سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرگاه خداوند، بنده ای را گرامی بدارد، او را به دوستیِ خود مشغول می سازد . [.امام علی علیه السلام]
 
پنج شنبه 89 تیر 31 , ساعت 7:49 عصر

 

در حالیکه شرایط مربیان و مدیر تراکتور با ابهاماتی همراه است ، جبهه هواداران مثل همیشه شلوغ است و جو فوق العاده ای دارد.

 

 آنها قصد دارند از همان ابتدای لیگ و در بازی پرسپولیس به همه نشان بدهند که پرطرفدارترین تیم ایران ، تراکتور است.

 بافراخوانی که هواداران تراکتورسازی داشته اند؛ قرار است در بازی مقابل پرسپولیس تهران همرنگ با پیراهن دوم تراکتورسازی همه سفید پوش شوند تا حضور پرشور و پرتعداد هواداران تراکتور در تهران به خاطر همرنگی با تیم سرخپوش تهرانی و هواداران آن مورد شائبه قرار نگیرد.
 
 شایان ذکر است تیم تراکتورسازی باید روز سه شنبه (5مرداد) در ورزشگاه آزادی به دیدار پرسپولیس برود.


پنج شنبه 89 تیر 31 , ساعت 7:48 عصر
 استاندار آذربایجان شرقی گفت: رئیس سازمان تربیت بدنی قول مساعد داده‌ تا زمینه کمک‌های مالی وزارت صنایع به تیم فوتبال تراکتورسازی را فراهم کند.

به گزارش  روابط عمومی تربیت‌ بدنی آذربایجان شرقی، احمدعلیرضا بیگی در آیین تودیع و معارفه مدیر‌عامل جدید باشگاه تراکتورسازی تبریز اظهار داشت: آقای دکتر احمدی‌نژاد در سفرهای استانی به آذربایجان شرقی همواره به رشد و توسعه تیم فوتبال باشگاه تراکتورسازی تبریز تاکید داشته و فرمودند این تیم نه تنها در سطح ملی، که باید در سطح آسیا مطرح شود.
وی با اشاره به جایگاه تیم تراکتورسازی تبریز در جغرافیای آذربایجان بیان داشت: حضور این تیم در لیگ برتر و درخشش آن در این رقابت‌ها، شور و شعف خاصی در منطقه شمال ‌غرب به وجود آورد و مایه مباهات مردم منطقه شد.
بیگی اضافه کرد: به عنوان مسئول سیاسی و به نمایندگی از طرف دولت وظیفه دارم همانطور که به بخش صنعت، دانشگاه و دیگر بخش‌ها توجه می‌کنم به ورزش نیز به عنوان عامل تحرک جامعه عنایت کافی داشته باشم.
وی بیان داشت: تراکتورسازی به طریق اولی این ظرفیت را دارد که نام تبریز و آذربایجان را پرآوازه کند و با گذشت زمان، این ظرفیت بیش از پیش نمود پیدا می‌کند.
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به جلسه اخیر خود و مسئولان ورزش استان با رئیس سازمان تربیت‌ بدنی در تهران گفت: در این جلسه آقای سعیدلو قول مساعد دادند تا زمینه کمک‌های مالی وزارت صنایع به تیم فوتبال تراکتورسازی را فراهم کنند و این تیم نیز همانند دیگر تیم‌های زیر پوشش وزارتخانه مذکور از کمک‌های مالی آن برخوردار شود.
بیگی بازگشت تیم به زیرمجموعه کارخانه را مثبت ارزیابی کرد و افزود: با انجام این کار، تیم به اصل خود بازگشت و امیدواریم با حضور مدیر‌عامل جدید روند موفقیت‌های تیم تداوم یابد.
وی اضافه کرد: تا پیش از این، این تیم ریشه‌دار هیئت مدیره ثابتی نداشت و همواره مدیرعامل هیئت مدیره را انتخاب و معرفی می‌کرد اما هم‌اکنون این تیم با هیئت مدیره‌ای قوی و انتخاب مدیرعامل، درصدد رفع نواقص و مشکلات موجود است.
بیگی خاطرنشان کرد: تراکتورسازی باید به فراتر از سطح ملی بیندیشد و با حضور در جام قهرمانی آسیا، نگاه و هدف خود را به رقابت‌های آسیایی و بین‌المللی متمرکز کند.


پنج شنبه 89 تیر 31 , ساعت 7:47 عصر
 
 آیین معارفه مدیر عامل جدید باشگاه فرهنگی و ورزشی تراکتورسازی تبریز روزچهارشنبه با حضور استاندار آذربایجان شرقی برگزار شد.
 دراین آیین که فرمانده سپاه عاشورا وجمعی ازفرماندهان نظامی ومسوولان سیاسی و ورزش استان حضورداشتند "محمد حسین جعفری" به طور رسمی به عنوان مدیرعامل جدید باشگاه فرهنگی ورزشی تراکتورسازی معرفی شد.
وی ازنیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است و ریاست هیات تیراندازی آذربایجان شرقی دردهه هفتاد و هدایت برنامه های ورزشی سپاه را درکارنامه ورزشی خود دارد.
جعفری درآیین معارفه خود گفت: با همکاری مسوولان ارشد و ورزش استان یک لحظه از تلاش برای تحقق مطالبات هواداران تیم تراکتورسازی درنگ نخواهم کرد.
مدیرعامل جدید باشگاه فرهنگی و ورزشی تراکتورسازی تبریزبا بیان اینکه پتاسیل های ورزشی استان بسیاربالاست اظهار داشت: برنامه هایم برای توسعه باشگاه را درسه مرحله کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت به مورد اجرا خواهم گذاشت.
وی گفت: در برنامه های کوتاه مدت تلاش برای آسیایی کردن تیم محورکار خواهد بود و همزمان نسبت به سامان دهی تیم های پایه واستفاده ازظرفیت وتجربه پیشکسوتان برای تقویت وتوسعه باشگاه اقدام خواهد شد.
جعفری تلاش برای خود اتکایی مالی باشگاه ، توسعه رشته های مختلف ورزشی و استعداد یابی را از برنامه میان مدت و نهادینه کردن فرهنگ ورزش اسلامی و استفاده ازفن آوری را ازاهم برنامه های بلند مدت خود بیان کرد.
دراین آیین در غیبت " ناصر شفق" مدیرعامل سابق باشگاه تراکتورسازی تبریزلوح یادبودی به نشانه تجلیل ازخدمات وی توسط استاندار آذربایجان شرقی به نماینده اعزامی شفق اهدا شد.

پنج شنبه 89 تیر 31 , ساعت 6:11 عصر
خزانه‌دار بهشت را بشناسیم

 

 «رضوان، خزانه‌دار بهشت» حاوی مطالبی از احادیث اهل‌بیت(علیهم‌السلام) درباره رضوان است که از تمامی منابع اسلامی به جست‌وجو و ماجراهای مربوط به آن را جمع‌آوری شده است.

 چاپ نخست کتاب «رضوان، خزانه‌دار بهشت (داستان‌های رضوان در دنیا و آخرت در احادیث اهل‌بیت علیه‌السلام)» تالیف رضوانه انصاری از سوی انتشارات دلیل‌ما منتشر و روانه بازار نشر شد.

این کتاب به جست‌وجو در تمامی منابع اسلامی پرداخته و ماجراهای مربوط به رضوان را جمع‌آوری کرده است. داستان‌های این کتاب در پنج قسمت تنظیم شده‌اند. بخش نخست ماجراهای رضوان در زمان حیات پیامبر و امیرالمومنین علی(ع) را دربردارد و در بخش دوم، داستان‌های او در زندگی بقیه معصومین(ع) آمده است. بخش سوم نیز وقایع اتفاق افتاده در دنیاست که رضوان در آنها نقشی دارد.

چهارمین بخش، مربوط به روز قیامت است که رضوان مسایل مهمی در آن روز خواهد داشت و کار او آماده‌سازی مقدمات ورود خلایق به بهشت است و بالاخره بخش پنجم، شامل داستان‌های او در بهشت است که سر منزل مقصود برای همه بهشتیان خواهد بود.

در بخشی از این کتاب آمده است: «رضوان در بهشت بر فراز درختی که برای شیعیان علی(ع) است، در مقابل پیامبر(ص) ظاهر شد. این هم از برکات شب معراج بود که مژده‌ای برای علویان به همراه داشت، آنجا که پیامبر(ص) فرمود: «وقتی داخل بهشت شدم درختی دیدم که از آن زینت‌آلات و لباس‌های زیبا آویزان بود. پایین آن اسب‌های دو رنگ، و وسط آن حورالعین، و بالای آن رضوان بود. به جبرئیل گفتم:‌ ای جبرئیل، این درخت برای چه کسی است؟ گفت: برای پسر عمویت امیرالمؤمنین است. وقتی خدا امر کند که مردم داخل بهشت شوند؛ شیعیان علی(ع) را کنار این درخت می‌آورند، و از این زینت‌ها و لباس‌ها بر آنان می‌پوشانند و سوار اسب‌های دو رنگ می‌شوند، و منادی صدا می‌زند: اینان شیعیان علی هستند که در دنیا بر اذیت‌ها صبر کردند. پس امروز آنان را محترم بدارید».


پنج شنبه 89 تیر 31 , ساعت 6:10 عصر

 مهر نوشت:

معاون سینمایی و سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد: «ایران در تولید فیلم مقام سیزدهم دنیا را دارد.» جواد شمقدری ظهر پنجشنبه در حاشیه برگزاری جشنواره فیلم رحمت در نشست مشترک با هنرمندان سینما در تبریز اظهار داشت: «حجم تولید فیلم‌های داخلی نسبت به سطح جهانی از جایگاه خوبی برخوردار است به خصوص در زمینه فیلم کوتاه از شاخص‌ترین کشورها هستیم.»

وی افزود: «در کشور 100 هزار فیلمساز و 400 کارگردان وجود دارد که تعدادقابل توجهی را شامل می‌شود که در این میان، فعالیت‌های کارگردانان زن در ایران نسبت به سطح جهانی بالاتر است.» شمقدری همچنین خاطرنشان کرد: «نقاط ضعف حوزه سینما و فیلم در وزارت شناسایی و راهکارهای آنها جهت رفع آماده شده است.»

وی با اشاره به اینکه سینما پیش قراول در توسعه فرهنگی کشور است افزود: «در جهت افزایش تعداد مخاطبان سینما و ارتقای کیفیت سالن های سینما نیز وزارت اقدامات ارزشمندی را آغاز کرده است.» شمقدری با اشاره به دیگر مزیت های سینمای ایران، گفت: «مرکز فیلم خانه ملی ایران جزو شاخص‌ترین‌ها در دنیا بوده و از کیفیت مناسبی برخوردار است.»

معاون سینمایی ارشاد تعداد جشنواره‌هایی را که سالانه در ایران برگزار می‌شود 40 جشنواره فیلم عنوان کرد و افزود: «این تعداد تا 500 جشنواره فیلم کوتاه و بلند در موضوعات مختلف و آزاد در کشور قابل افزایش است.» وی همچنین با اشاره به حمایت معاونت سینمایی وزارت از تولیدات داخلی در جهت توسعه فرهنگی، ایجاد مرکز عرضه فیلم ایرانی را ضروری دانست.


پنج شنبه 89 تیر 31 , ساعت 6:10 عصر
 آخرین سخنان هاشمی رفسنجانی در سمت ریاست جمهوری درجلسه علنی مجلس

 

 رئیس دولت سازندگی در 31تیر1376 آخرین سخنرانی خود را در مجلس انجام داد. وی در این سخنرانی به تشریح اقدامات دوره ریاست جمهوری 8ساله خود پرداخت.

وی که پس از سخنرانی چند نماینده و رئیس مجلس سخ می گفت اظهار داشت:

  • بنده‌ واقعاً خودم‌ را لایق‌ این‌ محبتهایی‌ که‌ دیدم‌ آنهم‌ از بزرگان‌ کشور واقعاً نمی‌دانم‌، این‌ تعارفی‌ نیست‌ که‌ جواب‌ حرفهای‌ شما بخواهد باشد، چون‌ خودم‌ را بهتر از شما می‌شناسم‌. می‌دانم‌ که‌ خیلی‌ کوچکتر از این‌ صحبتهایی‌ هستم‌ که‌ درباره‌ من‌ می‌شود .
  • این‌ روزها  واقعاً برایم‌ سخت‌ می‌گذرد که‌ هر جا می‌روم‌ باید مدتی‌ بنشینم‌ و عرق‌ بریزم‌ و خجالت‌ بکشم‌ از حرفهایی‌ که‌ دیگران‌ به‌ من‌ می‌زنند و تعریف‌ می‌کنند. 
  •  همکاری‌ مجلس‌ با دولت‌ در این‌ هشت‌ سالی‌ که‌ من‌ آنطرف‌ کار بودم‌، در قوه‌ اجرایی‌ بودم‌ در حد اعلای‌ توقع‌ ما بود. نمی‌گویم‌ حرفهای‌ رنج‌آور هم‌ نبوده‌ چرا در نطقها، در اظهارات‌، در اظهارنظرها مطالبی‌ هم‌ گاهی‌ می‌شنویم‌ که‌ مخالف‌ میل‌مان‌ هست‌، اما در مجموع‌ وقتی‌ نگاه‌ می‌کنیم‌ می‌بینیم‌ آن‌ خواسته‌های‌ اساسی‌ دولت‌ را برای‌ اجرای‌ برنامه‌هایش‌، همیشه‌ مجلس‌ پذیرفته‌ و اگر انتقادی‌ هم‌ نمایندگان‌ داشتند، خوب‌ نظراتشان‌ بوده‌ و حقشان‌ بوده‌ و بایست‌ انجام‌ می‌دادند.
  •  ان‌شاءالله این‌ همکاریها در دوران‌ مسؤولیت‌ جناب‌ آقای‌ خاتمی‌ هم‌ به‌ همین‌ صورت‌ ادامه‌ پیدا بکند که‌ کشور ما بتواند این‌ راه‌ مشکلی‌ که‌ در مقابل‌ فتنه‌های‌ بسیار شرورانه‌ و وسیع‌ استکبار داریم‌ را بپیماید و به‌ اهداف‌ عالی‌ انقلاب‌ برسد.
  •  خودم‌ را کماکان‌ یک‌ سرباز و یک‌ فرد ضعیف‌ در خدمت‌ خدمتگزاران‌ انقلاب‌ می‌دانم‌ و فکر نمی‌کنم‌ تا امکان‌ کار برای‌ بنده‌ فراهم‌ باشد از خدمت‌ به‌ انقلاب‌ دریغ‌ بکنم‌.
  •  برنامه‌های‌ سازندگی‌ بعد از جنگ‌ با فرمان‌ امام شروع‌ شد، هنوز من‌ در مجلس‌ بودم‌. رهبر معظم‌ انقلاب‌ آن‌ روز رئیس‌ جمهور بودند، ایشان‌ رفتند جمعی‌ را جمع‌ کردند، سیاستهای‌ بازسازی‌ را تنظیم‌ کردند، خدمت‌ امام‌ بردند و امام‌ امضاء کردند و آنموقع‌ ‌ منتشر شد.
  •   بنده‌  نمی‌توانم‌ احساسی‌ را که‌ نسبت‌ به‌ ایشان‌ ( رهبر معظم انقلاب)دارم‌ توضیح‌ بدهم‌ چون‌ بیش‌ از چهل‌ سال‌ پیش‌ است‌ که‌ محبوب‌ترین‌ رفیق‌ و همراه‌ و همسنگر و همکار در زندگی‌ بنده‌ بوده‌اند و امروز هم‌ واقعاً خیلی‌ کمک‌ می‌کنند، کمکهای‌ ایشان‌ را معمولاً نمی‌شود اعلام‌ بکنیم‌ و خودشان‌ هم‌ بنا ندارند.
  •  ان‌شاءالله از این‌ نعمت‌ الهی‌، جامعه‌مان‌ هیچوقت‌ محروم‌ نشود و سایه‌ ولایت‌ همیشه‌ بر سر امت‌ ما و جهان‌ اسلام‌ برقرار باشد.

پنج شنبه 89 تیر 31 , ساعت 6:9 عصر

 

- صفحه اصلی سرویس‌دهنده سایت «بلاگفا» از دسترس کاربران خارج شده است.

در حال حاضر صفحه اصلی بلاگفا از دسترس کاربران خارج شده است اما وبلاگ‌های زیرمجموعه این سرویس با اندکی اختلال همچنان در حال فعالیت هستند.

در صورت مراجعه به آدرس بلاگفا پیغامی مبنی‌بر اینکه «کاربران محترم در حال تغییراتی در سایت هستیم، برای دقایقی امکان ارائه خدمات سایت وجود نخواهد داشت، به‌زودی باز خواهیم گشت، از صبر و اعتماد شما متشکریم» نمایش داده می‌شود.

گفتنی است این مشکل از دیروز به وجود آمده است.


پنج شنبه 89 تیر 31 , ساعت 6:8 عصر

 

 مرتضی نبوی گفت : جریانی با تفکر جناحی از اختلافات سطحی بین قوای سه گانه بهره‌برداری می‌کند.

دیگر اظهارات این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت وگو با فارس بدین قرار است :

• جریانی که با تفکر جناحی از اختلافات سطحی بین قوای سه گانه سوء استفاده می‌کنند، منافع ملی را در نظر نمی‌گیرند.

• اختلاف نظر بین اشخاص مختلف و حتی در جریان اصولگرایی در سطح مدیریت قوا یک امر طبیعی است اما برای حل برخی از مشکلات جاری پیشرو قوای سه‌گانه کشور، باید از راه‌های قانونی برای حفظ وحدت استفاده کرد.

• خوشبختانه در قانون اساسی برای حل موارد اختلافی گزینه‌هایی پیش‌بینی شده که مراجع حل اختلاف قانونی با تصمیم مناسب از آن برای ایجاد تعامل بهره می‌برند.

• به طور مشخص دولت جمهوری اسلامی یا همان قوه مجریه در چارچوب قانون ملزم به اجرای قوانینی است که به تصویب مجلس و به تأیید شورای نگهبان می‌رسد در غیر این صورت دولت برای اجرای برنامه‌های خود خارج از وظایف مجلس باید با قوای دیگر رایزنی کند.

• اختلاف نظر در مجلس از طریق رأی‌گیری بین نمایندگان حل می‌شود و مصوبات خانه ملت زمانی که به تأیید شورای نگهبان رسید برای دولت، قوه قضائیه و احاد شهروندان لازم ‌الاجراست.

• اگر در جمهوری اسلامی یک شهروند یا مسئول، قوانین جاری کشور را اجرا نکند قوه قضائیه با ابزار های قانونی به عنوان مرجع پایانی حل اختلاف باید فرد مخاطی را مجبور به رعایت چارچوب قانون و مقررات جاری کند.

• طبق بند 7 اصل 110 که در مورد اختیارات رهبری است،ولی فقیه موظف به تنظیم و حل اختلاف بین قوه سه گانه است، که در حال حاضر مقام معظم رهبری در سطح جامعه با ابلاغ سیاست‌های کلی نظام با هدف خدمت رسانی به ملت ایران به هماهنگی بین قوا می‌پردازد.

• مقام معظم رهبری با مشاهده بحث دانشگاه آزاد که محل منازعه بین قوای مختلف شد با نامه‌نگاری به آقای هاشمی و رئیس جمهور از برخورد بین مسئولین ارشد نظام جلوگیری کرده و حل اختلاف را به قوه قضائیه به عنوان مرجع قانونی نظام سپردند.

• قوای مختلف اگر در چارچوب قانون عمل کنند، قاعدتاً نباید اختلافی در این سطح بوجود بیاید، را که این اختلافات کوچک مستمسکی برای جریان‌ها و رسانه‌های زاویه‌دار با نظام می‌شود.

• کسانی که از اختلافات سطحی بین قوای سه گانه سوء استفاده می‌کنند با تفکر جناحی منافع ملی را در نظر نگرفته و رسانه‌های وابسته به جریان اصول گرایی با استفاده از ظرفیت‌های خود باید نقشه شوم آنها را خنثی کنند.

 


پنج شنبه 89 تیر 31 , ساعت 6:7 عصر
از سخت‌افزارهای دل استفاده نکنید، جاسوس دارند!
پای سخت‌افزارهای جاسوسی به کامپیوترها هم کشیده شد

 

 بدافزارهای متعددی مانند ویروس‌ها، برنامه‌های جاسوسی و کرم‌های رایانه‌ای که همگی کدهای نرم‌افزاری مخرب هستند را می‌شناسیم و در بسیاری از موارد می‌توانیم به برنامه‌های امنیتی برای جلوگیری از آثار مخرب آنها اعتماد کنیم. اما هشدار تازه شرکت دل که یکی از بزرگ‌ترین تولید‌کنندگان سخت‌افزار در جهان است به خریداران مادربردهای سرور PowerEdge R410 در مورد سخت‌افزار جاسوس جاسازی شده روی آنها می‌تواند زنگ خطری برای ظهور سخت‌افزارهای مخرب باشد. چنین سخت‌افزارهایی می‌توانند حساس‌ترین بخش‌های عملیاتی یک رایانه مانند ریز‌پردازنده‌ها، تراشه‌های حافظه یا تخته مدار آن را هدف بگیرند.

به گزارش نیوساینتیست، کارشناسان احتمال می‌دهند تغییرات ایجاد‌شده در این مادربردها حاصل تصادف، اشتباه یا یک خرابکاری عمدی باشد. نکته حائز اهمیت این است که برنامه‌های امنیتی و ضد‌ویروس‌ها تنها می‌توانند ویروس‌های رایانه‌ای شناخته‌شده را غیرفعال کنند و از میان‌بردن سخت‌افزارهای رایانه‌ای به این شیوه غیرممکن است.

مطابق اعلام این شرکت سخت‌افزار الحاق شده نوعی برنامه جاسوسی با کارکردی ناشناخته است که در میان‌افزار تعداد اندکی از مادربوردهای ساخته‌شده جاسازی شده است. دل از خریداران خواسته است مادربردهای خریداری‌شده را به این شرکت برگردانند تا مشکل به سرعت رفع شود.

میان‌افزار، نرم‌افزاری نیمه‌دائمی است که بر ارتباط اجزای حیاتی درونی رایانه نظارت می‌کند. جالب است این بخش که نقش حساسی در پردازش حفاظتی رایانه‌ها دارد هدف سخت‌افزارهای جاسوسی قرار گرفته است.

پنتاگون هر ساله میلیون‌ها دلار را صرف بررسی اجزای سخت‌افزاری مورد استفاده می‌کند تا اطمینان پیدا کند رایانه‌هایی با اطلاعات حساس هدف حمله سخت‌افزارهای جاسوسی یا خرابکار قرار نخواهند گرفت.

محققان پیش‌بینی می‌کنند یکی از تهدیدهای آینده برای رایانه‌ها، خرابکاری‌های سخت‌افزاری در ریزپردازنده‌ها، ساخت «سوئیچ قطع» و جاسازی آن در این بخش‌ عملیاتی باشد که می‌تواند آنرا به شکل ناگهانی از کار بیاندازد.


پنج شنبه 89 تیر 31 , ساعت 6:6 عصر
بزرگترین رمز موفقیت هاشمی، اطاعت از ولایت بود / هرگز او را خسته ندیدم
بازخوانی تاریخ/ سخنان ناطق نوری در 31 تیرماه 76درمجلس

 

 حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری رئیس مجلس پنجم در واپسین روزهای ریاست جمهوری آیت الله هاشمی رفسنجانی ، در حالی که رئیس جمهور و وزیران در جلسه علنی مجلس حضور داشتند، سخنانی ایراد کرد.

 مهمترین بخشهای این اظهارات را که در تاریخ 31تیر 1376 بیان شده است و امروز 13 سال از آن می گذرد منتشر می کند.

  • شخصیت‌ جناب‌ آقای‌ هاشمی‌ رفسنجانی‌ برای‌ ملت‌ ما و برای‌ جهانیان‌، شخصیت‌ پوشیده‌ای‌ نیست‌. بنده‌ ... بعنوان‌ یک‌ طلبه‌ای‌ که‌ در تمام‌ دوره‌ مبارزه‌ و انقلاب‌ حضور داشتم‌ می‌توانم‌ واقعاً این‌ شهادت‌ را بدهم‌ که‌ اگر گفته‌ می‌شود که‌ همه‌ عمرشان‌ را ایشان‌ در خدمت‌ اسلام‌ و در خدمت‌ انقلاب‌ و در راه‌ مبارزه‌ برای‌ اسلام‌ گذاشتند و گذرانده‌اند، این‌ حقیقتاً گزاف‌ گویی‌ نیست‌ .
  •  من‌ عبارتی‌ را خدمت‌ شما از مقام‌ معظم‌ رهبری‌  قرائت‌ می‌کنم‌ که‌ تأییدی‌ بر همین‌ عرایض‌ بنده‌ است‌. [با نمایندگان] مجلس‌ چهارم‌ وقتی‌ خدمت‌ مقام‌ معظم‌ رهبری‌ شرفیاب‌ شدیم‌ ،فرمودند ..."و امروز که‌ دولت‌ خدمتگزار با ریاست‌ یکی‌ از یاران‌ برجسته‌ امام‌ و یکی‌ از عناصر ممتاز انقلاب‌ که‌ عمر و جوانی‌ خود را در این‌ راه‌ صرف‌ کرده‌ به‌ خدمت‌ مشغول‌ است‌."
  •  آن‌ دوران‌ مبارزه‌، دوران‌ نهضت‌، انقلاب‌ که‌ هر کجا هر حرکتی‌ بود ایشان‌ جزو پیشتازان‌ و بنیانگذارانش‌ بود .
  • جناب‌ آقای‌ هاشمی‌ رفسنجانی‌ جزو پیشتازان‌ مبارزه‌ با آمریکا بودند. اگر مغز یک‌ مزدور آمریکایی‌ هدف‌ فرزندان‌ انقلاب‌ قرار می‌گیرد و حسنعلی‌ منصور ترور می‌شود، نقش‌ بالایی‌ در همان‌ گروه‌ و آن‌ کار برای‌ مبارزه‌ با آمریکا، جناب‌ آقای‌ هاشمی‌ رفسنجانی‌ ایفاء می‌کنند .
  • سخت‌ترین‌ شکنجه‌ها را تحمل‌ کردند و یک‌ جمله‌ رژیم‌ شاه‌ و ساواک‌ نتوانست‌ از ایشان‌ مطلبی‌ بیرون‌ بیاورد و آرزو به‌ دلش‌ ماند که‌ در بازجویی‌ از ایشان‌ چیزی‌ بخواهد بگیرد.  
  •  اول‌ دوران‌ ریاست‌ جمهوریشان‌ وقتی‌ ‌ خدمت‌ ایشان‌ رسیدیم‌،  جمله‌ ای  داشتند،که بشدت‌ روی‌ من‌ و دوستان‌  اثر گذاشت‌ و آن‌ این‌ بود که‌ فرمودند، (حالا تعبیر دیگری‌ ایشان‌ متواضعانه‌ کردند من‌ آن‌ تعبیر را نمی‌کنم‌) عبارت‌ اُخری‌" آن‌ این‌ بود که‌ من‌ می‌دانستم‌ بعد از جنگ‌، پذیرفتن‌ مسؤولیت‌ اجرایی‌ کشور کار آسانی‌ نیست‌ و کار سختی‌ است‌، اما با علم‌ به‌ اینکه‌ کار سخت‌ و مشقت‌باری‌ بود من‌ احساس‌ کردم‌ جز من‌ در این‌ مقطع‌ کسی‌ نمی‌تواند این‌ بار را بردوش‌ بگیرد و من‌ آمدم‌ و خودم‌ را وقف‌ این‌ کار کردم‌ .
  •   مسؤولیت‌ و فرماندهی‌ جنگ‌ را در یک‌ مقطع‌ بعهده‌ داشتند، یک‌ پایشان‌ در مجلس‌ بود، یک‌ پایشان‌ در جبهه‌ بود. آن‌ شرایط‌ سخت‌، ایجاد هماهنگی‌ بین‌ نیروها چقدر انرژی‌ می‌برد و چقدر کار مشقت‌باری‌ بود، تحمل‌ کردند و خوشبختانه‌ موفق‌ و پیروزمندانه‌ از آن‌ امتحان‌ هم‌ بیرون‌ آمدند.
  •   هیچ‌ موقع‌ نشد که‌ جناب‌ آقای‌ هاشمی‌ رفسنجانی‌ احساس‌ خستگی‌ کند. هربار من‌ خودم‌ خدمت‌ ایشان‌ گاهی‌ رسیدم‌ گفتم‌ که‌ حاج‌ آقا! خیلی‌ خسته‌ شدید،ایشان‌ فرمودندنه‌ من‌ خسته‌ نشده‌ام‌. سفرهایی‌ که‌ ایشان‌ می‌رفتند که‌ مسؤولین‌ اجرایی‌ و گاهی‌ نمایندگان‌ می‌رفتند، می‌آمدند همه‌ خسته‌ می‌شدند و می‌افتادند و تنها ایشان‌ بود که‌ به‌ فضل‌ خدا پرتوان‌، با نشاط‌، سر پا و با دقت‌ بازدیدها، بازدیدهای‌ کارشناسانه‌ و دقیق‌، سؤالهای‌ دقیق‌، معلوم‌ می‌شد که‌ اشراف‌ کامل‌ در نوع‌ مسائل‌ در بخشهای‌ مختلف‌ داشتند و مطرح‌ می‌کردند.
  • شهادت‌ می‌دهم‌ که‌ جناب‌ آقای‌ هاشمی‌ رفسنجانی‌ هیچگاه‌ برای‌ اینکه‌ مردم‌ در کوتاه‌ مدت‌ خوششان‌ بیاید و تشکر و قدردانی‌ بکنند، دست‌ به‌ یک‌ کار روبنایی‌ نزد و غافل‌ از کارهای‌ زیربنایی‌ نشد، ولو اینکه‌ در کوتاه‌ مدت‌ بعضی‌ها ممکن‌ است‌ اظهار نگرانی‌ هم‌ می‌کردند، ممکن‌ است‌ که‌ ان‌قلت‌هایی‌ هم‌ داشتند، ولی‌ ایشان‌ با همان‌ سعه‌ صدرشان‌ تحمل‌ می‌کردند و می‌فرمودند که‌: «بگذارید امروز این‌ مشکل‌ را بگویند و تحمل‌ کنیم‌ ولی‌ فردا مردم‌ می‌فهمند که‌ چه‌ کار بزرگی‌ برایشان‌ انجام‌ شده‌ و چه‌ سرمایه‌گذاریهای‌ عظیمی‌ برایشان‌ شده‌».
  •   از همه‌ این‌ کارها بالاتر،بزرگترین‌ رمز موفقیتشان‌، اطاعتشان‌ از مقام‌ ولایت‌ بود.
  •  در دوره‌ دوم‌ ریاست‌ جمهوری‌شان‌ وقتی‌ من‌ خدمتشان‌ رسیده‌ بودم‌، بحث‌ وزراء بود، افرادی‌ مطرح‌ بودند، صحبتهایی‌ را در خدمت‌ ایشان‌ داشتیم‌،   هیچ‌ کس‌ نبود که‌ جنبه‌ شعاری‌ داشته‌ باشد من‌ بودم‌ و ایشان‌، این‌ جمله‌ را با حالتی‌ ایشان‌ فرمود که‌ فلانی‌! شما بدانید من‌ احساس‌ بکنم‌ که‌ مقام‌ معظم‌ رهبری‌ نسبت‌ به‌ فردی‌ حساسیت‌ دارد و نمی‌خواهد، قطعاً بدانید من‌ معرفی‌ نخواهم‌ کرد و من‌ اطاعت‌ از ایشان‌ را بر خودم‌ لازم‌ و فرض‌ می‌دانم‌.
  •   با اینکه‌ رفاقت‌ ایشان‌ با مقام‌ معظم‌ رهبری‌ از همان‌ اول‌ دوران‌ طلبگی‌  در قم‌ بود و در عین‌ حال‌ از نظر سنی‌، سن‌ جناب‌ آقای‌ هاشمی‌ رفسنجانی‌ (البته‌ اگر لو ندهم‌) بیشتر  است و ایشان‌ از نظر سنی‌ بزرگتر از مقام‌ ولایت‌ و امامت‌ هستند، اما این‌ تعبد، این‌ اعتقاد درونی‌ و دینی‌ اقتضاء می‌کند که‌ ایشان‌ همانگونه‌ که‌ نسبت‌ به‌ امام‌ ـ رحمة‌الله علیه‌ ـ خاضع‌ و مطیع‌ و تابع‌ بودند، نسبت‌ به‌ مقام‌ ولایت‌ و امامت‌ هم‌  هستند و این‌ رمز اصلی‌ موفقیت‌ ایشان‌ بود.
  • چه‌ در دوره‌ای‌ که‌ ایشان‌ ریاست‌ مجلس‌ را داشتند،و  چه بعد که مسؤولیت‌ اجرایی‌ و ریاست‌ جمهوری‌ را گرفتند، انصافاً با ‌ سعه‌ صدر پدرانه‌ برخورد می‌کردند.
  •  من‌ بارها (در بازرسی‌ دفتر مقام‌ معظم‌ رهبری‌ ‌) خدمت‌ ایشان‌ راجع‌ به‌ بعضی‌ از پرونده‌ها می‌رسیدم‌. ایشان‌ می‌فرمودند من‌ بعنوان‌ یک‌ روحانی‌، بعنوان‌ کسی‌ که‌ برای‌ اسلام‌ آمده‌ایم‌ وکار می‌کنیم‌ مگر  اجازه‌ می‌دهیم‌ که‌ کار غیر شرعی‌ انجام‌ بشود؟

 


<      1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ