سفارش تبلیغ
صبا ویژن
در مردمی که نه خود نیک خواه اند و نه نیک خواهان را دوست دارند، خیری نیست . [امام علی علیه السلام]
 
چهارشنبه 89 تیر 30 , ساعت 6:20 عصر

 

 اطلاعات ذخیره شده در کاخ سفید نشان می‌دهد که هیات رییسه گوگل جلسات متعددی را با مقامات شورای عالی امنیت ملی آمریکا با دستور جلسه‌هایی افشا نشده برگزار کرده‌اند.

به گزارش  روزنامه یو‌اس‌ای تودی، انتشار گزارشی تازه در روزنامه واشنگتن‌پست نشان می‌دهد که بر اساس تحقیقات انجام شده در ایالات متحده برخی شرکت‌های بزرگ در این کشور به صورت انحصاری در حال جاسوسی از شهروندان این کشور و جمع‌آوری اطلاعات شخصی آنان هستند.


این روزنامه در گزارش خود اعلام کرده است که بر اساس این تحقیقات 1931 شرکت به صورت قراردادی در حال انجام این گونه اقدامات هستند که در میان آنها نام گوگل به عنوان غول جستجوگر اینترنتی در جهان به چشم می‌خورد.


اکنون و بر اساس گزارش این روزنامه، گروه مدافعان حقوق مصرف‌کننده آمریکا در حال جمع‌آوری امضا از نمایندگان کنگره این کشور هستند تا بر موضوع نقض حریم شخصی توسط شرکت گوگل تحقیقاتی به عمل آید.


این گروه با ارسال نامه‌ای به هنری واکسمن رییس کمیسیون تجارت و انرژی در کنگره و جو بارتون از اعضای عالی‌رتبه این کمیسیون خواستار استماع دعوی این گروه از سوی کنگره شده‌اند.


سیمپسون رییس گروه مدافعان حقوق مصرف‌کننده در ایالات متحده در نامه خود آورده است: بر اساس گزارش امروز روزنامه واشنگتن‌پست مشخص شده است که گوگل قرارداد محرمانه و طبقه‌بندی شده‌ای را با دولت آمریکا به امضا رسانده تا بر اساس آن اطلاعات جستجو و مکانی- جغرافیایی لازم را در اختیار دولت قرار دهد.


در این نامه همچنین آمده است که اطلاعات ذخیره شده در کاخ سفید نشان می‌دهد که هیات رییسه گوگل جلسات متعددی را با مقامات شورای عالی امنیت ملی آمریکا با دستور جلسه‌هایی افشا نشده برگزار کرده‌اند. نهایتا گوگل در بسیاری از موارد تلاش‌هایی برای جمع‌آوری اطلاعات شبکه‌های بی‌سیم از شهروندان آمریکایی که آن را غیرعمدی دانسته، داشته است.


در ادامه این نامه آمئده است که تاریخ دوباره تکرار می‌شود و باز هم شرکت‌های بزرگ تجاری که اطلاعات را از شهروندان آمریکایی جمع‌آوری می‌کنند با جوامع اطلاعاتی ایالات متحده، متحدان بزرگی شده‌اند که ترکیبی زهرآلود را باعث شده که قانو اساسی آمریکا را به خطر می‌اندازد.


گوگل هنوز هیچ واکنشی به نامه مدافعان حقوق مشتری که خواستار پاسخگویی این شرکت شده‌‌اند، نداده است و حتی حاضر نشده‌‌اند که در پاسخ به این نامه با رسانه‌ها گفتگو کنند.


گروه مدافعان حقوق مصرف‌کننده همچنین اعلام کرده است که بررسی اسناد کاخ سفید نشان می‌دهد که آلن دیویدسون مدیر سیاست عمومی و روابط دولتی گوگل از سال گذشته تاکنون دست کم سه بار با مقامات شورای عالی امنیت ملی دیدار داشته است که یکی از انها با حضور مایک مک‌فائول مسئول ویژه در امور روابط با روسیه بوده است و دیگری با دانیل شاپیرو مسئول ویژه امور خاورمیانه بوده است.


این گروه همچنین با اعلام اینکه گزارش‌های بسیاری از همکاری گسترده گوگل با شورای عالی امنیت ملی آمریکا وجود دارد، تاکید کرده است که شورای عالی امنیت ملی آمریکا مانند دوران بوش عمل کرده است که در آن به طور غیرقانونی مکالمات خصوصی میلیون ها آمریکایی استراق سمع شده بود که در آن زمان توسط روزنامه آمریکایی یواس‌ای تودی افشا شد.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ