سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند سبحان، مال را به کسانی که دوست یادشمن دارد می بخشد؛ ولی دانش را جز به کسی که دوست دارد نمی بخشد [امام علی علیه السلام]
 
شنبه 89 خرداد 29 , ساعت 3:41 عصر
 پایان سریال تلویزیونی «در چشم باد» مصادف شد با فتح خرمشهر و روایت «مسعود جعفری‌جوزانی» از این حماسه بزرگ تاریخ کشور و دفاع مقدس، با هوشمندی خاصی همراه بود.

 پایان سریال تلویزیونی «در چشم باد» مصادف شد با فتح خرمشهر و روایت «مسعود جعفری‌جوزانی» از این حماسه بزرگ تاریخ کشور و دفاع مقدس، با هوشمندی خاصی همراه بود.
بنا بر این گزارش، طراحی میزانسن‌های خرمشهر از سوی «جعفری‌جوزانی» به صورتی شکل گرفت که علاوه بر دوربین اصلی، دوربین فیلمبرداران جنگی و ثبت کنندگان حماسه‌های جبهه نبرد، نیز در تصاویر سریال حضور داشتند و همین قضیه دست خالق اثر را برای ثبت تصاویر از زاویه دید دوربین‌های خبری از سویی و استفاده از تصاویر آرشیوی واقعی نبرد خرمشهر از سوی دیگر باز می‌گذاشت.
این هوشمندی به ویژه در فصل‌هایی که قرار بود جنس تصویر و فضای آن روز خرمشهر در چشم مخاطب «در چشم باد» ثبت شود، به ویژه با حضور خبرنگاران راوی حماسه در این فتح بزرگ دفاع مقدس تأثیرگذاری دوچندانی بر مخاطب داشت و تلفیق این صحنه‌ها با فصل آب و جارو کردن خیابان‌های خونین‌ شهر در استقبال از فاتحان، برای ملت ایران خاطره‌برانگیز بود.
به گزارش فارس، بازسازی مسجد خرمشهر برای فصل‌های پایانی این مجموعه فاخر و پربیننده تلویزیونی، حدود 8 ماه طول کشید که این بازسازی هم در خود مسجد اصلی انجام شد.


شنبه 89 خرداد 29 , ساعت 12:31 عصر

 


در فهرست میلیاردهای جهان نام 14 زن دیده می‌شود که بدون کمک گرفتن از مردان و بدون این که مالی به ارث ببرند، در میان یک‌هزار نفری قرار گرفته‌اند که درآمد و حساب بانکی‌شان بیش از یک میلیارد دلار است؛ این زنان روی پای خود ایستاده‌اند.

در ابتدای این فهرست اسامی هفت زن چینی قرار گرفته و سپس نام افرادی چون نویسنده کتاب پرفروش «هری پاتر»، «جی کی رولینگ» است.

مجله «فوربس» نیز اشاره به این موضوع دارد که از کل جمعیت یک‌هزار و 11 میلیارد جهان اگر چه تنها 14 زن جزو میلیاردهای خود‌ساخته هستند، اما این موضوع از آن جهت اهمیت پیدا می‌کند که این زنان زندگی کاملا متفاوت و سختی در گذشته داشته و با تلاش خود به این درجه دست یافتند.

این در حالیست که زنان چینی نیمی از این فهرست را در اختیار خود دارند، به طوری که «وو یاجون » 44 ساله با درآمدی سه میلیاردی و 900 میلیون دلاری جزو ثروتمندترین زنان این فهرست بوده و تمام اموال خود را به تنهایی به دست آورده است.


شنبه 89 خرداد 29 , ساعت 12:30 عصر

 

به گزارش ایسنا:

تحقیقات نشان می‌دهد که چای به اندازه آب برای جبران از دست رفتن آب بدن، در روزهای داغ تابستان، مفید است.

محققان این افسانه را که چای ادرارآور است، رد کردند و در واقع در این پژوهش دریافته‌اند که چای بیش از آب، مثانه را تحت فشار قرار نمی‌دهد.

کری روکستون، محقق اصلی این پژوهش اظهار داشت: اگر ترجیح می‌دهید که در روز گرم تابستان یک فنجان چای بنوشید، هیچ مانعی ندارد، چون یک فنجان چای به اندازه یک لیوان آب می‌تواند کم آبی در بدن را جبران کند.

این تحقیق روی 12 مرد انجام شد که پس از نوشیدن چای و آب به طور جداگانه خون و ادرار آنها مورد آزمایش قرار گرفت.

به گزارش روزنامه‌ دیلی میل، دکتر روکستون تصریح کرد: یک باور عمومی غلط حاکیست که نوشیدن چای خطر از دست رفتن آب بدن را افزایش می‌دهد و علت آن وجود کافئین موجود در چای است، اما این پژوهش جدید نشان داد که هیچ مدرک علمی ثابت شده‌ای این باور اشتباه را تایید نمی‌کند.

وی خاطرنشان کرد: نوشیدن مقدار متوسط چای روزانه مثلا چهار فنجان در روز، می‌تواند آب بدن را در روزهای گرم تامین کند.


شنبه 89 خرداد 29 , ساعت 12:29 عصر
راز تعادل مورچه‌ها کشف شد

مورچه‌ها با جثه ریزشان می‌توانند بارهایی تا صد برابر وزن و جثه خود حمل کنند. اکنون دانشمندان توانسته‌اند با به‌کارگیری دوربین‌های تصویربرداری پرسرعت، راز تعادل این حشرات زحمت‌کش را کشف کنند.

 توانایی فوق‌العاده مورچه‌های کوچک برای جابه‌جایی بارهای سنگین همیشه برای ما جای سوال بوده است. اما اکنون دانشمندان با کمک دوربین‌های پرسرعت متوجه شده‌اند که چگونه مورچه‌ها از حرکات سر کنترل شده برای حفظ تعادل خود استفاده می‌کنند.

به گزارش بی‌بی‌سی، محققان هم‌چنین متوجه شده‌اند گردن مورچه‌ها نقش بسیار مهمی در حفظ تعادل بار بازی می‌کند که این خصوصیت تاکنون در مورد هیچ نوع مورچه‌ای شناخته نشده بود. جزئیات این تحقیقات در نشریه فیزیولوژی تطبیقی A به چاپ رسیده است.

حرکات تعادلی
مورچه‌های علف‌بر (Atta vollenweideri) تکه‌های گیاهانی را که تا صد برابر از آن‌ها سنگین‌تر و بلند‌تر است، حمل می‌کنند. این مورچه‌ها گیاهان را برش داده و مسافت قابل‌توجهی به سمت لانه خود حمل می‌کنند که گاهی این فاصله به 100 متر می‌رسد.

محققان متوجه شده‌اند مورچه با انتخاب تکه گیاهان بلند، میزان باری را که می‌توانند حمل کنند چند برابر می‌کنند. اما انجام این کار ساده نیست و برای حمل این محموله‌ها، کارگران مجبورند در حین بلند کردن بار تعادل آن را نیز حفظ کنند.

کارین مال از دانشگاه کمبریج که این تحقیقات را به همراه دکتر والتر فدرل از دانشگاه کمبریج و دکتر فالویو روسس از دانشگاه وورزبرگ در آلمان انجام داده، در این باره گفت: «برای آن‌که متوجه شویم چگونه مورچه‌ها تعادل خود را حفظ می‌کنند، تیم تحقیقاتی از ویدیوهای با سرعت بالا استفاده کردند تا حرکات این حشره را با دقت اندازه‌گیری کنند. آن‌ها به مورچه‌ها تکه‌هایی از کاغذ را که در آب پرتقال خیس شده بود، دادند تا مشابه با گیاهان و علف‌ها به نظر بیاید و سپس زاویه‌ای را که این مورچه‌ها برای حمل این بارها استفاده می‌کردند، اندازه‌گیری کردند».

بلند کردن برگ
مال ادامه داد: «برای حفظ تعادل، باید مرکز گرانشی ترکیب بار و مورچه در بالای ناحیه‌ پشتیبانی‌کننده پاها قرار بگیرد. محققان متوجه شدند مورچه‌ها تکه‌های بلند را با زاویه تندتری نسبت به تکه‌های کوتاه با همان وزن نگاه می‌دارند. آن‌ها این تکه‌ها را به شکل‌های گوناگون نگاه نمی‌دارند، بلکه موقعیت آن‌ها را با بالا و پایین بردن سرشان در ناحیه اتصال به گردن تغییر می‌دهند».

به این ترتیب مورچه‌ها قادرند موقعیت برگ‌ها را حتی زمانی که در حال بالا یا پایین رفتن از تپه‌ها یا اشیای مختلف هستند، حفظ کنند. در هنگام بالا رفتن، مورچه‌ها این تکه‌ها را در زاویه بسیار تند‌تری نسبت به مورچه‌هایی که در سطح‌های افقی حرکت می‌کردند، نگاه می‌دارند؛ اما در هنگام پایین آمدن از سراشیبی‌ها، مورچه‌ها این تکه‌ها را با زاویه بسیار کم‌تری با خود حمل می‌کنند.

این تحقیقات اطلاعات مفیدی را در مورد بیومکانیک مورچه‌ها به همراه داشت و نتایج جالبی را برای آن‌ها روشن کرد. لغت بیومکانیک برای توصیف قوانین مکانیکی در موجودات زنده به کار می‌رود.


شنبه 89 خرداد 29 , ساعت 12:28 عصر

روزنامه جام جم با اشاره به سالروز خطبه نماز جمعه رهبر معظم انقلاب پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم ، با فرض پذیرفته شدن خواسته ابطال انتخابات نوشت :

مفهوم پذیرفتن چنین گزینه‌ای به معنای پذیرش تقلب 11 میلیونی در انتخابات بود، در حالی که هیچ دلیل و سند و حتی قرینه قابل اتکایی برای آن وجود نداشت.

روشن است که قطع پیامک، آذری بودن آقای موسوی و لُر بودن همسرش و این که آذری‌ها ترجیح می‌دهند به پسر خودشان و لرها به داماد خودشان رای بدهند و این که در تهران بویژه مناطق شمالی آن اکثریت به آقای موسوی رای داده‌اند هیچ‌یک دلیل و حتی قرینه‌ای برای تقلب نبودند. ضمن این که همین‌جا باید تکلیف دعوای آقای موسوی و کروبی نیز روشن می‌شد که بالاخره مردم لُر داماد خود را باید ترجیح می‌دادند یا پسرشان را؟

در ادامه سرمقاله این روزنامه آمده است : علاوه بر این، اگر نظام بر خلاف قانون می‌پذیرفت انتخابات تکرار شود اولا از کجا معلوم نامزد پیروز و خیل هوادارانش تمکین می‌کردند و اگر نمی‌کردند نظام به چه شکل و بر اساس چه قانونی باید آنها را وادار به پذیرش این تصمیم می‌کرد و اگر آنها نیز به فرض وارد اعتراضات خیابانی می‌شدند، تکلیف چه بود؟


شنبه 89 خرداد 29 , ساعت 12:27 عصر

 

 سایت برنا ، در گزارشی نوشت که امام خمینی (ره) روحانی و عالم آرمانی دکتر شریعتی بود‌ ، بزرگمردی که از او به عنوان "مرجع بزرگ عصر ما " یاد می کند و در کتاب "خودسازی انقلابی" درباره اش اینچنین می نویسد: "... ظهور روحهای انقلابی و شخصیت های پارسا، آگاه ودلیری که به خاطر وفادار ماندن به ارزش های انسانی و پاسداری از حرمت و عزت اسلام و مسلمین گاه به گاه دربرابر استبداد ، فساد و توطئه های استعمار، قیام می کرده اند ، از این گونه است قیام های که از زمان میرزای شیرازی تا اکنون، آیت الله خمینی ، شاهد آن بوده ایم."

در ادامه این گزارش آمده است :‌

بر اساس اسناد به دست آمده از گزارش های ساواک ، شریعتی در نهان نیز در پی ترویج مرجعیت و رهبری آیت الله روح الله خمینی بوده است: « علی شریعتی پس از بسته شدن حسینیه (ارشاد) ، به طرفداران خود دستور داده است که در مجالس ، به نام طرفداران آیت الله خمینی با معممین و طلاب بحث نموده و آنان را به طرفداری خمینی گرایش دهند." این گزارش تصریح می کند که در حال حاضر مریدان وی( شریعتی) به همین نحو عمل می نماید. بااین همه ، آنها که چشم و گوش خود را بر این همراهیهای دکتر با نهضت امام خمینی و همنشینی های او با علمایی چون مطهری ، طالقانی، خامنه ای ، بهشتی، موسی صدر بسته بودند و فریادهای شریعتی علیه سکوت یا مماشات برخی از روحانیان را تاب نمی آوردند ناجوانمردانه او را به دشمنی باکل روحانیت متهم می کردند و او را اینچنین به واکنش وا می داشتند؛ اول گفتند با ولایت مخالف است! بعد که دیدند یک میلیون نسخه کتاب و نوار از من درباره ولایت، در دسترس مردم قرارگرفته، گفتند: نه به خاطر "مصلحت" است- چرا که خدا و خلق می دانند که تاکنون دروغی را به خاطر "مصلحت" نگفته بودم و نگفته ام/ و نخواهم گفت و... سرنوشتم حاکی از این است که نگفته ام. و به خاطر اعتقاد و ایمان خود ضرورت اجتماعی و مسئولیت فکری من است که من در طول این مدتی که می توانستم درهر سطحی، چه در اروپا و چه در اینجا -کار کنم، حرف بزنم و خدمتی انجام دهم، همیشه قویترین، مؤمنانه ترین و متعصبانه ترین دفاع را از "روحانیت راستین و مترقی" ازجامعه "علمی درست و اصیل اسلامی" کرده ام و دراینجا حتی به خود شما هم گفته ام که : دفاع ، نگهبانی و جانبداری از این جامعه علمی نه تنها وظیفه هر مسلمان مؤمن است بلکه - از آنجا که آخرین و تنها سنگری است که در برابر هجوم استعمار فرهنگی غرب، ایستادگی می کند وظیفه هر " روشنفکر مسئول "است و لو معتقد به مذهب هم نباشد » .


شنبه 89 خرداد 29 , ساعت 12:26 عصر
 در پی عملکرد خوب تیم داوری آسیایی به خصوص کامرانی فر در دیدار فرانسه و مکزیک، فیفا قضاوت بازی شیلی و سوئیس را به این تیم داوری سپرد.

 دیدار حساس شیلی و سوئیس را از گروه H خلیل الغمدی از عربستان، کمک داور اول حسین کامرانی فر، کمک داور دوم صالح المرزوقی از امارات، داور چهارم مارتین واسکوئز از اروگوئه و کمک داور ذخیره نیواس میگوئل از اروگوئه قضاوت می کنند.

عملکرد خوب کامرانی فر در صحنه گل اول مکزیک به فرانسه بازخورد بسیاری در مطبوعات و رسانه های جهان داشت.چنانچه دومنش سرمربی فرانسه اعلام کرده بود که باعث باخت تیمش کامرانی فر بوده اما فیفا اظهارنظر او را رد کرد تا کار خوب کامرانی فر عدالت را در فوتبال اجرا کرده باشد. همچنین کارشناسان نام آوازه داوری جهان هم عملکرد کامرانی فر و تیم داوری آسیایی را ستودند.

شبکه های دوبی اسپورت، الجزیره اسپورت، فرانس 24، ZDF، بی بی سی اسپورت، ABC،اسکای اسپورت و RAI اسپورت ایتالیا،ARD آلمان،RTL آلمان ، تب اف وان و CANAL+ فرانسه هم از کامرانی فر و قضاوتش تمجید کردند.

دیدار شیلی و سوئیس دوشنبه 31 خرداد ساعت 18:30 به وقت تهران برگزار می شود.


شنبه 89 خرداد 29 , ساعت 12:25 عصر
 مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی تبریز گفت: اگر شرایط مناسب باشد و حمایتم کنند در تراکتورسازی می‌مانم.

ناصر شفق در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس درباره اینکه برای ماندن یا واگذاری باشگاه تراکتورسازی تصمیم خود را گرفته یا خیر عنوان کرد: هنوز به تصمیم خاصی نرسیده ام. با توجه به اینکه باشگاه تراکتورسازی، بزرگ است اگر می خواهد در فصل آینده نتیجه بگیرد باید ساز و کار خوبی برای آن طراحی شود. من هم به دنبال شرایط خوب هستم.

وی افزود: اگر شرایط مناسب و مهیا شود می مانم اما اگر آن شرایطی که می خواهم فراهم نشود، نمی مانم. تا 3،4 روز آینده این قضیه کاملا مشخص می شود.

مدیرعامل تراکتورسازی در خصوص اینکه زمان در حال از دست رفتن است و این تیم فقط یک بازیکن جذب کرده، تصریح کرد: 14 بازیکن تراکتورسازی قرارداد دو ساله دارند و همه بازیکنان مورد نیاز حفظ شده اند و آنهایی هم که از تیم جدا شده اند مورد نیاز کادرفنی نبوده اند. با 5 بازیکن لیگ برتری هم صحبت کرده و به توافق رسیده ایم اما تا زمانی که تکلیف خودمان روشن نشود و آن اتفاقی که می خواهیم رخ ندهد، نمی توانیم نام این بازیکنان را مطرح کنیم.

شفق در پاسخ به این سئوال که اگر از سوی مسئولان استانی و ورزشی حمایت نشود چرا مصر به ماندن در باشگاه تراکتورسازی است، به فارس گفت: برای ماندن در این تیم اصرار ندارم. اگر حمایت شوم، می مانم. اگر مسئولان و هواداران حمایتم کنند می مانم و گرنه علاقه مند برای ماندن در جایی که حامی ندارم، نیستم اگر چه اعتقاد دارم تراکتورسازی از بهترین تیم های ایران است و هیچ جا مثل این تیم نمی شود.

مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی در جواب به این پرسش که چطور مالک باشگاه است اما از سوی مسئولان ورزشی و استانی برای واگذاری تیم تحت فشار است، گفت: من این تیم را در لیگ یک تحویل گرفتم و تا اینجا رساندم. باشگاهداری در ایران سودآور نیست و باید از جیب هزینه کرد. اعتقاد دارم باشگاه تراکتورسازی می تواند سودآور باشد ولی لازمه اش این است که از سوی مسئولان ورزش استان حمایت همه جانبه شود. شرایط را به مسئولان استان گفته ام و اگر شرایط مهیا شود کماکان روی قول خود هستم و می گویم که این تیم امسال حداقل می تواند سهمیه آسیایی را کسب کند.


شنبه 89 خرداد 29 , ساعت 12:24 عصر

 

 به گزارش ایسنا:

نتایج تحقیقات دانشمندان آمریکایی نشان می دهد که زنان با برخورداری از یک توانایی شگفت انگیز می توانند تنها با گوش دادن به صدای مرد تشخیص دهند که تا چه حد می تواند همسر مناسبی باشد.

محققان دانشگاه کالیفرنیا کشف کردند که زنان توانایی شگفت انگیزی دارند که به آنها کمک می کند تنها با گوش دادن به صدای یک مرد، ایده آل بودن وی را برای شروع یک زندگی مشترک شناسایی کنند.

این محققان دریافتند که زنان تنها با گوش دادن به صدای ضبط شده مردان حتی اگر به زبان دیگری صحبت کرده باشند می توانند پی به قدرت بدنی مردان و اینکه تا چه حد در زندگی محکم هستند ببرند.

این دانشمندان به منظور دستیابی به این نتایج، صدای مردان مختلف را از قبایل بولیوایی تا چوپانان آند و دانشجویان رومانیایی و آمریکایی ضبط کردند. در این آزمایش از تمام این مردان خواسته شد که یک جمله واحد را با یک لحن عادی بیان کنند.

سپس نیروی فیزیکی این مردان برپایه فشار دست، دور قفسه سینه و عضلات بازو اندازه گیری شد.

براساس گزارش تایمز، در ادامه گروهی از زنان صدای ضبط شده این مردان را گوش دادند و تنها با شنیدن حداقل دو کلمه از لحنی که کلمات با آنها ادا شده است به نیروی بدنی مرد پی بردند. این ارزیابی با اطلاعات جمع آوری شده در خصوص نیروی بدنی مردان منبطق بود.


شنبه 89 خرداد 29 , ساعت 10:20 صبح

 

 روزنامه رسالت نوشت:

شنیده های موثق به نقل از یکی از نزدیکان حجت الاسلام سید حسن خمینی حاکی است که وی از نامه گستاخانه کدیور به شدت ناراحت شده و در جمع تعدادی از دوستان روحانی و معتقدان به حضرت امام گفته است بزودی پاسخ دندان شکنی به اظهارات زشت کدیور خواهم داد. در این جلسه یکی از حاضران از نوه حضرت امام سئوال کرده که آیا قصد پاسخگویی مکتوب به کدیور را دارید؟ وی گفته کدیور برای احیای خود همین را می خواهد اما شخصیت و مطالب وی این ارزش را ندارد که نامه ای به او بنویسم اما این سخنان کدیور و همفکران او را بدون پاسخ نخواهم گذاشت تا او و امثال او بفهمند که احیای نظریه ولایت فقیه یادگار ارزشمند حضرت امام خمینی در عصر حاضر بوده و دلایل اثباتی عقلی و روایتی بسیار فراوانی برای درست  بودن نظریه ولایت فقیه وجود دارد که آن را به تفصیل بیان خواهم کرد.

محسن کدیور در نامه ای  موهن به حجت الاسلام سید حسن خمینی وی را تشویق کرده در مقابل نظریه ولایت فقیه این میراث گرانقدر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایستادگی کرده و غیر معتبر بودن آن را اعلام کند.نامه کدیور به حجت الاسلام سید حسن خمینی قبل از رسیدن به وی در سایت های ضد دین و مخالف امام منتشر شد. وی در این نامه به صورت ریاکارانه به تملق گویی از نوه حضرت امام پرداخته و مذبوحانه دست و پا زده که وی را با سران فتنه همفکر معرفی کند. کدیور در این نامه ملتمسانه از نوه حضرت امام خمینی برای یاری نظری و عملی جنبش مضمحل شده سبز درخواست گدایی کرده است.


<   <<   6   7   8   9   10   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ