سفارش تبلیغ
صبا ویژن
با ستیزه گریِ بسیار، دوستی در کار نیست . [امام علی علیه السلام]
 
شنبه 89 خرداد 29 , ساعت 6:32 عصر
 گزینه سرمربیگری تیم فوتبال استیل آذین روز آینده وارد تهران می‌شود تا با مسئولان این باشگاه مذاکره کند.

 هوگو بروس مربی بلژیکی فردا بعد از ظهر وارد تهران می‌شود تا پس از بازدید از باشگاه استیل آذین با مسئولان این باشگاه برای عقد قرارداد مذاکره کند.
وی که سابقه مربیگری در تیم های اندرلشت، بروژ، ترابوزن اسپور و ... را دارد اعلام کرده شرط انجام مذاکرات نهایی، بازدید از امکانات این باشگاه است.

یکی از مسئولان باشگاه استیل آذین همچنین در گفت و گو با خبرنگار فارس مصاحبه اختصاصی که به نقل از بورس صبح امروز در یکی از روزنامه‌های ورزشی به چاپ رسیده بود را تکذیب و اعلام کرد این مربی هیچ گفت و گویی با رسانه‌های ایرانی نداشته است.


شنبه 89 خرداد 29 , ساعت 6:31 عصر
علی بدرقه رئیس دانشگاه آزاد واحد اسلامشهر بازداشت شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه خبرگزاری فارس، علی بدرقه، رئیس واحد اسلامشهر دانشگاه آزاد اسلامی چهارشنبه گذشته بازداشت شده است.

گفته می‌شود وی به دلیل گماشتن افرادی برای ضرب و شتم دانشجویان در ورود حجت‌الاسلام رسایی به این واحد بازداشت شده است.

با این حال از آنجا که وی مرتبط با مهدی هاشمی رفسنجانی بوده و از جمله افرادی است که سال گذشته به همراه مهدی هاشمی از ایران خارج شد، احتمال ربط داشتن بازداشت وی با ماجراهای مهدی هاشمی نیز دور از ذهن نیست.

یکی از افرادی که پیش از این با علی‌ بدرقه ارتباط داشته است، از قطور بودن پرونده وی خبر داد.

بر اساس این گزارش، بعد از ظهر روز سوم خرداد تعدادی از دانشجویان دانشگاه آزاد واحد اسلامشهر که قصد داشتند برای حضور در برنامه‌ بسیج دانشجویی به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر وارد آمفی‌تئاتر دانشگاه شوند، توسط برخی افراد منتسب به دانشگاه آزاد مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

ضرب و شتم این دانشجویان به حدی بود که دو نفر از آنان توسط تعداد دیگری از دانشجویان به بیمارستان انتقال یافتند.

ضرب و شتم دانشجویان هنگامی اتفاق افتاد که این دانشجویان در حال شنیدن توضیحات رسایی درباره علت لغو سخنرانی وی در این دانشگاه توسط مسئولان این دانشگاه بودند.

پیش از این برخی رسانه‌ها خبری را منتشر کرده بودند مبنی بر این‌که مضروب‌کنندگان دانشجویان اعلام کرده‌اند از سوی عده‌ای برای برهم زدن نظم دانشگاه و حمله به نمایندگانی که احتمال حضور در این دانشگاه را داشته‌اند اجیر شده بودند.


شنبه 89 خرداد 29 , ساعت 3:51 عصر
 آیا پناهنده شده اند؟
 

 مسئولان تیم فوتبال کره‌شمالی ناپدید شدن 4 بازیکن این تیم را تایید کردند و به دنبال یافتن آنها هستند.

 روز گذشته خبری مبنی بر ناپدید شدن 4 بازیکن تیم فوتبال کره‌شمالی نظر تمام خبرنگاران و هواداران را به خود معطوف کرد.
این در حالی بود که فیفا این موضوع را شایعه خواند و یکی از سخنگویان این سازمان اعلام کرد اطلاعاتی در مورد ناپدید شدن بازیکنان ندارد و گفت که مسئول رسانه‌ای کره شمالی تماسی با ما در این زمینه نداشته است.
با این حال امروز مسئولان کره‌شمالی اعلام کردند 4 بازیکن این تیم در تمرینات حاضر نبودند و درصد یافتن آنها هستند.
کیم میونگ وون، آن چول هیوک، کیم کینگ ایل و پاک سانگ هیوگ 4 بازیکنی هستند که از دیدار اول این تیم برابر برزیل غایب بودند و تاکنون هیچ خبری از آنها وجود ندارد.

 


شنبه 89 خرداد 29 , ساعت 3:49 عصر
رحمان احمدی: حقم نیمکت نشینی نبود
 

 رحمان احمدی با مسئولان باشگاه شهرداری تبریز به توافق رسید.

دروازه بان سابق تیم فوتبال سپاهان خودش این خبر را می دهد و می گوید«با انجام بازی های شایسته در لیگ دهم نشان می دهم که نیمکت نشینی در سپاهان حق من نبود.یک فصل خیلی بد را درسپاهان پشت سر گذاشتم.اما حالا تمام آن کابوس ها به اتمام رسیده است و توافقات اولیه خود را باباشگاه شهرداری تبریز انجام داده ام»

وی این را می گوید و ادامه می دهد« شهرداری تبریز تازه به لیگ برتر صعود کرده وکادر فنی و بازیکنان بی حاشیه ای دارد. رسیدن به لیگ برتر حق آنها بود و پس از مذاکراتی که با مسئولان باشگاه داشتم به توافقات اولیه رسیدیم و اگر مشکل خاصی پیش نیاید و شرایط مهیا باشد با این تیم قرارداد خواهم بست.»


شنبه 89 خرداد 29 , ساعت 3:48 عصر
دربی سرخابی ها در تورنمنت 8 جانبه
با اعلام رسمی مسئولان باشگاه استقلال

 کادرفنی باشگاه استقلال از احتمال حضور این تیم در مسابقات 8 جانبه‌ خبر داد.

بر اساس این خبر و طبق اعلام رسمی مسئولان باشگاه استقلال قرار است این تورنمنت در تهران برگزار شود.

هنوز حضور تیم های شرکت کننده در این تورنمنت قطعی نشده اما به احتمال فروان علاوه بر استقلال و پرسپولیس،چند تیم داخلی و خارجی قرار است این مسابقات را برگزار کنند.
هنوز مسئولان پرسپولیس نسبت به انتشار این خبر روی خروجی سایت باشگاه استقلال واکنشی نشان نداده اند.

 


شنبه 89 خرداد 29 , ساعت 3:47 عصر

 

به گزارش میراث آریا:

باستان‌شناسان در شهر ماگدبورگ ایالت ساکسونی آلمان موفق به کشف جسد همسر اوتوی اول، امپراتور مقدس روم در حدود هزار سال پیش شدند.

کاوش‌های اخیر یک گروه 30 نفره از باستان‌شناسان آلمانی در محوطه کلیسای جامع شهر ماگدبورگ آلمان منجر به کشف بقایای جسد نوه آلفرد کبیر، پادشاه انگلستان و همسر حاکم ایالت ساکسونی آلمان شد که در سال 929 میلادی به ازدواج وی درآمده بود.

محققان اعلام کردند، بقایای جسد ملکه ساکسون‌ها که بر اساس اسناد تاریخی ادیت نام داشته یک از قدیمی‌ترین اجساد به دست آمده از خاندان شاهان بریتانیا در آلمان است.

بررسی جسد که در تابوتی سربی قرار داشته نشان می‌دهد که عمر ملکه در زمان مرک بین 30 تا 40 سال بوده است. آزمایش‌های صورت گرفته از دندان‌های جسد نیز نشان داد که وی اصالتی جنوبی داشته است.

یافته‌های به دست آمده از مقبره ملکه قد وی را یک مترو 57 سانتی‌منر نشان داده است. گفتنی است بقایای این جسد پیش از این نیز یک بار در سال 1510 میلادی نبش قبر شده و در کلیسای ماگدبورگ به خاک سپرده شده بود.


شنبه 89 خرداد 29 , ساعت 3:46 عصر
 منابع رسانه‌ای مصر از عقد قرارداد مهاجم عراقی فصل قبل تیم سپاهان اصفهان با الزمالک خبر دادند.

روزنامه الیوم در گزارشی کوتاه عنوان کرد پس از مذاکره با عماد محمدرضا، گلزن لژیونر لیگ حرفه‌ای ایران، سران باشگاه الزمالک و این بازیکن به توافق رسیدند و قرارداد همکاری بستند.

این بازیکن که فصل قبل برای سپاهان به میدان رفت، مطابق گزارش به چاپ رسیده، حاضر شد دوران ورزشی خویش را در لیگ مصر دنبال کند.

نشریه مذکور در کنار گزارش خود از زمان امضای قرارداد توسط طرفین نیز عکسی را منتشر کرد و از همکاری جدید این مهاجم 27 ساله برای مدت 3 سال خبر داد.

الزمالک که در پایان فصل گذشته لیگ به مقام نایب قهرمانی رسید، با استخدام بازیکنی که مورد توجه تیم استقلال تهران بود،‌ قدمی برای تقویت در فصل آتی برداشت.
در این گزارش به رقم دستمزد این بازیکن اشاره‌ای نشده است.


شنبه 89 خرداد 29 , ساعت 3:45 عصر
استیلی:حضور دستیارانم قطعی نشده است /سعی می کنم استخوان بندی تیم را حفظ کنم
 

 استیلی می گوید که دوست دارد همراه با شاهین به افتخارات بزرگی برسد.

«در اکثر پست‌ها نیاز به بازیکن جدید داریم اما تلاش می‌کنیم استخوان‌بندی شاهین در فصل قبل حفظ شود.»حمید استیلی پس از ورود به شهر بوشهر این را گفت و ادامه داد«پس از انعقاد قرارداد داخلی با شاهین، امروز برای عقد قرارداد رسمی با شاهین و بررسی امکانات باشگاه به بوشهر آمدیم. تعدادی از بازیکنان مورد نظر را با مدیر عامل باشگاه صحبت کردیم که جذب شوند ضمن اینکه پس از انعقاد قرارداد تا 10 روز آینده در بوشهر تمرین می‌کنیم و بعد از آن اردوی 10 روزه ترکیه را در پیش داریم. در اردوی ترکیه دو بازی دوستانه تدارک دیده شده و پس از برگشت به ایران در یکی از شهرستان‌ها نیز اردوی کوتاهی خواهیم داشت و آخرین اردوی ما قبل از آغاز مسابقات در بوشهر خواهد بود.»

 

استیلی ادامه صحبت هایش را به جذب بازیکنان ربط می دهد و می گوید که دو بازیکن خارجی هم به جمع آنها اضافه خواهد شد« در تمام پست‌ها به بازیکنان قوی نیاز داریم اما استخوان بندی شاهین را حفظ می‌کنیم. دو گزینه خارجی مد نظر است اما قبل از آن بازیکنان داخلی مورد نظر را جذب می‌کنیم. ما می‌توانیم شش بازیکن لیگ برتری را جذب کنیم که تاکنون صادق کرمی به شاهین ملحق شده و در پست های دروازه‌بان، مدافع وسط دفاع کنار و فوروارد نیز بازیکنانی را نیاز داریم. چون بازی‌های لیگ یک ششم تیر به پایان می‌رسد، بعد از این تاریخ در مورد انتخاب گزینه‌های مورد نظر از لیگ یک تصمیم می‌گیریم.
همیشه در تلاش برای رسیدن به بهترین مقام‌ها بوده‌ام. امسال هم تلاش می کنم تا با شاهین به افتخارات خوبی برسم»

سرمربی شاهین از هدفش برای آمدن به شاهین می گوید و ادامه می دهد« با این هدف به شاهین آمدم که تیم خوبی را برای فصل جاری آماده کنم، هر چند زمان کمی دارم اما با حمایت مردم و رسانه‌ها و پیشکسوتان تلاش می‌کنم بهترین تیم را روانه مسابقات کنم.

در مورد کادر فنی هم باید بگویم که کادر فنی هنوز نهایی نشده و فعلا آقایان عزیزیان، حسینی نسب و کامیاب در ترکیب هستند، ضمن اینکه آقای صالح نیا به دلیل مشکلات خانوادگی نمی‌تواند در کادر فنی شاهین حضور یابد. از مربیان بوشهری نیز در کادر تیم برای تغذیه و روانشناسی بازیکنان استفاده می‌کنیم.»

 


شنبه 89 خرداد 29 , ساعت 3:44 عصر

 

 ایرنا نوشت:

گفته‌های مسعود جعفری‌جوزانی کارگردان مجموعه تلویزیونی «در چشم باد» بدین شرح است:

• در ابتدا محمد جعفری جلوه و سپس علی برازش مسئول این کار بودند و هیچگونه سانسوری در هنگام نگارش فیلمنامه از سوی آنها بر من تحمیل نشد، ضمن اینکه با آگاهی که از تاریخ داشتند کتاب‌های زیادی را در اختیار من و پژوهشگران گذاشتند، بعضی از آنها جالب بود و بعضی هم مغرضانه نوشته شده بود.

• سکانس‌های از فیلم حذف شد البته صدا و سیما در آینده از این کار پشیمان خواهد شد. یکی از عارضه‌های فرهنگی ما این است که قدر چیزهایی را که داریم نمی‌دانیم و بعد از اینکه آن را از دست دادیم شروع به قدرشناسی می‌کنیم.

• نقد آثار سینمایی و تلویزیونی اگر بدون عناد و دشمنی و به دور از غرض‌ورزی‌های سیاسی، جناحی و گروهک بازی باشد برای ارتقا سینما و تلویزیون مفید است.

• از دهه 60 تا کنون 20 سال سینمای ما به عقب رفته است.

• برای من شرم‌آور است وقتی که تبلیغات فیلم‌های سینمایی را می‌بینم. این سینما در شان ملت ایران نیست. این سینمایی نیست که در آغاز انقلاب طراحی شد.

• مسئول اصلی کاستی‌های سینما و تلویزیون ایران، ندانم‌کاری و تغییرهای پی‌در‌پی مسئولان فرهنگی کشور است.

• احساس کردم باید دانسته‌های خود را به نسل آینده و حال منتقل کنیم، زیرا در غیر این صورت از بین می‌رود. بچه‌های ما باید از تاریخ مملکت خود آگاه شده و آن را به نسل‌های بعد انتقال دهند.

• من اصلا کار سفارشی را نمی‌پذیرم و این را اعلام هم کردم. روحیه من به گونه‌ای است که از این باج‌ها نه به کسی داده و نه می‌دهم زیرا پشت این باج‌ها مطمئنا خواسته‌های نامعلومی پنهان است.

• در آغاز پژوهش قسم خوردیم برای خوش‌آمد کسی دروغ تاریخی نگوییم، به هیچ کس باج ندهیم و سعی نکنیم کسی را خراب کنیم و فقط حقیقت را بگوییم زیرا حقیقت است که تجلی می‌کند.

• متاسفانه معمول است که بعضی تاریخ‌نگاران از حکومت‌ها پول می گرفته و تاریخ را به نفع حاکمان زورگو نگارش می‌کردند و هر یک از پادشاهان، به بدگویی از حاکمان قبل از خود می‌پرداختند. بنابراین برای کشف حقیقت، فقط خواندن تاریخ کافی نیست. باید نانوشته‌ها را از لای خاطره‌نویسی‌ها و ادبیات آن دوران کشف کرد.

• کتاب‌های صادق چوبک و صادق هدایت در مورد ادبیات معاصر ایران بزرگترین کمک را برای استخراج دیالوگ‌ها به من کرد. مطالعه کتاب‌های صادق چوبک به درک درستی از طبقات اجتماعی، وضعیت اقتصادی، چیدمان وسایل منزل و رنگ‌آمیزی آن و چگونگی گویش و زندگی مردم در دهه اول هزار و سیصد انجامید.

• کتاب‌های صادق هدایت نیز در دیالوگ‌نویسی بسیار موثر بود.

• ضمن اینکه یکسری جزوه کمیاب به نام «وقایع شهریور» درباره شهدای جنگ جهانی دوم در ایران که توسط افسران و درجه‌داران نیروی زمینی، هوایی و دریایی آن زمان نوشته می‌شد در منزل داشتیم. متاسفانه در سال 1324 به دستور سفارت انگلیس به وزارت فرهنگ ایران از نشر آنها جلوگیری می‌شود. این جزوات ساعت‌نگاری قیام قلعه‌مرغی است و اسامی هم به غیر از بیژن ایرانی واقعی است.

• برای مثال شخصیت‌های محمود وثیق و شوشتری وجود داشتند. شوشتری تا چند سال قبل از اینکه ما سریال را بسازیم زنده بود. وی جزو یکی از خلبان‌هایی بود که به متفقین حمله کرد ولی این اتفاقات و اسامی افرادی که شهید شدند در بیشتر کتاب‌های تاریخ معاصر ذکر نشده است.


شنبه 89 خرداد 29 , ساعت 3:43 عصر

 

 برغم تکذیب مقامات قرقیزستان مبنی بر تعرض به زنان ازبک در جریان ناآرامیهای جنوب این کشور شواهد بیشتری در تایید این امر منتشر می‌شود.

 به گزارش شبکه خبری یورونیوز جمعه شب به نقل از مقامات آژانسهای امداد سازمان ملل متحد گفت: تعداد روزافزونی از زنان ازبک مقیم اوش از تجاوز به خود یا بستگانشان در جریان ناآرامیهای قومی این شهر گزارش می‌دهند.

به گفته این شبکه، فقط در یک مورد شاهدان از تعرض به ? ???زن و دختر ازبک در یک محله اوش خبر داده اند، تعرض به نه تنها زنان بلکه دختران ? ???یا ???? ساله جلوی والدین یا هم محلیهای شان و در خیابان.

بنابر این گزارش بسیاری از خانواده‌ها حاضر به ابراز رسمی موارد تجاوز به زنان خود نیستند اما به هر حال تعداد بیشتری از زنان در روزهای اخیر از تعرض به خود خبر داده اند. مقامات سازمان ملل متحد نیز از تعرض احتمالی به صدها زن و دختر خبر می‌دهند.

همزمان مسئولان سازمانهای امدادی ملل متحد تعداد کشته‌شدگان ناآرامیهای اوش را بین ? ????تا دوهزار نفر تخمین می‌زنند که بسیار بیشتر از ارقام رسمی اعلام شده یا حتی ارقام تخمینی اولیه است.

آمار پناهنده‌شدگان به اردوگاه‌های پناهندگان در خاک ازبکستان اکنون به ? ????هزار نفر رسیده است اما گفته می‌شود ? ????هزار نفر دیگر در خاک قرقیزستان و مجاورت مرز با ازبکستان آواره هستند که رقم کل آوارگان از خانه و کاشانه‌های شان را در اوش به حدود ? ????هزار تن می‌رساند که یکی از بزرگترین رقم آوارگیها در تاریخ آسیای میانه است.

هرچند رئیس دولت موقت قرقیزستان به اوش سفر کرد تا اعتماد ازبکها را برای اقامت یا بازگشت به اوش فراهم کند اما حجم کشتار و تعرض به ازبکها در این شهر به حدی بوده است که اکثریت پناهندگان به ازبکستان برغم شرایط سخت در اردوگاه‌های خود می‌گویند دیگر اعتمادی به قرقیزها و دولت بیشکک ندارند و هرگز به اوش بازنمی گردند. 


<   <<   6   7   8   9   10   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ