سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند متعال در یکی از کتاب هایش چنین نازل کرده است : «بنده ام ! به حقّ خودم سوگند که من دوستدارت هستم . پس به حقّ خودم بر تو، سوگندت می دهم که مرا دوست بدار» . [إرشاد القلوب]
 
پنج شنبه 89 خرداد 27 , ساعت 4:31 عصر
آلبوم جدید ناصر عبداللهی منتشر می‌شود

 آلبوم جدیدی از ناصر عبداللهی، خواننده فقید موسیقی پاپ ایران با عنوان «رخصت» که پیش از فوت او ضبط شده بود، منتشر خواهد شد.

رضا کریمی مدیر برنامه‌های ناصر عبداللهی در گفت و گو با خبرنگار سایت موسیقی ما با اعلام این خبر گفت: «ناصر قرار بود آلبومی با عنوان «رخصت» در سال‌های 81 و 82 منتشر کند که به دلایلی از جمله نبودن بنده در ایران و ... به تاخیر افتاد که سرانجام با فوت وی این آلبوم به مرحله انتشار نرسید. کار آهنگسازی و تنظیم قطعات آن آلبوم را مهدی عندلیبی از اساتید موسیقی ایران انجام داده بود. اما از آنجا که صدای خام ضبط شده ناصر برای قطعات آلبوم موجود بود تصمیم گرفتیم این آلبوم را با تنظیم‌های جدید منتشر کنیم.»

وی در ادامه افزود: «مهدی عندلیبی برای اولین بار تلفیق مدرنی از ساز‌های آکوستیک با تنظیم‌های الکترونیک به وجود آورده که در نوع خود بسیار جالب است. صدای دلنشین ناصر که در میان ما نیست با تنظیم‌های مدرن و به روز‌شده‌ای از آن آلبوم، شاید بتواند جای خالی وی را پر کند.»

کریمی تاریخ اتمام کار‌های آلبوم را 2 ماه آینده اعلام کرد اما گفت: «به احتمال زیاد این آلبوم را با نام جدید در چهارمین سالگرد درگذشت ناصر رونمایی خواهیم کرد. قصد داریم در آن برنامه کنسرتی هم از این قطعات برگزار کنیم که در نوع خود قابل توجه است.»

کریمی در پایان افزود: «تمام منافع این آلبوم 7 قطعه‌ای که البته 2 قطعه هم به صورت ریمیکس به آن اضافه خواهد شد متعلق به خانواده ناصر است.»


پنج شنبه 89 خرداد 27 , ساعت 4:30 عصر

 حجت‌الاسلام محسن قرائتی از در اختیار قرار نگرفتن اعتبارات برای ساخت مسجد در دولت‌های نهم و دهم انتقاد کرد.

به گزارش سایت فردا مدیر وی گفت که دولت‌های گذشته منابع مربوط به مساجد را در بین نهادهای مختلف تقسیم می‌کردند، اما دولت‌های نهم و دهم تمام کمک‌ها را در سازمان اوقاف و امور خیریه متمرکز کرده است.

به گفته آقای قرائتی، هیچ کجا دیگری نمی‌تواند اعتباری را در اختیار مساجد قرار دهد.

در همین حال، وی افزود که اگر از دولت کمک نمی‌خواهیم، توقع اذیت قانونی آن را هم نداریم.

وی این سخنان را در همایش بانیان مسجدساز سراسر کشور که در مجتمع فرهنگی وهنری یاوران حضرت مهدی(عج) جمکران ایراد کرده است.

حجت الاسام قرائتی با بیان اینکه "همه چیز ما حتی مردن ما امروز دولتی است" تصریح کرد که حرفی برای برای مردمی شدن مساجد نیست.

وی گفت مساجد جاده‌ها را که نباید مردم بسازند این برای جمهوری اسلامی زشت است.

قرائتی در ادامه به ساخت راه‌آهن توسطرضاشاه پهلوی و احداث نمازخانه در آن را اشاره کرد و افزود :اکنون دولت جمهوری اسلامی وقتی راه آهن می?سازد نمازخانه احداث نمی?کند.

مدیر موسسه مسجد تاکید می‌کند که مسجد خانه و محل زیارت خداست و نباید برای احداث آن جلوی کسی دست دراز کرد و از دولت کمک خواست.

وی با اشاره به تخریب مساجد در دفاع مقدس یا زلزله‌ها، از عدم بازسازی و تعمیر آن‌ها انتقاد می‌کند.

این چهره رسانه‌ای از تخریب مساجد و عدم جبران آن در روستاها برای طراح هادی و توسعه روستاها و تعریض خیابان‌ها در آن نیز انتقاد کرد.

وی تاکید کرد :‌همه کس لیاقت مسجدسازی را ندارد و هر کسی در این دنیا مسجدی احداث کند خداوند در روز قیامت خانه?ای برای او برپا می?کند.

حجت‌الاسلام قرائتی هم چنین از کرایه دادن مساجد برای مصارف مختلف نیز انتقاد کرد.

به گفته آقای قرائتی، کرایه? دادن مساجد برای پخت غذا و مصارف دیگر "نوعی جرم است و اشکال شرعی دارد."

وی می‌گوید که متاسفانه این مسئله در برخی مساجد قم و تهران مد شده است.


پنج شنبه 89 خرداد 27 , ساعت 4:29 عصر

 یک مرکز تحقیقات درباره اسرای فلسطینی در گزارشی اعلام کرد مقامات اداره زندان‌های رژیم صهیونیستی با نقض صریح حقوق بشر محارم اسرای فلسطینی را در هنگام ملاقات مورد بی‌حرمتی قرار می‌دهند.

به گزارش خبرنگار فارس از نوار غزه، مرکز تحقیقات درباره اسرای فلسطینی در گزارشی اعلام کرد: ارتش رژیم صهیونیستی چندین مرتبه به حریم خانواده‌های زندانیان هنگام ملاقات با فرزندانشان تجاوز کرده است.


در این گزارش آمده است: آخرین بار چند روز پیش شماری از مادران اسرای فلسطینی هنگامی که برای ملاقات با فرزندانشان به زندان‌های اسرائیل رفته بودند با برخورد زننده مقامات اداره زندان روبه‌رو شدند به گونه‌ای که از آنها خواسته شد در داخل اتاقی در بسته همه لباس‌های خود را کاملا بیرون آورند تا با عبور از دستگاه‌های کنترل کننده مورد بازرسی قرار گیرند اما مادران فلسطینی این اصرار ارتش صهیونیستی را رد کردند و نتوانستند با فرزندانشان دیدار کنند.


این گزارش آورده است: اسرای فلسطینی که به این اقدام ارتش اسرائیل شدیدا معترض هستند شکایت‌نامه‌ای را به نهادهای حقوقی رژیم صهیونیستی ارائه دادند و مراتب خشم خود را به اعضای کنست و خبرنگار صلیب سرخ نسبت به نقض حقوق اسرا در زندان‌های اسرائیل ابلاغ کردند و درباره واکنش‌‌های اسرا به این تجاوزات اسرائیل هشدار دادند.


در گزارش مرکز تحقیقات اسرا آمده است: این رفتار اداره امور زندانیان که نقض صریح حقوق بشر محسوب می‌شود می‌تواند با عکس‌العمل انفجاری اسرای فلسطینی در زندان‌های اسرائیل همراه شود.


این مرکز از همه نهادهای رسمی، محلی و انجمن‌های حقوقی و سازمان‌های حامی اسرا خواست در این راستا اسرا را یاری رسانده و زمینه ملاقات خانواده‌ها با اسرا به گونه‌ای که حرمت نوامیس‌شان محفوظ بماند، فراهم کنند.


پنج شنبه 89 خرداد 27 , ساعت 4:27 عصر
افشاگری پسر قذافی درباره پدرش

 با افشاگری اخیر پسر رهبری لیبی احتمال وجود روابط نامشروع مالی بین نخست‌وزیر سابق انگلیس و معمر قذافی شدت گرفت.

به گزارش  پایگاه خبری - تحلیلی "ولترنت "، " سیف الاسلام القذافی " پسر "معمر قذافی " رهبر لیبی اوایل ماه جاری میلادی طی مصاحبه‌ای با روزنامه "دیلی‌میل " فاش کرد که "تونی بلر " نخست‌وزیر سابق انگلیس برای "صندوق سرمایه‌گذاری لیبی " نیز فعالیت می‌کرده به همین خاطر تبدیل به یکی از نزدیک‌ترین دوستان معمر قذافی شده است.

بر اساس این گزارش، با توجه به قراردادهای منعقد شده بین لیبی و شرکت‌های نفتی "شل " و "بریتیش پترولیوم "، افشاگری پسر رهبر لیبی در مورد تونی بلر سوالات زیادی را در مورد سیاست‌های وی در زمان فعالیتش به عنوان نخست‌وزیر انگلیس مطرح می‌کند.

بنابر‌این گزارش، سخنگوی بلر با رد ادعاهای مطرح شده در مورد ارتباط نخست‌وزیر سابق انگلیس با رهبر لیبی تاکید کرده است که بلر هیچ رابطه با شرکت‌های سرمایه‌گذاری لیبی نداشته است.

تونی بلر هم‌اکنون نماینده ویژه "گروه چهارگانه خاورمیانه " است. این گروه با مشارکت چهار دولت و سازمان بین‌المللی؛ ایالات متحده آمریکا، اتحادیه اروپا، روسیه و سازمان ملل است که به منظور میانجی‌گری در روند صلح در درگیری‌های میان اسرائیل و فلسطین تشکیل شده ‌است.


پنج شنبه 89 خرداد 27 , ساعت 10:20 صبح

 

 روزنامه ایران نوشت :

صادق زیباکلام استاد دانشگاه در مناظره‌ای با حمید رسایی نماینده مردم تهران با دفاع از مواضع قبلی خود در مورد حمایت از خدمات رضاشاه خاطرنشان کرده: به دفاع از رضاشاه افتخار می‌کنم و اصلاً خجالت نمی‌کشم در انظار عمومی از رضاشاه و همکارانش حمایت کنم.

 زیباکلام با اشاره به برخورد نظام با خواص مردود شده در تاریخ انقلاب، گفت: هیچ کدام از افرادی که به طور کلی مغضوب نظام قرار گرفتند مانند بازرگان، بنی‌صدر و مرحوم منتظری درصدد کودتا نبودند. اما رسایی در پاسخ به ادعای زیباکلام گفت: تمام افرادی که شما از آنها نام بردید، نظام اسلامی با آنها برخورد نکرده است و در واقع مردم با بصیرت و آگاهی دست رد به سینه آنها زدند.


پنج شنبه 89 خرداد 27 , ساعت 10:19 صبح
چرا زنان همیشه فکر می‌کنند که چاق هستند؟

 

 دانشمندان متوجه شدند مغز انسان، بدن را به اندازه دو سوم بزرگ تر از اندازه اصلی می داند

حتی لاغرترین زنان هم گاهی در مقابل آینه می‌ایستند و می‌پرسند: آیا این لباس من را چاق نشان می‌دهد. اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد علت این موضوع دلیل علمی دارد.
دانشمندان متوجه شدند که تصویری که یک شخص از بدن خود در مغزش می‌سازد معمولا تا دو سوم بزرگ‌تر از آن چیزی است که در واقعیت وجود دارد. به عبارت دیگر مغز تصور می‌کند بدن ما دو سوم از اندازه اصلی خود بزرگ‌تر است.
محققان معتقدند این موضوع می‌تواند دلیل این که چرا حتی زنان لاغر هم خود را چاق تصور می‌کنند توضیح دهد. علاوه بر این دلیل ناهنجاری‌های خوراکی که بعضی از انسان‌ها به آن متبلا هستند نیز توضیح داده می‌شود.
این اثر حتی ممکن است در زنان حتی می‌تواند پر رنگ‌تر از مردان باشد چرا که معمولا ‌آن‌ها نسبت به ظاهر و خصوصا بدن خود حساسیت بیش‌تری دارند.
دکتر مایکل لونگو عصب شناسی که این تحقیقات را انجام داده است در این باره گفت: این یافته‌ها می‌تواند علت ابتلا به بیماری‌های روانی مانند کم‌اشتهایی و مانند آن را می‌توان به طریق علمی توضیح داد.
به همین دلیل است که بسیاری از زنان که در مقابل آینه می‌ایستند و از دیگران می‌شنوند که چاق نیستند نمی‌توانند حرف آن‌ها را باور کنند.
در این تحقیق از داوطلبان خواسته شد تا دست خود را در زیر یک سطح قرار داده و سپس محل ده نقطه مانند نوک انگشتان و بند انگشتان خود را روی سطح تخمین بزنند.
تخمین‌های آن‌ها سپس برای ساخت یک نقشه مغزی از دست استفاده شده و با اندازه و شکل دست اصلی مقایسه شد.
در این تحقیقات مشخص شد اندازه تخمینی شرکت کنندگان در مورد فاصله بین انگشت اشاره و انگشت شست در این تحقیق معمولا 69 درصد بزرگ‌تر از اندازه‌های اصلی است.
طول انگشتان نیز معمولا 27.9 درصد کوتاه‌تر از اندازه حقیقی تخمین زده می‌شود.
این تحقیقات نشان می‌دهد مغز ما معمولا تصویر بزرگ‌تری از اندازه اصلی بدن ما در خود دارد و به همین دلیل است که ما معمولا خود را چاق‌تر از آن چیزی که هستیم تصور می‌کنیم.
تلگراف ، 15 ژوئن


پنج شنبه 89 خرداد 27 , ساعت 10:19 صبح
حمله به مسلمانان به خاطر نخوردن مشروب!

 در چند روز اخیر پوسترهایی بر در و دیوار مناطق مسکونی در پاریس الصاق شده که در آن از جوانان و زنان خواسته شده تا در راهپیمایی علیه مسلمانان در روز جمعه آینده شرکنت کنند. تعدادی از این پوسترها در مناطق مسلمان نشین پاریس نیز نصب شده است.



به گزارش خبرنگار تابناک به نقل از «سی.ان.ان» از پاریس، در این اطلاعیه به مسلمانان به دلیل عدم استفاده از مشروبات الکلی مورد حمله قرار گرفته و مدعی شده‌اند این کار موجب شده که مردم پاریس از مشروبات الکی متنفر شوند و احساس ناخوشایندی داشته باشند.

گروهی دیگر از اعضای احزاب اجتماعی پاریس نیز با استفاده از مخاطبین خود روی شبکه فیس بوک از هواداران خود خواسته‌اند با لباس‌هایی که ناخوشایند مسلمانان است، در تظاهرات روز جمعه شرکت کنند تا به مسلمانان نشان دهند که پاریس همچنان پاریس است!

 گروهی دیگر نیز که خود را «فرانسوی‌های اصیل» نامیده‌اند، اعلام کرده‌اند که پاریس باید در دست فرانسوی‌ها باشد و معنا ندارد که در قلب پاریس نماز جمعه برگزار شود.

«عبدالعزیز شعبی» رئیس جمعیت «مبارزه با نژادپرستی و اسلام هراسی» پاریس در این زمینه گفت: این وضعیت اعلام جنگ واقعی علیه مسلمانان است و از مقامات فرانسه می‌خواهیم مانع از برگزاری این تظاهرات سخیف بشوند.

«محمد موسوی» رئیس شورای مسلمانان فرانسه نیز گفت: این حرکت از سوی احزاب راست گرای فرانسه سازماندهی و حمایت شده و علاوه بر مسلمانان، اتباع عرب غیرمسلمان تبعه فرانسه را نیز دربرمی‌گیرد.

وی اظهار امیدواری کرد که مقامات فرانسوی اجازه برگزاری این راهپیمایی غیر قانونی را ندهند.


پنج شنبه 89 خرداد 27 , ساعت 10:18 صبح

 

 روزنامه رسالت نوشت:

 بازجویی و بیان خیانت های سر کرده گروهک جنایتکار ریگی به پایان رسیده و قرار است بزودی گزیده ای از حجم انبوه مطالب بیان شده از سوی وی در معرض دید مردم قرار گیرد.چگونگی حمایت های امنیتی و مالی از سوی آمریکایی ها، همکاری با سرویس امنیتی عربستان، وعده های برخی کشورهای اروپایی در قبال تشدید ناامنی در شرق کشور و تشریح جنایات هولناک مانند سربریدن گروگان ها و... از جمله محورهای مهم اعترافات ریگی است. با توجه به عمق وحشیگری های ریگی و دست داشتن وی در کشته و زخمی کردن حدود400  انسان بی گناه پیش بینی می شود وی بزودی به سزای اعمال خیانتکارانه اش برسد.


پنج شنبه 89 خرداد 27 , ساعت 10:17 صبح

 

روزنامه سیاست روز نوشت :

روزنامه " دیلی میل " انگلیس به شدت از ملکه انگلیس انتقاد کرد که چرا بدون استفاده از کمربند ایمنی رانندگی می کند.

این روزنامه تصویری از ملکه انگلیس را منتشر کرده که در حال رانندگی با یکدستگاه "جاگوار " است، "دیلی میلی " می افزاید : البته هیچ کس نمی تواند به ملکه انگلیس بابت این تخلف ایراد بگیرد اما ما به دلیل وظیفه اجتماعی این تذکر را می دهیم.

یکی از خوانندگان این مجله در پانوشت این خبرالکترونیکی نوشت: نمی دانید که "الیزابت دوم " گواهینامه هم ندارد و مسئولین این روزنامه نیز پاسخ داده اند : این را هم می دانیم اما تمام دادگاهایی که می توانند ملکه را بابت رانندگی بدون گواهینامه محاکمه کنند ، با دستور ملکه تشکیل شده اند و از هم اکنون نتیجه محاکمه معلوم است بنابراین نیازی به محاکمه و پی گیری قضایی برای رانندگی بدون استفاده از کمربند و رانندگی بدون مجوز وجود ندارد.

المحیط نیز نوشت : ملکه الیزابت دوم تنها کسی است که رسما و بدون واهمه و بدون دریافت گواهینامه در خیابان های لندن رانندگی می کند و از پلیس ترس ندارد.


پنج شنبه 89 خرداد 27 , ساعت 10:16 صبح

 عضو مجلس خبرگان رهبری با محکوم کردن حمله به دفتر آیت‌الله نوری همدانی گفت: نفس این کار، زشت، حرام و خلاف شرع است.

آیت‌الله عبدالنبی نمازی در گفت‌وگو با فارس در قم اظهار داشت: حمله به بیت آیت‌الله نوری همدانی از دو منظر کاری زشت و حرام است.

وی افزود: نخست اینکه، شروع این‌کار در شهر قم و حرم امن حضرت معصومه(س) بوده و دیگر آنکه حمله به بیت عالم فقیه صورت گرفته و همین مسئله، محکومیت این اقدام را دوچندان می‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بر پیگیری مسئولان و شناسایی عوامل آن تاکید کرد و افزود: مسئولان امنیتی و قضایی باید با جدیت و قاطعیت عوامل این‌کار را شناسایی و به مجازات برسانند.

وی با بیان اینکه قم مرکز شیعه و انقلاب به شمار می‌رود ابراز کرد: قم جای بلوا و آشوب نیست و اگر قرار باشد اینگونه حوادث در قم رایج شود، آینده آن قابل پیش‌بینی نخواهد بود.

آیت‌الله نمازی ادامه داد: ایجاد آشوب، به آتش کشیدن و تضییع اموال دیگران از هر زاویه و از سوی هر جریانی ناپسند و محکوم است.

وی اضافه کرد: کسی که مسلمان است چگونه به خود اجازه می‌دهد به خانه مسلمان دیگر و آن هم عالم و فقیه متعرض شده و با انداختن مواد محترقه، حرمت خانه وی را بشکند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان خواستار تعقیب و محاکمه عاملان این اقدام شد و افزود: عوامل و گردانندگان اصلی این حرکت باید شناسایی شده و بسزای عمل خود برسند.


<   <<   11   12   13   14   15   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ