الله روح‏الله خاتمی مانع از آن نشد که فرزندانش مخفیانه به سینما بروند. چه آنکه محمدرضا و علی که به دیدار محمد خاتمی در دوران تحصیلش در اصفهان رفته بودند، مخفیانه به تماشای فیلم «گدایان تهران» رفتند.

آنگونه که محمدرضا خاتمی که به تازگی از مرز نیم‏قرنی گذشته و 51 ساله شده است، با هفته‎نامه چلچراغ گفت‏وگو کرده است؛ ابوی از این کار مخفیانه مطلع شده و با دو فرزندش برخورد کرده است. بویژه که علی خاتمی 16 سال از محمدرضا بزرگتر بوده. به گفته پسر کوچک خانواده ایت‏الله خاتمی، پدر اصلا سینمای آن دوره را مناسب نمی‌دانست.

او که 35 سال پیش در سن 16 سالگی، اردکان را به مقصد یزد ترک کرده بود تا در دبیرستان ادامه تحصیل دهد، اگرچه به رشته ریاضی علاقه داشت اما از آنجا که دبیرستان یزد این رشته را نداشت ناگزیر از تحصیل در رشته طبیعی و نهایتا پزشکی در دانشگاه تهران شده است اما در حال حاضر از اینکه پزشک است رضایت دارد.

در این گفت‏وگو که متناسب با حال و هوای مخاطبانش، فان است، محمدرضا خاتمی از همراهی فرزندان خواهرش با او در یزد سخن گفته و تقسیم کارهای خانه همچون نظافت و اشپزی با آنها؛ که برای اذیت هم که شده گاهی از مسئول تهیه غذا در ساعت 12 نیمه شب طلب غذا می‏کرده است!

او که همراه خواهر زاده‏هایش بزرگ شده، همچون آنها برادر بزرگترش علی خاتمی را دایی صدا می‏زند و همچنان در مکالمات خصوصی‏اش او را به همین نام می‏خواند.


جمعه 89 مرداد 15 , ساعت 9:44 عصر
راه‌های ساده برای پیشگیری از بیماری‌های مغزی

 

تحقیقات روی هزار و 500 نفر نشان داد فعال نگاه داشتن مغز، پیشگیری از افسرده شدن و داشتن رژیم غذایی سرشار از میوه و سبزی از بهتری روش‌ها برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های مغزی است.

دانشمندان معتقدند اگر افراد جوان این راهنمایی‌ها را رعایت کنند در آینده میلیون‌ها نفر از ابتلا به این بیماری‌های مخرب در امان خواهند بود و یا حداقل آن را تا چند سال به تعویق خواهند انداخت.
دکتر کارن ریچی عصب‌شناس در موسسه ملی تحقیقات پزشکی در فرانسه تحقیقاتی را روی هزار و 433 نفر و در طول مدت 7 سال انجام داد.
از این افراد سوالات مختلفی مانند شیوه زندگی، سابقه پزشکی و پیش‌زمینه تحصیلاتی پرسیده شد. این بررسی‌ها نشان داد میزان فعالیت مغزی که یک فرد دارد می‌تواند به طور قابل توجهی از ابتلای او به بیماری‌های مغزی پیشگیری کند.
افرادی که کم‌تر مطالعه می‌کنند با احتمال 18 درصد بیش‌تر در معرض خطر ابتلا به ناهنجاری‌های ادراکی متوسط و ابتلا به بیماری‌های مغزی قرار دارند.
افراد مبتلا به افسردگی با احتمال 10 درصد بیش‌تر ممکن است در خطر ابتلا قرار داشته باشند و مصرف کم‌تر میوه و سبزی نیز خطر ابتلا به این بیماری‌ها را تا 6.5 درصد افزایش می‌دهد.
داشتن بیماری دیابت نیز به عنوان یک فاکتور تاثیرگذار می‌تواند خطر ابتلا را تا 5 درصد افزایش ‌دهد.
در حال حاضر 820 هزار نفر در کشور انگلستان با بیماری‌های مغزی زندگی می‌کنند و پیش‌بینی می‌شود تعداد این افراد تا سال 2050 نزدیک به دو برابر شود. دانشمندان متوجه شدند با انجام اقدامات پیشگیری ساده‌ای می‌توان از ابتلای بسیاری دیگر به این بیماری پیشگیری کرده و حداقل آن را برای مدت طولانی‌تری به تعویق انداخت.
پروفسور کلیو بالارد مدیر تحقیقات در جامعه آلزایمر در این باره گفت: پیشگیری موثر از ابتلا به دیابت، افسردگی و بیماری‌های قلبی می‌تواند زندگی میلیون‌ها مبتلا به بیماری‌های مغزی را بهبود ببخشد و سالانه از صرف میلیاردها دلار هزینه نگهداری این بیماران بکاهد.
در حال حاضر تعداد افراد مبتلا به بیماری‌های مغزی به سرعت در حال افزایش است و به همین دلیل برای مقابله با این معضل باید راه‌حل‌های موثری اندیشیده شود.
تلگراف ، 6 آگوست


جمعه 89 مرداد 15 , ساعت 9:43 عصر
آیت الله کعبی: برخی منصوبان رئیس‌جمهور، اندیشه‌های انحرافی را مطرح می‌کنند

 عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با انتقاد از سخنان برخی از افراد در خصوص ایران و اسلام تاکید کرد: اندیشه‌ای که در پی اسلام ایرانی و دنبال مکتب سازی ناسیونالیستی برای اسلام است، اندیشه‌ای انحرافی و در امتداد تفکر نهضت آزادی به شمار می‌آید.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله عباس کعبی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران در امتداد راه و انقلاب انبیا و اولیا الهی است، اظهار داشت: ما در انقلاب اسلامی به دنبال شکل‌گیری ایرانی توسعه یافته با هویت اسلامی و دینی هستیم و در افق‌های سند چشم‌انداز که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است، در کنار پیشرفت و توسعه و آبادانی کشور، به هویت اسلامی و دینی تاکید خاصی شده است.

اهم اظهارات این عضو مجلس خبرگان که در جمع مسؤولان و اعضای بنیاد مهدویت کرمان در مجتمع فرهنگی یاوران مهدی(عج) قم سخن می گفت را در ادامه بخوانید:

  •  افرادی که دنبال اسلام ایرانی هستند،‌ اندیشه آنها انحرافی است، ما دنبال ایرانی هستیم که فدای اسلام شود نه اینکه اسلام در خدمت ایران باشد و فدای ایران شود.
  • دو طرز تفکر اسلام برای ایران و ایران برای اسلام از ابتدای پیروزی انقلاب شکل گرفت. بازرگان در آن زمان در کتاب انقلاب اسلامی در دو حرکت، به این موضوع تصریح کرد و گفته بود، ما با امام خمینی(ره) در این مساله دچار تفاوت بینشی هستیم.
  • بازرگان می‌گفت ما دنبال اسلامی هستیم که فدای ایران شود و در تزاحم این دو،‌ ایران بر اسلام مقدم است.
  • در مقابل این طرز تفکر انحرافی، دیدگاه امام راحل این است که ایران باید برای اسلام باشد و ایران جزیی از امت اسلام و در امتداد انقلاب انبیا و اولیا الهی است. اندیشه‌ای که دنبال اسلام ایرانی است، ‌مکتب سازی ناسیونالیستی برای اسلام را دنبال می‌کند و این اندیشه در امتداد اندیشه و تفکر نهضت آزادی و دوران هشت ساله اصلاحات است.
  • این اندیشه و طرز تفکر،‌ تز ایران برای همه ایرانیان را با رنگ و لعاب دینی و مذهبی بیان می‌کرد،‌ در حالی که این اندیشه یک تفکر انحرافی است. متاسفانه کسانی که در این حوزه صاحبنظر هم نیستند، مطالبی را بیان می‌کنند و با سخنان نسنجیده در برابر جریان توفنده و روز افزون بیداری اسلامی حاشیه سازی می‌کنند و با سخنان خود همه چیز را تحت الشعاع مسائل و موضع گیری‌های بی‌ربط قرار می‌دهند.
  • از موضع گیری‌های شجاعانه دولت در عرصه‌های بین‌المللی و همچنین احیای گفتمان امام راحل و انقلاب اسلامی قدردانی می کنیم ولی اظهارنظرهای برخی از منصوبان به رییس‌جمهور در حوزه های غیر مرتبط نسنجیده است. احمدی‌نژاد رییس جمهور مکتبی و انقلابی جمهوری اسلامی ایران، در جمع مردم همدان مطالب بسیار خوبی را بیان کرد و تمسک به قرآن کریم،‌ روایات اهل بیت را محور قرار داد و از ولایت ائمه اطهار(ع) و ولایت فقیه سخن گفت، اما متاسفانه با این وجود برخی از منصوبان چنین اندیشه‌های انحرافی را مطرح کردند.

<   <<   6   7   8   9   10   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ