سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بهترینِ برادرانت، کسی است که با راستگویی اش تو را به راستگویی بخواند و با اعمال نیک خود ، تو را بهبرترینِ اعمال برانگیزد . [امام علی علیه السلام]
 
جمعه 89 خرداد 28 , ساعت 4:37 عصر
از مجازاتم بکاهید،اعتراف می کنم

یکی از اتباع سودانی که در زندان گوانتانامو بازداشت است به منظور کاهش مجازاتهای خود به گناهانش اعتراف کرد

یکی از اتباع سودانی که در زندان گوانتانامو بازداشت است به منظور کاهش مجازاتهای خود به گناهانش اعتراف کرد . به گزارش شبکه العربیه ،ابراهیم القوصی که به اشپز بن لادن معروف است به عضویت در سازمان القاعده و انجام دادن حملاتی علیه نظامیان امریکایی متهم است . العربیه افزود : ابراهیم القوصی با بازپرسان توافق کرد در قبال اعترافاتش ، از مجازاتهای او کاسته شود . اگر این توافق رسمیت پیدا کند نخستین مورد در نوع خود در زمان دولت اوباما به شمار می رود .


جمعه 89 خرداد 28 , ساعت 4:36 عصر
در ماه رمضان فوتبال بازی نمی کنم! 
 
 عماد محمد رضا که شنیده می شود در دوراهی پرسپولیس استقلال گیر کرده است شرایط عجیبی برای پیوستنش به این دو تیم دارد.

طبق شنیده ها بازیکن عراقی فصل پیش سپاهان عنوان کرده که فعلا در عراق است و اگر قرار دادی بسته شود نمی تواند تا اطلاع ثانوی در تمرینات شرکت کند.
در ضمن با توجه به اینکه ماه رمضان امسال وسط تابستان است این بازیکن تصمیم گرفته تا برای تیم خواهانش در این ماه مبارک بازی نکند!
درخواست مبلغ بالا برای امضای قرار داد هم از دیگر دلایلی است که باعث شده تا رضا فعلا بدون تیم بماند.
این در حالی است که او به دلیل اینکه فرزندش باید امسال به مدرسه برود و در اصفهان هم مدرسه ای برای عراقی ها وجود ندارد مجبور است در یکی از تیم های تهرانی توپ بزند،مگر اینکه تصمیم بگیرد در جایی غیر از لیگ ایران به فوتبالش ادامه بدهد.


جمعه 89 خرداد 28 , ساعت 4:35 عصر

 هر چه مدت تشعشع این امواج طولانی تر باشد میتوان اثرات آن را در درازمدت در کودکان، زنان باردار و بیماران عصبی و افراد مسن دید.

ایسنا نوشت:

استاد الکترونیک دانشگاه فردوسی مشهد با بیان این که در خصوص آثار منفی انتشار امواج بر سلامت انسانها تحقیقات چندانی در کشور انجام نشده است، هشدار داد: در صورتی که شدت امواج الکترومغناطیسی از حد مشخصی بیشتر باشد می‌تواند بر هر نوع موجود زنده تاثیرات ناگوار داشته باشد.

دکتر خلیل مافی نژاد در خصوص تاثیرات امواج الکترومغناطیس از قبیل امواج تلفن همراه، دکل‌های مخابراتی و ... اظهار داشت: حداکثر توان تشعشع سیستم های ماهواره‌یی و تلفن‌های همراه در حدی نیست که خطرآفرین باشد اما شدت امواجی که برای کور کردن ایستگاه‌های ماهواره‌ای ارسال می‌شود خصوصا امواجی که از ایستگاه های زمینی به صورت مستقیم پخش می شود می تواند ضایعات ناگواری را برای موجودات زنده داشته باشد.

وی افزود: امواج الکترومغناطیسی که برای کور کردن کانال‌های ماهواره استفاده می شود خسارت بالایی بر روی همه موجودات زنده دارد زیرا این امواج به بدن انسان نفوذ می کند اما از فلزات عبور نمی کند و مانند کانون‌های پر از انرژی باعث آسیب‌های کلی و جزئی به موجودات می شود. این امواج می تواند سرطان زا بوده یا عامل بیماری های ناشناخته دیگری باشد.

عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد افزود: هر چه مدت تشعشع این امواج طولانی تر باشد می توان اثرات آن را در دراز مدت در کودکان، زنان باردار و بیماران عصبی و افراد مسن دید و امواج الکترومغناطیس می‌تواند تاثیر در امراضی از قبیل سرطان، سردرد و احساس ضعف و ... داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به نصب دکل های مخابراتی در خیابان ها خاطر نشان کرد: این دکل ها به احتمال زیاد تاثیری در صدمه زدن به سلامت انسان‌ها ندارد و تمام این دکل‌ها مطابق با استانداردهای موجود درعلم الکترونیک است اما نمی‌توان به طور کل این مساله را عاملی بی تاثیر دانست. مافی نژاد با بیان اینکه توان آنتن‌های گوشی موبایل کم است، گفت: هنوز به طور کلی تاثیر منفی امواج منتشر شده از تلفن همراه بر روی سلامت انسان اثبات نشده است.

وی در پاسخ به اینکه آیا صحبت کردن با تلفن همراه به مدت طولانی تاثیر منفی بر سلامت فرد دارد، بیان داشت: شدت آنتن‌های موبایل در طولانی مدت می تواند ضایعاتی ایجاد کند ولی هنوز اثبات نشده است. مافی نژاد با تاکید بر تعامل مسوولان با متخصصان امواج گفت: امیدوارم مسوولان مربوطه توجه کافی به خسارت ناشی انسانی از امواج تشعشعی داشته باشند و با متخصصان امواج و مخابرات ارتباط برقرار کنند.


جمعه 89 خرداد 28 , ساعت 4:33 عصر
دایی: شاید هفته آینده رحمتی پرسپولیسی شود
 

 علی دایی می گوید که تا هفته آینده فهرست بازیکنان پرسپولیس تکمیل خواهد شد.

علی دایی سرمربی پرسپولیس با بیان اینکه 70 ، 80 درصد بازیکنانی را که می‌خواسته‌ به پرسپولیس پیوسته‌اند، می گوید« در پست‌هایی که ضعف داشتیم، بازیکنان مورد نیازمان را جذب کرده‌ایم و منتظر نتیجه مذاکرات باشگاه با دیگر بازیکنان مدنظرمان هستیم. قطعا تا هفته آینده تیم را خواهیم بست و فهرست بازیکنان‌مان را تکمیل خواهیم کرد.»

دایی این را می گوید و اشاره ای به وضعیت خلیلی و معمارزاده و احتمالا حضور مهدی رحمتی در پرسپولیس می کند و ادامه می دهد«وضعیت هر بازیکن را برای ماندن یا نماندن به باشگاه گفته‌ام و منتظرم تا نتیجه مذاکرات این دو بازیکن نیز از سوی باشگاه اعلام شود. در مورد سید هم باید بگویم که همه چیز تا هفته آینده نهایی خواهد شد.
فعلا با بازیکنانی که با ما قرارداد بسته‌اند در حال تمرین هستیم و خوشبختانه بازیکنان جدیدمان نیز به ما پیوسته‌اند، ضمن این که در این چند روز تعدادی از بازیکنان امید نیز با ما تمرین کرده‌اند که سعی می‌کنیم از آن‌ها هم در طول فصل استفاده کنیم.»

وی در مورد مذاکره پرسپولیس با یک بازیکن ایرانی مقیم فرانسه نیز گفت«: صحبت‌هایی از سوی باشگاه با این بازیکن انجام شده و قرار است در اردوی دورتموند به ما ملحق شود تا اگر نظرمان را جلب کرد، از او استفاده کنیم. »

سرمربی پرسپولیس در پاسخ به سوالی مبنی بر دلیل مخالفت با سقف قراردادها و این که آیا عملکرد تیم خاصی منظور او بوده است، گفت«: منظور من تیم خاصی یا سپاهان و استیل آذین نبوده است، حرف من این است که ما نمی‌توانیم تعیین کنیم که سقف قراردادها چقدر باشد چرا که در هیچ کجای دنیا این کار را انجام نمی‌دهند. مثلا در اروپا شما نمی‌توانید در خرید بازیکن رئال مادرید را با آرمنیا بیله‌فیلد مقایسه کنید زیرا هر تیمی که پول بیشتری داشته باشد، بازیکنان بهتری نیز به خدمت می‌گیرد.
البته من فقط نظر خودم را در این موضوع گفته‌ام و می‌دانم که موافق یا مخالف بودن من چیزی را عوض نمی‌کند اما باید دید این قانون چقدر تاکنون جواب داده است.»

دایی همچنین درخصوص جام جهانی و اینکه دوست دارد چه تیمی قهرمان شود گفت:« من همیشه طرفدار برزیل بوده‌ام و فکر می‌کنم امسال هم اسپانیا، آرژانتین، انگلیس و برزیل چهار تیم نهایی مسابقه‌ها خواهند بود و در این میان شانس برزیل و آرژانتین برای قهرمانی از بقیه بیشتر است.»


جمعه 89 خرداد 28 , ساعت 11:6 صبح

دبیر ستاد اقامه نماز کشور گفت: اغتشاشات سال گذشته ناشی از بی‌توجهی و عمل نکردن به دستورات قرآن بود.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام و المسلمین محسن قرائتی در همایش طرح هجرت تابستانی اظهار داشت: در جریان مناظرات انتخاباتی عده‌ای نزاع و آبرویزی کردند و موجب شدند عزت جهانی کشورمان ضعیف شود.

وی افزود: عمل کردن به دستورات قرآن سبب روسفیدی انسان‌ها می‌شود و اگر انسان وجود و ذات سفید و پاکی داشته باشد قرآن در تمام امور زندگی وی را یاری می‌کند.

‌‌وی خاطرنشان کرد: به جای اینکه دانشگاه‌ها حوزوی شوند، حوزه‌ها دانشگاهی شده‌اند و تنها به تدریس و مطالعه کتب درسی روی آورده‌اند.

قرائتی با بیان اینکه در تبلیغ دین باید از قرآن استفاده شود، افزود: تبلیغ باید احیای معنوی داشته باشد بدین معنا که مرده معنوی را زنده کرده و به دین جذب کند.

وی همچنین گفت: حوزه علمیه خراسان رضوی می‌تواند در منطقه تفریحی ییلاقی شاندیز مشهد اقدام به تاسیس حوزه علمیه کند و به تربیت نسل جوان بپردازد.

دبیر ستاد اقامه نماز کشور یادآور شد: مبلغان باید در تبلیغ دین مسائلی را مطرح کنند که مورد نیاز فرد و جامعه باشد و به واجبات و مستحبات دین بپردازند.


جمعه 89 خرداد 28 , ساعت 11:5 صبح

 

 حسن کامرانی فر نماینده شایسته ای در بازی مکزیک و فرانسه بود.
بدون شک حرکت زیبای حسن کامرانی فر در بازی مکزیک مقابل فرانسه حرکتی آموزشی بود که توانست جرقه برد مکزیکی ها را مقابل شاگردان دومنک بزند. کمک داور اول وایرانی این بازی روی صحنه گل اول مکزیک با اعتماد به نفس حرکت هرناندز مهاجم این تیم را پرچم نزد تا با فرار او از آفساید هم شایستگی خودش را ثابت کند و هم نقش پر رنگی در پیروزی مکزیکی ها داشته باشد. کامرانی فر نماینده شایسته ای برای ایران بود و این احتمال وجود دارد که او به همراه الغمدی قضاوت دیگری در جام جهانی داشته باشد.

جمعه 89 خرداد 28 , ساعت 11:5 صبح

 افزایش ناگهانی درجه حرارت موجب کاهش آستانه تحمل شده و با تاثیر بر قدرت تمرکز به انسان استرس وارد کرده و رفتارهای خلقی او را تغییر می دهد.

مهر نوشت:

استاد دانشگاه شهید بهشتی تهران گفت: نتایج بررسیهای یک تحقیق نشان می دهد همه ساله همزمان با آغاز فصل گرما میزان درگیریهای فیزیکی ناشی از پرخاشگری و بی حوصلگی 30 درصد بیشتر می شود.

مجید ابهری افزود: نتایج پژوهشهای انجام شده در گروه اجتماعی مرکز مطالعات استراتژیک آریا بر چهار هزار فرد عصبانی نشان می دهد شرایط محیطی تاثیری مستقیم بر رفتارهای انسانی دارد به طوری که همه ساله همزمان با آغاز فصل گرما میزان درگیریهای فیزیکی ناشی از پرخاشگری و بی حوصلگی افزایش می یابد.

این آسیب شناس علوم اجتماعی افزود: به دلیل تعریق و خروج سدیم از بدن و تاثیر این فعل و انفعالات شیمیایی بر سلسله اعصاب مرکزی مغز و اعصاب در هوای گرم، آستانه تحمل شهروندان پایین آمده و موجب بروز رفتارهای پرخاشگری می شود.

به گفته ابهری، افزایش ناگهانی درجه حرارت موجب کاهش آستانه تحمل شده و با تاثیر بر قدرت تمرکز به انسان استرس وارد کرده و رفتارهای خلقی او را  تغییر می دهد. همچنین به دلیل اتلاف آب بدن، انسان کم تحمل و خسته تر شده و اضطراب و کسالتهای روحی او باعث می شود به حالتی به نام غم عارض شود.

استاد دانشگاه شهید بهشتی تهران تصریح کرد: تغییرات اشتهایی، کاهش قدرت تمرکز و تاثیر بر حافظه کوتاه مدت از جمله علائم گرمازدگی است. همچنین قرار گرفتن در گرما در مدت طولانی باعث تعریق بیش از اندازه و دفع املاح کلرید سدیم شده که علاوه بر بیحالی بدن و کاهش فشار خون، انقباضات عضلانی و ورم را به ویژه در سالمندان در پی دارد.

ابهری افزود: بر این اساس نوشیدن روزانه حداقل هشت لیوان آب و تامین املاح مورد نیاز بدن به وسیله آبمیوه توصیه می شود. همچنین افزودن مقدار ناچیزی نمک به آب مصرفی، پرهیز از قرار گرفتن در معرض تابش مستقیم نور خورشید و پوشیدن لباس نخی و مناسب از جمله روشهای پیشگیری از پرخاشگری و گرمازدگی در فصل گرماست. استاد دانشگاه شهید بهشتی تهران یادآور شد: استفاده کمتر از بوق خودرو و رعایت حال شهروندان در طول نیز روز می تواند به کاهش درگیریهای فیزیکی و تنشهای اجتماعی کمک کند.


جمعه 89 خرداد 28 , ساعت 11:4 صبح
در لیله‌الرغائب امسال دست دعای اردبیلی‌ها به باران رحمت الهی آغشته شد.

 بارش باران از دیشب آغاز شده‌ و خیابان‌های اردبیل را مملو از آب و تگرگ کرده است.
باران در کمتر از دقایقی جوی‌های اردبیل را پر ‌و مردم را متعجب و شگفت‌زده کرد.
این در حالی است که در شهرستان مشگین‌شهر با جاری شدن سیلاب که مردم انتظار آن را در این فصل از سال داشتند دست دعا به آسمان برداشته شده و سالی پربار را به ارمغان آورد.
باران همچنین حیاط بسیاری از منازل در اردبیل را انباشته کرد به طوری که‌ بسیاری از مردم در حال خالی کردن آب از حیاطشان هستند.
بارش باران که با شدت تمام دیشب در اردبیل آغاز شد‌، در چند دقیقه خیابان‌های اردبیل را خالی از عابر‌ و بسیاری از معابر را انباشته از آب کرد.
همچنین طبق گزارش واصله از شهرستان‌های 9‌گانه استان باران با شدت تمام در این شهرستان‌ها باریدن گرفته و صائقه و رعد و برق با شدت تمام به گوش می‌رسد.


پنج شنبه 89 خرداد 27 , ساعت 4:34 عصر

 آیت الله هاشمی رفسنجانی در خاطرات خود در 26 خرداد 1360 در باره حوادث مربوط به  بنی صدر نوشته است:

ساعت‌ شش‌، از خانه‌ بیرون‌ رفتم‌؛ برای‌ اینکه‌ قبل‌ از جلسه‌ ـ که‌ بسیار حساس‌ بود ـمشورتهایی‌ بشود. دستور جلسه‌ بحث‌ در آئین‌نامه‌ رسیدگی‌ به‌ صلاحیت‌ سیاسی‌ رئیس‌ جمهوربود. با اینکه‌ مرخصیها را لغو کرده‌ بودم‌، در اثر غیبت‌ جمعی‌ از لیبرالها، اکثریت‌ ضعیفی‌ داشتیم‌.تا عصر ساعت‌ پنج‌ونیم‌، جلسه‌ ادامه‌ داشت‌. آئین‌نامه‌ تصویب‌ شد.
ماده‌ای‌ در آئین‌نامه‌ با پیشنهاد آقای‌ [محمد] مجتهدشبستری‌ و موافقت‌ من‌ اضافه‌ شد که‌مشکلی‌ بار آورد. به‌ موجب‌ این‌ ماده‌ رای‌ دوسوم‌ نمایندگان‌، برای‌ سلب‌ کفایت‌ سیاسی‌ لازم‌می‌شود. عده‌ای‌ از نمایندگان‌ تند مجلس‌، با اینکه‌ اکثریتشان‌ رأی‌ به‌ این‌ پیشنهاد دادند،ناراحت‌ شدند؛ چون‌ احتمال‌ ضعیفی‌ وجود دارد که‌ عده‌ای‌ رای‌ ممتنع‌ بدهند و با اینکه‌ بیش‌ ازیکصدوچهل‌ نفر، پیشنهاد عدم‌ کفایت‌ سیاسی‌ را امضا کرده‌اند، احتمال‌ اینکه‌ رأی‌ لازم‌ رانیاوریم‌، بوجود آمده‌؛ می‌خواستند جلسه‌ را به‌ هم‌ بزنند، من‌ مقاومت‌ کردم‌؛ شاید موافقت‌ من‌ بااین‌ ماده‌ از اشتباهات‌ سیاسی‌ من‌ است‌. خداوند به‌ خیر گرداند، اعوذبالله‌.


پنج شنبه 89 خرداد 27 , ساعت 4:33 عصر
 نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، از توسعه فعالیت‌های سایپا در تبریز خبر داد.

 رضا رحمانی ظهر امروز در حاشیه سفر هیئت عالیرتبه خودروسازی سایپا به تبریز در گفت‌وگو با خبرنگاران از دعوت گروه خودروسازی سایپا به تبریز برای بازدید از توانمندی‌های قطعه‌سازی و خودروسازی این استان در راستای گسترش فعالیت خودروسازی سپایپا در تبریز و استان خبر داد.
وی اضافه کرد: در این سفر این هیئت به همراه مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا، از واحدها و توانمندهای استان بازدید کردند و نسبت به گسترش فعالیت‌های این شرکت در تبریز به منظور تولید محصولات جدید توافقات و مذاکرات اولیه صورت گرفت که در آینده نزدیک خبرهای خوشی را برای مردم داریم.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به توانمندی‌های استان آذربایجان شرقی در صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی، حلقه مفقود این صنعت در تبریز را نبود خط مونتاژ محصولات سایپا اعلام و تاکید کرد: با سفر این هیئت زمینه افزایش فعالیت‌ها فراهم شد.
وی اضافه کرد: تبریز و استان آذربایجان شرقی به عنوان قطب صنعتی خودرو و قطعه‌سازی می‌تواند همکار خوبی برای گروه‌های خودروساز باشد.
نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس تصریح کرد: استفاده از ظرفیت‌های صنعت خودروی تبریز هم به نفع شرکت‌های خودروساز و هم به نفع اشتغال و افزایش درآمد مردم استان است.
گزارش فارس حاکی است، هم اکنون 440 واحد تولید انواع قطعات خودرو در آذربایجان شرقی فعال است که از این واحدها 18 واحد با اشتغال بیش از 50 نفـر، 72 واحد با اشتغال 10 تا 50 نفر و 350 واحد با اشتغال حدود 10 نفر فعال هستند.
مهم‌ترین توان تولید قطعه سازان آذربایجان شرقی در تولید قطعات اتوبوس، کامیون، کامیونت سواری، تراکتور، موتور گیربکس، دیفرانسیل، بدنه خودرو، جلوبندی، سیم فرمان، تعلیق خودرو، ایمنی اتاق و قطعات پلاستیکی است.
هم اکنون علاوه بر صنایع کوچک، صنایع بزرگی چــون چرخشگر، موتوسازان، تراکتورسازی، بنیان دیزل، ایدم، پیستون‌سازی و بلبرینگ‌سازی نیز در استان آذربایجان شرقی فعال هستند.
سالانه به طور میانگین 47 میلیون عدد انواع قطعه در صنایع سبک و سنگین با وزن 563 هزار تن در استان آذربایجان شرقی تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی می‌شود.
همچنین سالانه حدود 16 هزار دستگاه انواع موتورهای دیزلی در شهر صنعتی تبریز تولید می‌شود که بر این اساس تبریز به بزرگ‌ترین تولیدکننده انواع موتورهای دیزلی در خاورمیانه معروف شده است.


<   <<   6   7   8   9   10   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ