سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آموزش دانش کفّاره گناهان بزرگ است [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
شنبه 89 خرداد 29 , ساعت 3:43 عصر

 

 برغم تکذیب مقامات قرقیزستان مبنی بر تعرض به زنان ازبک در جریان ناآرامیهای جنوب این کشور شواهد بیشتری در تایید این امر منتشر می‌شود.

 به گزارش شبکه خبری یورونیوز جمعه شب به نقل از مقامات آژانسهای امداد سازمان ملل متحد گفت: تعداد روزافزونی از زنان ازبک مقیم اوش از تجاوز به خود یا بستگانشان در جریان ناآرامیهای قومی این شهر گزارش می‌دهند.

به گفته این شبکه، فقط در یک مورد شاهدان از تعرض به ? ???زن و دختر ازبک در یک محله اوش خبر داده اند، تعرض به نه تنها زنان بلکه دختران ? ???یا ???? ساله جلوی والدین یا هم محلیهای شان و در خیابان.

بنابر این گزارش بسیاری از خانواده‌ها حاضر به ابراز رسمی موارد تجاوز به زنان خود نیستند اما به هر حال تعداد بیشتری از زنان در روزهای اخیر از تعرض به خود خبر داده اند. مقامات سازمان ملل متحد نیز از تعرض احتمالی به صدها زن و دختر خبر می‌دهند.

همزمان مسئولان سازمانهای امدادی ملل متحد تعداد کشته‌شدگان ناآرامیهای اوش را بین ? ????تا دوهزار نفر تخمین می‌زنند که بسیار بیشتر از ارقام رسمی اعلام شده یا حتی ارقام تخمینی اولیه است.

آمار پناهنده‌شدگان به اردوگاه‌های پناهندگان در خاک ازبکستان اکنون به ? ????هزار نفر رسیده است اما گفته می‌شود ? ????هزار نفر دیگر در خاک قرقیزستان و مجاورت مرز با ازبکستان آواره هستند که رقم کل آوارگان از خانه و کاشانه‌های شان را در اوش به حدود ? ????هزار تن می‌رساند که یکی از بزرگترین رقم آوارگیها در تاریخ آسیای میانه است.

هرچند رئیس دولت موقت قرقیزستان به اوش سفر کرد تا اعتماد ازبکها را برای اقامت یا بازگشت به اوش فراهم کند اما حجم کشتار و تعرض به ازبکها در این شهر به حدی بوده است که اکثریت پناهندگان به ازبکستان برغم شرایط سخت در اردوگاه‌های خود می‌گویند دیگر اعتمادی به قرقیزها و دولت بیشکک ندارند و هرگز به اوش بازنمی گردند. 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ