سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هیچ مسلمانی، پس از بهره اسلام آوردن، بهره ای همچون برادری خدایی به دست نیاورده است . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
 
یکشنبه 89 مرداد 17 , ساعت 9:0 عصر
کارشناس ارشد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی گفت: طبق آخرین آمار، ایران رتبه چهارم طلاق را در دنیا دارد.

فرهاد عبادی ظهر امروز در کارگاه روش‌های کنترل مشاجرات خانوادگی در خانه فرهنگ دولت‌آباد شهرری گفت: خانواده مکانی است که در آن فرد به استقلال فکری و روحی رسیده و متعهد و با مسئولیت می‌شود و در این مکان محبت کردن را یاد می‌گیرد.

کارشناس پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت: طبق آخرین آمار طلاق ایران، کشور ما رتبه چهارم را در دنیا دارد که رشد طلاق در آن 8 درصد و رشد ازدواج 5/5 درصد بوده که این زنگ خطری برای خانواده‌ها است.

وی در ادامه به برخی از دلایل کاهش رشد ازدواج اشاره کرد و افزود: اعتیاد، مشکلات مالی و حس استقلال طلبی دخترها از جمله دلایل کاهش تمایل جوانان به ازدواج است.

عبادی با اشاره به عوامل دخیل در پایداری و عدم پایداری ازدواج، تصریح کرد: صداقت، وفاداری، درک متقابل، شناخت، برخوردار بودن از معنویت و پایبند بودن به اصول اخلاقی، عدم اعتیاد و درآمد مکفی از جمله عوامل پایداری ازدواج است.

کارشناس پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در ارتباط با برقراری ارتباط با همسر، تاکید کرد: هر ارتباطی حاوی پیامی است و این پیام می‌تواند به‌صورت کلامی و یا غیرکلامی باشد که در ارتباط کلامی باید سعی کنیم شنونده خوبی باشیم، به طوری که زوجین در موقع صحبت کردن حتما باید با دقت خاصی سخنان یکدیگر را گوش دهند و نباید این بحث‌ها طولانی باشد بلکه اگر در مدت کم انجام گیرد مفیدتر است و در صورت لزوم آن را به وقت دیگر موکول کنند تا از ابراز خشم و عصبانیت جلوگیری به‌عمل آید.

وی در ادامه با اشاره به این که نوع دیگر ارتباط، غیرکلامی می‌باشد، تصریح کرد: روانشناسان معتقدند در این نوع ارتباط باید نحوه ادای کلمات، تن صدا، تماس چشمی، حالات چهره و حالات بدنی فرد توجه کنیم زیرا هر کدام می‌تواند به نوعی نشان دهنده پیام فرد باشد.

عبادی خاطرنشان کرد: روانشناسان بر اثر تحقیقات، بیشترین مورد را حالات چهره معرفی کردند، به این منظور که ناراحتی و عدم رضایت فرد با حالت چهره مشخص‌تر می‌شود و در مشاجرات این نکته را باید در نظر داشت.

کارشناس پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی گفت: در مشاجرات بهتر است از کلمه من به جای کلمه تو استفاده شود چون جملاتی که دارای کلمه تو می‌باشد تهاجمی و خطر آفرین است و طرف مخاطب را به عصبانیت و خشم وا می‌دارد که این امر منجر به بروز اختلاف می‌شود.


لیست کل یادداشت های این وبلاگ