سفارش تبلیغ
صبا ویژن
به صاحب دانش بگو عصایی از آهن و کفشی آهنین برگیرد و دانش را بجوید، تا آنکه عصا بشکند و کفشها پاره گردد . [داود علیه السلام]
 
پنج شنبه 89 تیر 31 , ساعت 6:11 عصر
خزانه‌دار بهشت را بشناسیم

 

 «رضوان، خزانه‌دار بهشت» حاوی مطالبی از احادیث اهل‌بیت(علیهم‌السلام) درباره رضوان است که از تمامی منابع اسلامی به جست‌وجو و ماجراهای مربوط به آن را جمع‌آوری شده است.

 چاپ نخست کتاب «رضوان، خزانه‌دار بهشت (داستان‌های رضوان در دنیا و آخرت در احادیث اهل‌بیت علیه‌السلام)» تالیف رضوانه انصاری از سوی انتشارات دلیل‌ما منتشر و روانه بازار نشر شد.

این کتاب به جست‌وجو در تمامی منابع اسلامی پرداخته و ماجراهای مربوط به رضوان را جمع‌آوری کرده است. داستان‌های این کتاب در پنج قسمت تنظیم شده‌اند. بخش نخست ماجراهای رضوان در زمان حیات پیامبر و امیرالمومنین علی(ع) را دربردارد و در بخش دوم، داستان‌های او در زندگی بقیه معصومین(ع) آمده است. بخش سوم نیز وقایع اتفاق افتاده در دنیاست که رضوان در آنها نقشی دارد.

چهارمین بخش، مربوط به روز قیامت است که رضوان مسایل مهمی در آن روز خواهد داشت و کار او آماده‌سازی مقدمات ورود خلایق به بهشت است و بالاخره بخش پنجم، شامل داستان‌های او در بهشت است که سر منزل مقصود برای همه بهشتیان خواهد بود.

در بخشی از این کتاب آمده است: «رضوان در بهشت بر فراز درختی که برای شیعیان علی(ع) است، در مقابل پیامبر(ص) ظاهر شد. این هم از برکات شب معراج بود که مژده‌ای برای علویان به همراه داشت، آنجا که پیامبر(ص) فرمود: «وقتی داخل بهشت شدم درختی دیدم که از آن زینت‌آلات و لباس‌های زیبا آویزان بود. پایین آن اسب‌های دو رنگ، و وسط آن حورالعین، و بالای آن رضوان بود. به جبرئیل گفتم:‌ ای جبرئیل، این درخت برای چه کسی است؟ گفت: برای پسر عمویت امیرالمؤمنین است. وقتی خدا امر کند که مردم داخل بهشت شوند؛ شیعیان علی(ع) را کنار این درخت می‌آورند، و از این زینت‌ها و لباس‌ها بر آنان می‌پوشانند و سوار اسب‌های دو رنگ می‌شوند، و منادی صدا می‌زند: اینان شیعیان علی هستند که در دنیا بر اذیت‌ها صبر کردند. پس امروز آنان را محترم بدارید».



لیست کل یادداشت های این وبلاگ