سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکه بر اساس حق رفتار کند، خلق به سوی او روی خواهند آورد . [امام علی علیه السلام]
 
یکشنبه 89 مرداد 17 , ساعت 9:0 عصر
کارشناس ارشد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی گفت: طبق آخرین آمار، ایران رتبه چهارم طلاق را در دنیا دارد.

فرهاد عبادی ظهر امروز در کارگاه روش‌های کنترل مشاجرات خانوادگی در خانه فرهنگ دولت‌آباد شهرری گفت: خانواده مکانی است که در آن فرد به استقلال فکری و روحی رسیده و متعهد و با مسئولیت می‌شود و در این مکان محبت کردن را یاد می‌گیرد.

کارشناس پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت: طبق آخرین آمار طلاق ایران، کشور ما رتبه چهارم را در دنیا دارد که رشد طلاق در آن 8 درصد و رشد ازدواج 5/5 درصد بوده که این زنگ خطری برای خانواده‌ها است.

وی در ادامه به برخی از دلایل کاهش رشد ازدواج اشاره کرد و افزود: اعتیاد، مشکلات مالی و حس استقلال طلبی دخترها از جمله دلایل کاهش تمایل جوانان به ازدواج است.

عبادی با اشاره به عوامل دخیل در پایداری و عدم پایداری ازدواج، تصریح کرد: صداقت، وفاداری، درک متقابل، شناخت، برخوردار بودن از معنویت و پایبند بودن به اصول اخلاقی، عدم اعتیاد و درآمد مکفی از جمله عوامل پایداری ازدواج است.

کارشناس پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در ارتباط با برقراری ارتباط با همسر، تاکید کرد: هر ارتباطی حاوی پیامی است و این پیام می‌تواند به‌صورت کلامی و یا غیرکلامی باشد که در ارتباط کلامی باید سعی کنیم شنونده خوبی باشیم، به طوری که زوجین در موقع صحبت کردن حتما باید با دقت خاصی سخنان یکدیگر را گوش دهند و نباید این بحث‌ها طولانی باشد بلکه اگر در مدت کم انجام گیرد مفیدتر است و در صورت لزوم آن را به وقت دیگر موکول کنند تا از ابراز خشم و عصبانیت جلوگیری به‌عمل آید.

وی در ادامه با اشاره به این که نوع دیگر ارتباط، غیرکلامی می‌باشد، تصریح کرد: روانشناسان معتقدند در این نوع ارتباط باید نحوه ادای کلمات، تن صدا، تماس چشمی، حالات چهره و حالات بدنی فرد توجه کنیم زیرا هر کدام می‌تواند به نوعی نشان دهنده پیام فرد باشد.

عبادی خاطرنشان کرد: روانشناسان بر اثر تحقیقات، بیشترین مورد را حالات چهره معرفی کردند، به این منظور که ناراحتی و عدم رضایت فرد با حالت چهره مشخص‌تر می‌شود و در مشاجرات این نکته را باید در نظر داشت.

کارشناس پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی گفت: در مشاجرات بهتر است از کلمه من به جای کلمه تو استفاده شود چون جملاتی که دارای کلمه تو می‌باشد تهاجمی و خطر آفرین است و طرف مخاطب را به عصبانیت و خشم وا می‌دارد که این امر منجر به بروز اختلاف می‌شود.

یکشنبه 89 مرداد 17 , ساعت 9:0 عصر
 یک متخصص تغذیه گفت: بدن انسان به جز انرژی به 15 ماده معدنی و 13 نوع ویتامین نیاز دارد و مصرف چربی، پروتئین و مواد قندی به تنهایی موجب فقر سلولی و بیماری می‌شود.

سید ضیاء الدین مظهری افزود: در صورت تأمین نشدن ویتامین‌های ضروری بدن از طریق غذا می‌توان از مکمل‌ها استفاده کرد و اگر ویتامین‌ها از طریق غذاهای روزمره به بدن نرسد، بدن به گرسنگی پنهان یا گرسنگی سلولی دچار می‌شود.

وی گفت: اگر موادی که بدن نیاز دارد به آن نرسد سلول‌ها و بافت‌ها تهی می‌شوند و به صورت بالینی در بدن تجمع پیدا می‌کند.

این متخصص تغذیه اضافه کرد: مصرف غذا انرژی لازم را برای فعالیت‌های عادی بدن مانند ضربان قلب، حرارت بدن، تنفس، هدایت و توزیع هورمون‌ها و آنزیم‌ها تأمین می‌کند. اما بدن علاوه بر انرژی که از طریق پروتئین‌ها، چربی‌ها و قندها تامین می‌کند به 15 مواد معدنی دیگر نیز نیاز دارد. قسمتی از مواد معدنی در فعال‌سازی هورمون‌هایی به کار می‌رود که ساختار بدن را تشکیل می‌دهد.

مظهری گفت: بدن هر انسان به 4 ویتامین محلول در چربی و 9 ویتامین محلول در آب که 8 تای آن ویتامین B ‌و یکی از آنها ویتامین C است نیز نیار دارد و در مجموع به 13 ویتامین نیاز دارد.

این متخصص تغذیه درباره اینکه تبلیغات ویتامین‌ها و پروتئین‌ها،گفت: مصرف نابه جا از مکمل‌ها نه تنها اثر مفیدی بر بدن ندارند باعث بروز برخی بیماری‌ها هم می‌شود.

وی گفت: پزشک پس از مشاهده آزمایش و شناخت کمبودهای ویتامین بدن بیمار می‌تواند مکمل تجویز کند و مصرف خودسرانه مکمل‌ها و ویتامین‌ها ممکن است عوارضی را در پی داشته باشد.

یکشنبه 89 مرداد 17 , ساعت 8:59 عصر
مهر: معصومه پریشی در مورد نتایج این پژوهش که در گروه مطالعات زنان انجمن جامعه شناسی ایران ارائه شده است، ادامه داد: در این مطالعه از روش تحقیق کیفی استفاده شده و براساس نظریه مبنایی و مصاحبه های عمیق با زنانی که یا در عقد موقت بودند و یا تجربه ازدواج موقت را داشتند و حداقل زمان عقد موقت آنها یکساعت و حداکثر 99 ساله بود مراحل آن انجام شد.

کمک سازمانهای حمایتی در حد ضروریات زندگی است

وی با بیان اینکه اغلب زنانی که به ازدواج موقت درمی آمدند زنانی خانه دار بودند و هیچ منبع درآمدی نداشتند ادامه داد: تعدادی از این زنان نیز تحت پوشش سازمانهای حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی بودند که از کمک این سازمانها ناراضیند چرا که کمک آنها در حد ضروریات زندگی و خورد و خوراک است ولی این زنان اغلب دارای مشکل مسکن بودند و هزینه گزافی باید بابت اجاره خانه می دادند.

این پژوهشگر با بیان اینکه اغلب این زنان مسئولیت خانه را برعهده داشتند که یا تنها زندگی می کردند و یا دارای فرزند بودند ادامه داد: اغلب آنها سعی می کردند شغلی پیدا کنند ولی متاسفانه به دلیل نداشتن تحصیلات کافی و یا مهارت شغلی ورودشان به بازار کار مشکل بود. از طرفی تعداد معدودی که دارای تحصیلات بالا بودند به دلیل ساختار تبعیض جنسیتی سطح حاکم بر جامعه برای ورود به بازار کار با مشکل مواجه می شدند و یا از درآمد پایینی برخوردار بودند.

وی با بیان اینکه اغلب زنانی که در ازدواج موقت بودند و یا تجربه آن را داشتند در کارهای خدماتی مانند پرستار سالمندان و دیگر مشغول بودند گفت: معمولا زنانی که سابقه ازدواج موقت داشتند پیشینه ای از آسیب خانواده در زندگی آنها بود و یا درگیریهای خانوادگی و طلاق داشتند.

اغلب زنان علیرغم میل باطنی ازدواج موقت می کنند

پریشی تصریح کرد: اغلب این زنان بعد از طلاق و یا فوت همسر تکیه گاه خود را از دست داده و دچار بحران بودند و به دلیل مشکلات مالی سعی می کردند ازدواج کنند. چون شرایط ازدواج دائم برای این زنان و به ویژه زنانی که دارای فرزند هستند فراهم نیست علیرغم میل باطنی اقدام به ازدواج موقت می کردند.

وی گفت: بسیاری از این زنان می دانستند که بسیاری از مردان توانایی مالی لازم را ندارند ولی با اندک وجهی که دریافت می کردند راضی بودند چون چاره ای جز این کار نداشتند.

مردان به بهانه سردمزاجی همسر ازدواج موقت می کنند

وی ادامه داد: این زنان معتقد بودند اغلب مردان به دور از چشم همسر خود با دلایل مختلفی مانند سردمزاجی همسرانشان ازدواج موقت را انتخاب می کنند.

ازدواج موقت به شغل و منبع درآمد تبدیل شده است

این فعال حوزه زنان ادامه داد: بر اساس نتایج این تحقیق مردان حاضر نیستند که ازدواجهای طولانی مدت را انتخاب کنند. اما این سوال مطرح است که بعد از این ازدواج کوتاه مدت زن باید چه کار کند در حالی که طبق قوانین شرعی این زنان بین 45 روز تا دو ماه باید عده نگه دارند و ازدواج نکنند. این زنان بعد از یک ازدواج کوتاه خود دوباره به عقد مردی دیگری درمی آیند و ازدواج موقت به عنوان شغل و تجارت برای آنها درآمده است و باید دید آیا شرع با این مسئله موافق است.

وی با بیان این که اغلب زنان تامین نیاز مالی را دلیل ازدواج موقت خود ذکر کردند ادامه داد: تامین نیازهای مالی، عاطفی و جنسی در رده بندی قرار داشت و بیشتر زنان به تامین نیازهای عاطفی خود تاکید می کردند. تعداد محدودی نیاز به حمایت اجتماعی را دلیل ازدواج موقت خود ذکر می کردند.

پریشی با اشاره به این که تعدادی از نمونه های این تحقیق ازدواجهای 99 ساله موقت که به ازدواج دائم شباهت دارد را تجربه کرده اند ادامه داد: در این نوع ازدواج به دلیل مدت طولانی و اینکه در اغلب موارد نیاز مالی زنان تامین می شد زنان از ازدواج موقت خود راضی بودند. در کنار آنها زنانی بودند که مدت زمان ازدواجشان بیش از سه و چهار ماه بود اما همواره نگران خاتمه آن و وابستگیهای عاطفی بودند.

وی تصریح کرد: زنانی که چندین بار ازدواج موقت کرده بودند این نوع ازدواج برای آنها تبدیل به شغل شده بود. اغلبشان عنوان می کردند که در ازدواجهای اول وابستگی به همسر داشتند اما تجربه به آنها ثابت کرد که از این وابستگی آسیب می بینند. برای این زنان در دفعات اولی که به ازدواج موقت مردی در می آمدند و یا مدت صیغه آنها زیاد بود وابستگی عاطفی ایجاد می شد. نتایج این مطالعه نشان داد که بین افزایش مدت ازدواج موقت با وابستگی ایجاد شده برای زنان رابطه مستقیمی وجود دارد.

اغلب زنان افسردگی بعد از ازدواج موقت را تجربه می کنند

این پژوهشگر با بیان اینکه اغلب زنانی که به عقد موقت درمی آیند افسردگی را تجربه می کنند ادامه داد: این زنان همواره هراس و احساس عذاب وجدان از این که به ازدواج مرد متاهلی درآمده بودند و اینکه ازدواج موقت آنها ممکن است تاثیری منفی بر روی زندگی زناشویی این مردان داشته باشد دارند.

وی در مورد رضایت اقتصادی زنان از ازدواج موقت خود گفت: رضایت اقتصادی این زنان متفاوت بود. برخی که مهریه هایی بین 200 تا 600 هزار تومان دریافت می کردند رضایت اقتصادی بالایی داشتد ولی بعضی از همسران موقت این زنان نه تنها مهریه شان را پرداخت نمی کردند بلکه در مواردی از آنها سوء استفاده مالی هم می کردند به طور نمونه پول قرض کرده و یا از آنها باج می گرفتند.

پریشی در مورد ازدواجهای موقت یکساعت تا پنج ماه اظهار داشت: اغلب زنان مورد مطالعه در این گروه قرار داشتند. رضایت زنان در این ازدواجها متفاوت است. برای برخی از آنها نیازهای عاطفی و جنسی مطرح نبود و به دلیل مدت کوتاه ازدواج رابطه عاطفی برقرار نمی کردند و تنها نیاز مالی دلیل ازدواجشان بود. از طرفی با نگرانی بیشتری مواجه بودند چرا که مدت زمان ازدواج آنها کمتر بود.

این فعال حوزه زنان در مورد نگرش این زنان به ازدواج موقت گفت: دراین مورد زنان به دو گروه تقسیم می شوند.گروه موافق که نگرش مثبت داشتند و گروهی که نگرش آنها منفی بود. جالب است آنهایی که نگرش مثبت داشتند این نوع ازدواج را برای زنان بهتر می دانستند و می گفتند که در جامعه ای که حقوق زن رعایت نمی شود و زنان در دادگاهها برای طلاق سالها معطل می شوند و حق به آنها داده نمی شود، این ازدواج بهتر است چرا که شرایط فسخ آسان دارد و زنان در آن آزادی عمل دارند.

وی با بیان اینکه برخی دیگر نگرش منفی به ازدواج موقت داشتند گفت: این زنان عنوان می کردند که قلبا از این نوع ازدواج رضایت ندارند. آنها دلایل مخالفت خود را این گونه ذکر می کردند که از کلمه صیغه بودن متنفر هستند چرا که واکنش منفی در جامعه دارد و همچنین از آسیب رساندن به زندگی مردان متاهل احساس گناه می کردند.

مشکل اقتصادی تنها دلیل تن دادن زنان به ازدواج موقت

پریشی ادامه داد: نتایج این مطالعه نشان داد مشکلات اقتصادی دلیل تن دادن زنان به این نوع ازدواج است و اگر فشار اقتصادی نبود ازدواج موقت زنان نیز با عشق و علاقه بود و نه از روی اجبار، آنها به دلیل نیازهای اقتصادی مجبور می شوند با اجبار و اکراه ازدواج کنند.

وی در مورد وضعیت سلامت زنانی که ازدواج موقت را تجربه می کنند گفت: در کشور ما آموزش جنسی بسیار محدود است که پیامدهای منفی را به ویژه برای این زنان دارد. وزارت بهداشت آموزشهایی برای ازدواج دائم پیش بینی کرده ولی چون ازدواج موقت به صورت پنهانی است افراد تحت این آموزشها قرار نمی گیرند از طرفی این گروه زنان از لحاظ تحصیلات در سطح بالایی قرار ندارند که اطلاع لازم را در این زمینه داشته باشند.

پریشی تاکید کرد: این زنان تنها از راههای پیشگیری از بارداری استفاده می کردند و اطلاع کافی از بیماریهای مقاربتی نداشتند و وقتی از آنها سئوال می شد که چگونه به سلامت مردی برای ازدواج موقت اعتماد می کنید پاسخ می دادند که فلانی را فلان حاج آقا معرفی کرده است او فرد بدی را معرفی نمی کند.

این پژوهشگر تصریح کرد: تنها تعداد محدودی از این زنان بودند که اطلاعی از بیماریهایی مانند ایدز و هپاتیت داشتند و به راحتی به شریک جنسی خود اعتماد می کردند.

اعتقادات مذهبی دلیل ازدواج موقت نیست

وی در مورد این که پیش از این مطالعه گمان می شد که افراد مذهبی تمایل بیشتری به این نوع ازدواج داشته باشند گفت: نتایج این پژوهش نشان داد که هیچکدام از دو گروه زنان معتقد به مذهب و کمتر معتقد دلایل ازدواجشان را تاثیر مذهب اعلام نکرده اند.

یکشنبه 89 مرداد 17 , ساعت 8:58 عصر
ایسنا: در شرایطی که فصل گرما به نصف رسیده، مسوولان سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران به تازگی از شناسایی چند تولیدکننده آب میوه غیراستاندارد حاوی قطعات میوه خبر داده‌اند.

فریدون بلغاری - مشاور رییس سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران - از شناسایی 700 مورد جعل علامت استاندارد در جریان اجرای طرح جامع کنترل بازار خبر داده و در عین حال عنوان کرد که برخی از جعل علامت‌ها از سوی تولیدکنندگان آب میوه بوده است.

این درحالیست که برخی رسانه‌ها نیز از غیر بهداشتی بودن آب‌میوه رانی موجود در بازار ایران خبر دادند.

همانطور که می دانید آب‌میوه رانی محصول شرکت عوجان عربستان سعودی بوده و گفته می‌شود مجوزی برای واردات آن به ایران وجود ندارد. شرکت عربستانی عوجان برای تولید رانی، اسانس و ذرات خشک میوه را که در صنعت آب‌میوه به آن‌ها پالپ گفته می‌شود، از کشورهای دیگر وارد کرده و اسانس و پالپ را به آب اضافه کرده و آب‌میوه تولید می‌کند.

ذرات معلقی که در آب‌میوه مشاهده می‌شود، دلیلی بر تازگی آن نیست، بلکه تازگی ظاهری رانی به علت وجود ماده‌ای به نام بنزوات سدیم است. بنزوات سدیم، ماده‌ای است که در صنعت مواد غذایی به عنوان نگهدارنده کاربرد دارد. از این ماده به میزان بسیار کم در سس مایونز و نوشابه استفاده می‌شود، اما طبق گزارش اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران، استفاده از این ماده در هر نوع آب‌میوه غیرمجاز است. علت غیرمجاز بودن استفاده از بنزوات سدیم در آب‌میوه این است که آب‌میوه به صورت گرم در قوطی ریخته و پر می‌شود و به دلیل واکنش‌هایی که بنزوات سدیم در حرارت انجام می‌دهد، استفاده از آن ممنوع است؛ اما در نوشابه‌ها به این دلیل که نوشابه به صورت سرد پر می‌شود، استفاده از این ماده مجاز است

تولیدکننده رانی: رانی قاچاق هم استاندارد است!

اما برای رعایت اصل بی‌طرفی سراغ داریوش میانجی - مدیرعامل شرکت صنایع عوجان ایرانیان - به عنوان تنها تولیدکننده رانی در ایران نیز رفتیم.

وی توضیح داد: متاسفانه بعضا در رسانه‌ها مطالبی عنوان می‌شود که فاقد حقیقت است. باید گفت اصلا چیزی به نام رانی غیراستاندارد ساخت شرکت صنعتی العوجان وجود ندارد. رانی یک نام و آرم تجاری ثبت شده است که متاسفانه بعضا توسط افراد سودجو مورد سو استفاده قرار می‌گیرد و محصولات بی‌کیفیت مربوط به این قبیل تولید‌کننده‌هاست.

به گفته او محصول رانی ساخت شرکت صنعتی العوجان که در کشورهای عربستان، امارات و ایران تولید می‌شود، با مجوز وزارت بهداشت بر اساس استانداردهای ملی و بین‌المللی وارد کشور شده یا در کشور تولید می‌شود و حتی موارد قاچاق آن نیز از نظر بهداشتی مشکلی ندارد، چون توسط شرکت مادر تولید شده‌اند.

وی با انتقاد از انتشار مطالب غیرواقعی درباره غیراستاندارد بودن رانی ساخت شرکت صنعتی العوجان در بازار افزود: این در شرایطی است که محصولات نوشیدنی گازدار با نام‌های تجاری خارجی به راحتی در ایران مصرف شده و هیچ گزارش منفی نیز در این باره منتشر نمی‌شود.

میانجی تاکید کرد: بعضی از تولید‌کنندگان داخلی در حوزه نوشیدنی در ظاهر دارای مجوز لازم بوده، اما عملا محصولات بی‌کیفیت تولید می‌کنند.

وی همچنین با اشاره به سرمایه‌گذاری خارجی انجام شده در کشور برای تولید رانی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون حدود 200 نفر در شرکت تولید این محصول مشغول به کار بوده و ماهانه حدود یک میلیون باکس در کارخانه واقع درشهر صنعتی ساوه تولید می‌شود.

داستان آب معدنی این بار برای رانی؟

با در نظر گرفتن اظهارنظرهای فوق باید دید بالاخره چه کسی درباره استاندارد آب میوه در کشور تصمیم‌گیری خواهد کرد. در مورد آب معدنی که وزارت نفت نتایج آزمون خود را اعلام کرد. از سوی دیگر وزارت بهداشت نیز در مورد برنج نظرات خود را اعلام کرد و مشخص شد که بحث استاندارد در کشور هنوز متولی واحدی ندارد. باید دید آیا چنین وضعیتی برای آب میوه نیز به وجود خواهد آمد؟

یکشنبه 89 مرداد 17 , ساعت 8:57 عصر
مهر: محمود بهمنی امروز در نشستی مطبوعاتی گفت: انتشار اسکناس‌های 20 هزار تومانی و 50 هزار تومانی فعلاً در دستور کار بانک مرکزی نیست.

هدفمندی یارانه ها

وی در خصوص آثار طرح هدفمند کردن یارانه ها و تغییر بسته سیاستی- نظارتی سال 89 بانک مرکزی گفت: بسته به صورت شناور تدوین شده است اما باید منتظر اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها بمانیم تا آثار آن مشخص و پس از مشخص شدن آثار برای تغییرات بسته تصمیم گیری کنیم، زیرا این قانون به هر نحو که اجرایی شود آثار خود را به همان نحو خواهد داشت. به عنوان مثال، اگر به صورت یکپارچه سوختی، سه‌مرحله‌ای، یک مرحله یا پنج مرحله‌ای اجرا شود آثار خود را بر جای خواهد گذاشت.

اعطای وام خرید مسکن به خبرنگاران

رئیس کل بانک مرکزی در خصوص پرداخت وام 30 میلیون تومانی وام خرید مسکن به دو هزار خبرنگار براساس اعلام رئیس جمهور به مناسبت روز خبرنگار گفت: در این زمینه صحبتی با مسئولان بانک مرکزی انجام نشده ، این درحالی است که شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی در این خصوص باید تصمیم گیری کنند. البته بانک مرکزی 70 هزار میلیارد یال به وزرات مسکن برای ساخت اختصاص داده است.

بهمنی افزود: بهتر است که خبرنگاران نماینده‌ای از بین خود برای پیگیری این موضوع انتخاب کنند، ما نیز از بانک مرکزی می‌خواهیم که به تعداد خبرنگاران واحدهای مسکونی بخش مسکن مهر را در اختیار آنها با قیمت‌های بسیار مناسب مثلاً 3 تا 4 میلیون تومان در شهرهای جدید و شهرهای کوچک قرار دهند.

وی با بیان اینکه 25 میلیون تومان وام به این واحدها تعلق می‌گیرد،افزود: می‌توان از طریق تعاونی‌ها از منابع تسهیلات مسکن مهر برخوردار شد.

انتقاد از روند خصوصی شدن بانک‌ها

رئیس کل بانک مرکزی با انتقاد از روند خصوصی شدن بانک‌ها گفت: این سبک خصوصی شدن بانک‌ها خصوصی‌سازی نیست و زمانی نیز بانک‌ها خصوصی تلقی می‌شوند که دارای مدیران خصوصی نیز باشند. برهمین اساس، اگر 80 درصد سهام بانکها نیز به بخش خصوصی واگذار شود اما 20 درصد در اختیار فردی باقی بماند این 20 درصد تعیین کننده 5 هیئت مدیره خواهد بود، یعنی این افراد نیز اداره کننده این بانک و موسسه هستند.

بهمنی با تاکید بر این که خصوصی سازی زمانی است که 5 هیئت مدیره بانکها خصوصی باشند و به صورت خصوصی تصمیم بگیرند، گفت: روح دولتی باید از بانکها کنده شود، در خصوصی سازی مالکیت از مدیریت جداست و در عمل ممکن است تصور شود که خصوصی سازی در بانکها صورت گرفته اما در عمل آنچه انتظار می‌رفت، اتفاق نیفتاد.

وی با تاکید بر اینکه بانک مرکزی بر روی بانک‌های خصوصی بر انتخاب هیئت مدیره و مدیران آنها اشراف کامل دارد، افزود: انتخاب هیئت مدیره و مدیر عامل بانک‌های دولتی نیز باید با تایید بانک مرکزی باشد. برهمین اساس اگر صلاحیت فنی و تخصصی مدیران این بانکها را بانک مرکزی تایید نکند این افراد قابل پذیرش نیستند زیرا این افراد بانک اداره می‌کنند نه دکه روزنامه فروشی.

رئیس کل بانک مرکزی با تاکید بر اینکه باید سابقه اقتصادی و بانکی مدیران بانکی تایید شود، افزود: حتی در بانک مرکزی این گونه است. بنده 40 سال در سیستم بانکی فعالیت کرده ام اما در برخی مواقع در پاسخ به برخی مسایل کسر می‌آورم. اگر غیر از این باشد نیز مشکل ایجاد می‌شود.

اسکناسهای 10 هزار تومانی

بهمنی در پاسخ به انتقادی مبنی بر اینکه با گذشت زمان هنوز اسکناس‌های 10 هزار تومانی به طور کامل بین مردم توزیع نشده است، گفت: ‌اگر این اسکناس‌ها بخواهند کل کشور را تحت پوشش تر بیاورند مدت زمانی به طول می‌انجامد، با این وجود بانک مرکزی تا کنون 30 میلیون قطعه اسکناس 10 هزار تومانی به چاپ رسانده و هفته‌ای نیز 10 میلیون قطعه به چاپ می‌رساند.

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به خرید و فروش سکه‌های پارسیان در بازار گفت: برای جلوگیری از این کار بانک مرکزی ضرب سکه‌های 1 گرمی به میزان یک هشتم بهار آزادی را با قیمت حدود 40 هزار تومان ضرب کرد که تمام فاکتورهای امنیتی بر آنها رعایت شده است.

وی ادامه داد: امسال سکه‌های 200 تومانی نیکل و 500 تومانی را ضرب کرده‌ایم که در اختیار همه قرار خواهد گرفت و این سکه‌ها صرفه‌ای برای جاعلین ندارد.

وی در خصوص تحریم‌ها بر روی ذخایر ارزی گفت: اگر درست عمل کنیم کمتر ارز برای واردات از کشور خارج می‌شود، در عین حال باید اجازه رونق صنایع داخلی را بدهیم تا تحریم‌ها به فرصت تبدیل شود.

بهمنی در مورد استقلال بانک مرکزی گفت: شورای پول و اعتبار از حدود یک سال پیش دوباره در بانک مرکزی تشکیل شد که اعضای آن دادستان کل کشور، برخی وزرا، بخش خصوصی و ... هستند، بنابراین اعمال نفوذ به نظرات کارشناسی شورای پول و اعتبار امکان ندارد و هیچکس نمی تواند به جای این شورا تصمیم گیری کند.

سرمایه گذاران خارجی

محمود بهمنی در ادامه با اشاره به اینکه توسط بانک مرکزی و وزارت اقتصاد اصل و سود سرمایه گذرای خارجی در کشور تضمین می‌شود، گفت: در یک سال گذشته در این رابطه اقدامات خوبی صورت گرفته است.

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به رکود و پایین بودن نرخ‌ها در کشورهای اروپایی، اظهار داشت: هم اکنون به دلیل پایین بودن بازدهی سرمایه، سرمایه های جدید به سمت کشورهای نوظهور در حرکت است.

بهمنی از مصوبه جدید مجلس در خصوص افزایش سهم خارجی‌ها در تاسیس بانک خبر داد و گفت: در گذشته قوانین به نحوی بود که خارجیان می‌توانستند 4 یا 5 درصد در سرمایه گذاری بانک‌ها نقش داشته باشند که این موضوع با تصویب مجلس برای رونق سرمایه گذاری خارجی تا 49 د رصد افزایش یافت؛ بنابراین از این پس سرمایه گذاران خارجی می‌توانند در بانک‌هایی که تاسیس خواهند شد هیئت مدیره داشته باشند.

تورم

بهمنی با تاکید بر اینکه اگر تا پایان شهریور ماه جاری هدفمندی یارانه‌ها اجرا نشود نرخ تورم تا 7 درصد کاهش خواهد یافت، گفت: بعد از ساماندهی موسسات پولی، تعاونی‌ها و صندوق‌های قرض‌الحسنه جهت تداوم کاهش نرخ تورم بانک مرکزی سازمان نظارتی خود را تقویت کرد و تعداد مدیران آن را از یک نفر به سه نفر و نظارت‌ها را نیز در استان‌ها توسعه داد.

وی در خصوص تغییر استفاده از دلار در معاملات نفتی کشور با تاکید بر اینکه کشور می‌تواند با هر ارزی که بخواهد معامله داشته باشد، گفت: در این زمینه هیچ مشکلی وجود ندارد.

رئیس کل بانک مرکزی در پایان این نشست خبری سکه طلای 2.5 بهار آزادی را به مناسبت پنجاهمین سال تاسیس بانک مرکزی رونمایی کرد.

یکشنبه 89 مرداد 17 , ساعت 6:32 عصر

 

 آمار چک های برگشتی در خردادماه روند سعودی خود را حفظ کرده است.

آمارهای رسمی بانک مرکزی نشان از افت شاخص اعتماد و اعتبار در بازار ایران دارد چرا که این آمارها از افزایش نسبت اسناد برگشتی به اسناد مبادله شده در نظام بانکی ایران خبر می‌دهد؛ به‌گونه‌ای که در 3ماهه نخست امسال حدود 64 هزار میلیارد ریال سند بانکی برگشت خورده است. در بهار امسال فقط در شهر تهران بیش از 118 میلیارد تومان سفته و برات در شعب دادگستری تهران واخواست شده است.

به گزارش همشهری، 2 رقمی شدن نسبت تعداد اسناد برگشتی به اسناد مبادله شده در نظام بانکی ایران از سال گذشته رقم خورد که نسبت به 10 سال قبل بی‌سابقه بوده است.

تازه‌ترین آمارهای بانک مرکزی از شاخص‌های ماهانه اقتصادی ایران هشداردهنده است؛ به‌گونه‌ای که اسناد برگشت داده‌شده در اتاق پایاپای اسناد بانکی تهران، در خردادماه امسال نسبت به ماه مشابه سال قبل از حیث تعداد 32.1 درصد و از حیث مبلغ 47 درصد بیشتر شده است. بر اساس آمار بانک مرکزی، در خرداد امسال نسبت به ماه قبل، شاخص تعداد اسناد برگشت داده شده در اتاق پایاپای اسناد بانکی تهران 12.5 درصد و از حیث مبلغ 14.6 درصد افزایش یافته است.

این گزارش می‌افزاید: تعداد و مبلغ اسناد مبادله شده در اتاق پایاپای اسناد بانکی تهران، در خرداد ماه امسال نسبت به خرداد پارسال به‌ترتیب10.7 و 47.9 درصد بیشتر شده اما در مقایسه با اردیبهشت ماه امسال شاخص اسناد مبادله شده از حیث تعداد و مبلغ، 7.1 و 9.3 درصد رشد کرده است.

افزایش اسناد برگشتی بانک‌ها در اتاق پایاپای اسناد بانکی تهران در شرایطی گزارش می‌شود که آمارهای منتشره از سوی بانک مرکزی نشان می‌دهد شاخص مبلغ سفته و برات واخواست شده در شهر تهران طی خرداد ماه 89 در مقایسه با اردیبهشت 89 و خرداد 88 که از سوی دادگستری استان تهران گزارش شده، به‌ترتیب 57.2 درصد و 45.1 درصد افت کرده است.

63 هزار میلیارد ریال اسناد بانکی برگشت خورد

براساس گزارش بانک مرکزی ایران در بهار امسال یک میلیون و 323 هزار سند بانکی به ارزش 63 هزار و 523 میلیارد ریال برگشت خورده است که نسبت برگشتی به اسناد مبادله شده از حیث تعداد و مبلغ به‌ترتیب 12.2 و 4.9 درصد برآورد شده است. به گزارش همشهری نسبت تعداد اسناد برگشتی بانکی به اسناد مبادله شده در خرداد ماه امسال به 12.7 درصد رسیده است.این گزارش می‌افزاید: تعداد اسناد برگشتی به مبادله شده در شبکه بانکی کشور از سال گذشته 2 رقمی شده است که نسبت اسناد برگشتی به اسناد مبادله شده در سال 1388 به 10.7 درصد رسید. آمارهای رسمی بانک مرکزی حکایت از آن دارد که نسبت اسناد برگشتی نسبت به اسناد مبادله شده در بهار امسال از حیث مبلغ به4.9 درصد رسیده است.

واخواست بیش از 118 میلیارد تومان سفته و برات در بهار 89

این گزارش می‌افزاید: براساس آمار شعبه واخواست دادگستری استان تهران در فصل بهار امسال 8900 برگ سفته و برات بانکی به ارزش 118 میلیارد و 370 میلیون تومان در شهر تهران واخواست شده است که نسبت به خرداد سال گذشته از حیث تعداد 34.8 درصد و از حیث ارزش 9.2 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

بانک مرکزی می‌گوید: آمارهای شعبه واخواست دادگستری استان تهران در خرداد‌ماه امسال نشان می‌دهد 2 هزار برگ سفته و برات به ارزش 6/227 میلیارد ریال واخواست شده که در مقایسه با‌ماه قبل از حیث تعداد و مبلغ به‌ترتیب 62.8 و 57.2 درصد و نسبت به خرداد 1388 به‌ترتیب55.5 و 45.1 درصد کاهش را نشان می‌دهد.


یکشنبه 89 مرداد 17 , ساعت 6:5 عصر
تفاوت ترکیه ای ها و ما!/ شیفتگی از حضور هیدینک در استانبول

 

 صباح ، ملیت ، حریت و البته دیگر نشریات ترک زبان ، همه در اوج شیفتگی بودند.

 

شیفته مغرور از اهمیتی که هیدینک بزرگ به بازی های باشگاهی شان می دهد. اینکه سرمربی هلندی مستقیم از هلند به استانبول می آید تا بازی فنرباغچه و سان بویز را تماشا کند.
اینکه او به فاصله 24 ساعت به استادیوم بورسا می رود تا بازی این تیم در سوپر لیگ ترکیه با ترابوزان را از نزدیک ببیند.

گاس هیدینک هنوز رسما کار خود را با ترکیه آغاز نکرده. او اگرچه قرارداد کاری اش را با این تیم بسته تا تجربه ای جدید در فوتبال ملی را این بار با تیمی نیمه اروپایی و نیمه آسیایی آغاز کند اما همه مردم این کشور معتقدند مربی بزرگ همیشه موفق ، فوتبال آنها را متفاوت تر از همیشه خواهد کرد و فوتبال شناور هلندی می تواند ترکیه را پدیده جدید فوتبال اروپا کند. تیمی به مراتب قدرتمند تر از تیم هیدینک در روسیه که ترک ها خود را صاحب سبک در فوتبال می دانند که هم لیگی منسجم تر دارند و بازیکنانی بزرگ تر.
فوتبال شاید بزرگترین نماد حرکت سریع ترک هاست به سوی گذر از جهان سوم و عشق به تیم ملی را می توان در سراسر شهر دید. شهر پر است  از نوجوانان و جوانانی که پیراهن های تیم ملی کشورشان را به تن دارند. ترک ها به جام جهانی نرسیدند اما برای شان دنیا پایان نیافته. حالا آنها با مربی جدید به افقی روشن می اندیشند. صباح از شروع هیدینک  با ترکیه می نویسد:« سرمربی از تور اروپایی خود برگشته . او که در این تور به اردوهای تیم های باشگاهی سر زده از روند آماده سازی تیم ها آگاهی دارد و حالا می خواهد تیمی جدید را برای مان بسازد. او شکست فنرباغچه را از نزدیک دید و بازی بورسا با ترابوزان را هم قرار است در ورزشگاه باشد. همه چیز خوب است و او ورود بازیکنان بزرگ جدید به فوتبال ترکیه مثل گوتی و کوآرشما را باعث افزایش هیجان و کیفیت لیگ می داند و می خواهد از همین روزهای آغازین ، همه چیز را زیر نظر داشته باشد.»
در سطح شهر ، مردم از حضور مربی بزرگی چون هیدینک در راس کادرفنی شان موفق هستند اما این معنایش نفرت از فاح تریم یا سنول گونش ، دنیزلی یا هر مربی دیگری نیست. ورود مربی بزرگ فتح بابی است برای شروعی تازه. فاتح برای شان رویایی است همچون سلطان احمد فاتح . او بخشی است از تاریخ شان. تاریخ با شکوه موفقیت های ملی این مربی. فوتبال را با بردهای شان همان قدر برای شان دوست داشتنی است که ممکن است باخت داشته باشد. اینجا خبری از دعواهای هر روزه نیست. روزنامه ها پر نیست از مصاحبه های تند مربیان تیم های لیگی علیه تیم ملی . شرایط را با تهران مقایسه کنیم. نه فقط در این سه سال کابوس بار فوتبال. تاریخ را کمی از دورتر مرور کنیم. ایویچ بزرگ در تهران است و همه او را نفرین می کنیم. توطئه رخ می دهد تا او قربانی باشد  و بعد تا سال ها حسرت نبودش را می خوریم.

بلاژویچ ، پورحیدری ، طالبی ، برانکو ، مایلی کهن ، براگا ، دایی ، قطبی ، شاهرخی ، قلعه نویی ؛ هیچ یک رستگار نیستند.

 فارغ از مکانیسمی که اینان را برای تیم ملی بر می گزیند ، هیچ یک حتی برای لحظه ای حتی در زمان صدور حکم مربیگری به نام شان نمی توانند هیجان و لذت فوتبال را برای ما به همراه بیاورند  . شمارش معکوس است که از لحظه شروع کار برای برکناری شان آغاز می شود و سهم مان فقط و فقط از فوتبال می شود حسرت.

برای ترک ها آنچه از تجربه مربیان قبلی مانده خاطرات شیرین است و آنچه ما از مربیان مان به یاد داریم اینگونه؛ دایی: کابوس از حذف جام جهانی ، قطبی: افسوس خواری برابر تیم های درجه چندم آسیایی ، قلعه نویی: کابوس حذف از جام ملتهای آسیا و البته محمد مایلی کهن: داغ حذف تیم ملی از المپیک آتن .


یکشنبه 89 مرداد 17 , ساعت 6:4 عصر
4 فروند زیردریایی پیشرفته غدیر ساخت صنایع دریایی وزارت دفاع به نیروی دریایی ارتش تحویل داده شد.

 4 فروند زیردریایی پیشرفته غدیر ساخت صنایع دریایی وزارت دفاع امروز یک‌شنبه طی مراسمی با حضور سردار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و امیر حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به نیروی دریایی ارتش تحویل و بطور رسمی به ناوگان این نیرو ملحق شد.
چابکی لازم برای انجام سریع مأموریت‌ها، رنج ناوبری زیر سطحی طولانی، سونار سایز کوچک، دستگاه کنترل عمق اتوماتیک، سیستم هدایت دستی، هیدرولیک و خودکار، قابلیت ناوبری در آبهای کم عمق و سیستم نوین پرتاب اژدر از جمله ویژگی‌های مهم زیردریایی‌های جدید نیروی دریایی ارتش است.


یکشنبه 89 مرداد 17 , ساعت 5:57 عصر
مدیر کل حفاظت محیط زیست گفت: با نظارت و محوریت سازمان حفاظت محیط زیست و بر اساس تفاهم همکاری های بین استان های گلستان و آذربایجان شرقی تعدادی گله ی مناسب به منطقه ی حفاظت شده ی ارسباران ارسال خواهد شد.


 
به گزارش  روابط عمومی محیط زیست استان بیوک رئیسی دراین ارتباط افزود: با توجه به توانایی ها و امکانات استان و وجود شرایط مدیریت ژنتیکی گله های مارال در قرنطینه ی آینالو با جابجایی افراد گله های ذکر شده در مقاطع زمانی مشخص امکان ارتقاء کیفیت ژنتیکی و استفاده ی بهینه از گله ی موجود در کشور مخصوصا مارال هایی که از متخلفان شکار و صید یه دست می آید به وجود خواهد آمد.
 
وی افزود: تهیه مارال مناسب برای رها سازی در طبیعت منطقه ی حفاظت شده ارسباران و احیای این گونه ی مهم در این جنگل ها فقط با اجرای این طرح انجام و ارائه خدمات تخصصی به سایر استان ها نیز فراهم میشود.


یکشنبه 89 مرداد 17 , ساعت 5:56 عصر

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت : در مورد اتهاماتی از قبیل دریافت یک میلیارد دلار از سوی سران فتنه، باید ابتدا دید این اتهامات قابل اثبات هستند یا نه؟

به گزارش ایلنا ادامه اظهارات سیدرضا اکرمی عضو جامعه روحانیت مبارز یدین شرح است :

• مثلی است معروف که می‌گوید اول ببینید اثبات می‌شود بعد بگویید!

• ابتدا باید از خود آیت‌الله جنتی پرسید این اتهامی که شما در روز میلاد مبارک امام‌زمان‌(عج) مطرح کردید چه اسنادی برای اثبات آن در دست دارید که یکباره در جمع مردم آن را مطرح کردید؟ چرا آن را به دستگاه قضا نسپردید؟

• متاسفانه امروز در کشور حرف‌های مستند و دارای مبنای مشخص هم مورد عمل قرار نمی‌گیرد چه رسد به ادعاهایی که ظاهرا برای اثبات آن دلایل موجهی هم ارائه نمی‌شود.


<      1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ