سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تیز فهمی و پرخوری گرد هم نیایند . [امام علی علیه السلام]
 
یکشنبه 89 خرداد 30 , ساعت 10:8 صبح
شروع گمانه زنی ها برای جایگزین آیت الله جنتی در شورای نگهبان
در نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان مطرح شد:

 در نشست خبری روز گذشته سخنگوی شورای نگهبان گزینه جدیدی برای جایگذینی دبیر شورای نگهبان اعلام شد.

یاسرفاتحی- نشست خبری روز گذشته سخنگوی شورای نگهبان روز خوبی برای حامیان دولت به حساب نمی آمد. چرا که بخش اعظمی از سوالات خبرنگاران از دکتر عباسعلی کدخدایی انتقاد به دولت بود. عضو حقوقدان شورای نگهبان که در کسوت سخنگوی این شورا مقابل دوربین شبکه های مختلف تلویزیونی و نیز خبرنگاران حاضر شده بود سعی کرد به این سوالات آن گونه پاسخ بگوید تا موضعی تندتر از پاسخ این شورا به نامه اخیر رییس جمهور، نداده باشد.

چالش سوال بر انگیز دولت و شورای نگهبان

به گزاش خبرآنلاین کدخدایی در نشست این هفته خود با خبرنگاران پس از تشریح مصوبات ارسالی از سوی دولت و مجلس شورای اسلامی و نیز نامه های دیوان عدالت اداری، همان طور که پیش بینی می شد ابتدا مورد پرسش خبرنگاران راجع به نامه اخیر محمود احمدی نژاد به شورای نگهبان شد.اما به نظر می رسید سخنگوی شورای نگهبان در خصوص این سوال غافلگیر شد. چرا که در پاسخ به اینکه آیا عمل رییس جمهور غیرقانونی بود یا نه؟ گفت: گمان می کنم پاسخ ما به نامه ایشان روشن بود. وی ادامه داد: نامه‌ای از سوی رییس جمهور به شورای نگهبان ارسال شد و ما نیز یک پاسخ حقوقی به آن دادیم و هر آنچه که باید الان بگویم در آن نامه ذکر شد. عضو حقوقدان شورای نگهبان که در نشست خبری سخنگو سخن می گفت همچنین تصریح کرد: اگر مصوبه‌ای مراحل قانونی را پشت سر گذاشت، لازم الاجرا است. وی با اشاره به اصل 113 و حافظ قانون اساسی بودن رییس جمهور گفت: شورای نگهبان در سال‌های قبل نسبت به اصل 113 قانون اساسی اظهار نظراتی را داشت که این نظرات روشن است و توجه رییس جمهور را به این نظرات جلب کردیم. وی به رییس جمهور توصیه کرد که اگر ایرادی نسبت به مصوبات مجلس شورای اسلامی دارد می‌تواند در جلسات کمیسیون‌ها یا صحن مجلس با فرستادن نماینده‌ای حضور یابد و نظرات خود را اعلام کند. در ادامه مصوبات قانونی مورد اعتراض رییس جمهور که در متن نامه اش به شورای نگهبان ذکر شده بود مورد منافشه خبرنگاران با سخنگوی شورای نگهبان قرار گرفت، مبنی بر اینکه دولت همچنان این قوانین را ابلاغ نکرده است، تکلیف چیست؟ کدخدایی نیز در پاسخ به این پرسش به راهکار قانونی آن اشاره کرد و گفت: چنانچه مصوبه‌ای از سوی رییس جمهور ابلاغ نشود رییس مجلس شورای اسلامی می‌تواند پس از طی زمان مشخصی آن را به روزنامه‌ی رسمی جهت اجرا ابلاغ کند. به نظر می رسد حتی خبرنگاران نیز از بابت رویکرد دولت در عدم اجرای قوانین و مصوبه های مجلس گلایه دارند. زیرا با وجود پاسخ سخنگوی شورای نگهبان به سوالات قبل همچنان از وی خواستند تا راهکار مجازات رییس جمهور چنانچه که مصوبات قانونی را اجرا نکند را مشخص کند. کدخدایی نیز تنها به این جمله اکتفا کرد که ان شاء الله به آن مرحله نمی رسد و قوانین اجرایی می شوند.

سخنگوی شورای نگهبان طرح نظارت بر عملکرد نمایندگان مجلس که محور یکی از سوالات بود را پسندیده دانست و گفت: اصل این کار پسندیده و خوب است، این کار انتظاری بود که مردم از مجلس داشتند که در این مجلس در حال شکل گیری است. وی همچنین گفت: نظام خود کنترلی در تمام دستگاه ها وجود دارد.

شاهرودی جایگذین جنتی

از آنجا که دوره شش ساله سه فقیه شورای نگهبان از جمله آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان قانون اساسی پایان یافته است گمانه زنی ها برای ابقا و یا جایگذینی وی شروع شده است. هر چند طی روز های گذشته رسانه های مختلف حضور حجت الاسلام سید احمد خاتمی به جای آیت الله جنتی در شورای نگهبان را قوی عنوان کرده بودند ولی در نشست خبری روز گذشته سخنگوی شورای نگهبان گزینه جدیدی برای جایگذینی دبیر شورای نگهبان اعلام شد. طی روزهای گذشته آیت الله جنتی در سخنانی که از تریبون نماز جمعه اخیر تهران داشت برای دومین بار در دو هفته اخیر انتقاداتی را متوجه رییس دولت دهم کرد. احتمال جایگذینی آیت الله هاشمی شاهرودی عضو فقهای شورای نگهبان با آیت الله احمد جنتی به عنوان دبیر این شورا و نیز انتخاب کدخدایی به عنوان معاون اول قوه قضاییه گمانه زنی بوده که خبرنگاران آن را با سخنگوی شورای نگهبان مطرح کردند. کدخدایی نیز همراه با لبخندی این گمانه زنی را شایعه دانست و گفت: این شایعات که از زبان شما شنیده می شود برای انبساط خاطر خوب است. وی در واکنش به اصرار مجدد خبرنگار گفت: فکر می کنم در این حد کافی است. کدخدایی همچنین در پاسخ به سوال دیگر در خصوص تاریخ اعمال تغییرات جدید اعضای شورای نگهبان گفت: نوبت شش ساله سه نفر از حقوقدان ها و سه نفر از فقهای شورای نگهبان پایان می یابد که باید راجع به ابقا و یا تغییر آنها تصمیم گیری شود. این عضو حقوقدان شورای نگهبان افزود: تا اواخر تیرماه این تغییرات مشخص خواهد شد.

سخنگوی شورای نگهبان در خصوص اساسنامه سازمان هدفمندسازی یارانه ها که پیش از این در شورای نگهبان جزو مصوبه های مغایر قانون اساسی شناخته شده بود، با اشاره به بحث و بررسی مجدد اعضای شورای نگهبان در خصوص این مصوبه هیات وزیران گفت: علی رغم اصلاح به عمل آمده  این اساسنامه همچنان مغایر اصل 85 قانون اساسی شناخته شده است. وی در پاسخ به این سوال که آیا اساسنامه سازمان هدفمند سازی یارانه‌ها باید از سوی مجلس شورای اسلامی ارائه می‌شد، گفت: طبق قانون اساسی، اساسنامه‌ها می‌تواند از سوی مجلس به دولت برای تصویب واگذار شود و این اساسنامه از جمله اساسنامه‌هایی است که اختیار تصویب آن به دولت تفویض شده است. وی ادامه داد: طبق قانون باید برای شورای نگهبان از جهت عدم مغایرت با قانون اساسی و شرع مقدس ارسال شود.


یکشنبه 89 خرداد 30 , ساعت 10:7 صبح
 سازمان تربیت بدنی چک کمک یک میلیارد تومانی خود را به باشگاه استقلال تحویل داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، سازمان تربیت بدنی که چندی قبل در آستانه فصل نقل و انتقالات به باشگاه پرسپولیس کمک یک میلیاردی کرده بود با مشخص شدن وضعیت مدیریتی باشگاه استقلال کمک یک میلیاردی خود را به این باشگاه انجام داد.
این چک روز گذشته به استقلالی ها تحویل داده شده است.


یکشنبه 89 خرداد 30 , ساعت 10:6 صبح
 عبدالمالک ریگی سرکرده تروریست‌های شرق کشور سحر گاه امروز با حضور جمعی از خانواده‌های شهدای اقدامات تروریستی‌ خود، به دار مجازات آویخته شد.

به گزارش  پایگاه اطلاع‌رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، با حکم صادره از سوی دادگاه انقلاب اسلامی، ‌عبدالمجید ریگی با نام مستعار عبدالمالک سحرگاه امروز ‌یکشنبه با حضور تعدادی از خانوادهای شهدا و جانباختگان جنایات تروریستی وی در محل زندان اوین به دار مجازات آویخته شد.
درپی برگزاری جلسه محاکمه عبدالمجید (عبدالمالک) ریگی در یکی از شعب دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی توحیدی به اتهام محاربه و افساد فی الارض،‌ نامبرده به اتهام 79 مورد اقدامات جنایتکارانه،‌ به استناد مواد 190 ، 191 ،‌ 186 ، 185 و 183 قانون مجازات اسلامی به اعدام از طریق آویختن از چوبه دار با حضور مجروحین و خانواده‌های جانباختگان و شهدای جنایات وی محکوم شده بود.
محکوم عبدالمجید ریگی سرکرده گروهک ضد انقلاب مسلحانه در شرق کشور که سال گذشته با هوشیاری ماموران امنیتی بازداشت شد، با تشکیل گروهک مسلحانه خود اقدام به راهزنی، ‌سرقت مسلحانه،‌ بمب‌گذاری در اماکن عمومی، ‌حمله مسلحانه به نیروهای نظامی و انتظامی و مردم بی دفاع، قتل و جرح، اخاذی، ایجاد رعب و وحشت و هراس و سلب امنیت مردم، آدم ربایی و گروگان‌گیری، همکاری با بیگانگان و اخذ کمک‌های مالی و اطلاعاتی از آنان نموده بود.
بخشی از اعمال مجرمانه ارتکابی محکوم عبدالمجید ریگی به شرح ذیل است:
1 – تشکیل و اداره دسته و گروهک تروریستی موسوم به جنبش مردمی جندالله به قصد مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران و ایجاد ناامنی در منطقه و کشور.
2 – مباشرت و آمریت در 15 فقره آدم ربایی مسلحانه.
3 – حمل و نگهداری سلاح و مهمات به صورت عمده و قاچاق سلاح و مهمات به داخل کشور.
4 – بوجود آوردن شش فقره راهبندان مسلحانه و ایجاد رعب و وحشت در جاده‌ها و بین مردم.
5 – اقرار صریح به مباشرت در سه فقره قتل عمدی.
6 – آمریت در قتل عمدی ده‌ها نفر از شهروندان و مسئولین نظامی، ‌انتظامی و ... از طریق بمب گذاری و اقدام مسلحانه.
7 – سرقت مسلحانه سلاح ،‌ مهمات و خودرو به دفعات بشرح موجود در پرونده.
8 – تحصیل مال نامشروع از طرق مختلف از قبیل آدم ربایی، گروگانگیری، ‌سرقت از بیت المال، ‌اخذ دلار از سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه، ‌اخذ وجه از قاچاقچیان مواد مخدر.
9 – فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران از طریق مصاحبه‌های متعدد با شبکه های معاند و ضد انقلاب.
10 - ارتباط با عناصر سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه از جمله افسران اطلاعاتی آمریکا و رژیم صهیونیستی در پوشش ناتو،‌ برخی افسران اطلاعاتی بعضی کشورهای عربی و گروهک های ضدانقلاب خارج از کشور مانند گروهک منافقین.
11 – ورود و خروج غیر مجاز از خاک جمهوری اسلامی ایران.
لازم به توضیح است گروهک تروریستی تحت هدایت محکوم عبدالمجید ریگی از سال 82 ، 35 مورد گروگانگیری از اتباع داخلی و خارجی ،‌ 25 مورد اخاذی و بیش از 40 فقره عملیات راهبندی مسلحانه توام با انفجار انجام داده که در نتیجه این اقدامات شرورانه ، 154 نفر از نیروهای انتظامی و مردم بی گناه بدست نامبرده و عوامل این گروهک شهید و تعداد 320 نفر نیز مجروح گردیده‌اند.
گزارش پایگاه اطلاع رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران حاکیست: متهم ریگی در جریان دادگاه،‌ مسئولیت اقدامت گروهک خود را پذیرفت و اذعان نمود در برخی از قتل ها مباشرت و در برخی نیز آمریت داشته است.
نامبرده همچنین تمامی موارد اتهامی مطروحه در کیفرخواست صادره از سوی دادستانی را پذیرفت و توضیح داد که تصمیمات تمامی اقدامات تخریبی، بمب گذاری، قتل و غیره با مسئولیت وی انجام شده است.
این گزارش اضافه کرد: در جلسه دادگاه که با حضور نماینده مدعی العموم،‌ وکیل محکوم علیه، شکات و خانواده های شهدای اقدامات تروریستی گروهک مذکور برگزار شده بود، نماینده دادستان پس از قرائت کیفرخواست، ‌خواستار اشد مجازات برای متهم شده بود.
متعاقبا ریگی در جریان دفاع از خود ضمن قبول اتهامات و جنایات ارتکابی، اقدامات خود را اشتباه خواند و تاکید کرد جنایاتش با موازین اسلامی و انسانی در تضاد بوده است و در ادامه از عوامل گروهک خود نیز خواست که اشتباهات او را تکرار نکنند.
وی همچنین خواستار بخشش از سوی شکات پرونده شد.
در پی صدور حکم دادگاه،‌ حکم صادره مطابق مقررات به نامبرده ابلاغ،‌ وی اعلام داشت « حکم صادره را قبول داشته و تقاضای عفو دارم» که متعاقبا با درخواست عفو نامبرده توسط ریاست محترم قوه قضائیه مخالفت گردید.
با توجه به اهمیت پرونده و اتهامات محکوم علیه ریگی، رسیدگی به اتهامات وی به دستور رییس قوه قضائیه و موافقت دیوان عالی کشور به دادسرا و دادگاه‌های تهران احاله شده بود.


شنبه 89 خرداد 29 , ساعت 6:44 عصر

 

 هیئت مؤسس دانشگاه آزاد مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره اساسنامه جدید را متوقف کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، دبیرخانه هیأت مؤسس دانشگاه آزاد در اطلاعیه‌ای که به خبرگزاری‌ها نمابر کرده، اعلام کرد: بنا به اعلام دبیر خانه هیئت مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی و در پی ارائه دادخواست هیأت موسس دانشگاه به طرفیت شورای عالی انقلاب فرهنگی شعبه 29 دادگاه عمومی حقوقی مجتمع قضایی شهید بهشتی تهران با احراز حصول ارکان و شرایط قانونی و با موجه دانستن درخواست هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی مستنداً به ماده 310 الی 325 از قانون آیین‌نامه دادرسی مدنی دستور موقت مبنی بر منع و توقف اجرای اساسنامه جدید دانشگاه آزاد اسلامی مصوب جلسات 597، 636، 651، 652، 654، 656 و 660 شورای عالی انقلاب فرهنگی را صادر و ابلاغ کرد.
بنا به اطلاعیه هیأت مؤسس دانشگاه آزاد، با توجه به مراتب مذکور، اجرای اساسنامه اخیر التصویب دانشگاه آزاد اسلامی تا رسیدگی و صدور رای ماهوی و قطعی دادگاه متوقف خواهد ماند و دانشگاه بر اساس اساسنامه فعلی به کار خود ادامه خواهد داد.


شنبه 89 خرداد 29 , ساعت 6:43 عصر
10 دلیل اصلی سکته مشخص شد

 دانشمندان ده مشکل سلامت کلیدی را کشف کردند که تقریبا عامل اصلی همه سکته‌ها را تشکیل می‌دهند.

فشار خون بالا، سیگار کشیدن، چاقی شکمی، رژیم غذایی ناسالم، کمبود تحرک بدنی، مقادیر بالای کلسترول‌های بد، دیابت، نوشیدن مشروبات الکلی، استرس، افسردگی و ناهنجاری‌های قلبی عامل 90 درصد تمام سکته‌ها هستند.
این تحقیقات که توسط تیمی در دانشگاه اونتاریو در کانادا انجام شده است سعی کرده است که کامل‌ترین بررسی را در مورد عوامل بروز سکته داشته باشد.
کلیدی‌ترین عامل در این میان فشار خون بالا بود که تقریبا خطر سکته را دو برابر می‌کرد.
هر سال نزدیک به 150 هزار نفر در بریتانیا سکته می‌کنند و 67 هزار نفر دیگر نیز به همین دلیل فوت می‌کنند. سکته مهم‌ترین عامل فلج شدن نیز به حساب می‌آید.
این تحقیقات که در لانست منتشر شده است بر روی 3 هزار نفر که دچار سکته شده بودند و 3 هزار نفر دیگر انجام شد که تا کنون سکته نکرده بودند.
در این تحقیقات از این افراد پرسیده شد که آیا مشروبات الکلی مصرف می‌کنند، چه میزان ورزش می‌کنند و رژیم غذایی آن‌ها چگونه است.
در این تحقیقات افرادی که قدم می‌زدند، دوچرخه سواری می‌کنند، باغداری می‌کنند یا فوتبال یا شنا کردن را در زندگی خود گنجانده اند و به طور کلی 4 ساعت در هفته فعالیت بدنی دارند جزء گروه‌های فعال از لحاظ بدنی قرار می‌گرفتند.
این یافته‌ها نشان داد سیگار کشیدن تا دو برابر، رژیم غذایی ناسالم 35 درصد، مشروبات الکلی 50 درصد، استرس 30 درصد و افسردگی تا 35 درصد خطر سکته را افزایش می‌دهد.
مارتین او دونل محقق ارشد در این باره گفت: تحقیقات ما نشان می‌دهد 10 فاکتور خطر عامل 90 درصد از سکته‌ها هستند.
بنابراین کاهش فشار خون بالا، ترک سیگار کشیدن، افزایش فعالیت بدنی و داشتن رژیم غذایی مناسب می‌توانند کمک بسیار موثری به کاهش خطر سکته کنند.
تلگراف ، 18 ژوئن


شنبه 89 خرداد 29 , ساعت 6:42 عصر

 12 ناو جنگی آمریکایی و اسرائیلی برای رسیدن به خلیج فارس از کانال سوئز عبور کردند.

به گزارش عصر ایران ، روزنامه القدس العربی چاپ لندن به نقل از منابع آگاه نوشت: 11 فروند شناور جنگی (ناو) آمریکا و یک یک زیردریایی اسرائیلی مجهز به موشک های هسته ای صبح دیروز جمعه کانال سوئز را به مقصد خلیج فارس ترک کرده اند.

عبور این ناوها، با حضور چشمگیر نظامیان مصری و برقراری وضعیت ویژه در کانال سوئز همراه بود.

پیش از این خبرهایی درباره حرکت زیردریایی اسرائیلی دولفین به طرف خلیج فارس منتشر شده بود.
شاهدان عینی و منابع آگاه گفته اند که ناوگان آمریکایی شامل چند ناو هواپیمابر و ناوهای حامل خودروها و تجهیزات زرهی از دریای مدیترانه و کانال سوئز به طرف دریای سرخ عبور کردند. مقصد این ناوگان نیز خلیج فارس اعلام شده است.  منابع رسمی عبور شناور اسرائیلی را در میان ناوهای آمریکایی تایید نکرده اند.

شاهدان عینی و منابع آگاه گفته اند که این ناوگان آمریکایی، در طول چند سال گذشته ، "بزرگترین" بوده است.

در همین حال عبدالله السناوی سردبیر نشریه العربی الناصری گفت که مصری ها این بار دست بسته نخواهند ماند تا ببینند که دولت مصر آنها را در رسوایی دیگری یعنی هماهنگی با اسرائیل و آمریکا و باز کردن کانال سوئز برای تجاوز به ایران اسلامی دخالت می دهد.

رهبر اخوان المسلمین مصر نیز ضمن هشدار درباره حمله نظامی به ایران گفت: پذیرش چنین موضوعی از سوی جهان عرب و جهان اسلام غیرقابل قبول است و اگردولت ها در برابر اراده واشنگتن و تل آویو تسلیم شدند، ملت ها نباید ساکت باشند.

بدوی رئیس حزب الوفد نیز با محکومیت بروز هر گونه حمله نظامی علیه ایران گفت که ملت های کشورهای عربی و اسلامی مخالفت این حمله نظامی هستند .
وی همچنین ابراز نگرانی کرد که دولت های عربی و اسلامی در این باره به مانند همیشه تحت سیطره آمریکا قرار بگیرند.

در همین حال منابع آگاه در مصر اعلام کردند که این کشور درخواست اسرائیل برای جلوگیری از عبور کشتی های کمک رسان ایران از کانال سوئز را رد کرده است.

این کشتی های ایرانی قرار است کمک هایی را برای مردم غزه به این منطقه منتقل کنند.
 

 


شنبه 89 خرداد 29 , ساعت 6:41 عصر
علت افسردگی بعد از زایمان در مادران مشخص شد

 دانشمندان معتقدند که به دلیل بروز افسردگی بعد از زایمان در مادران پی بردند و به این ترتیب امیدها برای درمان این نوع افسردگی افزایش پیدا کرد.

تقریبا سه چهارم مادران جدید بلافاصله بعد از تولد فرزندشان دچار ناراحتی، تغییر حالت، ناامیدی و از دست دادن اشتها می‌شوند. در یک دهم از مادران این حالت ادامه پید می‌کند که از آن به عنوان افسردگی بعد از زایمان یاد می‌شود.
کاهش شدید مقادیر استروژن بعد از تولد به همراه انتشار یک آنزیم در مغز که مانع فعالیت‌ مواد شیمیایی مسوول احساسات خوب در بدن است در بروز این پدیده موثر هستند.
تحقیقات قبلی نشان دادن بود که در 3 یا 4 روز اول بعد از تولد مقادیر استروژن در بدن بیش از 1000 برابر کاهش پیدا می‌کند.
تحقیقات جدیدی که در آرشیو روانشناسی عمومی به چاپ رسیده است نشان می‌دهد که آنزیمی به نام مونوآمین اکسیداز آ در مغز به طور قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند.
این آنزیم هم‌چنین می‌تواند سروتونین و دوپامین را که باعث افزایش حس خرسندی و خوشحالی در انسان می‌شود را کاهش می‌دهند. اگر مقادیر این مواد کاهش پیدا کند، خطر افسردگی افزایش پیدا می‌کند.
تیم تحقیقاتی از مرکز علوم مغزی و ادراک انسانی متوجه شدند این آنزیم در زنانی که به تازگی فرزند خود را به دنیا آورده اند تا 43 درصد افزایش پیدا می‌کند.
مقدار این آنزیم در روز پنجم به بالاترین مقدار خود می‌رسد و مادران در این روز معمولا بیش‌ترین احساس افسردگی را دارند.
داروهای خاصی می‌توانند برای کاهش این آنزیم مورد استفاده قرار بگیرندو علاوه بر این از کاهش مواد شیمیایی موثر در بروز حس شادی جلوگیری کنند.
دکتر ساشر در این باره گفت: یافته‌های ما می‌تواند زمینه را برای پیشگیری و درمان افسردگی‌های بعد از تولد در مادران فراهم کند.
تحقیقات قبلی در این زمینه هم نشان داده بود زنان می‌توانند در حین بارداری تحت نظر قرار بگیرند تا احتمال ابتلا به افسردگی‌های بعد از زایمان کاهش پیدا کند.
در تحقیقاتی هم که در سال 2008 انجام شد محققان متوجه شدند زنانی که فرزند پسر به دنیا می‌آورند با احتمال بیش‌تری نسبت به زنانی که فرزند دختر به دنیا می‌آورند به افسردگی دچار می‌شوند.
تلگراف ، 19 ژوئن


شنبه 89 خرداد 29 , ساعت 6:41 عصر
کامرانی فر: داوران فیفا دو بار برایم دست زدند
مصاحبه اختصاصی با کمک داور برتر جام جهانی

 

کامرانی‌فر: چنین صحنه ای را دو بار دیگر تجربه کرده بودم و این بار هم درست روی خط بودم و زننده ضربه پاس گل، مدافع و مهاجم را زیر نظر داشتم

 کمک داوری که با کمترین میزان توجه از سوی مدیران فوتبال کشور راهی آفریقای جنوبی شد تا به عنوان تنها نماینده فوتبال ایران در جام جهانی حاضر باشد، بدون توجه به امکاناتی که باید در اختیار داشته باشد و ندارد، با بهترین شرایط داوری کرد و شاهکار کمک داوری او را هم در دقیقه 64 بازی مکزیک با فرانسه دیدند. حسن کامرانی‌فر را در شرایطی که برای بازی بعدی این تیم داوری تمرکز می‌کرد، یافتیم و با او هم‌کلام شدیم:

کار شما در صحنه گل اول بازی مکزیک با فرانسه شاهکار داوری بود.

ممنون. خدا کمکم کرد و از او متشکرم. من این موفقیت را مدیون همه کسانی هستم که به من برای رسیدن به این نقطه کمک کردند. از خانواده‌ام تا استادانم.   

چطور شد که این تصمیم را گرفتید؟

من چنین صحنه‌ای را دو بار دیگر تجربه کرده بودم و این بار هم درست روی خط بودم و زننده ضربه پاس گل، مدافع و مهاجم را زیر نظر داشتم.

خیلی راحت کار کردید. به نظر می‌رسید برای این بازی آمادگی کامل داشتید...

بله. پیش از بازی 3 جلسه آمادگی داشتیم. یک جلسه مسئول روانشناسی داوران آمد و برای ما صحبت کرد تا با آرامش کار کنیم. آقای بهارمست مسئول بخش آموزش کمیته داوران فیفا هم خیلی تلاش کرد تا من به آمادگی روانی کامل برسم. او مدام با من صحبت می‌کرد و بعد از بازی هم خیلی خوشحال بود.

در بین بازی هم همکاری خوبی بین تیم داوری وجود داشت و در نهایت توانستیم رضایت کمیته داوران فیفا را جلب کنیم.

اینجا گفته میشود چون الغمدی با مکث سوت پنالتی را زد، تصمیم پنالتی را حسن کامرانیفر گرفته

ما اینجا از سیستم پیشرفته داوری استفاده می‌کنیم و در بازی هم همکاری و هاهنگی خوبی با هم داشتیم و در جریان بازی هم خیلی به هم کمک کردیم. شما در همین حد بنویسید و لطفا بیشتر از این چیزی درباره آن پنالتی نپرسید.

بعد از بازی چه اتفاقاتی افتاد؟

تمام گزارشگران شبکه‌های تلویزیونی از این تصمیم تعریف می‌کردند. آنچه بیشتر از هر چیز برایم مهم بود این بود که آنها هر وقت نام بازی مکزیک و فرانسه را می‌آوردند بلافاصله می‌گفتند «کمک داور ایرانی». من فقط از اینکه نام ایران به این صورت در جام جهانی مطرح شد، به خود می‌بالم.

سایت فیفا هم از تو تعریف کرد..

بله. امروز (دیروز) جلسه آنالیز بعد از بازی را داشتیم. آقای گارسیا آراندا دبیر کل کمیته داوران فیفا در این جلسه دو بار به داوران حاضر در جلسه گفت برای داور ایرانی دست بزنید. نمی‌توانم احساسم را بیان کنم اما واقعا احساس غرور کردم. اعضای کمیته داوران فیفا به من می‌گفتند این سخت‌ترین تصمیمی بود که یک داور باید می‌گرفت و تو گرفتی. اعضای هیات اجرایی یک عضو هیات رئیسه فیفا هم برای کمیته داوران پیام تبریک فرستادند که این مرا دلگرم کرد.   

این برخورد در کنار استقبال عالی 50 داور (در بازگشت ما از بازی) که در لابی هتل محل اقامت داوران جام جهانی خیلی گرم با ما برخورد کردند، مرا خیلی امیدوار کرد. اما به هر حال در باد این بازی نباید خوابید چون آن بازی دیگر برای من تمام شده است.

حالا وظیفه شما خیلی سخت شده

بله، فوق‌العاده سخت. و باید در بازی بعد کم اشتباه‌تر از این بازی کار کنیم. من تا قبل از جام جهانی فقط تمام تمرکزم را روی این گذاشته بودم که به جام جهانی برسم؛ اما حالا که به جام جهانی آمده‌ام می‌گویم باید به مراحل بعد بروم. می‌دانم که تیم‌های داوری خیلی خوبی در اینجا حضور دارند که برای خود اسم و رسمی دارند ولی من هم می‌خواهم به هدف‌های تعریف‌شده‌ام برسم.

مسابقه بعدی مسابقه حساسی است.

بازی شیلی و سوئیس مسابقه فوق‌العاده مهمی است. چون هر دو تیم بازی اول را برده‌اند و 3 امتیاز این بازی برایشان اهمیت زیادی دارد. امیدوارم خدا کمک کند و در این بازی با اشتباه کمتری داوری کنیم تا بتوانیم به دور بعدی برویم.  

میدانم همه ایرانیها دوست دارند شما به دور بعد بروید. برای شما آرزوی موفقیت میکنم..

از شما برای این تماس و این جمله متشکرم. 

 


شنبه 89 خرداد 29 , ساعت 6:38 عصر
 مسئولان باشگاه سپاهان با بازیکن فصل گذشته پاختاکور ازبکستان وارد مذاکره شده اند.

 نیوارد یامور بازیکن شماره 9 فصل گذشته پاختاکور ازبکستان از روز گذشته در اصفهان حضور پیدا کرده است تا با باشگاه سپاهان مذاکرات خود را نهایی کند.
این بازیکن مهاجم است و در صورت توافق با سپاهان جای عمادرضا را خواهد گرفت.
مسعود تابش، قائم مقام باشگاه سپاهان درباره حضور این بازیکن در سپاهان به خبرنگار فارس اظهار داشت: درحال مذاکره با این بازیکن هستیم و ظرف روزهای آینده روند مذاکرات با او مشخص می شود. این بازیکن را از زمان لیگ قهرمانان آسیا زیر نظر داشته ایم.


شنبه 89 خرداد 29 , ساعت 6:33 عصر
: بلاگفا در اقدامی تامل‌انگیز تعداد قابل توجهی از وبلاگ‌های جبهه انقلاب اسلامی را که در فتنه اخیر عملکرد چشمگیری در دفاع از نظام در فضای مجازی داشتند، مسدود کرد.

این وبلاگ‌ها که از جمله فعال‌ترین وبلاگ‌های جبهه انقلاب اسلامی در حوزه فضای مجازی بودند با دلایل واهی و خلاف واقع مسدود شده‌اند.
بلاگفا در توضیح علت انسداد این وبلاگ‌ها دلیل قابل توجه و مستندی ارائه نکرده است.
برخی از این وبلاگ‌ها از جمله وبلاگ‌های پربیننده‌ای بودند که عمده مطالبشان در راستای مبارزه با فتنه‌گران در فضای مجازی و روشنگری در این باره بوده است.
اقدام تامل‌انگیز بلاگفا درحالی صورت می‌گیرد که جبهه انقلاب اسلامی در فضای مجازی هنوز نوپاست و برای مقابله با جنگ نرم دشمن این وبلاگ‌ها باید حمایت شوند.


<      1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ