سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و گفته‏اند حارث بن حوت نزد او آمد و گفت چنین پندارى که من اصحاب جمل را گمراه مى‏دانم ؟ فرمود : ] حارث تو کوتاه‏بینانه نگریستى نه عمیق و زیرکانه ، و سرگردان ماندى . تو حق را نشناخته‏اى تا بدانى اهل حق چه کسانند و نه باطل را تا بدانى پیروان آن چه مردمانند . [ حارث گفت من با سعید بن مالک و عبد اللّه پسر عمر کناره مى‏گیرم فرمود : ] سعید و عبد اللّه بن عمر نه حق را یارى کردند و نه باطل را خوار ساختند . [نهج البلاغه]
 
پنج شنبه 89 مهر 15 , ساعت 10:13 صبح

 

بی.بی.سی در گزارشی با اشاره به فتوای خاخام اسرائیلی مبنی بر جواز «زنا برای امنیت ملی» مستندات فتوای خاخام شواط را مورد توجه قرار داد.

 این رسانه در ادامه می‌نویسد: آری شواط، خاخام اسرائیلی با استناد به کتاب مقدس نظر داده است که زنان یهودی، حتی اگر شوهر داشته باشند، از لحاظ دینی مجازند برای کسب اطلاعات یا خدمت به امنیت ملی با دشمن همبستر شوند و این عملشان گناه محسوب نمی‌شود.

خاخام شواط اظهارنظر خود را در مقاله ای با عنوان "زنا برای امنیت ملی" منتشر کرده که حاصل یکی از طرح‌های پژوهشی او برای مؤسسه اسرائیلی صومت است؛ این مؤسسه، مرکزی برای مطالعه تقابل مذهب و تجدد به شمار می رود.

استدلال او در این مقاله بر پایه حکایت دو زن یهودی در عهد عتیق کتاب مقدس است: استر و یاعل.

استر یا هدسه، همسر یهودی خشایارشا، شاهنشاه هخامنشی بود و فصلی از عهد عتیق به نام "سفر استر"، به داستان او اختصاص دارد.

آن گونه که در کتاب مقدس آمده، استر دین خود را از خشایارشا پنهان می کرده است تا اینکه هامان، وزیر خشایارشا که با یهودیان دشمنی داشته، او را تحریک به صدور فرمان کشتار یهودیان می کند. استر به خواست پسرعمو و پدرخوانده اش مردخای که بزرگ یهودیان شوش بوده، مذهب خود را به خشایارشا آشکار می کند و شاه، از عشقی که به استر داشته نظرش را تغییر می دهد، فرمان به دار آویختن هامان را صادر می کند و یهودیان را در سرتاسر قلمرو شاهنشاهی خود به مدت دو روز آزاد می گذارد تا دشمنانشان را به قتل برسانند، سپس مردخای را به جای هامان به مقام وزارت خود منصوب می کند.

مبنای دیگری که خاخام شواط در کتاب مقدس برای نظریه خود یافته، داستان یاعل است.در "سفر داوران" در عهد عتیق، به یابین پادشاه کنعان (فلسطین) اشاره شده که بر یهودیان ستم می کرده و جمعی از یهودیان به سرکردگی باراق (باراک) علیه او قیام می کنند؛ یابین سردار سپاهیان خود به نام سیسرا را به سرکوب شورشیان می فرستد، اما سیسرا شکست می خورد و فراری می شود، زنی یهودی به نام یاعیل او را با نیرنگ در خیمه خود پناه می دهد و به قتل می رساند.

خاخام شواط در نظریه اش هیچ اشاره ای به اینکه مأموران مرد هم آیا برای همبستری با "دشمن" مجوز شرعی دارند یا نه، نکرده است.


پنج شنبه 89 مهر 15 , ساعت 10:11 صبح

 سایت روزنامه جوان خبر داد:


جریان فتنه که برای اخلال در هدفمند کردن یارانه‌ها به برنامه‌ریزی پرداخته و بنابر فتنه‌انگیزی در این زمینه دارد، اقدام به تشکیل ستادی برای شایعه‌سازی در این زمینه کرده است.

شایعاتی که برای طرح هدفمندی یارانه‌ها در اتاق فکر فتنه ساخته و پرداخته شده است، قرار است بزودی و در مقاطع اجرای طرح هدفمندی یارانه‌هادر جامعه توزیع و در جهت برهم زدن ثبات و نظم جامه و تشویش‌آفرینی هزینه شود .

بخشی از شایعات مورد نظر که مستقیما کارایی طرح هدفمنذی را هدف قرار داده است عیارت است:

* دولت فقط تا سه ماه قادر است یارانه بپردازد

* یارانه یک دهم گرانی‌های در پیش هم نخواهد بود

* دولت مجلس را تهدید کرده است که یارانه‌ها را قطع می‌کند

* در پرداحت یارانه‌ها هم تبعیض قائل شده‌اند (بعضی‌ها چند برابر گرفته‌اند )

*در آمارها تقلب شده و دولت بزودی همه حساب‌ها را مسدود خواهد کرد

* آنچه پرداخت می‌شود یک دهم پول واقعی است

* بیمه‌ها نیز بزودی افزایش پیدا می‌کند و دوبرابر می‌شود

* قیمت لوازم منزل تولید داخل حداقل دوبرابر می‌شود

*یارانه تحصیلی حذف و آموزش‌وپروش هزینه‌های برق و آب و گاز مدارس را از اولیاء خواهد گرفت

و...


چهارشنبه 89 مهر 14 , ساعت 6:55 عصر
موشک شهاب 3 از نگاه تایمز + عکس

 

 سایت اینترنتی مجله تایمز با درج تصویری از موشک شهاب بر روی یک نقشه‌ای که مرکز آن ایران است و کشورهای همسایه را نیز نشان می‌دهد، سعی کرده ایران هراسی جدیدی را به نمایش بگذارد.

 سایت اینترنتی مجله تایمز به منظور ایران هراسی جدید با درج تصویری از نقشه ایران و مشخص کردن نقاط استراتژیک هسته‌ای و نظامی، تصویری از شهاب 3 را در کنار این نقشه در ابعادی بزرگ به نمایش گذاشته است.

در این نقشه اگر بر روی سایت‌های هسته‌ای کلیک کنید فاصله و برد موشک شهاب 3 مشخص می‌شود و حتی اینکه کدام کشورها در تیررس برد موشکی شهاب 3 قرار می‌گیرند نیز مشخص می‌شود.

در این پروژه، برد موشکی شهاب یک 300 کیلومتر، برد شهاب 2، 500 کیلومتر و برد موشکی شهاب 3 نیز 1300 کیلومتر نشان داده شده است.

همچنین در این تصویر به منظور ایران هراسی کشورهایی که در تیررس برد شهاب 3 قرار دارند، مشخص شده است.

مشخص شده که بر شهاب سه از یک طرف کشورهای هند، قرقیزستان، یمن، عربستان، رژیم صهیونیستی، ترکیه و روسیه را در بر می‌گیرد و از طرف دیگر به مقامات رژیم صهیونیستی نیز هشدار داده که موشک شهاب 3 به راحتی تاسیسات هسته‌ای آنها را هدف قرار می‌دهد.

در توضیحات بالای این تصویر نیز آمریکایی‌ها ادعا کرده اند که ایران توانایی غنی سازی اورانیوم برای ساخت بمب را دارد ولی هنوز به این مرحله نرسیده و بمبی نیز تولید نکرده است. یک مرکز غنی سازی اورانیوم در نطنز ایجاد شده و این کشور مراکز دیگری نیز در حال ساخت دارد.

 آمریکایی‌ها گهگاهی بر پروژه ایران هراسی دامن می زنند که در منطقه بتوانند تسلیحات خود را به فروش برسانند. این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران موشک‌های شهاب 3 را به منظور دفاع از خاک خود تولید کرده و قصد حمله به هیچ کشوری را ندارد و تاکنون هیچ کشوری در منطقه نیز از این مسئله ابراز نگرانی نکرده است.


چهارشنبه 89 مهر 14 , ساعت 6:54 عصر
گمانه زنی پایگاه خبری فراکسیون اقلیت مجلس راجع به برکناری متکی از وزارت خارجه

پارلمان نیوز نوشت:

وزارت امور خارجه اگر چه تنها وزارتخانه‌ای بود که در دروان پنج ساله ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد تغییر نیافت اما خبرهایی در دولت است که این وزارتخانه نیز به زودی شاهد تغییر و تحولات گسترده‌ای خواهد بود. 

 رئیس دولت دهم تصمیم دارد تا به همکاری منوچهر متکی با دولت خاتمه دهد و فرد دیگری را جایگزین وزیر خارجه کند.

از علاءالدین بروجردی، سعید جلیلی، هاشمی ثمره، و مصطفوی به عنوان کاندیداهای مطرح جایگزین متکی نام برده می‌شود.
بروجردی هم اکنون ریاست کمیسیون امنیت ملی، سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی را برعهده دارد. سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی و مصطفوی رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات و هاشمی ثمره مشاور ارشد رئیس‌جمهوری است.

برخی تحلیل‌ها و گمانه‌زنی‌ها جایگزین بروجردی را بیش از دیگران می‌داند. روابط احمدی‌نژاد با متکی از میانه دولت نهم به سمت تیرگی رفت اما اوج اختلاف نظرها در انتخابات نمایندگان ویژه رئیس‌جمهوری و مخالفت دستگاه دیپلماسی با آن بود.
گفته می‌شود احمدی‌نژاد موافقت‌هایی را برای این تغییر جلب کرده است.


چهارشنبه 89 مهر 14 , ساعت 6:53 عصر
«مختارنامه» عبور از گلادیاتور برای تقویت روح حماسی یک ملت

 

 فیلم‌نامه‌نویس «مختارنامه» با بیان اینکه قرار بوده با «مختار» از «گلادیاتور‌»ها عبور کنیم، گفت: این مجموعه در تلاش است احساس غرور را به مخاطب ایرانی بدهد و روح حماسه ملی را احیا کند.

جمعه شب با پخش نخستین قسمت از مجموعه تاریخی «مختارنامه»، به کارگردانی سید داوود میرباقری، انتظاری 10 ساله به پایان می‌رسد تا حاصل کار یک گروه حرفه‌ای با پشتوانه‌ای در دو مجموعه دیدنی «امام علی(ع)» و «معصومیت از دست رفته» پیش چشم مخاطبان سیما قرار بگیرد.

در مسیر مختار
ابوعبید بن ثقفى، سیاستمداری با درایت، جنگاوری ورزیده و علوی تباری متعصب است. او در زمان حرکت امام حسین(ع) به سمت کوفه، به جرم همکاری با مسلم بن عقیل و پناه دادن او در منزل خویش، توسط عبیدالله ابن زیاد زندانی می شود و در روز عاشورا به دلیل زندانی بودن نمی‌تواند امام حسین(ع) و یاران او را همراهی کند اما پس از آزادی با متحد کردن شیعیان، علیه حکومت یزید قیام می‌کند و با شعار یالثارات الحسین به خونخواهی امام حسین (ع) و شهدای کربلا، از قاتلان آنها انتقام می‌گیرد و آنها را از دم تیغ می‌گذراند و در کوفه یک حکومت شیعی انقلابی تشکیل می‌دهد.

حسن میرباقری و محمد بیرانوند از مجموعه «معصومیت از دست رفته» با هم همکار شدند. نتیجه آن مجموعه به قدری موفقیت‌آمیز بود که آن دو را بر این داشت که برای نوشتن مجموعه چهل قسمتی «مختارنامه» نیز با هم انجام دهند. داود میرباقری که این ترکیب دونفره نویسندگان را به خوبی می‌شناخت با ایشان همراهی کرد، گفت‌وگوی «خبر» با فیلم‌نامه‌نویسان «مختارنامه» شاید پاسخ بسیاری از سوالات مخاطبان بود.

پیامی برای عاشورائیان
محمد بیرانوند، یکی از نویسندگان سریال مختارنامه، درباره رویکردهایی که منجر به نوشتن مختارنامه شد، گفت: به گمانم آن کس می گفت: «رسانه همان پیام است» خوب می دانست در عصر کثرت رسانه، هرکس از هر گوشه می تواند بانگی برآورد و پیامی ابلاغ کند...ولو پوچ و بی ارزش...عصر، عصر کثرت صداهاست ولو این میانه پیامی به حق هم شنیده شود...مختارنامه قرار بود پیام به حق عاشورائیان باشد...رسانه همان پیام است...یعنی ساختار و تفکیک رسانه ای است که پیام را ماندگار می کند: دیدید چه زیبا گفت! مخاطب حالا با حسش و ناخود آگاهش می‌خواهد خود را به زیبا گفتن پیام و با احساس گفتن آن بسپارد...پس مختارنامه نباشد دست کم در ساختار زیبا باشد، بماند که عشق آسان نمود اول ولی افتاد مشکل ها...

وی افزود: قرار بود با حماسه شیعی- ایرانی به جنگ جومونگ وگلادیاتور برویم...ناخوادآگاه یاد هشت سال جنگ تحمیلی با دستان خالی در برابر همه تکنولوژی غرب می‌افتم... سیاهی لشگر هالیوود حرفه‌ای این کار است. سیاهی لشگر مختار اما کارگری است است که... او نه سکوت در صحنه را می‌داند، نه به ارزش کاری که می‌کند واقف است. باید چند سال او را نشاند و فلسفه هنر و تاثیر آنرا برایش مرور کرد.

او ادامه داد: حالا دراین میانه کارگردانی ایستاده که در چل چلی زندگی باید با عشق و شعوری که دارد ده سال از بهترین سال های زندگی‌اش هم با مختار آواره کوه و دشت و بیابان شود... او به کاری که می‌کند ایمان ارد و همین کار را پیش می برد.

وی اظهار کرد: داوود میرباقری به گواهی سریال امام علی(ع) و رعنا، فیلم سینمایی آدم برفی و مسافر ری و نمایش‌هایی مثل  دندون طلا، عشق‌آباد و ...  هم فهم درام شرقی را دارد و هم این که از نظر تکنیکی و فنی بر ابزار کار تسلط بسیار چشمگیری دارد. او هنرمند نمایش ایرانی است، تعزیه را می‌شناسد، نقالی و فرهنگ قهوه‌خانه را خوب می‌فهمد، دغدغه مذهبی داشته و دارد و از تاریخ مذهبی خود هم شناخت نسبی دارد.

بیرانوند افزود: مختارنامع کتاب نمایش ایرانی است؛ کتابی سرشار از منویات انسانی در برابر حماسه‌ای الهی به بهانه قیام امام حسین (ع) که لحظاتی از حرص و طمع و حسد و بخل امثال خولی و حرمله را در برابر آزادگی و وارستگی جبهه اولیا به تصویر می‌کشد.

وی با بیان اینکه در این مجموعه، عرصه عرصه تقابل ازلی و ابدی خیر و شر است، افزود: به نقاشی قهوه خانه توجه کنید... دیگ هایی که در آن مختار سر خولی و اشقیا را می جوشانده، به یاد می‌آورید؟ مینیاتور گذشتن حضرت عباس(ع)، ماه بنی هاشم با علقمه را چطور؟ مختارنامه بناست با تکیه بر حافظه تاریخی سمعی و بصری این قوم، آن چیزهایی را که دوست دارند، پیش روی انها بگذارد.

بیرانوند درباره قرار و مدارهایی که منجر به نوشتن و بعد ساختن مختارنامه شد، اظهار کرد: قرار بود پنجه در پنجه جومونگ و گلادیاتور بزنیم ... بودجه سریال بیست میلیارد تومان است، آشیل که داستان عاشقانه‌ای است، بالغ بر دویست میلیون دلار هزینه  بر می‌دارد، فیلمی 120دقیقه‌ای، حال آن که مختارنامه چهل قسمت پنجاه دقیقه‌ای! تنها دستمزد بازیگر اصلی آن فیلم هالیوودی (براد پیت) برای دو ماه حضور در نقش آشیل، برابر با 10سال هزینه برای عوامل مختارنامه است. این نماد مظلومیت شیعه در آیینه رسانه نیست؟ 

تاریخ برای فردا...

او با طرح این پرسش که پرداختن به تاریخ چه دردی از امروز ما را درمان می‌کند؟، توضیح داد: اولا تاریخ ما، فرهنگ ماست؛ و فرهنگ ما مبتنی بر همان اعتقادات شیعی - ایرانی است. ثانیا هر روز ما عاشورا و هر روز ما کربلاست؛ ثالثا حماسه مختار بر خلاف آشیل حماسه‌ای عارفانه است. شما وقتی در ساحت عقیده موضوعی را برای مخاطب تبیین می‌کنید، او با نگاه عقیدتی‌ می تواند با مسایل ساده یومیه روبرو شود. یادتان باشد اگر صاحبخانه‌اید، مثل یزید با مستاجران برخورد نکنید.

بیرانوند درادامه، با این پرسش، به گفته هایش ادامه داد: آیارابطه‌ای بین فرهنگ علوی و ایرانی وجود دارد؟ حتما. یادمان باشد اسلام در هر سرزمینی شکل آن فرهنگ را گرفته، در عربستان سلاطین حاکمند، در امارات شیخ نشین‌ها و در بوسنی و هرزگوین شکل فرهنگ اروپایی دارد. فرهنگ علوی همان فرهنگ اسلامی ایرانی‌ست.

نویسنده «مختارنامه» همچنین گفت: حماسه ایرانی حماسه تغزلی است، قیام دل است ... به لالایی‌ها و متل‌های مادران نگاه کنید، می‌خواهند نوزادشان بزرگ که شد شمشیر بردارد و بجنگد. شاید در عصر دموکراسی، تکیه کردن بر آن قهرمان تنها باید به سمت و سوی روح جمعی و خرد جمعی و همه توان علمی یک ملت پیش برود، به همین دلیل مختار به پاسداشت یاد اوست اما فکر کردن به ابعاد حماسه کار امروز منتقدان است.

او به عنوان سخن پایانی گفت: ساخت سریالی که از نظر ساختار احساس غرور را به مخاطب ایرانی بدهد، احیای روح حماسه ملی است. مختارنامه اگر یک گام هم در آن جهت باشد قابل توجه و احترام است. رسانه همان پیام است و پیام همان رسانه. کارگردانان متعددی جهانی شده‌اند اما اندیشه باید با ساختار کنونی و نویی بیان شود و در این مسیر، مختارنامه یک گام است.

اعداد در مختارنامه
پیش تولید سریال مختارنامه سال 81 آغاز و فروردین ماه سال 1383 فیلمبرداری شروع شد. در مدت دو سالی که صرف پیش تولید این مجموعه شد، دکورهای آن در مناطق مختلف ساخته میشد.

نگارش سریال مختارنامه به قلم حسن میرباقری و محمد بیرانوند و بازنویسی داوود میرباقری، از سال 80 آغاز شد و از سال 81 و 82 در مرحله پیش تولید بود و در تاریخ 23فروردین 83 فیلمبرداری از شهر کاشان آغاز شد.

بخش‌هایی از دکور «مختارنامه» که وقایع و ماجراهای آن در 122 لوکیشن داخلی و خارجی اتفاق افتاده، در زمینی به مساحت 30 هکتار ساخته شد و شامل اجزای مختلف شهرهای کوفه و مکه و ساختمان کعبه بود. در «مختارنامه» ??? بازیگر اصلی و ??? بازیگر فرعی بازی می‌کنند. این سریال دارای ??? سکانس است که ??? سکانس آن مربوط به ? جنگ بزرگ این فیلم هستند. قرار است سریال روزهای جمعه ساعت 22 به روی آنتن برود و تکرار آن نیز روزهای دوشنبه ساعت 19:30 پخش خواهد شد. همچنین گفته می‌شود، هزینه تمام شده برای این سریال بالغ بر 20 میلیارد تومان است که تلویزیون تا کنون بیش از دوبرابر این اعتبار را از محل دریافت آگهی‌های بازرگانی قبل و میان برنامه برای این مجموعه کسب کرده است.


چهارشنبه 89 مهر 14 , ساعت 6:52 عصر
ناطق‌نوری: به نشانه اعتراض در جلسات جامعه روحانیت مبارز شرکت نمی‌کنم/ از صحنه سیاسی جدا نشده‌ام

 رییس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری گفت: با دشمن‌شناسی به موقع در دوران فتنه زمینه سوءاستفاده دشمنان را از بین بردم.

علی‌اکبر ناطق‌نوری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران ضمن اشاره به عدم حضور خود در جلسات جامعه روحانیت مبارز گفت: به دلیل رعایت نشدن قواعد و ضوابط تشکیلاتی در جامعه روحانیت مبارز و افشای مواضع و رأی‌های مخفی در این تشکل به نشانه اعتراض در جلسات آن شرکت نمی‌کنم.

اهم اظهارات عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام را می‌توانید در ادامه بخوانید:

  • از صحنه سیاسی جدا نشده‌ام سیاست ما عین دیانت و دیانت ما عین سیاست ماست و این روشی که اتخاذ کرده‌ام نیز یک روش سیاسی و اعتقادی است.
  • دشمن‌شناسی رمز نجات خواص است. مرزبندی شفاف و روشن با دشمنان و هوشیاری در مقابل فریب دشمن و اطاعت از ولی‌فقیه باید ملاک عمل خواص و نیروهای انقلابی باشد.
  • در دوران فتنه شیوه‌ای اتخاذ کردم تا مورد سوءاستفاده دشمنان قرار نگیرد. با دشمن‌شناسی به موقع در دوران فتنه زمینه سوءاستفاده دشمنان را از بین بردم.
  • رویکرد جذب حداکثری و دفع حداقلی وظیفه اصلی جریان‌های سیاسی در شرایط کنونی است. 
  • نگاه جذب حداکثری و دفع حداقلی و پررنگ کردن مشترکات و پرهیز از اعمال سلیقه‌ها موجب وحدت و پیوند عمیق‌تر و همگرایی بیشتر میان جریانات سیاسی و نیروهای انقلابی و در نتیجه تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهد شد.
  • ریاست شورای هماهنگی بین نیروهای انقلابی را نپذیرفتم. ریش سفیدی و پا در میانی در شرایط فعلی کارساز نیست.

چهارشنبه 89 مهر 14 , ساعت 9:1 صبح

 شبکه ایران نوشت:

 برادر همسر مهاجرانی با وجود حضور چندین ساله خود در آمریکا و تدریس در دانشگاه‌های این کشور، پناهندگی سیاسی خود را رد کرده و گفته است که به زودی به ایران باز خواهد گشت.

به گزارش شبکه ایران، یکی از اعضای اصلی اتاق فکر لندن که چند سالی است به کشورهای غربی پناهنده شده، در ادعایی جالب از بازگشت خود به ایران در آینده‌ای نزدیک خبر داده است.

"محسن کدیور" که به همراه عطاءالله مهاجرانی و عبدالکریم سروش، وظیفه اصلی حمله به اعتقادات اسلامی و مذهبی مردم در جمهوری اسلامی ایران و متهم کردن نظام به استبداد دینی را در فتنه 88 برعهده داشت، در واکنش به پاسخ مستدل یکی از پژوهشگران به نامه توهین‌آمیز او درباره مقام معظم رهبری، از پاسخگویی طفره رفت.

کدیور در مصاحبه با سایت جرس که خودش سردبیری آن را برعهده دارد، به جای پاسخ به تحلیل دکتر رضایی، آن را فاقد اعتبار علمی دانسته که فقط برای پخش در کلاس‌های بسیج مناسب است.

البته وی توضیح نداده اگر اینگونه است، چرا سایت منسوب به او در روزهای اخیر مطالب متعددی را علیه این مقاله تحلیلی و تخریب وجهه علمی نویسنده آن منتشر کرده؛ بدون آنکه به پاسخگویی علمی بپردازد.

محسن کدیور: برمی‌گردم

برادر همسر سابق وزیر ارشاد دولت اصلاحات همچنین برای سرپوش گذاشتن بر عدم پاسخگویی به این مطلب، مجددا سخنان اهانت‌آمیز خود علیه مقام معظم رهبری را که در نامه سال گذشته وی به هاشمی رفسنجانی مطرح شده بود، تکرار کرده است.

کدیور که در جریان فتنه سال 88 از او به همراه مهاجرانی، سروش، بازرگان و گنجی به عنوان "ابوذرهای میرحسین موسوی" نام برده می‌شد و به همراه این افراد به ارائه نظریات ضددینی و ضداسلامی می‌پرداخت، در ادامه این مصاحبه با وجود حضور چندین ساله خود در آمریکا و تدریس در دانشگاه‌های این کشور، پناهندگی سیاسی خود را رد کرده و در ادعایی جالب گفته است که به زودی به ایران باز خواهد گشت.

این مساله درحالی از سوی وی مطرح شده که اقدامات ضدایرانی او در سال گذشته و تشکیل گروه‌ها و سایت‌های متعدد بر علیه جمهوری اسلامی ایران، یکی از عوامل تحریک اغتشاشگران برای ادامه آشوب‌های خیابانی بود.

تاسیس سایت جرس هم یکی از اقدامات کدیور در راستای جمع کردن نویسندگان سابق روزنامه‌های اصلاح‌طلب نظیر مهدی سعیدی، معصومه قمی (مسیح علی‌نژاد)، مجتبی واحدی و ... در یک رسانه و اقدام تبلیغاتی علیه ایران بود.


چهارشنبه 89 مهر 14 , ساعت 9:0 صبح

 

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:


زن خواننده تیتراژ پایانی مجموعه تلویزیونی مختارنامه با بیان اینکه پخش صدای زن، حرام است، گفت: از پخش بدون اجازه صدایم از تلویزیون شوکه شدم و از صدا و سیما به دستگاه قضایی شکایت خواهم کرد.

 رحمانی، که در مجالس مذهبی زنانه بوشهر به مداحی می‌پردازد در گفت و گویی که در برخی رسانه‌ها منتشر شده است، تأکید کرد که لالایی پخش شده در عنوان بندی پایانی سریال مختارنامه، صدای اوست و نمی‌داند چه کسی این صدا را برای پخش به عوامل این سریال داده است.


سه شنبه 89 مهر 13 , ساعت 4:23 عصر

 پارلمان‌نیوز نوشت:

شنیده شد که محسن صفایی فراهانی، کماکان در بخش CCU یکی از بیمارستانهای قلب تهران بستری است و معالجات بر روی او ادامه دارد.

خانم خطیبی همسر صفایی فراهانی با اعلام این خبر افزود: « براساس نظر گروه پزشکان معالج، دریچه‌های قلب ایشان دچار مشکل و نارسایی شده و پزشکان در حال بررسی نصب پیس میکر دائم برای دریچه‌های قلب هستند و در صورتی که با این‌کار پاسخ مثبت و مناسب گرفته نشود، بایستی عمل جراحی انجام شده و دریچه‌ها تعویض شود و به همین لحاظ ایشان کماکان به طور کامل تحت نظر دائم تیم پزشکی معالج خود قراردارد.»


سه شنبه 89 مهر 13 , ساعت 4:22 عصر

 

 تعدادی از سینماگران در یادداشتی کوتاه از محمدمهدی عسگرپور مدیرعامل خانه سینما حمایت کردند.

به گزارش روابط عمومی خانه سینما در این یادداشت آمده است: «برای حفظ سینمای ارزش‌مدار ایران و جامعه اصناف سینمایی در کنار مدیر عامل منتخب خود (خانه سینما) ایستاه‌ایم .»

این نامه را سینماگرانی چون داریوش مهرجویی، بهرام بیضایی، ناصر تقوایی، رخشان بنی اعتماد، مجید مجیدی، کامران شیردل، نورالدین زرین‌کلک، پرویز پرستویی، کمال تبریزی، محمدرضا موئینی، منوچهر محمدی، مرتضی شایسته، مجتبی راعی، تهمینه میلانی، رضا کیانیان، غلامرضا موسوی، رضا میرکریمی، همایون اسعدیان، محمد رحمانیان، عبدالحسن برزیده، منوچهر شاهسواری، محمدرضا دلپاک، محمدرضا مقدسیان، هایده صفی‌یاری و کامبوزیا پرتوی امضاء کرده‌اند.

حسن حسندوست، محسن شاه ابراهیمی، کامران قدکچیان، بهرام دهقانی، رویا نونهالی، امیر اثباتی، مازیار میری، یداله نجفی، فرشته صدرعرفائی، محمدعلی سجادی، مونا زندی، مهرداد میرکیانی، داریوش فرهنگ، بهرام بدخشانی، ژیلا ایپکچی، مصطفی احمدی، علیرضا شجاع‌نوری، بهمن اردلان، نغمه ثمینی، آتوسا قلمفرسایی، مسعود میمی، مهران ملکوتی، مهتاب نصیرپور، بهروز شعیبی، مهدی میامی، ایرج  تقی‌پور، رضا بختیاری، محمد جعفری، شیوا رشیدیان، رویا جاویدنیا، فرهاد آئیش، غزاله معتمد، مجید کریمی، پارسا پیروزفر، پویان شاهرخی، ایرج شهرزادی، مائده طهماسبی، بهرام عظیم پور، مریم بوبانی، بیژن میرباقری، رضا بهرامی نژاد، مصطفی خرقه‌پوش، حبیب رضائی، مهرداد زاهدیان، محبوبه هنریان، محسن عبدالوهاب، پیروز کلانتری، شیرین وحیدی، فرهاد اصلانی، شادمهر راستین، بهمن کیارستمی، رضا حائری، محمد تهامی‌نژاد، محمد رسول اف، فردین خلعتبری، یاور تورنگ، پریوش نظریه، کیوان علیزاده  کیانی، علیرضا قاسم خان، همایون امامی، افشین هاشمی، رخساره قائم مقامی، مهدی گنجی، پدرام اکبری، معصومه شاه نظری و رضا شیروانی از دیگر کسانی هستند که از مدیر عامل خانه سینما حمایت کرده‌اند.

دیگر سینماگران عبارتند از جعفر پناهی، رضا فیاضی، مریم فخیمی، مجید برزگر، محسن ملکی، معصومه میرحسینی، حسین قناعت، محمود جعفری، امیررضا دلاوری، منوچهر مشیری، رضا مهرابی، محمد احسانی، شراره عطاری، مریلا زارعی، محمدرضا منصوری، مستانه مهاجر، فرامرز هوتهم، ارد زند، هوشنگ آزادی ور، مهناز محمدی، حسین دلیر، اسماعیل امامی،  مانی حقیقی، سعید رشتیان، مرتضی رزاق کریمی، مهناز افضلی، کتایون شهابی، علی علایی، بهناز نازی، محمد آلادپوش، محمدصادق آذین، ابراهیم مختاری، امین تارخ، کامران ملکی، مرتضی رزاق کریمی، نازنین مفخم،  محمد سریر، مهرداد حجتی، رعنا امینی،  بیژن محتشم، نوید فرح مرزی، ناهید علامی، پروین صفری، علی نیک‌رفتار، منوچهر مشیری، شالیزه عارف پور، ناصر صفاریان، حسن فتحی، سهراب میرسپاسی، نظام‌الدین کیایی،  سارا قراچه‌داغی، مریم هژیروند،  پریسا گرگین، آیدا پناهنده، منیژه حکمت، باران کوثری، فرهاد توحیدی، مجتبی میرطهماسب، پگاه آهنگرانی ، مهوش شیخ الاسلامی، علی واجد سمیعی، غلامرضا بابائی نامی، کتایون ارسنجانی، کیوان کثیریان،  جواد طوسی، محمدرضا سکوت، کارن همایونفر، اصغر هاشمی، امیرحسین علم الهدی، سپیده عبدالوهاب، فرشید موتمنی آذر، امیرشهاب رضویان، محمد صابری، آناهید آباد، اصغر همت، مازیار شیخ محبوبی، زهرا مشتاق.

به گزارش روابط عمومی خانه سینما متعاقبا سینماگران دیگری بر این سیاهه افزوده خواهند شد.


<   <<   6   7   8   9   10   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ