سفارش تبلیغ
صبا ویژن
زیورهای دنیا، خردهای ناتوان را تباه می سازد [امام علی علیه السلام]
 
چهارشنبه 89 مرداد 13 , ساعت 1:0 عصر

 

 یک نارنجک دستی کنار یکی از خودروهای همراه رئیس‌جمهور در سفر امروز وی به همدان منفجر شد.

کنار یکی از خودروهای تیم همراه رئیس‌جمهور در سفر امروز هیات دولت به همدان یک نارنجک دستی منفجر شده است.

محمود احمدی‌نژاد صبح امروز به همدان سفر کرده بود که در مسیر فرودگاه این شهر تا ورزشگاه قدس، این اتفاق رخ داد. این حادثه با شعار و فریاد مرگ بر منافق مردم همراه شد که به استقبال رئیس‌جمهور آمده بودند.

خودروی مورد حمله، مینی‌بوسی بوده است که خبرنگاران همراه رئیس‌جمهور را منتقل می‌کرد.

گفتنی است تا کنون از تعداد مجروحین این حادثه خبری منعکس نشده است.

احمدی نژاد دو روز پیش اعلام کرده بود که صهیونیست‌های احمق قصد ترور او را داشته‌اند.


چهارشنبه 89 مرداد 13 , ساعت 1:0 عصر

 

 فرقه بهائیت فعالیت‌های خود را در چند استان مرکزی شور افزایش داده است.


به گزارش جوان آنلاین، فرقه بهاییت اخیرا در برخی استان‌ها برخی از مبلغین خود را ساکن کرده و به برگزاری کلاس‌هایی تحت عنوان فعالیت فرهنگی مبادرت کرده‌اند.

کتاب‌خوانی جمعی، کوهنوردی، اردوهای جمعی و...بخشی ازفعالیت‌های این فرقه دراین استان‌ها است.


چهارشنبه 89 مرداد 13 , ساعت 12:59 عصر

 


اکبر عبدی همبازی مرحوم حسین پناهی، خاطره‌ای از همکار سابقش می‌گوید که خواندن آن خالی از لطف نیست.

عبدی می‌گوید: «یک روز سر سریال بودیم. هوا هم خیلی سرد بود. از ماشین پیاده شد بدون کاپشن. گفتم: حسین این جوری اومدی از خانه بیرون؟ نگفتی سرما می‌خوری؟! گفت: کاپشن قشنگی بود نه؟ گفتم: آره. گفت: من هم خیلی دوستش داشتم ولی سرراه یکی را دیدم که اون هم دوستش داشت و هم احتیاجش داشت. من فقط دوستش داشتم.»


دوشنبه 89 مرداد 11 , ساعت 7:40 عصر

 

روز 11 مرداد1384 سیدمحمدخاتمی درپایان دوره ریاست جمهوری خود در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی گزارش مبسوطی از عملکرد دولت خود ارائه کرد.

پس ازسخنان خاتمی، دکتر غلامعلی حدادعادل رئیس وقت مجلس شورای اسلامی سخنانی ایراد کرد که اهم آن را می خوانید:

  • اگر بخواهم به یکی از مساعی دولت در سالهای اخیر اشاره کنم باید به تدوین برنامه چهارم توسعه اشاره کنم که توفیق اجرای آن ان شاءالله نصیب دولت آینده خواهد شد.
  • همچنین در زمینه سیاست خارجی باید به سیاست تنش زدایی اشاره کنم که قطعاٌ دولت جناب آقای خاتمی در این زمینه موفق بوده است. تنش زدایی همراه با رعایت سه اصل عزت، حکمت و مصلحت صورت گرفته. مصداق بارز رعایت اصل عزت را بنده در دوران جناب آقای خاتمی توجه ایشان به اهمیت مسأله هسته ای می دانم، موضع گیریهای شجاعانه و صحیح و بهنگام جناب آقای خاتمی در موضوع فناوری هسته ای نمونه ای ار ترکیب موزون و بهنجار رعایت اصل عزت و تنش زدایی است.
  • نام آقای خاتمی با نام اصلاحات همزمان به اذهان تداعی می شود... آقای خاتمی بررسی این مسأله را به یک گفتمان حکومتی تبدیل کردند. آن را از محیطهای نظری و دانشگاهی و یا حوزه ای، در جمهوری اسلامی به عرصه حکومت کشاندند. این اقدام مبارکی است. اقدام مفیدی است و قطعاً راه ناتمامی است که باید با همه دشواریهای آن در آینده ادامه پیدا کند.
  • افراد بسیاری بودند که آنها هم دم از اصلاحات می زدند، اما هرکدام مقصود خود را از اصلاحات بیان می کردند. آقای خاتمی، تعریف خودشان را از اصلاحات داشتند و اصلاحات مورد نظر ایشان هر چه بود در چارچوب نظام بود.
  • من مایلم به یکی از نوبت هایی که ایشان این نکته را متذکر شدند اشاره کنم و آن در یکی از روزهای سخت و پرتنش مجلس ششم بود، در زمانیکه موضوع تحصن در آن مجلس مطرح بود، جناب آقای خاتمی به مجلس آمدند و عباراتی بیان کردند که همواره در حافظه ما باقی مانده و من عین آن عبارت را قرائت می کنم. ایشان فرمودند: «بعضی ها از من گله می کنند که از اصول اصلاحات خارج شده ام، اما من به آنها می گویم که شما از اصول خارج شده اید و من همچنان به استقلال و آزادی و جمهوری اسلامی پایبندم و برای مسیرم اصولی دارم و مهمترین اصل برای من حفظ نظام است و در پیگیری مسائل تا جایی پیش می روم که اصل نظام به خطر نیفتد و از هر فردی که به این اصول اعتقاد داشته باشد حمایت می کنم. اصلاحات باید در چارچوب قانون اساسی باشد و الان هم براین نکته تأکید دارم». این سخن جناب آقای خاتمی در آن شرایط حساس در واقع یک نکته فراموش نشدنی است .
  • بنده باید بگویم که این موضع گیریهای بنیادی و صحیح در درجه اول ناشی از دیانت و ایمان و نجابت و اخلاق شخص آقای خاتمی است و همین خصوصیات ذاتی در طول 8 سال گذشته، از جمله سبب شد که یک رابطه بسیار خوب و منطقی و قانونی و حتی فراتر از حدود قانون، صمیمانه میان رئیس جمهوری و رهبری ایجاد شود که جلوه دلپذیر و زیبای آن در دیدار دیشب ایشان و هیأت دولت و خانواده های محترمشان با رهبری مشهود بود.

دوشنبه 89 مرداد 11 , ساعت 7:38 عصر
اقدام مضحک مجری العربیه برای متهم نشان دادن ایران

 

مجری العربیه با قطع سخنان کارشناس یمنی مبنی بر این‌که " حتی مقامات یمن هم تاکید کرده‌اند ایران هیچ ارتباطی با مساله حوثی‌ها ندارد"، ناگهان به برنامه پایان داد!

 شبکه تلویزیونی العربیه در ادامه تلاش‌های ضدایرانی خود، این بار در اقدامی کاملاً جهت‌دار در میزگرد "پانوراما"ی خود که به تعجب کارشناسان حاضر در برنامه نیز منجر شد، اجازه صحبت به کارشناس یمنی را در خصوص رد ادعای دخالت ایران در یمن نمی‌داد.


مجری این برنامه که "حسن زید" دبیرکل حزب "الحق‌الیمنی" و همچنین "عمر عبدالعزیز" تحلیلگر یمنی این شبکه در آن حضور یافته بودند، با قطع مکرر سخنان حسن زید، وقت بیشتری به تحلیلگر یمنی این شبکه می‌داد تا ذهن مخاطبان خود را از واقعیت درگیری‌های یمن منحرف کند.


این مقام حزبی یمن با اشاره به تاکید مقامات کشورش به عدم دخالت ایران در موضوع حوثی‌ها تصریح کرد: کسانی که بر ادعای دخالت ایران در منطقه یمن تاکید دارند، در حقیقت به طرح صهیونیستی که هدف از آن متلاشی کردن منطقه است، خدمت می‌کنند.


این اظهارات در حالی بود که تحلیلگر یمنی شبکه العربیه به همراه مجری این برنامه تاکید داشتند که "حوثی‌ها با ایران ارتباط دارند و تنش‌آفرینی آنها، با پرونده تشدید تحریم‌ها علیه ایران مرتبط است."


در حالی که شیعیان الحوثی به تازگی با آزاد کردن 200 نظامی ارتش یمن، بر ادامه صلح در این منطقه تاکید کرده‌اند، العربیه در ادامه این برنامه حتی وقوع جنگ هفتم را نیز پیش‌بینی کرد.


در حالی که دبیرکل این حزب یمنی عنوان می‌کرد "وزیر امور خارجه و رییس‌جمهور یمن که طبعاً اطلاعات بیشتری هم دارند، تاکید کرده‌اند ایران هیچ ارتباطی با مساله حوثی‌ها ندارد و هیچ مدرکی هم دال بر دخالت ایران وجود ندارد"، مجری العربیه با قطع سخنان این مقام حزبی یمن، به برنامه پایان داد!


دوشنبه 89 مرداد 11 , ساعت 7:33 عصر
واکنش سیدمحمد خاتمی به اظهارات آیت‌الله جنتی: چرا این اتهام را پیگیری نمی‌کنید؟

 

 سیدمحمد خاتمی با انتقاد به فضای اتهام زنی در جامعه خواستار پیگیری ادعای تخصیص یک میلیارد دلار از سوی آمریکا برای ضربه زدن به نظام شد.

 سیدمحمد خاتمی  به اظهارات دبیرشورای نگهبان درباره اعطای یک میلیارد دلار به سران فتنه برای ضربه زدن به نظام واکنش نشان داد و گفت: به جای رسیدگی به واقعیت‌ها و جلوگیری از سقوط کشور و لطمه دیدن انقلاب ادعا می‌کنند که میلیاردها دلار از خارج در اختیار کسانی قرار گرفته است برای ضربه زدن به انقلاب.چرا همین امر پیگیری نمی شود تا اگر واقعیت دارد  تکلیف روشن شود و اگر دروغ است با دروغ‌پردازی‌هایی که مصداق بارز تشویش اذهان عمومی است برخورد شود.

خاتمی در دیدار با دانشجویان عضو انجمن فرهنگ و سیاست شیراز مطالب زیر را هم مطرح کرد:

* هیچکس به بهانه استقلال و تمامیت ارضی حق ندارد آزادی‌های مشروع را حتی با وضع قوانین از بین ببرد ؛چه رسد به اینکه با بی قانونی و تجاوز از حدود قانونی آزادی را سرکوب کنند.

* اگر حکومتی پایگاه مردمی اش را از دست بدهد ولو اینکه ابزار و امکانات قدرتمندی هم در اختیار داشته باشد آینده خوبی ندارد. اگر امروز در جامعه فضای باز و آزاد وجود داشت می توانستیم بهتر وگسترده‌تر به این بحث‌ها بپردازیم ولی الان هم درها برای بحث کردن بسته نیست.

* اصلاحات امر تازه‌ای نیست، پیش‌تر بوده است و امروز آشکارتر و نیرومندتر و به اقتضاء شرایط زمان و مکان صورت خاصی یافته است. اصلاحات از دو سوو توسط دو قطب کاملا متضاد؛ مورد تهاجم و فشاراست. یکی از سوی کسانی که می‎گویند اصلاحات توهمی بیش نیست و چنین القاء می‌کنند که اگر مراد این باشد که در جامعه مردم‌سالاری حاکم شود، نظام و جریانی که در پرتو انقلاب به وجود آمده است با مردم سالاری سازگار نیست!  فشار دیگر از سوی جریان هائی است که گرچه ظاهر دینی و انقلابی به خود می‌گیرند ولی راه و کارشان با روح انقلاب و آرمان های ملت سازگار نیست.

* چه بی‌پروا همه کسانی که خواست های قانونی دارند و به آرمان‌های انقلاب و حقوق مردم احترام می گذارند و پای بند موازین انقلاب و امام هستند ؛ فتنه‌گر می‌خوانند و هرگونه فکر و روشی را که از سوی یک جریان پسندیده نشود براندازی معرفی می‌کنند.

*ما در دوره اصلاحات چشم انداز بیست ساله را تدوین کردیم و اینک می پرسیم چرا رشد 8% جای خود را به رشدی بسیار کمتر بلکه رشد منفی داد؟و این در حالیست که در این چند سال بیش از 400 میلیارد دلار درآمد نفتی داشته‌ایم.  با آن چه کردند؟

* اگر کسی گفت آن یک میلیارد دلاری که دیوان محاسبات گفت گم شده کجا است او مجرم است؟ من می‌گویم بررسی شود که همه در آمدهای سرشار در مسیر پیشرفت، عدالت و تقویت کشور و اعتلاء انقلاب مصرف شده است یا خیر؟

* این تهمت‌ها وقتی از سوی کسانی مطرح می شود که موقعیت حساس را در نظام و جامعه اشغال کرده‌اند و ایجاب می‌کند که عادل باشند و دقیق حرف بزنند و مدافع حق و حقیقت باشند؛ تاسف بارتر است. اگر قوه قضائیه با این موارد برخورد می کرد ما شاهد بد اخلاقی‌ها و بدرفتاری‌هائی نبودیم که متاسفانه به نام نظام و انقلاب صورت می‌گیرد .

* همگان به خصوص حاکمان باید قانون اساسی را مبنای عمل و وجهه همت خود قرار دهند و توهم‌هایی که با روح انقلاب و با وجدان جامعه ناسازگار است و به زور دروغ و تهمت باید جا بیافتد و مبنای عمل قرار گیرد، کنار گذاشته شود. باید به وضعی برگردیم که نقد و انتقاد هزینه نداشته باشد، مشارکت در عرصه سرنوشت براندازی و فتنه به حساب نیاید و آزادی‌های اساسی تضمین شود، فضای امنیتی به فضای سالم و آزاد و قانونی مبدل گردد و با حرکت به سوی انتخابات آزاد و سالم ؛طمانینه و امید به جامعه بازگردانده شود .


دوشنبه 89 مرداد 11 , ساعت 7:31 عصر
آقا مصطفی در 70 سالگی داماد شد!/ دنیزلی به جای مربیگری ، به خانه بخت رفت!

 

خبر اول صبح دوشنبه مطبوعات ورزشی ترکیه ، ازدواج مصطفی دنیزلی 70 ساله بود.

سرمربی سابق تیم های پاس و پرسپولیس که یکی از دو مربی سرشناس کشور همسایه ایران است  در هفتاد سالگی ، بار دیگر پای سفره عقد نشست و زندگی جدید خود را با همسر 35 ساله اش اوین ایلچی که خانواده ای کردتبار است جشن گرفت تا خبر ازدواج او روی جلد معتبر ترین نشریات و روزنامه های ترک زبان نقش ببندد. کمتر از دو ماه قبل بود که دنیزلی قرارداد سه ساله خود را با باشگاه بشیکتاش ترکیه فسخ کرد . او در سال 2009 و پس از سه سال فعالیت در فوتبال ایران توانست در بازگشت به کشورش خوش بدرخشد و بشیکتاش را در سه جام معتبر کشورش به اوج برساند و قهرمانی را هم از آن خود کند. سال قبل هم تیم او یکی از تیم های بالای جدول لیگ بود و دنیزلی پا به سن گذاشته توانست موفق تر از مربیان بزرگی چون فرانک رایکارد یا لوئیس آراگونس باشد. او در پایان این فصل و درحالی که پیشنهاد همکاری از باشگاه استیل آذین تهران داشت ، قرارداد خود را با بشیکتاش فسخ کرد. این تصمیم به خواست دنیزلی بود و در ایران این شایعه را قوت بخشید که او باری دیگر به لیگ برتر ایران برمی گردد و برای دومین بار تجربه موفق همکاری با مصطفی آجورلو را تکرار می کند اما ناگهان اعلام شد این مربی به دلیل ضایعه مغزی در بخش مراقبت های ویژه بیمارستانی در ترکیه بستری شده است .
حتی آجورلو اعلام کرد حاضر است 4 ماه تیم خود را بی مربی نگه دارد تا شرایط دنیزلی برای بازگشت به مربیگری فراهم شود اما آنها پس از مدتی تصمیم گرفتند ، تمباکوویچ کروات را برای تیم شان استخدام کنند چون تقریبا برای شان قطعی شده بود دنیزلی به ایران بر نمی گردد. این مربی ترک در کشورش پس از فاتح تریم ، سرشناس ترین است. وقتی در استانبول ، ازمیر و یا دیگر شهرهای این کشور از فوتبال و مربیان ترک تبار می پرسی ، ابتدا همه با با هیجان از فاتح تریم اسم می برند و در میان همه مربیان دیگرچون سنول گونش ، نام دوم کسی نیست غیر از دنیزلی که سبک فوتبالش ، هواداران بسیاری را در فوتبال ایران دارد.
تصمیم ناگهانی دنیزلی برای ترک بشیکتاش به بهانه بیماری و البته رد پیشنهادهای بزرگ برای شروع فوتبال و سرانجام خبر ازدواج مجدد او را نشریات ترک زبان اینگونه تعبیر کرده اند: « مربی کهنسال می خواهد بازنشسته شود. او همسری جدید برگزیده و می خواهد از این پس دور از استرس نشستن روی نیمکت باشد.»


دوشنبه 89 مرداد 11 , ساعت 12:37 عصر

 


مدیر عامل شرکت ساماندهی مشاغل شهر تهران گفت: موش‌های که در سطح شهر تهران هستند، بیشتر بلژیکی بوده و با کالاها وارد کشور شده‌اند.

کمال علیپور با اشاره به بحث موش‌ها در تهران، گفت: سم‌هایی که برای از بین بردن موش‌ها استفاده می‌شود به مراتب ضررش بیشتر است.

وی با بیان اینکه لازمه مبارزه با این جانور موذی اصلاح اقدامات عمرانی است، گفت: باید معاونت فنی عمران و همچنین مناطق 22 گانه نهرها و جوی‌های آب را اصلاح کنند.

مدیر عامل شرکت ساماندهی مشاغل شهر تهران ادامه داد: در صورتیکه مردم همکاری کرده و در نهرها زباله نریزند موش‌ها نیز رشد پیدا نمی‌کنند؛ چرا که هر جا زباله زیاد باشد موش نیز زیاد است.

علیپور با بیان اینکه همچنین باید اقدامات آموزشی برای کاهش تعداد موش‌ها انجام دهیم، گفت: باید به شهروندان آموزش‌های لازم داده شود تا بتوانیم برای از بین بردن این جانور موذی اقدامات مؤثری انجام دهیم.

به گفته مدیر عامل شرکت ساماندهی مشاغل شهر تهران، همچنین طعمه‌گذاری و سم‌پاشی‌ها همچنان انجام می‌شود.

وی به قراردادی که بهمن سال گذشته با دانشگاه تهران و خواجه نصیرالدین مشهد بسته شده است اشاره کرد و گفت: با اساتید اهل فن در مباحث زیست محیطی قرارداد بسته تا وضعیت موش‌های تهران را بررسی کنند.

مدیر عامل شرکت ساماندهی مشاغل شهر تهران ادامه داد: باید مطالعه و برنامه‌ریزی صورت گیرد تا بتوانیم اقدامات مؤثری برای از بین بردن این جانور موذی انجام دهیم.

به گفته علیپور، موش‌هایی که در تهران وجود دارد بلژیکی هستند و با وسایل و کالا‌ها وارد کشور شده‌اند.


دوشنبه 89 مرداد 11 , ساعت 12:37 عصر

 

 به گزارش میراث آریا:

باستان‌شناسان بلغارستانی مدعی هستند که آثاری متعلق به حضرت یحیی(ع)، را در جزیره سنت ایوان این کشور کشف کرده اند.

کازیمیر پوپکونستانتینوف، سرپرست تیم تحقیق، با اشاره به کشف آثاری متعلق به حضرت یحیی (ع) گفت: یافته‌هایی که در این جعبه اشیا متبرکه و جعبه کوچکی که روی‌ آن حروفی یونانی نقش بسته است قرار دارند، از ارزش بسیار بالایی برخوردار بوده به نحوی که موارد متعددی را پیش روی محققان برای انجام کاوش‌های بیشتر قرار داده است.

محققان اعلام کردند، کشف این آثار فرضیه‌هایی مبنی بر وجود اشیا باستانی متعددی در این منطقه را که از حدود 25 سال پیش مطرح شده بود به اثبات رساند.

بنابر اظهارات سرپرست تیم اکتشاف،‌ این آثار به زودی به کلیسایی درمنطقه سوزوپول بلغارستان فرستاده خواهند شد. گفتنی است درحال حاضر بسیاری از گردشگران از نقاط مختلف بلغارستان برای دیدن بقایای پیکر حضرت یحیی(ع)،‌ به این شهر سفر کرده اند


دوشنبه 89 مرداد 11 , ساعت 12:36 عصر

 

سایت روزنامه جوان در گزارشی انتقادی از همایش ایرانیان خارج از کشور نوشت :‌

دراین میان برخی شنیده ها حاکی از آن است که تاکنون بیلان کاری نسبت به نتایج همایش سال گذشته ارائه نشده و علی رغم اینکه برخی از مدعوین قول مساعد برای انتقال سرمایه های خود به ایران داده بودند ولیکن تاکنون ریالی مبنی برسرمایه گذاری این افراد در کشور گزارش نشده و تنها برخی از توانسته اند برخی از اموال توقیف شده خود را بازپس بگیرند.

در همین حال در شرایطی دومین همایش ایرانیان خارج از کشور برگزار می شود که چندی پیش برخی رسانه ها از حضور برخی افراد مساله دار و مخالف با مبانی نظام جمهوری اسلامی خبرداده بودند.دراین زمینه گفته می شود پروازهایی که حامل مدعوین این همایش بوده اند بگونه ای تنظیم شده که تا آخرین لحظات امکان مشخص شدن هویت برخی از این میهمانان بدست نباشد.گرچه در این زمینه گفته می شود که برخی از این پروازها نیز بصورت اختصاصی به ایران انجام می شود.


<   <<   11   12   13   14   15   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ