سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بنى امیه را مهلتى است که در آن مى‏تازند ، هر چند خود میان خود اختلاف اندازند . سپس کفتارها بر آنان دهن گشایند و مغلوبشان نمایند [ و مرود مفعل است از « ارواد » و آن مهلت و فرصت دادن است ، و این از فصیح‏ترین و غریبترین کلام است . گویى امام ( ع ) مهلتى را که آنان دارند به مسابقت جاى ، همانند فرموده است که براى رسیدن به پایان مى‏تازند و چون به نهایتش رسیدند رشته نظم آنان از هم مى‏گسلد . ] [نهج البلاغه]
 
پنج شنبه 89 خرداد 27 , ساعت 4:33 عصر
 نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، از توسعه فعالیت‌های سایپا در تبریز خبر داد.

 رضا رحمانی ظهر امروز در حاشیه سفر هیئت عالیرتبه خودروسازی سایپا به تبریز در گفت‌وگو با خبرنگاران از دعوت گروه خودروسازی سایپا به تبریز برای بازدید از توانمندی‌های قطعه‌سازی و خودروسازی این استان در راستای گسترش فعالیت خودروسازی سپایپا در تبریز و استان خبر داد.
وی اضافه کرد: در این سفر این هیئت به همراه مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا، از واحدها و توانمندهای استان بازدید کردند و نسبت به گسترش فعالیت‌های این شرکت در تبریز به منظور تولید محصولات جدید توافقات و مذاکرات اولیه صورت گرفت که در آینده نزدیک خبرهای خوشی را برای مردم داریم.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به توانمندی‌های استان آذربایجان شرقی در صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی، حلقه مفقود این صنعت در تبریز را نبود خط مونتاژ محصولات سایپا اعلام و تاکید کرد: با سفر این هیئت زمینه افزایش فعالیت‌ها فراهم شد.
وی اضافه کرد: تبریز و استان آذربایجان شرقی به عنوان قطب صنعتی خودرو و قطعه‌سازی می‌تواند همکار خوبی برای گروه‌های خودروساز باشد.
نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس تصریح کرد: استفاده از ظرفیت‌های صنعت خودروی تبریز هم به نفع شرکت‌های خودروساز و هم به نفع اشتغال و افزایش درآمد مردم استان است.
گزارش فارس حاکی است، هم اکنون 440 واحد تولید انواع قطعات خودرو در آذربایجان شرقی فعال است که از این واحدها 18 واحد با اشتغال بیش از 50 نفـر، 72 واحد با اشتغال 10 تا 50 نفر و 350 واحد با اشتغال حدود 10 نفر فعال هستند.
مهم‌ترین توان تولید قطعه سازان آذربایجان شرقی در تولید قطعات اتوبوس، کامیون، کامیونت سواری، تراکتور، موتور گیربکس، دیفرانسیل، بدنه خودرو، جلوبندی، سیم فرمان، تعلیق خودرو، ایمنی اتاق و قطعات پلاستیکی است.
هم اکنون علاوه بر صنایع کوچک، صنایع بزرگی چــون چرخشگر، موتوسازان، تراکتورسازی، بنیان دیزل، ایدم، پیستون‌سازی و بلبرینگ‌سازی نیز در استان آذربایجان شرقی فعال هستند.
سالانه به طور میانگین 47 میلیون عدد انواع قطعه در صنایع سبک و سنگین با وزن 563 هزار تن در استان آذربایجان شرقی تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی می‌شود.
همچنین سالانه حدود 16 هزار دستگاه انواع موتورهای دیزلی در شهر صنعتی تبریز تولید می‌شود که بر این اساس تبریز به بزرگ‌ترین تولیدکننده انواع موتورهای دیزلی در خاورمیانه معروف شده است.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ