سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند شراب نخوردن را برای نگهداری خرد واجب کرد [امام علی علیه السلام]
 
جمعه 89 مرداد 15 , ساعت 9:42 عصر

 

 افخمی تعریف می‌کرد که پس مدتی رفتیم پیش همان مسئول و گفتیم اگر ما بخواهیم چنین فیلمی بسازیم و بازهم زن فیلم را در خانه و مقابل شوهر با حجاب نشان بدهیم، تأثیر منفی می‌گذارد و تا حدودی شبیه همان فیلم می‌شود. مسئولان تأیید کردند و گفتند درست است باید راهی برای این مسئله پیدا کنیم اما...

کیومرث پور احمد با حضور در کافه خبر، ضمن پاس به سوالات خبرنگاران رسانه ها در خصوص مجموعه «پرانتز باز» به برخی موضوعات کلان حوزه فرهنگ نیز پرداخت.

وی در این نشست با بیان اینکه برخی خط‌قرمزهای بی‌دلیل و زیاد باعث اقبال مردم به فارسی وان شده است، به ذکر خاطره‌ای از دوران ابتدای انقلاب پرداخت و گفت: «زمانی که سینما آزادی هنوز نسوخته بود و چند سالی هم از ساخت و پخش جهانی فیلم «بدون دخترم هرگز» می‌گذشت، در یکی نشست‌های مطبوعاتی جشنواره فجر در سینما آزادی، آقای افخمی(بهروز) خاطره‌ای را تعریف کرد که بازخوانی آن خالی از لطف نیست. آن روز آقای افخمی گفت، چند سال پیش ما به دفتر یکی از مسئولان وقت رفتیم و اعلام کردیم برای پاسخگویی به فیلم «بدون دخترم هرگز» می‌خواهیم یک فیلم بسازیم. آن‌ها هم استقبال کردند و گفتند حتماً این کار باید صورت بگیرد. افخمی تعریف می‌کرد که پس مدتی رفتیم پیش همان مسئول و گفتیم اگر ما بخواهیم چنین فیلمی بسازیم و بازهم زن فیلم را در خانه و مقابل شوهر با حجاب نشان بدهیم، تأثیر منفی می‌گذارد و تا حدودی شبیه همان فیلم می‌شود. مسئولان بازهم تأیید کردند و گفتند درست است و ما باید فکر کنیم و راهی برای این مسئله پیدا کنیم. چند سال پس از این هماهنگی‌ها که فیلم «بدون دخترم هرگز» در تمام دنیا اکران شد، حتی نمایش عمومی و تلویزیونی داشت و باوجود اینکه فیلم بسیار مزخرفی بود اما بازهم تصویری بسیار زشت از ایران در سطح جهانی منتشر کرد، آقای افخمی در آن نشست گفت مسئولان ما هنوز در حال فکر بر روی این مسئله هستند که چطور می‌توان یک زوج را بدون مشکل در خانه نشان داد!»

کیومرث پوراحمد با اشاره به این خاطره اینگونه بحث خود را ادامه داد: «داستان این روزهای فارسی‌وان هم چیزی شبیه به این خاطره را در ذهن من زنده کرده‌است. طبق آمار شاید نزدیک به نیمی از جمعیت ایران بیننده برنامه‌های این شبکه هستند و حتی تصاویری منتشر شد که نشان می‌داد چادرنشینان عشایر دیش ماهواره را با باطری ماشین روشن می‌کنند و فارسی‌وان تماشا می‌کنند. امروز هم مانند همان چندین سال پیش، مسئولان نگران شده‌اند!» وی افزود: «سرانجام آن همه خط قرمزها و ممیزی‌های بی‌دلیل همین است که امروز شاهد آن هستید. من مطمئنم ده سال دیگر که فارسی‌وان مأموریت خود را انجام داد و بار خودش را هم بست، مسئولان ما هنوز در حال فکر هستند که چطور می‌توان هم جلوی فارسی‌وان ایستاد و هم پایبند همان خط قرمزها و ممیزی‌ها بود!»


پوراحمد در پایان نشست نیز در پاسخ به احوال‌پرسی حاضران از مادرش(پروین‌دخت یزدانیان) گفت: «بی‌بی هنوز حال خوبی ندارد. سال هشتم آلزایمر را پش سر می‌گذارد و این بیماری‌ای غیرقابل بازگشت و درمان هم محسوب می‌شود.» وی افزود: «خواهرم توران، زندگی خود را در این هشت سال که چهار سالش بی‌بی کاملاً در بستر بوده، وقف او کرده است و آنقدر مراقت او بوده که حتی کوچکترین بیماری برای او در تمام این سال‌ها پیش نیامده است.»


جمعه 89 مرداد 15 , ساعت 9:41 عصر
باید کسانی که پول مورد اشاره آیت الله جنتی را گرفته‌اند برخورد شده و محاکمه شوند
 با گذشت 10 روز از سخنان آیت‏الله جنتی که از ارائه یک میلیارد دلار از سوی آمریکایی‎ها به سران فتنه برای براندازی نظام خبر داده بود، همچنان واکنش‏ها به این اظهارات ادامه دارد.

 این واکنشها ابتدا از سوی جریان اصلاح‏طلب و از سوی چهره‏هایی همچون مهدی کروبی، میرحسین موسوی، محمد خاتمی و جبهه مشارکت، اعلام شد که پس از آن برخی اصولگرایان عنوان کردند، ضمیر مرجع خودش را پیدا کرده و اگرچه دبیر شورای نگهبان از کسی نام نبرده اما آنها که در مقام پاسخگویی برآمده‏اند، مصداق سخنان وی هستند.

اما طی یک هفته اخیر برخی اصولگرایان از جمله نمایندگان مجلس نیز به این بحث ورود یافته‏اند. نیره اخوان و جواد آرین‏منش دو نماینده اصولگرا از کمیسیون‏های قضایی و فرهنگی مجلس هستند که در اینباره موضع‎گیری کرده و خواستار ارائه مستندات آیت‎الله جنتی به دستگاه قضایی شده‎اند.

اخوان با بیان اینکه نمی‌توان بدون پایه قضایی چنین حرفی زد، گفته بود: هر سخنی اگر پیگیری نشود‏ در هواست. اگر هدف از طرح این موضوع، اطلاع رسانی بوده است،‏ نباید اینگونه بیان می‌شد. زیرا پیگرد قانونی را در پی دارد.

جواد آرین‎منش نیز با تاکید بر اینکه آیت‏الله جنتی باید پاسخگو باشد و مدارکش را ارائه دهد، افزود: اگر این گفته صحت نداشته باشد، خود آیت‌الله جنتی باید پاسخگو باشد و مدارکش را ارائه دهد. البته دبیر شورای نگهبان حتما به آن درجه از اطمینان رسیده است که چنین مطلبی را بیان کرده است.

علی مطهری سومین نماینده‏ای است که درخواست ارائه مستندات جنتی به دستگاه قضایی را مطرح می‏کند و البته کمیسیون اصل نود را نیز مرجع دیگری برای بررسی این ادعا معرفی می‏کند. پیش از این نیز فاضل موسوی نایب رئیس کمیسیون اصل نود برای بررسی این مستندات اعلام آمادگی کرده بود.

علی مطهری نماینده تهران در واکنش به سخنان اخیر آیت‌الله جنتی که از اعطای یک میلیارد دلار از سوی آمریکایی‌ها به سران فتنه برای سرنگونی نظام خبر داده بود، خواستار ارائه مدارک و مستندات دبیرشورای نگهبان به دستگاه قضایی و به کمیسیون اصل نود مجلس شد.

به گفته وی، بدیهی است اگر مستندی برای این ادعا وجود نداشته باشد، مصداق بارز افترا خواهد بود.

مطهری در پاسخ به سوالی که به لزوم برخورد با دریافت کنندگان این دلارها در صورت صحت این خبر اشاره داشت، گفت: چنانچه این مطلب صحت داشته باشد باید با کسانی که این پول را گرفته‌اند برخورد شده و محاکمه شوند، چرا که معلوم است دریافت چنین پولی از بزرگترین دشمن کشور به چه منظور بوده است.

نماینده تهران در پاسخ به اینکه اگر اثبات شود که سخنان دبیرشورای نگهبان بدون مدارک و مستندات و بی‌پایه و اساس بوده است، چه باید کرد؟، ادامه داد: البته آیت‏الله جنتی فردی متقی و خدا ترس است و معمولا از روی هوای نفس سخن نمی‏گوید. یا ایشان مدرک موثقی دارند و یا افرادی مطلب را به صورت یک امر موثق در نظر ایشان جلوه داده‎اند. در صورت دوم ایشان شجاعت بیان واقعیت را برای مردم دارند و نیازی به پیگیری قضایی نیست.

مطهری درباره اینکه تکرار چنین اتهاماتی پیش از این نیز بعض مطرح می شد، با بیان اینکه دستگاه قضایی می‌تواند به عنوان مدعی‌العموم وارد این مساله شود و آن را پیگیری کند، ادامه داد: البته اگر این مساله شاکی خصوصی داشته باشد، سریعتر پیگیری خواهد شد. اما شاکیان خصوصی یا جرات نمی‌کنند و یا صلاح نمی‌دانند که وارد شوند زیرا اتهامات دیگری نیز متوجه آنهاست. به همین دلیل در چنین شرایطی که آرامش روانی جامعه در اثر یک خبر به مخاطره می‎افتد، دستگاه قضایی می‌تواند به عنوان مدعی‌العموم  وارد عرصه شده و موضوع را بررسی کند.


جمعه 89 مرداد 15 , ساعت 9:39 عصر

 

 امام جمعه قم گفت: مسئولان باید مراقبت باشند که حرف‌های نسنجیده نزنند تا دشمنان از آنها برداشت دیگری داشته باشند.

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در شبستان امام خمینی (ره) حرم معصومه(س) برگزار شد به سخنان یکی از مسئولان در همایش ایرانیان مقیم خارج از کشور اشاره کرد.

 اهم اظهارات وی را در ادامه  بخوانید.

  • مسئولان و دست اندرکاران باید مراقب باشند که سخنی، حرکتی و کاری انجام ندهند که دشمنان از آن برداشت دیگری داشته باشند.
  • سخنرانی بدون مطالعه قبلی یک آفت است.
  • بنا نیست که هر چیزی به ذهنمان می‌رسد را مطرح کنیم. یک روز مکتب اسلام را مطرح نمی‌کنیم و مکتب ایران را مطرح می‌کنیم این چه حرفی است چرا در جامعه تشکیک و نگرانی ایجاد می‌کنید.
  • برگزاری همایش ایرانیان مقیم خارج را اقدام خوبی است. این همایش باعث قوت قلب ایرانیان خارج کشور می‌شود اما بنا نیست هر سخنی به ذهنمان می‌آید بیان شود و چرا سخن صریح، شفاف و بدون تفسیر نمی‌زنید.

تحریم‌ها اثری ندارد

امام جمعه قم با اشاره به اظهارات اخیر رئیس ستاد مشترک آمریکا که اعلام کرده بود واشنگتن طرح حمله به ایران را دارد، اشاره کرد.

  • باید این نکته را در نظر داشت که چشم‌انداز حمله به ایران برای ما نگران کننده است ، اما این بار اول نیست که آمریکایی‌ها از یک سو تحریم‌ها را علیه ایران شدت می‌دهند و از سوی دیگر با زبان زور با ایران صحبت می‌کنند.
  • اولین تحریم درباره ایران در سال 59 اتفاق افتاد و تا کنون ادامه دارد اما سئوال این است که مردم در رابطه با تحریم‌های دشمنان چه کرده‌اند؟
  • من به صراحت می‌گویم امروز به اعتراف همه دوستان و دشمنان ملت ایران از هر زمان دیگری قوی‌تر است. این اقدامات نابخردانه دشمنان در طول سالهای پس از انقلاب ملت ما را واقع‌بین‌تر کرد و در این باوریم که دشمنان ما در مقابل ملت ما برای چندمین بار متحمل شکست سختی خواهند شد.
  • ملت ایران ملت باهوشی است و همیشه این قدرت را دارد که تحریم‌ها را به نقطه قوت تبدیل کند ما در طول این تحریم‌ها در زمینه‌ فناوری هسته‌ای، سلول های بنیادین و ... گوی سبقت را از همگان ربوده‌ایم و آمریکا تصور می‌کند که با این تحریم‌ها می‌تواند ملت ایران را از پای درآورد.
  • امروز موضع مقام معظم رهبری این سکان‌دار ارزشمند نظام و موضع ملت و دولت ما یکی از است و دشمنان نمی‌توانند تحت عنوان نگرانی ملت شکافی بین رهبری، دولت و مردم ایجاد کنند.

آمریکا آرزوی حمله به ایران را به گور می‌برد

  • گرچه می‌دانیم هدف اصلی شما جنگ روانی علیه ما و متزلزل کردن و منفعل کردن ملت ایران است اما ما به شما مقتدرانه می‌گوییم ملت ما هوشیار است .
  • ما انسجام خود را در سطح مسئولان و سران قوا حفظ می کنیم و انسجام ملی را افزایش می‌دهیم و آمادگی‌هایمان را بالا می بریم و اعلام می‌کنیم شما آرزوی حمله به ایران را برای همیشه به گور خواهید برد.

سران کشورهای عربی سکوت نکنند

امام جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود به حمله اخیر رژیم صهیونیستی به لبنان اشاره کرد .

  • صهیونیست ها و مجموعه‌ای در داخل لبنان سعی کردند قتل رفیق حریری را به گردن حزب‌الله بیاندازند کاری که آنها انجام دادند که حزب‌الله را به عنوان شریک در قتل حریری مطرح کنند، در واقع برای تضعیف قدرت حزب‌الله بود اما با سخنرانی هوشیارانه سید حسن نصرالله این توطئه‌ها خنثی شد.
  • با این حمله مسئله اختلاف در لبنان از بین رفت و به انسجام ملی منجر شد.
  • سئوال من از سران کشورهای اسلامی و عربی این است که چرا سکوت کرده‌اید چرا باز روند سازش را دنبال می‌کنید؟ شما یا دشمن را نشناخته‌اید و یا شما را بیدار نکرده‌اند.

تعریف دموکراسی با کاربرد بمب اتمی

امام جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بمباران اتمی هیروشیما اشاره کرد.

  • این یکی از حوادث هولناک تاریخ بشریت بود که توسط استکبار جهانخوار به وقوع پیوست و در آن حدود 160 هزار انسان کشته یا زخمی شدند و بخشی از کشور ژاپن به خاک تبدیل شد.
  • این جنایت از سوی افرادی که ادعای تمدن و حقوق بشر و از این واژه‌های بی‌محتوا را دارند سر زد و به نظر آنها معنای دموکراسی را با کاربرد بمب اتمی بر سر مردم می‌توان فهمید و این تصویر جدیدی از دموکراسی بود.
  • تا امروز چهره واقعی تمدن غرب و آمریکا برای جهانیان به نمایش درآمد آنها آبرویی برای مطرح شدن ندارند.

خبرنگاران سربازان میدان جنگ نرم هستند

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به فرا رسیدن 17 مرداد روز خبرنگار تصریح کرد: خبرنگاران سربازان در میدان جنگ نرم هستند و کار سربازان کاری حساس و پرزحمت و کاملاً حرفه‌ای است.

  • من از این تریبون به همه خبرنگاران انقلابی که در جهت مصالح نظام حرکت می‌کنند این روز را تبریک می‌گویم.
  • خبرنگاران نقش کلیدی در هدایت افکار عمومی و مقابله با جنگ نرم دارند. آنها پیشگامان و سربازان خط مقدم هستند.
  • انتظار از خبرنگاران این است که براساس این رسالت مراقب باشند و در هر کار خبری دچار شایعه‌پراکنی نشوند و حقایق را منعکس کنند.
  • در اخبار علاوه بر سرعت، دقت، روزآمدی، مستند بودن و باورپذیر بودن برای ملت مسایل امنیتی نیز باید رعایت شود.
  • امروز خبررسانی در سیطره امپراتوری صهیونیست‌ها است و خبرنگاران ما باید این اسطوره را با همت و تلاش خودشان در هم بشکنند و صریح‌ترین خبر را به دنیا ارسال کنند.

صدا و سیما سریال‌های پی در پی را تمام کند

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به فرارسیدن ماه رمضان از رسانه ملی خواست به پخش سریال های شبانه پایان دهد.

  • ماه رمضان فرا می‌رسد و متدینین و علما از برخی برنامه‌های صدا و سیما گلایه‌هایی داشتند و تقاضا می‌شود که تا فرصت داریم این سریال‌های پشت سر هم که خلق‌الله را میخکوب می‌کند، تمام شود.
  • باید به برنامه‌های مساجد توجه بیشتری داشته باشیم.
  • صدا و سیما باید دقت کند که ساعت‌های پخش سریالها و برنامه‌ها را طوری تنظیم کند که مردم به یاد خدا هم باشند.

دولت با گرانفروشی مقابله کند

  • در ماه رمضان شرایط زندگی متفاوت است و باید کالاها به وفور در اختیار مردم باشد و فقرا به این کالاها دسترسی داشته باشند.

دولت اگر وظایف مردم و عشق آنها را می‌خواهد که می‌خواهد ، باید به شکل جدی وارد عرصه مبارزه با گرانفروشی شود تا مردم بتوانند ماه رمضان خوبی را پش


جمعه 89 مرداد 15 , ساعت 9:37 عصر
انتقاد شدید توکلی از اظهارات اخیر مشایی: مجلس ساکت نخواهد نشست

 

رئیس مرکز پژوهشهای مجلس با انتقاد شدید نسبت به اظهارات اخیر مسئول دفتر رئیس جمهور مبنی بر لزوم ترویج «مکتب ایرانی» به جای «مکتب اسلام» ، ضمن بیان اینکه مجلس در قبال این مواضع سکوت نخواهد کرد، از رئیس جمهور خواست تا تکلیف خود را نسبت به مشایی و موضع گیری هایش روشن کند.

احمد توکلی در گفت و گو با مهر درخصوص موضع اخیر رحیم مشائی مسئول دفتر رئیس جمهور درباره ضرورت ترویج مکتب ایرانی به جای مکتب اسلام، اظهارداشت: مواضع انحرافی جدید آقای مشایی مبنی بر اینکه "برداشتهای متفاوتی از اسلام وجود دارد، تبلیغ مکتب اسلام وظیفه ما نیست بلکه باید مکتب ایران را به جهان بشناسانیم" ، توهمات ذهن بیماری است که با مبانی اسلام، با قانون اساسی و مصالح ایران عزیز سازگار نیست.

اهم اظهارات این نماینده مردم تهران را در ادامه بخوانید:

  • این توهمات نه تنها خیانت به اسلام بلکه خیانت به ایران است. چه کسی است که از تاریخ و جغرافیای ایران مطلع باشد و نداند که آنچه اقوام مختلف ایران را به هم گره زده است، اسلام است.
  • اگر می توانستند اسلام را از ایران بگیرند تجزیه کشور که از آمال دیرینه آمریکا و انگلیس است  بارها و به آسانی صورت می گرفت. اگر این اسلام و روحانیتی که معرف و شناساننده آن هستند، نبود و امام (ره) در راس آنها نبود در همان اول انقلاب و پیروزی آن، جنگ عراق علیه ایران به تجزیه ایران منجر می شد.
  • این سخنان از حیث ملی تسهیل کننده مقاصد دشمنان ایران است که به منابع و منافع ملت ایران چشم طمع دوخته اند و از حیث منطقه ای نیز ضد مصالح نهضت اسلامی است که تنها جریان مقاومت در برابر فزون طلبی امپریالیسم و صهیونیست جهانی است.
  • البته اگر پست های رسمی و مهم این فرد نبود این خزعبلات که روایت دسته چندم پلورالیزم دینی و و ناسیونالیسم منحط دروغین و اسلام منهای روحانیت است، ارزش اعتنا نداشت.
  • همچنان که گفتم این مواضع نه تنها خیانت به اسلام بلکه خیانت به ایران است. آقای رئیس جمهور باید تکلیف خود را با این عنصر و تفکر انحرافی که از جایگاه رسمی در نظام  صریحا ضد قانون اساسی و اسلام و ایران موضع گیری می کند ، روشن کند.
  • مجلس قطعا در این باره ساکت نخواهد نشست.
  • طبیعی است که مجلس قدم به قدم و با تلاش برای جلوگیری از به وجود آمدن تنش میان مجلس و دولت، از همه امکانات و ابزارهای خود برای اصلاح امور کشور استفاده خواهد کرد.

جمعه 89 مرداد 15 , ساعت 11:34 صبح
قضاوت شما در مورد دیگران نشان‌دهنده شخصیت شماست

 

 دانشمندان متوجه شدند قضاوت و برداشت ما از دیگران نشان دهنده خصوصیات اخلاقی و احساسی خود ماست.

محققان کشف کردند شیوه‌ای که مردم در مورد دیگران قضاوت می‌کنند، بیش‌تر سلامت ذهنی آن‌ها را آشکار می‌کند تا شخصی که آن‌ها در حال توصیف کردن آن هستند.
در حقیقت هرچه قدر فردی دیگران را شادتر، مهربان‌تر و احساسی‌تر می‌بیند نشان دهنده شاد بودن، مهربان بودن و احساسی بودن خودش است.
پروفسور داستین وود روانشناس از داشگاه ویک فارست در نورث کارولینا که این تحقیقات را انجام داده است در این باره گفت: درک و احساس شما از دیگران بخش زیادی از شخصیت شما را فاش می‌کند.
دانشمندان در این تحقیق از تعدادی از داوطلبان خواستند خصوصیات مثبت و منفی سه نفر را توصیف کنند. با انجام این کار آن‌ها اطلاعات مهمی در مورد سلامت ذهنی، گرایش‌های اجتماعی و این که این افراد خودشان چگونه توسط دیگران مورد قضاوت قرار می‌گیرند کشف کردند.
این تحقیقات که در نشریه روانشناسی اجتماعی و شخصیتی به چاپ رسیده است نشان می‌دهد افرادی که به طور مثبت شخصیت دیگران را توصیف می‌کنند با احتمال بسیار زیادی خودشان هم دارای خصوصیات مثبت هستند.
به خصوص ارتباط بسیار زیادی بین قضاوت مثبت در مورد دیگران و داشتن خصوصیاتی مانند شاد‌ بودن، شجاعت، ثبات احساسی و مهربانی در فرد قضاوت کننده وجود دارد.
پروفسور وود در این باره گفت: مثبت دیدن دیگران نشان دهنده مثبت بودن خود شماست.
به عبارت دیگر میزانی که شما دیگران را مثبت می‌بینید نشان می‌دهد که شما چه میزان از زندگی خود راضی هستید و چه میزان دیگران شما را دوست دارند.
اما برعکس افرادی که در مورد دیگران برداشت‌های بدی دارند به همان میزان نیز توسط دیگران به داشتن رفتارهای ضد اجتماعی مشهور هستند و کم‌تر مورد علاقه آن‌ها هستند.
هم‌چنین افرادی که دیگران را منفی می‌بینند ممکن است در خطر ابتلا به افسردگی یا دیگر ناهنجاری‌های شخصتی قرار داشته باشند.
تلگراف ، 3 آگوست


جمعه 89 مرداد 15 , ساعت 11:32 صبح
: همزمان با جشن سالگرد صدور فرمان مشروطیت از تندیس حاج رسول صدقیانی در خانه مشروطیت تبریز رونمایی شد.

 

 بعد از گذشت بیش از نیم قرن از دلاوری‌ها و مردانگی آزادگان دیار آذربایجان پنج‌شنبه شب همایش بزرگداشت سالروز صدور فرمان ملت در خانه مشروطه تبریز برگزار شد.
در این مراسم‌ نوه مرحوم صدقیانی از بنیا‌ن‌گذاران انقلاب مشروطیت در تبریز با تجلیل از برگزاری این همایش و توجه مسئولان به فعالان مشروطیت در تبریز اظهار داشت: این حرکت‌ها در حقیقت دلجویی از روح مظلومان انقلاب مشروطیت است.
وی در ادامه به بیان فرازهایی از زندگانی این انقلابی بزرگ و فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی آن بزرگمرد پرداخت.
در انقلاب مشروطیت علی مسیو با همکاری گروهی از یاران و همفکران خود مانند رسول صدقیانی و حاج علی دوا فروش، حوزه‌های اجتماعیون عامیون را با نظم خاصی سازماندهی کرد.
از اوایل سلطنت ناصرالدین شاه قاجار نارضایتی مردم از ظلم وابستگان حکومت رو به رشد بود، تأسیس دارالفنون و آشنایی تدریجی ایرانیان با تحولات جهانی و اندیشه تغییر، لزوم حکومت قانون و پایان حکومت استبدادی را نیرو بخشید.
نوشته‌های روشنفکرانی مثل حاج زین‌العابدین مراغه‌ای و عبدالرحیم طالبوف و میرزا فتحعلی آخوندزاده و میرزا ملکم خان و میرزا آقاخان کرمانی و سید جمال‌الدین اسدآبادی و دیگران زمینه‌های مشروطه‌خواهی را فراهم آورد.
سخنرانی‌های سیدجمال واعظ و ملک‌المتکلمین توده مردم مذهبی را با اندیشه آزادی و مشروطه آشنا می‌کرد و نشریاتی مانند حبل‌المتین و چهره‌نما و حکمت و کمی بعد ملانصرالدین که همه در خارج از ایران منتشر می‌شدند نیز در گسترش آزادی‌خواهی و مخالفت با استبداد نقش مهمی داشتند.
کشته شدن ناصرالدین‌شاه به دست میرزا رضای کرمانی که آشکارا انگیزه خود را قطع ریشه ظلم و نتیجه تعلیمات سیدجمال‌الدین دانسته بود، کوشش بیشتر در روند مشروطه خواهی را سبب شد.
ریشه انقلاب مشروطیت را باید در رفتار ظالمانه پادشاهان قاجار و تعدی و تجاوز شاهزادگان و وابستگان دربار و حکومت حاکمان ولایات و مداخله بی حد و حصر دولتهای روس و انگلیس در امور ایران و مخالفت مردم با آنها دانست، بر مسند کار، کسانی حضور داشتند که به جای رسیدگی به امور مملکت و مشکلات مردم،‌ با بذل و بخشش های بی‌دریغ به فکر استحکام موقعیت خویش بودند.
در چنین شرایطی در آذربایجان سربلند‌، حماسه‌سازانی میهن پرست و ظلم سیز با اتکا به روحانیت و دین مبین اسلام به پا خواستند و حماسه عظیم مشروطیت را آفریدند.


جمعه 89 مرداد 15 , ساعت 11:29 صبح
بزرگ‏ترین ساعت جهان؛ با ویژگی اسلامی + عکس

 عربستان سعودی از بزرگترین ساعت جهان در اول ماه مبارک رمضان پرده‏برداری خواهد کرد.

به گزارش  ابنا این ساعت که دارای چهار وجه بوده و با ابعاد 43 در 33 متر ، در نوع خود، از عجایب است روی برجی در حال ساخت می‏باشد که ارتفاع آن 600 متر است. این برج در کنار 6 برج دیگر، بر مسجد الحرام مشرف هستند و به علت همین اشراف، ساخت آنها که از 5 سال پیش آغاز شده است با اعتراضاتی روبرو شد. معترضان معتقدند که ساخت این آسمانخراش‏ها که بر خانه خدا اشراف دارند خلاف شرع است.

در مورد این ساعت نیز عده‏ای از حجاج که به تازگی از حج عمره بازگشته‏اند معتقدند که تمرکز زائران را به هم می‏زند و توجه آنان را از کعبه به این برج‏ها منحرف می‏نماید.

این ساعت، که 6 برابر ساعت "بیگ بن" لندن (Big Ben) بزرگ‌ترین و معروف‌ترین ساعت جهان است، به وسیله مهندسان آلمانی و سوئیسی ساخته شده است.

ساعت

ساعت

ساعت

ساعت

ساعت

ساعت

ساعت


جمعه 89 مرداد 15 , ساعت 11:26 صبح
سارق ، اموال دزدی را در منزل صاحبخانه به حراج گذاشت!

 

معمولا سارقین منازل برای تبدیل به احسن کردن اجناس سرقتی شان مشکلات زیادی دارند و باید از طریق واسطه ها دست به این کار بزنند .

اما سارق خوش ذوقی در شهر کوچک سارینا در ایالت انتاریو کانادا راه حل خوبی برای این کار داشته است.به گزارش پلیس این شهرکیل راسل 26 ساله پس از اینکه منزلی را در این شهر مورد سرقت قرار داده در حیاط همان منزل دست به حراج وسایل زده و با اعلام این موضوع به همسایه ها که از بستگان نزدیک صاحبخانه است و آنها قصد جابجایی از این مکان را دارند ، هزاران دلار از فروش اجناس چوبی و عتیقه انها به جیب زده و با ارامش به محل سکونتش بازگشته است.او تقریبا یک روز کامل از ساعت 9 صبح تا 4 بعداظهر را درحیاط منزل سپری کرده و حراجی واقعی را ترتیب داده بود به طوری که دستگاه نجاری 3000 دلاری را به قیمت 110 دلار به مشتریان فروخته بود.هنوز میزان جریمه و محکومیت این سارق  از سوی دادگاه اعلام نشده است

رویترز/5 آگوست


پنج شنبه 89 مرداد 14 , ساعت 8:31 عصر
آخرین: محمد مصطفایی وکیل پرونده سیاسی شده زن محکوم به سنگسار به ترکیه پناهنده شد.

محمد مصطفایی وکیل یک زن ایرانی به نام سکینه آشتیانی بود. این زن مورد توجه بسیاری از محافل بین المللی قرار گرفته است زیرا به اتهام ارتکاب زنا در ایران در آستانه سنگسار قرار گرفته است.

سی ان ان خاطرنشان کرد: محمد مصطفایی پس از فرار از ایران در استانبول در بازداشت بسر می برد و اکنون درخواست پناهندگی داده است.

رئیس جمهور برزیل که تلاش می کند باب گفتگوها با ایران را باز کند پیشنهاد پناهندگی به این زن برای فرار از این مجازات داده است.

پنج شنبه 89 مرداد 14 , ساعت 8:28 عصر
 
علی دایی با حضور در محل ساخت ضریح امام حسین(ع) لحظاتی در ساخت این ضریح مشارکت کرد.





منبع: مشرق

<   <<   6   7   8   9   10   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ