سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از گریختن نعمتها بترسید که هر گریخته‏اى باز نخواهد گردید . [نهج البلاغه]
 
چهارشنبه 89 تیر 30 , ساعت 6:39 عصر
دانش آموزان با توانائی های مختلف شناسائی می شوند.


بنا به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش منطقه خسروشهر ، با هدف ارتقای آموزش و پرورش  ،طرح سنجش استعداد تحصیلی دانش آموزان بدو ورود به پایه اول ابتدائی با حضور کارشناسان و عوامل اجرائی در دبستان شهید پرویزی خسروشهربه مدت یکماه اجرا می شود که پیش بینی می شود تعداد 600 نفرنو آموز تا 3/5/89 طبق برنامه ریزی انجام شده مورد سنجش قرار گیرند .


چهارشنبه 89 تیر 30 , ساعت 6:37 عصر
همزمان با اعیاد شعبانیه از یادگاران هشت سال دفاع مقدس تقدیر شد.




بنا به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش منطقه خسروشهر ، همزمان با میلاد با سعادت حضرت امام حسین (ع) ،حضرت ابوالفضل العباس (ع) وامام زین العابدین ،طی مراسمی از جانبازان فرهنگی منطقه خسروشهر تجلیل شد. در این مراسم آقای امیر حقیان  رئیس محترم اداره ضمن دیدار با جانبازان و خانواده هایشان از ایثار گری های ایشان در طول دفاع مقدس و همچنین از فداکار یهای همسر جانبازان تجلیل کرد . درپایان این مراسم با صرف نهار از میهمانان پذیرائی گردید .


چهارشنبه 89 تیر 30 , ساعت 6:32 عصر



 

در نیمه شعبان از سه اسطوره دروازه‌بانی ایران و تنها داور ایرانی حاضر در جام جهانی تقدیر خواهد شد.

 

  نشست هیات مذهبی فدراسیون فوتبال و جمعی از مدیران شرکت فرهنگی ورزشی سایپا با هدف برگزاری هرچه بهتر مراسم جشن ولادت حضرت ولیعصر (عج) در محل این شرکت عصر روز گذشته (28 تیرماه) برگزار شد.

 طی این نشست مقرر شد مراسم جشن ولادت امام زمان حضرت مهدی (عج) روز شنبه 2/5/89 در محل سالن چند منظوره این شرکت برگزار و طی آن از چندین ورزشکار سرشناس حوزه فوتبال تقدیر و تجلیل شود.

 در این مراسم از ناصر حجازی، فرامرز ظلی و احمدرضا عابدزاده،‌ سه اسطوره دروازه‌بانی فوتبال ایران تجلیل می‌شود.
همچنین در این مراسم از حسن کامرانی فر کمک داور فوتبال ایران که به عنوان نماینده کشورمان در رقابت‌های جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی حاضر شده بود نیز تقدیر می‌شود.
 قدردانی از علی ایلکا مدیر حراست فدراسیون فوتبال، مراسم مولودی خوانی، سخنرانی مذهبی و صرف شام از جمله دیگر برنامه های این مراسم خواهد بود.

 


چهارشنبه 89 تیر 30 , ساعت 6:32 عصر
 


 

دهمین دوره مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور در حالی از روز چهارم مردادماه آغاز می شود که در این دوره شاهد حضور تنها دو مربی خارجی هستیم و از نهمین دوره لیگ برتر نیز 10 مربی همچنان هدایت تیم‌های قبلی خود را برعهده خواهند داشت.

 

  نیمکت‌های داغ مربیگری در لیگ دهم انتظار 18 مربی را می کشند که این روزها درگیر ساختن تیم خود هستند. مربیانی که در فصل دهم رنگ لباس های اکثر آنها عوض شده و با ردایی دیگر حضور در لیگ برتر را تجربه می کنند.

اعتماد 10 تیم به مربیان فصل گذشته
  در دهمین دوره لیگ برتر هدایت 10 تیم همچنان برعهده مربیانی است که فصل گذشته روی نیمکت این تیم‌ها می نشستند. سپاهان اصفهان (امیر قلعه نویی)، پرسپولیس تهران (علی دایی)، ذوب آهن اصفهان (منصور ابراهیم‌زاده)، تراکتورسازی تبریز (فراز کمالوند)، سایپا کرج (محمد مایلی کهن)، ملوان بندرانزلی (فرهاد پورغلامی)، پاس همدان (علی اصغر مدیرروستا)، فولادخوزستان (مجید جلالی)، شهرداری تبریز (اکبر میثاقیان)، صنعت نفت آبادان (آلفردو کاسمیرو) تیمهایی هستند که همچنان به مربیان خود اعتماد کرده و ترجیح داده‌اند با مربیان فصل گذشته برای فصل دهم آماده شوند.

تنها دو مربی خارجی و البته تازه وارد
  در دهمین دوره مسابقات لیگ برتر دو مربی تازه وارد حضور خواهند داشت که اتفاقا هر دوی آنها خارجی هستند. در فصل پیش رو تیم استیل آذین با هدایت "لوبیسا تومباکوویچ" و تیم صنعت نفت آبادان با هدایت "آلفردو کاسمیرو" به میدان خواهند آمد. این دو مربی تنها مربیان خارجی لیگ برتر هستند. فصل گذشته لوکا بوناچیچ تنها مربی خارجی لیگ برتر بود که ابتدا روی نیمکت فولادخوزستان نشست و در نهایت با سرمربیگری تیم مس کرمان با فوتبال ایران وداع کرد.

ورود فرکی به لیگ برتر
  حسین فرکی دیگر مربی تازه وارد به لیگ برتر است که امسال با هدایت تیم نفت تهران به جرگه مربیان لیگ حرفه‌ای اضافه شده است. حسین فرکی در دوره‌ای به عنوان سرمربی هدایت تیم فوتبال پاس را برعهده داشته است اما عمر مربیگری او در این تیم چندان به درازا نکشید و با گذشت چند هفته جای خود را به فرهاد کاظمی داد. فرکی دستیار برانکو ایوانکوویچ در جام جهانی 2006 بود.

لیگی بدون پدیده روی نیمکت
  فصل گذشته در لیگ برتر باشگاه‌های پاس همدان (علیرضا منصوریان)، استیل آذین تهران (حمید استیلی)، تراکتورسازی تبریز(فراز کمالوند)، راه آهن شهرری (مهدی تارتار)، شاهین بوشهر (حمیدرضا کللی فر) و ملوان بندرانزلی (فرهاد پورغلامی) در مقاطع مختلفی از فصل هدایت تیم‌شان را به مربیانی سپردند که تجربه مربیگری در لیگ برتر را نداشتند اما این فصل تمامی مربیان به غیر از یک حسین فرکی برای یک فصل یا بیشتر روی نیمکت تیم‌های لیگ برتری نشسته‌اند. جابجایی مربیان روی نیمکت‌ها از نکات جالب توجه لیگ دهم است. با این شرایط می توان گفت لیگ امسال پدیده مربیگری ندارد.

یاوری؛ مسن‌ترین و کمالوند؛ جوانترین مربیان لیگ دهم
  در دهمین دوره مسابقات لیگ برتر همچنان محمود یاوری با 71 سال مسن‌ترین مربی حاضر در این رقابت‌هاست و فراز کمالوند نیز با 34 سال سن، جوانترین مربی است که روی نیمکت داغ مربیگری لیگ برتر می نشیند. البته از آلفردو کاسمیرو می توان به عنوان یکی دیگر از مربیان مسن لیگ برتر نام برد. این مربی 61 ساله امسال تیم صنعت نفت را در لیگ برتر همراهی می کند.

اعتماد به مربیان با تجربه
  میانگین سنی مربیان لیگ برتری امسال 51 سال است که نشان می دهد، تیم‌های لیگ برتری بیشتر به مربیان مسن اعتماد می کنند تا مربیان جوان.

فقط سه مربی تجربه قهرمانی لیگ برتر را دارند
  در لیگ امسال فقط سه مربی هستند که با تیمهای‌شان به عنوان قهرمانی لیگ برتر رسیده‌اند. امیر قلعه نویی (2 بار با استقلال و یک بار با سپاهان اصفهان)، علی دایی (یک بار با سایپا کرج) و مجید جلالی (یک بار با تیم پاس تهران) مربیان هستند که طعم قهرمانی در لیگ برتر را چشیده‌اند و در لیگ دهم این شانس را دارند که بازهم قهرمان لیگ شوند.

ابراهیم‌زاده و کمالوند با ثبات‌ترین مربیان لیگ
  در لیگ برتر ایران کمتر مربی است که بیش از سه فصل روی نیمکت یک تیم بنشیند. اما در لیگ امسال دو مربی به نام‌های منصور ابراهیم زاده (ذوب آهن) و فراز کمالوند (تراکتورسازی) هستند که برای سومین سال پی در پی این تیم‌ها را مهیای حضور در لیگ می کنند. این دو را می توان با ثبات ترین مربیان لیگ دهم خواند.

فقط چهار مربی سابقه بازی در تیم تحت هدایت خود را دارند
  در بین 18 مربی حاضر در لیگ برتر چهار مربی هستند که در تیم‌های تحت هدایت خود بازی کرده‌اند. پرویز مظلومی (استقلال تهران)، علی دایی (پرسپولیس تهران)، فرهاد پورغلامی (ملوان بندرانزلی) و علی اصغر مدیرروستا (پاس همدان) در تیمهایی که امروز مربی‌شان هستند، سابقه بازی دارند. البته علی اصغر مدیرروستا در دهه 60 و 70 بازیکن تیم پاس تهران بوده است.

هشت مربی با سابقه ملی روی نیمکت‌های لیگ برتری
  امیر قلعه نویی (سپاهان اصفهان)، منصور ابراهیم زاده (ذوب آهن اصفهان)، علی دایی (پرسپولیس تهران)، محمد مایلی کهن (سایپا کرج)، پرویز مظلومی (استقلال تهران)، محمود یاوری (صبای قم)، محمد احمدزاده (پیکان قزوین) و حسین فرکی (نفت تهران) مربیانی هستند که سابقه حضور در کادر فنی تیم ملی را دارند. از جمع این مربیان لیگ برتری احمدزاده و فرکی به ترتیب دستیار اول علی دایی و برانکو ایوانکوویچ بوده‌اند و پرویز مظلومی نیز در مقطعی هدایت تیم ملی "ب" را برعهده داشته است.

در زیر مربیانی که در تیم فصل قبل شان مانده اند با قلمی درشت‌تر دیده می شوند:
سپاهان اصفهان: امیر قلعه نویی
ذوب آهن اصفهان: منصور ابراهیم‌زاده
استقلال تهران: پرویز مظلومی
پرسپولیس تهران: علی دایی
استیل آذین تهران: لوبیسیا تومباکوویچ
صبای قم: محمود یاوری
تراکتورسازی تبریز: فراز کمالوند
سایپا کرج: محمد مایلی کهن
شاهین بوشهر: حمید استیلی
راه آهن شهرری: رسول کربکندی
ملوان بندرانزلی: فرهاد پورغلامی
پاس همدان: علی اصغر مدیرروستا
مس کرمان: صمد مرفاوی
پیکان قزوین: محمد احمدزاده
فولادخوزستان: مجید جلالی
شهرداری تبریز: اکبر میثاقیان
صنعت نفت آبادان: آلفردو کاسمیرو
نفت تهران: حسین فرکی


چهارشنبه 89 تیر 30 , ساعت 6:26 عصر

 

 با مساعدت معاونت پرورشی وتربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان و به همت امور تربیتی و همکاری مدیران مدارس خسروشهر، نماز خانه  دبیرستان امام خمینی، راهنمائی نمونه دولتی پسرانه اندیشه، هنرستان فنی و حرفه ای قدس، هنرستان دخترانه حاج محمد صادقی ، آموزشگاه حاج حسن بهبود اسفهلان و راهنمائی شهید مظلومی لاهیجان با 340 متر مربع فرش سجاده ای و صرف اعتباری بالغ بر 000/500/16 ریال مفروش شدند.



چهارشنبه 89 تیر 30 , ساعت 6:22 عصر

 

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر کشته شدن یک نفر در زلزله هرمزگان و فارس را تایید کرد.

 امدادگران جمعیت هلال احمر خانوارهای زلزله زده در منطقه اهِل در مرز استانهای فارس و هرمزگان را در چادرهای اسکان اضطراری مستقر کردند. محمود مظفر رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر در گفت و گوی اختصاصی با سایت خبری جمعیت با بیان اینکه زلزله بامداد امروز در منطقه اهِل واقع در مرز استان‌های‌ فارس و هرمزگان یک کشته برجای گذاشت، افزود:« این شخص که برای مداوا به بیمارستان منتقل شده بود، در بیمارستان جان سپرد.» مظفر خاطرنشان کرد:«کل مجروحان حادثه 14 نفر هستند که 12 نفر آنها از استان فارس و 2 نفر دیگر از هرمزگان هستند.» رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به اسکان اضطراری خانوارهای زلزله زده تصریح کرد:« در این حادثه تعداد 200 واحد مسکونی تا حد 50 درصد دچار آسیب شده‌اند و دو واحد از اماکن عمومی نیز تا 25 درصد آسیب دیده‌اند و به همین دلیل تمام خانوارهای زلزله زده اسکان اضطراری داده شده‌اند. وی افزود: وضع آنها مناسب است و اقلام غذایی و بهداشتی میان خانوارها توزیع شده است. وی از اعزام 100 نفر از امدادگران شعب جمعیت هلال‌احمر استان فارس به منطقه خبر داد و گفت: علاوه بر اعزام امدادگران، سه دستگاه آمبولانس، چهار دستگاه وانت، سه دستگاه خودروی سنگین و چهار دستگاه خودروی سبک نیز در منطقه به یاری زلزله زدگان شتافتند. در ساعت 8 دقیقه بامداد 30 تیرماه زمین لرزه‌ای با قدرت 8 / 5 ریشتر منطقه اهل در 70 کیلومتری شهرستان لامرد در استان فارس واقع در مرز استانهای فارس و هرمزگان را به لرزه درآورد. رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر همچنین از وقوع پس لرزه‌های متعدد در منطقه خبر داد.


چهارشنبه 89 تیر 30 , ساعت 6:21 عصر
 حضرت آیت‌الله خامنه‌‌ای‌ در پیامی به مناسبت هفتمین روز شهادت جمعی از مردم مومن زاهدان در انفجار تروریستی مسجد جامع این شهر، پشتیبانی اصلی این جنایت را دستگاه‌های جاسوسی آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس دانستند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به‌مناسبت هفتمین روز شهادت جمعی از مردم مومن زاهدان در انفجار تروریستی مسجد جامع این شهر، پشتیبانی اصلی این جنایت را دستگاه‌های جاسوسی آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس دانستند و تأکید کردند: یکی از اهداف اصلی دشمنان، از این اقدام تروریستی اختلاف افکنی و فتنه انگیزی مذهبی است اما جمهوری اسلامی اجازه نخواهد داد ایادی استکبار جهانی به هدف خود برسند و همه دستگاه‌های مسئول در قوای سه گانه موظفند با دشمنانِ وحدت و امنیت کشور با قاطعیت و جدیت مقابله کنند و آنان را به سزای اعمال خود برسانند.
متن پیام مقام معظم رهبری به ‌شرح ذیل است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
هفتمین روز شهادت مظلومانه‌ی جمعی از هم میهنان مؤمن و مخلص در زاهدان به دست جنایتکاران و تروریستهای جرّار فرا رسید. در این حادثه‌ی خونین دست گنهکار و مُجرمِ منحرفان متعصّب وهابی با پشتیبانی و فتنه‌انگیزیِ سازمانهای جاسوسی بیگانه، دلهائی را داغدار و خانواده‌ هائی را عزادار کرد که فروغ محبت و ارادت به اهل بیت پیامبر علیه و علیهم‌السلام بر آن تابیده و پرتو معرفت و توحید خالص بدان صفا بخشیده است‌.
متعصبان کور و جاهل و قاتل، دل گمراه و باطن ظلمانی خود را به قدرتهای فاسدی سپردند که دشمنی خود را با اسلام و مسلمین ، بارها و بارها نشان داده و هر جا و هر گاه توانسته‌اند عناد و بُغض خود نسبت به مسلمانان را آشکار کرده و ضربه‌ی خود را وارد ساخته‌اند. دشمنی آنان با جمهوری اسلامی هم بخاطر پرچم برافراشته‌ی اسلام در این کشور و دعوت همیشگی آن به اتّحاد و اقتدار و عزّت اسلامی است. در این حادثه‌ی خونین و مشابهات آن ، یکی از هدفهای دشمنان، اختلاف‌افکنی میان مسلمانان است. جمهوری اسلامی که دهها سال بزرگترین و مطمئن‌ترین حامی مسلمانان مظلوم در غزّه و فلسطین و افغانستان و کشمیر و دیگر مناطق اسلامی بوده و هست، اکنون آماج این توطئه‌ی خبیث از سوی دستگاههای جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی و انگلیس قرار میگیرد تا به خیال خام آنان ، درگیر فتنه‌ی مذهبی و نزاع شیعه و سنی شود. غافل از آن که اهل تسنن در ایران اسلامی نیز مانند برادران شیعه‌ی خود بارها وفاداری خویش را به این نظام مقدس اسلامی ثابت کرده و مردانه و مؤمنانه در برابر استکبار و عوامل مزدورش ، به دفاع از جمهوری اسلامی و کشور عزیز ایران برخاسته‌اند. در منطقه‌ی ما پیدایش و رشد تروریزم وحشی و کور، از اساس ، زائیده‌ی سیاست خباثت‌آلود آمریکا و انگلیس و مزدوران دولتی و غیر دولتی آنها است و بر همه‌ی مسلمانان واجب است که با این مولود شوم و نحس که مصداق بارز افساد فی‌الارض و محاربه با خدا است، ‌مقابله و مبارزه کنند.
همه‌ی فرقه‌های اهل سنّت در ایران و کشورهای همسایه که آبروی اسلامیِ آنان آماج این سیاست خبیث است، بخصوص علماء دینی و روشنفکران و دانشگاهیانِ آنان ، وظائف سنگین‌تری دارند. فرزانگان شیعه و سنّی در همه‌ی کشورهای اسلامی و عربی باید اغراض پلید دشمنان را در ایجاد و تقویت تروریسم فرقه‌ئی برای همگان تبیین کنند و آنان را از خطر بزرگ فتنه‌های مذهبی که آرزوی بزرگ دشمنان اسلام است ، بر حذر دارند.
جمهوری اسلامی باذن‌الله‌تعالی اجازه نخواهد داد که اَیادی استکبار جهانی زیر نام وهابیت و امثال آن، ‌میان برادران مسلمان اختلاف افکنی کنند. دستگاههای مسئول حکومتی موظفند در هریک از قوای سه‌گانه برابر مسئولیتهای خود با این دشمنان امنیّت و وحدت کشور با قاطعیت و جدیّت، مقابله کنند و فتنه‌گران را به سزای اَعمال خود برسانند. مردم مؤمن و پاک‌نهاد نیز باید آرامش و بصیرت خود را حفظ کنند و با پرهیز از هر نوع حرکت بی‌رویّه، مأموران و مسئولان کشور را در انجام وظائف خود یاری رسانند.
اینجانب بار دیگر به روح شهدای عزیز حادثه‌ی خونین زاهدان که در سالروز ولادت حضرت سیدالشهداء علیه‌آلاف‌السلام و الثناء، به دیدار حق شتافتند درود میفرستم و همدردی خود را با خانواده‌های عزیز و محترم آنان اعلام و صبر و آرامش و اَجر و پاداش الهی را برای آنان مسألت میکنم و شفای عاجل مجروحان و مصدومان مظلوم را متضرعانه از خداوند متعال استدعا دارم.
والسلام علی عبادالله‌الصالحین و رحمةالله و برکاته
سیّد علی‌خامنه‌ای


چهارشنبه 89 تیر 30 , ساعت 6:20 عصر

 

 نماینده اصولگرای قصر شیرین با گلایه از تضییع حقوق فرقه "اهل حق" نسبت به انتشار مطالب توهین‌ آمیز علیه این گروه در روزنامه جمهوری اسلامی اعتراض کرد.

فرهاد تجری گفت: در چند ماه اخیر روزنامه جمهوری اسلامی مطالبی توهین آمیز و غیرواقعی علیه مسلمانان اهل حق منتشر کرده است.

وی با بیان این که در حقوق این گروه ظلم شده اشت اظهار کرد: این گروه مسلمان و دوستداراهل بیت هستند و نشر این مطالب توهین آمیز علیه اهل حق باعث جریحه دار شدن احساسات این گروه خواهد شد.


چهارشنبه 89 تیر 30 , ساعت 6:20 عصر

 

 اطلاعات ذخیره شده در کاخ سفید نشان می‌دهد که هیات رییسه گوگل جلسات متعددی را با مقامات شورای عالی امنیت ملی آمریکا با دستور جلسه‌هایی افشا نشده برگزار کرده‌اند.

به گزارش  روزنامه یو‌اس‌ای تودی، انتشار گزارشی تازه در روزنامه واشنگتن‌پست نشان می‌دهد که بر اساس تحقیقات انجام شده در ایالات متحده برخی شرکت‌های بزرگ در این کشور به صورت انحصاری در حال جاسوسی از شهروندان این کشور و جمع‌آوری اطلاعات شخصی آنان هستند.


این روزنامه در گزارش خود اعلام کرده است که بر اساس این تحقیقات 1931 شرکت به صورت قراردادی در حال انجام این گونه اقدامات هستند که در میان آنها نام گوگل به عنوان غول جستجوگر اینترنتی در جهان به چشم می‌خورد.


اکنون و بر اساس گزارش این روزنامه، گروه مدافعان حقوق مصرف‌کننده آمریکا در حال جمع‌آوری امضا از نمایندگان کنگره این کشور هستند تا بر موضوع نقض حریم شخصی توسط شرکت گوگل تحقیقاتی به عمل آید.


این گروه با ارسال نامه‌ای به هنری واکسمن رییس کمیسیون تجارت و انرژی در کنگره و جو بارتون از اعضای عالی‌رتبه این کمیسیون خواستار استماع دعوی این گروه از سوی کنگره شده‌اند.


سیمپسون رییس گروه مدافعان حقوق مصرف‌کننده در ایالات متحده در نامه خود آورده است: بر اساس گزارش امروز روزنامه واشنگتن‌پست مشخص شده است که گوگل قرارداد محرمانه و طبقه‌بندی شده‌ای را با دولت آمریکا به امضا رسانده تا بر اساس آن اطلاعات جستجو و مکانی- جغرافیایی لازم را در اختیار دولت قرار دهد.


در این نامه همچنین آمده است که اطلاعات ذخیره شده در کاخ سفید نشان می‌دهد که هیات رییسه گوگل جلسات متعددی را با مقامات شورای عالی امنیت ملی آمریکا با دستور جلسه‌هایی افشا نشده برگزار کرده‌اند. نهایتا گوگل در بسیاری از موارد تلاش‌هایی برای جمع‌آوری اطلاعات شبکه‌های بی‌سیم از شهروندان آمریکایی که آن را غیرعمدی دانسته، داشته است.


در ادامه این نامه آمئده است که تاریخ دوباره تکرار می‌شود و باز هم شرکت‌های بزرگ تجاری که اطلاعات را از شهروندان آمریکایی جمع‌آوری می‌کنند با جوامع اطلاعاتی ایالات متحده، متحدان بزرگی شده‌اند که ترکیبی زهرآلود را باعث شده که قانو اساسی آمریکا را به خطر می‌اندازد.


گوگل هنوز هیچ واکنشی به نامه مدافعان حقوق مشتری که خواستار پاسخگویی این شرکت شده‌‌اند، نداده است و حتی حاضر نشده‌‌اند که در پاسخ به این نامه با رسانه‌ها گفتگو کنند.


گروه مدافعان حقوق مصرف‌کننده همچنین اعلام کرده است که بررسی اسناد کاخ سفید نشان می‌دهد که آلن دیویدسون مدیر سیاست عمومی و روابط دولتی گوگل از سال گذشته تاکنون دست کم سه بار با مقامات شورای عالی امنیت ملی دیدار داشته است که یکی از انها با حضور مایک مک‌فائول مسئول ویژه در امور روابط با روسیه بوده است و دیگری با دانیل شاپیرو مسئول ویژه امور خاورمیانه بوده است.


این گروه همچنین با اعلام اینکه گزارش‌های بسیاری از همکاری گسترده گوگل با شورای عالی امنیت ملی آمریکا وجود دارد، تاکید کرده است که شورای عالی امنیت ملی آمریکا مانند دوران بوش عمل کرده است که در آن به طور غیرقانونی مکالمات خصوصی میلیون ها آمریکایی استراق سمع شده بود که در آن زمان توسط روزنامه آمریکایی یواس‌ای تودی افشا شد.


چهارشنبه 89 تیر 30 , ساعت 6:19 عصر
چرا برخی گیاهان در بهار گل می‌دهند و برخی در تابستان

 

به نظر می‌رسد ژن مخصوصی در گیاه به نام DNF ، حد مشخصی از نور روز را برای تعیین زمان گل‌دهی در نظر می‌گیرد. به همین دلیل گیاهان بر اساس طول روز در هر فصل، تصمیم می‌گیرند که گل بدهند یا ندهند

 برخی از گیا‌هان در فصل بهار یا پاییز گل می‌دهند، در حالی که برخی دیگر، ‌فصلی مانند تابستان را برای گل دادن انتخاب می‌کنند. حتی گیاهانی را داریم که در زمستان گل می‌دهند، ‌اما گیاهان چه‌طور انتخاب می‌کنند که در چه فصلی گل بدهند؟ خب این معمایی است که دانشمندان به تازگی توانسته‌اند تنها قسمتی از آن را حل کنند.

بر اساس گزارش ساینس‌دیلی، داستان به تولید گونه‌ای تازه از یک گیاه با استفاده از تغییر ژنتیکی برمی‌گردد. وقتی زمان گل دادن گیاه تغییر یافته عوض شد، دانشمندان متوجه شدند که یک ژن خاص،‌ مسئول کنترل زمان گل دادن در گیاه است. این ژن که گل‌دهی بی‌تفاوت به روز (DNF) نامیده می‌شود، به محض وارد شدن به ساختار ژنتیکی گیاه جدید،‌ کنترل زمان گل‌دهی را به دست گرفت و آن را به زمان عادی برگرداند.

 DNF  ژن کنستانس را تنظیم می‌کند. کنستانس تنها در نور فعال می‌شود و یک گیاه زمانی گل می‌دهد که سطح کنستانس فعال به حد مشخصی در طول روز برسد. ظاهرا DNF این حد را تعیین می‌کند. به همین دلیل هم دانشمندان حدس می‌زنند که گیاهان زمان گل‌دهی خود را با طول روز تنظیم می‌کنند که در فصل‌های مختلف،‌ متفاوت است. اما مکانیسم این جریان و چرایی آن هنوز روشن نیست.


<      1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ