سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آن که میان خود و خدا را به صلاح دارد ، خدا میان او و مردم را به صلاح آرد ، و آن که کار آخرت خود درست کند ، خدا کار دنیاى او را سامان دهد ، و آن که او را از خود بر خویشتن واعظى است ، خدا را بر او حافظى است . [نهج البلاغه]
 
پنج شنبه 89 تیر 31 , ساعت 6:10 عصر
 آخرین سخنان هاشمی رفسنجانی در سمت ریاست جمهوری درجلسه علنی مجلس

 

 رئیس دولت سازندگی در 31تیر1376 آخرین سخنرانی خود را در مجلس انجام داد. وی در این سخنرانی به تشریح اقدامات دوره ریاست جمهوری 8ساله خود پرداخت.

وی که پس از سخنرانی چند نماینده و رئیس مجلس سخ می گفت اظهار داشت:

  • بنده‌ واقعاً خودم‌ را لایق‌ این‌ محبتهایی‌ که‌ دیدم‌ آنهم‌ از بزرگان‌ کشور واقعاً نمی‌دانم‌، این‌ تعارفی‌ نیست‌ که‌ جواب‌ حرفهای‌ شما بخواهد باشد، چون‌ خودم‌ را بهتر از شما می‌شناسم‌. می‌دانم‌ که‌ خیلی‌ کوچکتر از این‌ صحبتهایی‌ هستم‌ که‌ درباره‌ من‌ می‌شود .
  • این‌ روزها  واقعاً برایم‌ سخت‌ می‌گذرد که‌ هر جا می‌روم‌ باید مدتی‌ بنشینم‌ و عرق‌ بریزم‌ و خجالت‌ بکشم‌ از حرفهایی‌ که‌ دیگران‌ به‌ من‌ می‌زنند و تعریف‌ می‌کنند. 
  •  همکاری‌ مجلس‌ با دولت‌ در این‌ هشت‌ سالی‌ که‌ من‌ آنطرف‌ کار بودم‌، در قوه‌ اجرایی‌ بودم‌ در حد اعلای‌ توقع‌ ما بود. نمی‌گویم‌ حرفهای‌ رنج‌آور هم‌ نبوده‌ چرا در نطقها، در اظهارات‌، در اظهارنظرها مطالبی‌ هم‌ گاهی‌ می‌شنویم‌ که‌ مخالف‌ میل‌مان‌ هست‌، اما در مجموع‌ وقتی‌ نگاه‌ می‌کنیم‌ می‌بینیم‌ آن‌ خواسته‌های‌ اساسی‌ دولت‌ را برای‌ اجرای‌ برنامه‌هایش‌، همیشه‌ مجلس‌ پذیرفته‌ و اگر انتقادی‌ هم‌ نمایندگان‌ داشتند، خوب‌ نظراتشان‌ بوده‌ و حقشان‌ بوده‌ و بایست‌ انجام‌ می‌دادند.
  •  ان‌شاءالله این‌ همکاریها در دوران‌ مسؤولیت‌ جناب‌ آقای‌ خاتمی‌ هم‌ به‌ همین‌ صورت‌ ادامه‌ پیدا بکند که‌ کشور ما بتواند این‌ راه‌ مشکلی‌ که‌ در مقابل‌ فتنه‌های‌ بسیار شرورانه‌ و وسیع‌ استکبار داریم‌ را بپیماید و به‌ اهداف‌ عالی‌ انقلاب‌ برسد.
  •  خودم‌ را کماکان‌ یک‌ سرباز و یک‌ فرد ضعیف‌ در خدمت‌ خدمتگزاران‌ انقلاب‌ می‌دانم‌ و فکر نمی‌کنم‌ تا امکان‌ کار برای‌ بنده‌ فراهم‌ باشد از خدمت‌ به‌ انقلاب‌ دریغ‌ بکنم‌.
  •  برنامه‌های‌ سازندگی‌ بعد از جنگ‌ با فرمان‌ امام شروع‌ شد، هنوز من‌ در مجلس‌ بودم‌. رهبر معظم‌ انقلاب‌ آن‌ روز رئیس‌ جمهور بودند، ایشان‌ رفتند جمعی‌ را جمع‌ کردند، سیاستهای‌ بازسازی‌ را تنظیم‌ کردند، خدمت‌ امام‌ بردند و امام‌ امضاء کردند و آنموقع‌ ‌ منتشر شد.
  •   بنده‌  نمی‌توانم‌ احساسی‌ را که‌ نسبت‌ به‌ ایشان‌ ( رهبر معظم انقلاب)دارم‌ توضیح‌ بدهم‌ چون‌ بیش‌ از چهل‌ سال‌ پیش‌ است‌ که‌ محبوب‌ترین‌ رفیق‌ و همراه‌ و همسنگر و همکار در زندگی‌ بنده‌ بوده‌اند و امروز هم‌ واقعاً خیلی‌ کمک‌ می‌کنند، کمکهای‌ ایشان‌ را معمولاً نمی‌شود اعلام‌ بکنیم‌ و خودشان‌ هم‌ بنا ندارند.
  •  ان‌شاءالله از این‌ نعمت‌ الهی‌، جامعه‌مان‌ هیچوقت‌ محروم‌ نشود و سایه‌ ولایت‌ همیشه‌ بر سر امت‌ ما و جهان‌ اسلام‌ برقرار باشد.


لیست کل یادداشت های این وبلاگ