سفارش تبلیغ
صبا ویژن
لازم ترین دانش بر تو آن است که صلاح دینت را به تو نشان دهد و مایه تباهی اش را برایت روشن سازد . [امام علی علیه السلام]
 
جمعه 89 مرداد 15 , ساعت 9:49 عصر
 شهروندان تبریز با حضور در همایش پیاده‌روی رکورد حضور در چنین همایش‌هایی را شکستند.

 پیش از ظهر امروز 15 مرداد ماه جاده سرسبز ائل‌گلی تبریز میزبان بیش از 350 هزار نفر شهروند تبریزی بود.
پیر و جوان، زن و مرد، کودک و نوجوان، دختر و پسر به همراه خانواده های خود در همایش پیاده‌روی همگانی شرکت کردند و رکوردی بی‌نظیر را از خود بر جای گذاشتند.
‌احمد‌علیرضا بیگی استاندار آذربایجان شرقی به عنوان یکی از مهمانان ویژه این همایش در حالی که لباس ورزشی بر تن کرده بود، در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: این همایش نماد نشاط و شادمانی مردم غیور تبریز و آذربایجان است.
وی ادامه داد: افتخار می‌کنیم که چنین مردم با نشاط و شادمانی داریم و از اینکه شهروندان خوشحال هستند ما افتخار می‌کنیم.
استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه توجه به نشاط و سلامتی مردم را از اولویت‌های کاری دولت خواند و گفت: مدیریت ارشد استان تمام امکانات و اقدامات لازم برای حمایت از ورزش‌های همگانی را به کار خواهد گرفت تا بیش از پیش زمینه خوشحالی و شادمانی شهروندان را فراهم آورد.
بیگی با بیان اینکه تبریز و آذربایجان روزهای پرافتخاری را می‌گذارند، اظهار داشت: هم اکنون آذربایجان‌شرقی به عنوان یکی از قطب‌های سرمایه‌گذاری در کشور به حساب می‌آید و این حاکی از وجود نشاط اقتصادی در استان است.
وی ادامه داد: در روزهای گذشته تبریز میزبان آذربایجانی‌ها و تبریزی‌های مقیم خارج از کشور بود که آنان به واسطه علاقه به دیار مادری‌شان به این منطقه عشق می‌ورزند.

*اقتدار کشور با روحیه بالا
علی اکبر پورجمشیدیان فرمانده لشکر 31 عاشورا نیز در این آیین گفت: برای حفظ اقتدار ایران اسلامی باید روحیه بالا با افزایش توجه به معنویات، جسم قوی برای دفاع و فکر قوی داشته باشیم.
وی ادامه داد: اگر بتوانیم ورزش‌های همگانی را در جامعه افزایش دهیم به حتم زمینه ارتقای اقتدار بیش از پیش فراهم می‌شود.
پورجمشیدیان به همگانی کردن بسیج در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: با همگانی کردن روحیه بسیج و تفکر بسیجی در جامعه زمینه تندرستی و اقتدار نیز فراهم می‌آید.
وی تاکید کرد: لشکر 31 عاشورا نیز به نوبه خود از اشاعه فرهنگ ورزش همگانی حمایت می‌کند.

*جوانان، تحصیل، تهذیب و ورزش
سرپرست فدراسیون ورزش‌های همگانی نیز در این همایش گفت: شعار جوانان، تحصیل، تهذیب و ورزش که برای این همایش انتخاب شده، بسیار مناسب است.
امیر مجدآرا افزود: شعار فدراسیون ورزش‌های همگانی نیز این است که هر ایرانی هر روز صبح که از خواب بیدار می‌شود پس از نظافت و عبادت ورزش کند چرا که ورزش از عوامل تندرستی است.
وب با اشاره به بالا بودن میانگین سنی ژاپنی‌ها اظهار داشت: عمر 18 هزار ژاپنی بیش از 100 سال است که همه آنها در سایه علم، فناوری، پزشکی، ورزش و رفاه مناسب است که امیدواریم در کشور ما نیز ورزش به یک فرهنگ تبدیل شود.
وی در ادامه با اشاره به آمار شرکت‌کنندگان در پیاده‌روی همگانی در کشور اظهار داشت: پیش از این شهروندان زنجانی با حضور 240 هزار نفری خود رکورد را در دست داشتند که شهروندان تبریزی با حضور 350 هزار نفری این رکورد را شکستند.

*هر ماه یک همایش ورزش همگانی
مدیر کل تربیت بدنی آذربایجان‌شرقی نیز در این آیین با اشاره به نامگذاری امسال به نام ورزش‌های همگانی تاکید کرد: امسال با توجه به این نامگذاری از سوی سازمان تربیت‌بدنی هر ماه یک همایش ورزش همگانی در رشته‌های مختلف در آذربایجان شرقی برگزار می‌شود.
سید‌محمد شروین اسبقیان اضافه کرد: ایجاد نشاط و شادابی اصلی‌ترین ماحصل برگزاری ورزش‌های همگانی است که خوشبختانه با استقبال مطلوب شهروندان نیز رو به رو شده است.
وی اظهار داشت: اداره کل تربیت بدنی استان با همکاری ورزشکاران و تلاشگران عرصه تربیت بدنی استان تلاش دارد تا امسال جایگاه ورزش استان آذربایجان‌شرقی را از رتبه 27 کشوری به رتبه‌های اول تا سوم برساند.
در پایان این همایش به قید قرعه جوایزی نفیس به شرکت‌کنندگان اهدا شد.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ