سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کژی، با دانش راست می شود . [امام علی علیه السلام]
 
یکشنبه 89 مرداد 17 , ساعت 9:0 عصر
 یک متخصص تغذیه گفت: بدن انسان به جز انرژی به 15 ماده معدنی و 13 نوع ویتامین نیاز دارد و مصرف چربی، پروتئین و مواد قندی به تنهایی موجب فقر سلولی و بیماری می‌شود.

سید ضیاء الدین مظهری افزود: در صورت تأمین نشدن ویتامین‌های ضروری بدن از طریق غذا می‌توان از مکمل‌ها استفاده کرد و اگر ویتامین‌ها از طریق غذاهای روزمره به بدن نرسد، بدن به گرسنگی پنهان یا گرسنگی سلولی دچار می‌شود.

وی گفت: اگر موادی که بدن نیاز دارد به آن نرسد سلول‌ها و بافت‌ها تهی می‌شوند و به صورت بالینی در بدن تجمع پیدا می‌کند.

این متخصص تغذیه اضافه کرد: مصرف غذا انرژی لازم را برای فعالیت‌های عادی بدن مانند ضربان قلب، حرارت بدن، تنفس، هدایت و توزیع هورمون‌ها و آنزیم‌ها تأمین می‌کند. اما بدن علاوه بر انرژی که از طریق پروتئین‌ها، چربی‌ها و قندها تامین می‌کند به 15 مواد معدنی دیگر نیز نیاز دارد. قسمتی از مواد معدنی در فعال‌سازی هورمون‌هایی به کار می‌رود که ساختار بدن را تشکیل می‌دهد.

مظهری گفت: بدن هر انسان به 4 ویتامین محلول در چربی و 9 ویتامین محلول در آب که 8 تای آن ویتامین B ‌و یکی از آنها ویتامین C است نیز نیار دارد و در مجموع به 13 ویتامین نیاز دارد.

این متخصص تغذیه درباره اینکه تبلیغات ویتامین‌ها و پروتئین‌ها،گفت: مصرف نابه جا از مکمل‌ها نه تنها اثر مفیدی بر بدن ندارند باعث بروز برخی بیماری‌ها هم می‌شود.

وی گفت: پزشک پس از مشاهده آزمایش و شناخت کمبودهای ویتامین بدن بیمار می‌تواند مکمل تجویز کند و مصرف خودسرانه مکمل‌ها و ویتامین‌ها ممکن است عوارضی را در پی داشته باشد.


لیست کل یادداشت های این وبلاگ