سفارش تبلیغ
صبا ویژن
محبوب ترینِ بندگانم نزد من، شخص پرهیزگارِجوینده پاداشِ بسیار، ملازمِ عالمان، پیرو بردباران، و پذیرنده از حکیمان است . [امام سجّاد علیه السلام]
 
شنبه 89 خرداد 29 , ساعت 10:18 صبح
 
 

 مدیر عامل سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تبریز گفت: در راستای شناساندن ابعاد مختلف شخصیتی مرحوم ثقه‌الاسلام، همایشی ملی در تبریز ترتیب می‌یابد.


حسین نجفی امروز در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: این کنگره در آستانه ماه محرم و با حضور شخصیت‌های برجسته کشوری و استانی ترتیب می‌یابد.
وی با بیان اینکه کنگره ثقه‌الاسلام در مرحله تدوین فراخوان است، اظهار داشت: بخشی از آثار این شخصیت برجسته و مبارز نام آشنا، همزمان با این کنگره رونمایی خواهند شد تا در کنار شخصیت مبارز و شجاع وی، شخصیت دینی، علمی و ملی ثقه‌الاسلام نیز تبیین شود.
نجفی در ادامه از احیای آثار ثقه‌الاسلام خبر داد و اضافه کرد: این شخصیت برجسته به خاطر مقاومت و ایستادگی در برابر استبداد ظهر عاشورا به شهادت رسید.
مدیر عامل سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تبریز، از تاسیس دبیرخانه دائمی این کنگره در تبریز در آینده نزدیک خبر داد.
وی، برگزاری آیین نکوداشت‌های مختلف را از دیگر برنامه‌های این سازمان در سال 89 خواند و اضافه کرد: معرفی افراد برجسته، معرفی بخش‌های موفق شهر، و معرفی مفاخر ادبی، هنری، علمی، دینی و اجتماعی شهر در قالب برگزاری آیین نکوداشت‌های مختلف در دستور کار قرار دارد.
نجفی همچنین به برگزاری برخی آیین‌های نکوداشت از سوی این سازمان اشاره کرد و اظهار داشت: آیین تجلیل از ترین‌ها، برگزیدگان کنکور سراسری، کارآفرینان نمونه، نویسندگان برتر و مترجمان برتر نیز امسال ترتیب می‌یابند.
اضافه می‌شود، میرزا علی آقا ثقه‌الاسلام تبریزی از آزادیخواهان به نام عصر مشروطیت در 9 دی ماه 1290 مقارن با روز عاشورای سال 1330ق در شهر تبریز توسط متجاوزان روسی به دار آویخته شد و به شهادت رسید.
ثقه‌الاسلام فرزند حاج میرزا موسی ثقة‌الاسلام در رجب 1277ق در تبریز متولد شد و پس از پایان تحصیلات مقدماتی در علوم دینی و حوزوی در سال 1300ق برای تکمیل تحصیلات دینی خود راهی عتبات عالیات شد و در محضر درس شیخ محمدحسین فاضل اردکانی و شیخ زین‌العابدین مازندرانی تلمذ کرده و به مقام اجتهاد نایل شده در سال 1308ق به تبریز بازگشت.
وی که عالمی روشن‌اندیش بود، مطالعاتی در مسائل سیاسی و اجتماعی داشت، سال‌ها در رفع اختلاف شیخیه و متشرعه در تبریز کوشید که با آغاز جنبش مشروطه‌خواهی در صف مشروطه‌خواهان قرار گرفت و همواره از افراط و تفریط در مسائل سیاسی دوری می‌کرد و از خودسری‌ها و تندروی‌های انجمن‌ها و گروه‌های مختلف سیاسی در تبریز و آذربایجان سخت بیزاری می‌جست و با این احوال مورد احترام بسیاری از گروه‌های سیاسی مشروطه‌خواه بود.


شنبه 89 خرداد 29 , ساعت 10:16 صبح
 صادق محصولی در جلسه شورای اداری شهرستان کیار در استان چهارمحال و بخنیاری سخنانی ایراد کرد.

بخشهای مهم اظهارات وزیر رفاه که خبرگزاری فارس آن را منتشر کرده، به شرح زیر است:

  •  بصیرت داشتن به سوابق قبلی، نوع لباس و ریش و تسبیح نیست، بلکه به معنای واقعی با عمل توام با تقوا به آنچه آموخته‌ایم، حاصل می‌شود.
  •  ملاک ما برای اشخاص جایگاه آنها نیست بلکه عمل و نیت واقعی آنها از ولایت فقیه است. 
  •  30 سال است که در این مملکت فردی را به عنوان ستون انقلاب می‌دانستم و ما امروز می‌بینیم که او از امتحان مردم مردود شده است چون مشکلش این است که بصیرت ندارد لذا همان‌گونه که امام راحل فرمودند و مقام معظم رهبری نیز می‌فرمایند میزان، حال فعلی افراد است. 
  •  سیاست ما عین دیانت ما است و اگر سیاست بر مبنای دین، ارزش‌ها و رضایت امام زمان «عج‌» و ولی‌فقیه نباشد، مشکلات حل نخواهد شد.
  • جنگ را بیشتر کسانی اداره کردند که در نقاط مختلف کشور در محرومیت به سر می‌بردند نه کسانی که ادعا داشتند و در عمل کاری نکردند.
  • متاسفانه بعد از جنگ برخی از مسئولان نه تنها نوکری مردم را نکردند و جلوی فساد را نگرفتند، بلکه اطرافیان‌شان نیز در ترویج فساد نقش ایفا کردند. 
  •  بی‌تردید ریشه همه فتنه‌ها از آنجا شد که پول‌های حرام در امور کشورداری انحراف ایجاد کرد.
  • در دوره اصلاحات از سال 76 تا 84  به نام دین، آزادی و مردم‌سالاری و فرهنگ همه ارزش‌ها را زیر سوال بردند و در برنامه هسته‌ای هم کاری کردند که حتی مجبور شدیم برای داشتن چند سانتریفوژ تحقیقاتی نیز به غربی‌ها التماس کنیم و در نهایت آنها این خواسته کوچک را نپذیرند. 
  •  علت بالای رأی مردم به احمدی‌نژاد در سال 84این بود که او را از جنس خود یافته بودند، برخلاف برخی از گذشتگان که خودشان را آقابالاسر می‌دانستند.
  • دلیل رأی بالاتر مردم در دوره دهم ریاست جمهوری به احمدی‌نژاد ، کار بی‌وقفه به رئیس جمهور و هیات دولت  بود
  •  رأی بیشتر از دوره نهم در انتخابات دوره دهم به رغم همه فتنه‌ها و کارشکنی‌ها به این دلیل بود که بیشتر وعده‌های رئیس جمهور و دولت با کار و تلاش شبانه‌روزی محقق شد و مردم در عمل کار کردن و نوکری واقعی را دیدند.
  • در انتخابات سال گذشته  کسی که نگران اجرا نشدن قانون بود خود نخستین قانون‌شکن شد و همه قوانین و چارچوب‌ها را زیر سوال برد به طوری که خدمات و ابتکارات دولت نهم را در خدمت به محرومان جامعه "سهام عدالت " را نوعی تقلب دانست.
  • ما در این انتخابات دهم و برای اینکه اثبات کنیم در فرآیند برگزاری آن هیچ مشکلی وجود نداشته است برای نخستین بار در کشور شعبات مورد درخواست برخی از کاندیداها را در حضور نمایندگان آنها بازشماری کردیم و همچنین باز هم برای نخستین بار نتایج صندو‌ق‌ها را هم شعبه به شعبه کل کشور را در سامانه وزارت کشور در معرض دید همگان قرار دادیم و در نهایت نتایج نشان داد که هیچ تفاوتی در آرای صندوق‌ها نبوده است.

شنبه 89 خرداد 29 , ساعت 10:12 صبح

 

 عضو فراکسیون خط امام(ره) گفت: اخیرا پیامک‌های مختلفی در توهین به مراجع برای نمایندگان ارسال شده است.

جمشید انصاری نماینده زنجان، در پاسخ به سوالی در مورد اهانت‌های صورت گرفته به بیوت مراجع تقلید، به ایلنا گفت: توهین به مراجع هم اکنون تبدیل به روندی ثابت در کشور شده است، زیرا یک گروه اقلیت افراطی افرادی را که نظرات منطبق با منافع و خواسته آنها ندارند‏، تلاش می‌کنند با انواع و اقسام اتهامات و اقدامات خلاف قانون، حذف کنند.

وی یادآور شد: این رویه از چند سال قبل به تدریج در کشور آغاز شد و از حوادث سال قبل بدین سو نیز حادتر شد که کمکم حوزه های جدیدی را نیز در برمی گیرد. عوامل هتک حرمت‌ها بدلیل مصونیتی که دارا هستند میدان پیدا می‌کنند تا تمام تصورات و خواسته‌های غیر قانونی خود را با بدترین روشها دنبال کنند؛ اخیرا هم پیامک‌های مختلفی در توهین به مراجع برای نمایندگان ارسال شده بود که تاسف آور است.

انصاری گفت: اگر با عوامل برخورد با نوه گرامی امام(ره) در سالروز رحلت آن بزرگوار برخورد قاطع به عمل می‌آورد‏ شاهد تداوم این حرکات نبودیم.


شنبه 89 خرداد 29 , ساعت 10:10 صبح

 

آیت‌الله حاج آقا مجتبی تهرانی، از مراجع تقلید مقیم تهران، ضمن انتقاد از شانه خالی کردن مسئولان به بهانه کار فرهنگی، گفت: شاید آن مسئول می‌خواهد آن کسانی که لاابالی هستند از او روگردان نشوند و یک جاهایی که در تأیید او احتیاج به آنها هست، از آنها بهره بگیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت الله تهرانی، این شاگرد امام، در مبحث اخلاق خود گفت: گاهی به گوشمان می‌خورد که: باید برای اصلاح جامعه، کار فرهنگی کرد. چقدر ظاهر این جمله قشنگ است ولی یعنی چه؟ یعنی باید از اعمال ظاهر یه دست برداریم؟ اگر منظورشان این است، جواب ما را بدهند که این همه آیات و روایات در باب امر به معروف و نهی از منکر، مربوط به ظاهر است یا مربوط به باطن است؟ امر به معروف و نهی از منکر از اهم واجبات در اسلام است. این مربوط به ظاهر است یا باطن؟ آیت‌الله تهرانی افزود: حضرت امام خمینی در این باره می‌فرمایند: "بدان که هیچ راهی در معارف الهیه پیموده نمی‌شود مگر اینکه ابتدا کند انسان از ظاهر شریعت و تا انسان مودب به آداب شریعت حقه نشود هیچ یک از اخلاق حسنه از برای او به حقیقت پیدا نشود و ممکن نیست که نور معرفت الهی در قلب او جلوه کند


شنبه 89 خرداد 29 , ساعت 10:8 صبح
سخنگوی شورای نگهبان : هنگام بررسی صلاحیت  موسوی ، هم موافق وجود داشت، هم مخالف

 

عضو حقوقدان شورای نگهبان در خصوص صلاحیت موسوی برای انتخابات ریاست جمهوری گفت: با توجه به اسناد موجود عده ای اعتقاد به صلاحیت ایشان داشتند و دیگران مخالف تایید صلاحیتش بودند

عباسعلی کدخدایی در گفت و گو با خبرآنلاین با رد هر گونه اهمال و یا معذوریت شورای نگهبان در خصوص بررسی صلاحیت میرحسین موسوی در واکنش به اسناد و مدارکی که علیه موسوی مطرح می شود گفت: برای شورای نگهبان تفاوت ندارد که چه فردی نامزد انتخابات شده است. ما تنها به مدارک می نگریم که چه سند و مدارکی وجود دارد. اسناد و مدارک موجود در پرونده شخص است که برای شورای نگهبان ملاک و معیار است.

عضو حقوقدان شورای نگهبان خاطرنشان کرد: از بین این ثبت نام کنندگان اسناد و مدارک افرادی که حائز شرایط اولیه بودند، بررسی شد که پرونده آقای موسوی نیز مانند سایر افراد مورد بررسی قرار گرفت. اما همان طور که می دانید نظام تصمیم گیری در شورای نگهبان جمعی است و افراد باید رای دهند، به هر حال اسناد و مدارک پرونده ایشان توسط هر کدام از اعضای شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: به عبارت دیگر می توان روشن تر گفت که آقای موسوی نیز مانند سایر نامزدهایی که مطرح شدند مخالف و موافق هایی داشت. با توجه به اسناد موجود عده ای اعتقاد به صلاحیت ایشان داشتند و دیگران مخالف تایید صلاحیتش بودند که در نهایت رای گیری به عمل آمد و رای به صلاحیت ایشان دادند. بنابراین ملاک شورای نگهبان اسناد و مدارک موجود در زمان بررسی و نظام جمعی رای گیری در این است.


شنبه 89 خرداد 29 , ساعت 10:6 صبح

 

 به گزارش فارس:

مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات وزارت بهداشت گفت: تمام آمبولانس‌های اورژانس کشور به سیستم GPS مجهز می‌شوند و از طریق یک مانیتورینگ مرکزی در هر زمان نزدیکترین آمبولانس به محل حوادث اعزام می‌شود.

ابوالحسن مقبل افزود: تجهیز آمبولانس‌های کشور به سیستم مکان یاب یا GPS آغاز شده است و تعداد زیادی از آمبولانس‌های کشور به این سیستم مجهز شده‌اند و تا حدود 5 ماه آینده تمام آمبولانس‌های کشور به این سامانه مجهز می‌شوند.

وی گفت: در گذشته در مواقع بسیاری یک آمبولانس در نزدیکی محل یک حادثه بود و بدون اینکه از وقوع حادثه مطلع شود از کنار آن می‌گذشت و اورژانس کشور مجبور بود یک آمبولانس دیگر را برای رسیدگی به مصدوم آن حادثه از محل دورتری اعزام کند اما با این سیستم محل دقیق هر آمبولانس در هر لحظه مشخص است و سیستم نزدیکترین آمبولانس را بر بالین مصدوم می‌رساند.

مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات وزارت بهداشت اضافه کرد: در ادامه این اقدام قرار است برای اجرای سیستم تله مدیسین با همکاری مخابرات اورژانس تهران به سیستم فیبر نوری مجهز شود و در صورت اجرای این سیستم در 40 نقطه تهران پرسنل اورژانس از درون آمبولانس می‌توانند با پزشک ارتباط برقرار کرده و برای نجات بیمار با وی مشورت کنند.


شنبه 89 خرداد 29 , ساعت 10:4 صبح
مردان چشم قهوه‌ای خشن‌ترند

 

 تحقیقات نشان می‌دهد مردان چشم قهوه‌ای دارای خصوصیاتی در صورتشان هستند که آن‌ها را خشن‌تر از دیگران نشان می‌دهد.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد مردان چشم قهوه‌ای دارای خصوصیاتی در چهره خودشان هستند که آن‌ها را نسبت به مردان چشم آبی خشن‌تر و سلطه‌گرتر نشان می‌دهد.
دانشمندان کشور چکوسلاواکی از یک گروه 62 نفره خواستند تا به تصاویر 80 صورت شامل 40 مرد و 40 زن بنگرند و میزان خشونت آن‌ها را تخمین بزنند. سپس آن‌ها این صورت‌ها را با کمک فوتوشاپ تغییر داده و صورت چشم‌آبی‌ها را با چشم‌ قهوه‌ای‌ها جابه جا کردند. سپس گروه دیگری این تصاویر را از لحاظ خشونت رده بندی کردند.
در هر دو مورد نتایج به دست آمده تقریبا یکسان بود. تصاویر چشم‌ قهوه‌ای‌ها در هر دو گروه جدی‌تر و سلطه‌گر‌تر نسبت به چشم‌آبی‌ها رده بندی شد، حتی اگر رنگ چشمان آن‌ها تغییر می‌کرد.
این حالت در صورت زنان برقرار نبود و به همین دلیل دانشمندان معتقدند شکل صورت مردان چشم قهوه ای به شکلی است که آن‌ها را خشن‌تر نشان می‌دهد .
کارل کلیسنر از دانشگاه چارلز در این باره گفت: به طور متوسط مردان چشم قهوه ای دارای چانه‌ها و دهان پهن‌تر هستند، بینی بزرگ‌تری دارند و فاصله بین ابروها و چشمان آن‌ها از هم بیش‌تر است.
نکته رمزآلود این است که چرا رنگ چشمان می‌تواند باعث بروز این خصوصیت در صورت یک فرد شود.
روانشناس جونیز بندیکت از دانشگاه آبردین در اسکاتلند در این باره گفت: این یافته بسیار شگفت انگیز است. محققان معتقدند بین 6 هزار تا 10 هزار سال پیش افراد چشم آبی وجود نداشتند و در نتیجه یک جهش ژنتیکی انسان‌های با چشم آبی رنگ به دنیا آمدند.
در حال حاضر نزدیک به 6 ژن وجود دارند که در تعیین رنگ چشم یک فرد تاثیر گذار هستند. یکی از حدس‌های دانشمندان این است که شاید همان ژن‌ها که روی رنگ چشم تاثیر گذارند می‌توانند خصوصیات دیگر چهره را هم تعیین کنند.
شاید توضیح دیگر این باشد که پسران با رنگ چشمان متفاوت رفتارهای متفاوتی را از جامعه می‌بینند که این رفتارها می‌تواند تاثیرات ماندگاری روی آن‌ها داشته باشد.
شیوه برخورد اجتماعی با یک فرد می‌تواند تعادل هورمونی او را تغییر دهد که این موضوع نیز به نوبه خود روی شکل ظاهری یک فرد تاثیر زیادی دارد.
ام.اس.ان ، 16 ژوئن


شنبه 89 خرداد 29 , ساعت 10:3 صبح

 

یوروم بیک من (یوروم قطبی) همسر حدودا 30 ساله افشین قطبی سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در گفت وگویی با روزنامه تهران امروز درباره اینکه چطور یک شهرند هلندی شده و به وزارت خارجه این کشور راه پیدا کرده ، و دیده هایش از کره شمالی چنین گفت :‌



• من در 17 می 1981 در سئول متولد شدم و پس از شش ماه زندگی در یکی از یتیم خانه‌های مرکز خدمات اجتماعی کره توسط خانواده‌ای هلندی به فرزند خواندگی پذیرفته شدم و زندگی را در آمستردام هلند ادامه دادم.

• مادرم هلندی و پدرم اهل کره شمالی بود.

• اولین سفرمجددم به کره جنوبی در سن 18 سالگی بود که برای حدود یک سال و نیم به کره رفتم و مجددا به هلند بازگشتم. سفر دیگرم به کره مدتی بعد بود و سرانجام پس از فارغ التحصیل شدن در رشته مطالعات کره در سال 2006،به سفارت هلند در سئول رفتم و درآنجا در قسمت اقتصادی و امور مرتبط به کره شمالی مشغول به کار شدم.

• در این بخش درخصوص عمده مسائل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کره شمالی کار می‌کردم تا اینکه در سال 2007 همراه سفیر هلند در سئول که همزمان هم سفیر هلند در پیونگ یانگ بود راهی کره شمالی شدیم.

• من و سفیر هلند آقای هانس هاینس بروک ابتدا از سئول به پکن رفتیم و از آنجا با قطار راهی پیونگ یانگ شدیم که 24 ساعت طول کشید تا به مرکز کره شمالی رسیدیم. دو نفر از وزارت خارجه کره شمالی به سراغ ما آمدند که در تمام 5 روز با ما بودند. هر خارجی که به کره می آید یکی از این مراقب ها با او هست. تمام برنامه های ما را این دو نفر تنظیم می کردند.

• در آنجا عکاسی کردم . از برخی مناطق با اجازه دولت می شود عکس انداخت. مراقبان به ما می گفتند از کجاها می توان عکاسی کرد. البته در مسیر و سوار بر قطار به صورت مخفیانه عکاسی کردم که در کتاب هست.
• پوشش مردم این کشور همچون دهه های 1960 و 1970 است. وقتی کسی از کره جنوبی به این کشور می آید مدرن بودن جنوبی ها واقعا در مقایسه با شمالی ها برجسته می شود. در کره شمالی شب ها برای صرفه جویی در انرژی، برخلاف کره جنوبی شهرها خاموش است.

• در هتل محل اقامت مان دو اتاق برای ما درنظر گرفته بودند که بین شان یک اتاق کوچک بود و در داخل آن افرادی برای شنود مکالمات ما حاضر بودند. همچنین اتاق ها پر از آینه بود و پشت آنها میکروفون و دوربین فیلمبرداری کار گذاشته بودند.

• نگاه شمالی ها به من به عنوان یک جنوبی به مثابه یک جاسوس بود به ویژه آنکه به خاطر اینکه از طرف پدر نسب من به کره شمالی‌ها می رسید تا حدودی شبیه آنها بودم.

• صبح ها بین ساعت 6 تا 7 از بلندگوها به ویژه در مرکز این کشور شعارهای انقلابی پخش می شود اما در حواشی شهر صدایش ضعیف تر است.

• به خاطر ایدئولوژی حاکم بر این کشور تساوی بیشتری میان زنان و مردان کره شمالی نسبت به کره جنوبی حاکم است. در کره جنوبی مردان مسلط بر زنان هستند.

• در سال 2009 که حدود یک روز و نیم در این کشور بودم ظاهرا مردم کشور رفاه بیشتری داشتند. در دست برخی از مردم تلفن همراه مشاهده کردم. همچنین تعداد اتومبیل‌ها ظاهرا بیشتر از سال 2007 بود. همچنین در یک شبی که در این کشور بودم روشنایی بیشتری مشاهده می شد و برخلاف سال 2007 شهر تاریک نبود. حتی من مراسم عروسی نیز در سطح شهر پیونگ یانگ دیدم.

 


جمعه 89 خرداد 28 , ساعت 9:11 عصر
«در خلوت مصدق» چه می‌گذشت

 

شیرین سمیعی، عروس دکتر مصدق سعی کرده تا در کتاب «در خلوت مصدق» خاطرات خود را از دیدارهای مکرر با مصدق شرح دهد و از سجایای اخلاقی و دوران عزلت وی یاد کند.

به گزارش خبرآنلاین، «در خلوت مصدق» نوشته شیرین سمیعی برای سومین بار از سوی نشر ثالث روانه بازار نشر شده است. کتاب «‌در خلوت مصدق» یکی از ده ها کتابی است که در تعریف و تمجید از نخست‌وزیر سابق ایران «محمد مصدق» نوشته و روانه بازار نشر شده‌است. این کتاب نیز به سبک و سیاق کتاب‌هایی است که خواسته‌اند نتایج ملی شدن صنعت نفت و کودتای مرداد سال 1332 را تجزیه و تحلیل کنند اما فقط یک روی سکه آن وقایع را دیده و بررسی کرده‌اند.

سمیعی، نویسنده این کتاب که عروس دکتر مصدق است در این کتاب سعی کرده تا خاطرات خود را از دیدارهای مکرر با مصدق شرح دهد و از سجایای اخلاقی و دوران عزلت وی یادآوری کند، کما ‌‌اینکه در ضمن آن، حاشیه‌ها و توضیحاتی را درباره این خاندان برای خواننده کتاب بازگو می‌کند.

سمیعی انگیزه خود از نوشتن این کتاب را اینگونه شرح داده‌ است: «‌آنقدر نوشته‌های ناباب در این باب خواندم و کلام نامربوط شنیدم که ناگزیر از نوشتن این اوراق شدم به ویژه آن که یک تن از یاران قدیم تقاضای مصاحبه‌ای کرد و من ترجیح دادم خود بنویسم؛ چه کلام را نه روان بر زبان، بلکه سهل تر بر کاغذ آورم».

شکل کلی کتاب «در خلوت مصدق» پر از تعریف‌ها و تمجیدهایی است که سمیعی از مصدق می‌کند و در نظر دارد تا از او در این دوران؛ اسطوره‌ای دست‌نیافتنی در برابر این همه جانفشانی‌‌ها و فداکاری‌های ملت ایران بسازد.

در بخشی از این کتاب می خوانیم»: «مصدق می نویسد: شاهزاده نیرالدوله والی اصفهان و یکی از ملاکین بزرگ اصفهان با من که مستوفی خراسان بودم ارتباط داشت. همسرم در اصفهان دو روستای موروثی داشت به نامهای کاج و خواتون آباد و بدین سبب من با رجال اصفهان آشنا شدم. نیرالدوله نامه ای مخفیانه و بدون آگاهی دیگران به عنوان ریاست مجلس شورای ملی صادر کرد و مرا به عنوان وکیل منتخب اعیان و اشراف از اصفهان معرفی نمود و این کار مصدق را با دو مشکل رو به رو کرد.....»

شیرین سمیعی متولد تهران است. وی تحصیلات دبیرستان را در ایران و لیسانس علوم سیاسی خود را از دانشگاهی در «لوزان» سوئیس دریافت کرد. در شهر تهران با «محمود مصدق»، نوه دکتر محمد مصدق آشنا شد که این آشنایی منجر به ازدواج آنها نیز شد. شیرین سمعیی در زمان حیات دکتر مصدق در کشور سوئیس اقامت داشت و سالی یک یا دو بار برای ملاقات با خویشان مخصوصاً دکتر مصدق روانه ایران می‌شد. وی در سال 1354 شمسی (1975) از همسرش جدا شده و به همراه دو فرزندش مینو و رامین زندگی مستقلی را آغاز کرد. سمیعی تا آغاز انقلاب اسلامی ایران به عنوان رییس تحقیقات و امور بین‌الملل این سازمان مشغول به کار بود که پس از پیروزی انقلاب اسلامی با حکم خانم « طاهره طالقانی » دختر آیت‌اله طالقانی از این سازمان برکنار شد.

از سمیعی تاکنون کتاب‌هایی چون «گل سنگ» (نشر البرز) و «ایران سیاه و سفید» (نشر کتاب‌سرا) به چاپ رسیده است. ضمن اینکه مقاله‌ای از وی در سایت «پژوهشنامه» که منتشر کننده دیدگاه فرقه ضاله «بهائیت» است به چشم می‌خورد.


جمعه 89 خرداد 28 , ساعت 9:10 عصر
فرار  یانکی ها از شکستی دیگر
 

 

 آمریکا بار دیگر از یک شکست در جام جهانی گریخت.

در ادامه رقابت های جام جهانی تیم‌های ملی فوتبال اسلونی و آمریکا بعد از ظهرامروزدر ورزشگاه الیس پارک شهر ژوهانسبورگ به دیدار هم رفتند.
در این دیدار اسلونی که در دیدار نخست خود برابر الجزایر به پیروزی رسیده بود در دیدار مقابل آمریکا هم می توانست پیروز میدان باشد اما هشت دقیقه پایانی برای آنها طوری رقم خورد که بازی در نهایت با نتیجه تساوی دو بر دو به پایان برسد.

در این مسابقه ابتدا بیرسا در دقیقه 13 اسلونی را از آمریکا پیش انداخت.این در حالی است که لیو بیانکیچ در دقیقه 42 زننده دومین گل اسلونی بود تا آنها از حریف خود پیش بیفتند اما آمریکا در نیمه دوم همانند بازی با انگلیس توانست از شکست رهایی یابد.

لاندون دانوان در دقیقه 48 وبردلی در فاصله هشت دقیقه مانده به پایان مسابقه گل تساوی را برای آمریکایی‌ها به ثمر رساند تا دومین امتیاز این تیم در جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی به دست بیاید.


در دیگر دیدار این گروه امشب انگلیس و الجزایر به دیدار هم خواهند رفت.
درجدول رقابت‌های گروه سوم اسلونی با 4 امتیاز صدرنشین است، آمریکا با دو امتیاز در مکان دوم جای دارد و انگلیس و الجزایر هم با یک بازی کمتر در مکان‌های سوم و چهارم قرار دارند.

 


<   <<   6   7   8   9   10   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ