سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر آوندى بدانچه در آن نهند تنگ شود جز آوند دانش که هر چه در آن نهند فراختر گردد . [نهج البلاغه]
 
جمعه 89 مرداد 15 , ساعت 9:42 عصر

 

 افخمی تعریف می‌کرد که پس مدتی رفتیم پیش همان مسئول و گفتیم اگر ما بخواهیم چنین فیلمی بسازیم و بازهم زن فیلم را در خانه و مقابل شوهر با حجاب نشان بدهیم، تأثیر منفی می‌گذارد و تا حدودی شبیه همان فیلم می‌شود. مسئولان تأیید کردند و گفتند درست است باید راهی برای این مسئله پیدا کنیم اما...

کیومرث پور احمد با حضور در کافه خبر، ضمن پاس به سوالات خبرنگاران رسانه ها در خصوص مجموعه «پرانتز باز» به برخی موضوعات کلان حوزه فرهنگ نیز پرداخت.

وی در این نشست با بیان اینکه برخی خط‌قرمزهای بی‌دلیل و زیاد باعث اقبال مردم به فارسی وان شده است، به ذکر خاطره‌ای از دوران ابتدای انقلاب پرداخت و گفت: «زمانی که سینما آزادی هنوز نسوخته بود و چند سالی هم از ساخت و پخش جهانی فیلم «بدون دخترم هرگز» می‌گذشت، در یکی نشست‌های مطبوعاتی جشنواره فجر در سینما آزادی، آقای افخمی(بهروز) خاطره‌ای را تعریف کرد که بازخوانی آن خالی از لطف نیست. آن روز آقای افخمی گفت، چند سال پیش ما به دفتر یکی از مسئولان وقت رفتیم و اعلام کردیم برای پاسخگویی به فیلم «بدون دخترم هرگز» می‌خواهیم یک فیلم بسازیم. آن‌ها هم استقبال کردند و گفتند حتماً این کار باید صورت بگیرد. افخمی تعریف می‌کرد که پس مدتی رفتیم پیش همان مسئول و گفتیم اگر ما بخواهیم چنین فیلمی بسازیم و بازهم زن فیلم را در خانه و مقابل شوهر با حجاب نشان بدهیم، تأثیر منفی می‌گذارد و تا حدودی شبیه همان فیلم می‌شود. مسئولان بازهم تأیید کردند و گفتند درست است و ما باید فکر کنیم و راهی برای این مسئله پیدا کنیم. چند سال پس از این هماهنگی‌ها که فیلم «بدون دخترم هرگز» در تمام دنیا اکران شد، حتی نمایش عمومی و تلویزیونی داشت و باوجود اینکه فیلم بسیار مزخرفی بود اما بازهم تصویری بسیار زشت از ایران در سطح جهانی منتشر کرد، آقای افخمی در آن نشست گفت مسئولان ما هنوز در حال فکر بر روی این مسئله هستند که چطور می‌توان یک زوج را بدون مشکل در خانه نشان داد!»

کیومرث پوراحمد با اشاره به این خاطره اینگونه بحث خود را ادامه داد: «داستان این روزهای فارسی‌وان هم چیزی شبیه به این خاطره را در ذهن من زنده کرده‌است. طبق آمار شاید نزدیک به نیمی از جمعیت ایران بیننده برنامه‌های این شبکه هستند و حتی تصاویری منتشر شد که نشان می‌داد چادرنشینان عشایر دیش ماهواره را با باطری ماشین روشن می‌کنند و فارسی‌وان تماشا می‌کنند. امروز هم مانند همان چندین سال پیش، مسئولان نگران شده‌اند!» وی افزود: «سرانجام آن همه خط قرمزها و ممیزی‌های بی‌دلیل همین است که امروز شاهد آن هستید. من مطمئنم ده سال دیگر که فارسی‌وان مأموریت خود را انجام داد و بار خودش را هم بست، مسئولان ما هنوز در حال فکر هستند که چطور می‌توان هم جلوی فارسی‌وان ایستاد و هم پایبند همان خط قرمزها و ممیزی‌ها بود!»


پوراحمد در پایان نشست نیز در پاسخ به احوال‌پرسی حاضران از مادرش(پروین‌دخت یزدانیان) گفت: «بی‌بی هنوز حال خوبی ندارد. سال هشتم آلزایمر را پش سر می‌گذارد و این بیماری‌ای غیرقابل بازگشت و درمان هم محسوب می‌شود.» وی افزود: «خواهرم توران، زندگی خود را در این هشت سال که چهار سالش بی‌بی کاملاً در بستر بوده، وقف او کرده است و آنقدر مراقت او بوده که حتی کوچکترین بیماری برای او در تمام این سال‌ها پیش نیامده است.»



لیست کل یادداشت های این وبلاگ