سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش را بجویید؛ هرچند در چین باشد . جستجوی دانش بر هر مسلمانیواجب است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
سه شنبه 89 مهر 20 , ساعت 5:13 عصر

 

 علیرضا افتخاری در بخش خبری 20:30 از اهانت به دختر خود خبر داد و با صدایی بغض‌آلود اعلام کرد که از این مسئله نمی‌گذرد.

گفت‌وگوی علیرضا افتخاری که به شکل غیرمنتظره‌ای در کنداکتور بخش خبری 20:30 شبکه دوم سیما قرار گرفت در شرایطی پخش شد که سایر بخش‌های خبری سیما از پخش آن خودداری کردند.

در این گفت‌وگوی ضبط شده، افتخاری متکلم‌وحده بود و از سوالات خبرنگار هم خبری نبود.

افتخاری در ابتدای حرف‌های خود گفت: چندی قبل در برنامه‌ای به رسم ادب به ریاست‌جمهور ادای احترام کردم چون احترام شرط ادب و احترام به خودمان است. از آن پس حملات زیادی توسط اشخاص، جریان‌ها و سایت‌های مختلف به اینجانب صورت گرفت.

وی ادامه داد: من درباره این اتفاقات و حملات به خودم هیچ اعتراضی ندارم و آن را تحمل می‌کنم و می‌بخشم اما اهانت به خانواده خود را تحمل نمی‌کنم.

افتخاری در حالی که با صدایی بغض‌آلود سخن می‌گفت ادامه داد: دختر من یک استاد دانشگاه است اما در دانشگاه به خاطر اینکه دختر من است به او توهین کرده‌اند. آیا این درست است؟

وی در عین حال درباره دانشگاه محل تدریس دختر خود و زمان وقوع این اتفاق سخنی نگفت و ادامه داد: موهای دختر مرا کشیده‌اند و به وی توهین کرده‌اند در حالی که او فقط یک استاد دانشگاه است.

او در خاتمه با بیان اینکه این راه حل مشکلات کشور نیست، گفت: همه تحت لوای یک «نت» واحد حرکت کنیم و به یکدیگر کمک نماییم.


سه شنبه 89 مهر 20 , ساعت 5:11 عصر

 کانون فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی نوشت:

   مهندس ماشاء اله تابع جماعت، معاون برنامه ریزی کانون با معرفی سایت تخصصی اشتغال و کارآفرینی WWW.EIAU.COM اظهار داشت: اصلی ترین و مهمترین هدف این سایت ایجاد زمینه برای بهره برداری بهینه فارغ التحصیلان از فضای دیجیتال و مجازی جهت رفع نیازهای شغلی و تحقق ایده های کارآفرینی است.

تابع جماعت با اشاره به حجم کثیری از فارغ التحصیلان دانشگاهی که نیازمند آموزش و راهنمایی برای انتخاب مسیر درست شغلی برای آینده خود هستند، از امکان بهره برداری و استفاده تمام فارغ التحصیلان از امکانات کانون از طریق این سایت خبر داد و افزود: امیدواریم با استفاده از پیشنهادات و نظرات متخصصان، این سایت اینترنتی به منبع و مرجعی برای ارتقای سطح مباحث مربوط به کارآفرینی و اشتغال تبدیل شود.

 معاون برنامه ریزی کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: سایت اینترنتی اشتغال و کارآفرینی در برگیرنده چند دسته از اطلاعات و مطالب مختلف است که در یکی از بخشهای محوری این سایت، فهرست دقیقی از آگهی های استخدام، مناقصه، مزایده و فرصت های پژوهشی منتشر شده در رسانه ها تجمیع شده و به صورت جامع در اختیار کاربران قرار میگیرد که این بخش، فارغ التحصیلان و متقاضیان اشتغال را از رسانه های مشابه بی نیاز میسازد.

به گزارش سایت کانون فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی (www.aiau.ir) تابع جماعت افزود: در بخش های دیگر این سایت اینترنتی، بانک اطلاعاتی مقالات مرتبط با موضوع کارآفرینی و اشتغال، چکیده پایان نامه‌های دانشجویان مقاطع تحصیلی ارشد و دکتری که مرتبط با موضوع کارآفرینی بوده است، سایت ها و مراکز معتبر فعال در این حوزه ها و نیز معرفی تعداد زیادی از کتب منتشر شده در این حوزه معرفی شده است.

وی در ادامه گفت: اخبار مهم داخلی و خارجی در حوزه اشتغال و کارآفرینی، آئین نامه های مرتبط و معرفی کارآفرینان برتر داخلی و خارجی و نیز آرشیو هفته نامه فارغ التحصیلان، از دیگر بخشهای این سایت است تا امکان بهره برداری متقاضیان و علاقمندان از تمامی مباحث مطرح در این حوزه‌ها را فراهم آورد.


سه شنبه 89 مهر 20 , ساعت 5:10 عصر

 مهر نوشت:

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت کشور گفت: با هماهنگیهای صورت گرفته وزارت کشور طرح آسان سازی ازدواج را در دست اجرا دارد به طوری که افراد می توانند تنها با پرداخت 300 هزار تومان مراسم ازدواج خود را برگزار کنند.

 علیرضا افشار افزود: این خدمات شامل آرایشگاه عروس و داماد، کرایه خودرو عروس، فیلم برداری، سالن پذیرایی و سرو میوه و شیرینی بوده که توسط بنیاد ازدواج آسان ارائه می‌شود و به طورمیانگین تاکنون 90 هزار زوج این خدمات را دریافت کرده‌اند.

افشار اظهار داشت: در این طرح جهیزیه عروس خانم هم با مبلغی در حدود 700 هزار تومان در اختیار زوج قرار گرفته و در مجموع آنها با یک میلیون تومان که تمامی آن هم در قالب یک وام قرض الحسنه ارائه شده می توانند ازدواج کرده و زندگی خود را تشکیل دهند.

معاون اجتماعی وزیر کشور با اشاره به لزوم آموزش و اهمیت آن در بدو ازدواج تاکید کرد: علاوه بر خدمات مادی بحث خدمات توجیهی و فرهنگی نیز دارد چرا که یکی از دلایل بالا رفتن سن ازدواج مراسمات دست و پاگیر است و هم اکنون در حال توسعه آن در کل کشور هستیم.

وی افزود: بحث آموزش بسیار موثر است که در ضرورت ازدواج آسان ساماندهی دفاتر مشاوره برای کاهش طلاق باید در این زمینه اقدامات جدی صورت گیرد، که در هفت محور در حال ساماندهی هستیم.


سه شنبه 89 مهر 20 , ساعت 9:56 صبح
علی مطهری: احمدی‌نژاد نه اصلاح‌طلب است نه اصولگرا و یک راه سوم برای خودش دارد

 

 عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس معتقد است که احمدی‌نژاد جریانی مستقل از دو جریان اصلی در کشور است، ولی در عین حال عبور وی از اصولگرایان که حامیان وی در انتخابات گذشته بوده‌اند را خلاف جوانمردی می‌داند.

علی مطهری نماینده تهران، در پاسخ به سوالی در مورد سخنان اخیر جوانفکر مشاور رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه نباید احمدی‌نژاد را به اصولگرایان مرتبط کرد، اظهار داشت: اگر منظور وی این است که احمدی‌نژاد اصولگرا نیست، بنده بارها این موضوع را گفته‌ و تاکید کرده‌ام که احمدی‌نژاد نه اصولگراست، نه اصلاح‌طلب و راه سومی دارد. مثلاً از نظر سیاست‌های فرهنگی اصولگرا نیست، از نظر اهمیت دادن به آزادی بیان نیز مانند اصلاح طلبان نیست. اما اگر مقصود این است که اصولگرایان در به قدرت رسیدن او نقشی نداشته‌اند، حرف باطلی است. زیرا گروه‌های مختلف اصولگرا در سال 84 و 88 از وی حمایت کردند و در صورت عدم حمایت آنان، وی رای لازم را کسب نمی‌کرد.

گزیده مصاحبه وی با ایلنا را در ادامه می‌خوانید:

* البته اینکه کسی ادعا کند من در قالب اصولگرایی یا اصلاح‌طلبی جا نمی‌گیرم و هم اصولگرا و هم اصلاح‌طلب به معنی واقعی این دو هستم، سخن صحیحی است. اما اگر واقعیت را مبنا قرار دهیم، دو گروه موسوم به اصولگرا و اصلاح‌طلب در صحنه سیاسی کشور حضور دارند که هر کدام مزایا و معایبی دارند.

*احمدی‌نژاد با نام اصولگرایی وارد صحنه شد و با این عنوان آراء خود را کسب کرد. شاید این گروه اکنون احساس می‌کنند که دیگر نیازی به این جریان ندارند و به اصطلاح «خرشان از پل گذشته است» و در نتیجه این حرفها را می زنند. در حالی که این رفتار برخلاف اخلاق و جوانمردی است.

*اینکه اینگونه سخنان، به منظور جذب قشر متوسط جامعه و منتقدان باشد، برخلاف اصولگرایی است. زیرا ملاک این جریان پایبندی به مبانی و اصول است نه جذب و دفع افراد. در صورت رعایت اصول، طبعا عده‌ای خوشحال و عده‌ای ناراحت می‌شوند و نباید برای جذب یک قشر خاص، اصول را زیر پا بگذاریم. مثلاً به دنبال باستان‌گرایی برویم یا در موضوع حجاب تساهل و تسامح به خرج دهیم و بعد بگوییم می‌خواهیم 14 میلیون فردی را که به احمدی‌نژاد رأی ندادند جذب کنیم!

*اینگونه رفتار علاوه بر آنکه خلاف سیره پیامبر(ص) و ائمه اطهار است - زیرا آنها هیچ گاه برای هدف مقدس از وسیله نامقدس استفاده نمی‌کردند-، ممکن است باعث ریزش برخی هواداران رئیس‌جمهور نیز بشود.

* دولت و اطرافیان رئیس‌جمهور با این رفتارها موفق نمی‌شوند مخالفان نظام را جذب کنند. زیرا کسانی که با انقلاب اسلامی رابطه خوبی ندارند توقعات زیادی دارند و اینگونه نیست که با سهل‌انگاری و امتیازدهی ما راضی شوند. بلکه اگر امتیاز دهیم، امتیازات بیشتری می‌خواهند و تا زمانی که حکومت سکولار در کشور شکل نگیرد، راضی نمی‌شوند.

* البته جذب افراد با روش‌های صحیح پسندیده است و نمی‌گویم ملاطفت به خرج ندهیم. اما کوتاه آمدن از اصول مباح نیست. اگر ما مطابق اسلام عمل کنیم خود به خود اقشار مختلف، به جز معاندان، جذب می شوند و نیازی به روش‌های ”من درآوردی“ برای جذب افراد نیست .


سه شنبه 89 مهر 20 , ساعت 9:55 صبح

 آینده نوشت:

اظهارات همسر سفیر ایران در کشور فرانسه که به توصیف زندگی خود در ایران و پاریس پرداخته، خبرنگار مصاحبه کننده رادیو فرهنگ فرانسه را از این شیوه زندگی انگشت به دهان گذاشته است.

اظهارات صادقانه خانم سفیر درباره اقامت در کاخ لویی شانزدهم، جراحی بینی و جواهراتش فضایی را از خانواده یک مقام دولتی به تصویر می‌کشد که به هیچ‌روی با شعارهای عدالت‌خواهانه سران دولت همخوانی ندارد.

خانم فاطمه داروگر، همسر مهدی میرابوطالبی، سفیر ایران در فرانسه به مناسبت هفته زن مصاحبه‌ای با رادیو فرهنگ فرانسه (فرانس کولتور) انجام داده است.

وی در این مصاحبه از علاقه خود به هنر از جمله نقاشی صحبت کرد و در جواب سؤال خبرنگار این رادیو در مورد زادگاهش گفته در منطقه نیاوران تهران متولد شده و در سن 17 سالگی به همراه همسر خود برای ادامه تحصیل به آمریکا مهاجرت کرده است.

یکی از نکات جالب این مصاحبه این است که ایشان می‌گوید اقامتگاه سفیر ایران در فرانسه، یکی از کاخ‌های لوئی شانزدهم است و 3 طبقه است، ولی منزل ایشان در ایران 5 طبقه بوده و تقریباُ متراژی بالاتر از 1500 متر دارد و تنها سالن پذیرائی آن 300 متر است.

گزارشگر این رادیو می‌گوید: سال گذشته مبلمان بخش‌هایی از محل اقامت آقای سفیر و همسرش تغییر کرده و رنگ دیوارها برای هماهنگی با دکوراسیون جدید به رنگ سبز در آمده، با این حال خانم داروگر اصرار دارد رنگ دیوارها سبز نیست، بلکه نوعی فیروزه‌ای است.

وی دلیل عمل زیبایی بینی خود را شکستگی بینی در 16 سال پیش بیان کرده و در عین حال عنوان می‌کند که خانواده من به زیبایی بینی معروف هستند.

خبرنگار فرانسوی به جواهرات همراه خانم سفیر اشاره می‌کند و می‌گوید الماس‌های قشنگی در دست شماست باید خیلی گران باشد و وی تنها جواب می‌دهد اینها سنگ‌های طبیعی است.

خبرنگار در بخشی از گزارش خود می‌گوید نزدیک 4 خدمه زن در اینجا مشغول کار هستند.


سه شنبه 89 مهر 20 , ساعت 9:53 صبح

 جمهوری اسلامی نوشت:

دومین خبرنگار یک خبرگزاری دولتی نیز پناهنده شد. این خبرنگار حدود یک سال بود که به حوزه کار رسانه‌ای وارد شده و در تلاش است تا با سوءاستفاده از دشمنی کشورهای غربی به آمریکا و یا یکی از کشورهای اروپایی پناهنده شود. وی پنج شنبه گذشته به ترکیه رفته و به دنبال این است که از آمریکا و یا یکی از کشورهای اروپایی پناهندگی اخذ کند. حدود چند ماه قبل نیز دبیر بخش عکس این خبرگزاری دولتی از یکی از کشورهای اروپایی پناهندگی گرفته بود.


سه شنبه 89 مهر 20 , ساعت 9:52 صبح

 آینده خبر داد:


یکی از شبکه های تلویزیونی فارسی زبان که از شبکه های غربی پخش می شود به برگزاری تست خوانندگی و انتخاب ستاره ایرانی در موسیقی و خوانندگی اقدام کرده است و جوانان را برای تست صدای خود به یکی از کشورهای همسایه ایران دعوت می کند.

این شبکه با به کارگیری خوانندگان ایرانی فعال در غرب هیئتی را ترتیب داده است تا از پسران و دختران ایرانی که برای شرکت در این مسابقه به کشور دبی رفته اند، تست صدا بگیرند.

همچنین صاحبان این شبکه با انتخاب یکی از عناصر فراری بعد از انقلاب، جوانان ایرانی را به شرکت در یک مسابقه رقص به رهبری همین عنصر نیز دعوت کرده است و متاسفانه مشاهده می شود برخی از جوانان ایرانی از برخی شهرها با وجود هزینه های گزاف خود را به این مسابقه می رسانند .


سه شنبه 89 مهر 20 , ساعت 9:51 صبح

 مشرق نوشت:

معاون دیپلماسی عمومی آمریکا در دوره بوش پسر گفت که آمریکا برای اینکه‌ ایرانی‌ها را به آزادی مورد نظر غرب تشویق کند، باید یک شبکه ماهواره‌ای تجاری برای پخش فیلم‌های ممنوعه ایرانی تأسیس کند.   

"جیمز کی. گلاسمن" (James K. Glassman) مدیر اجرایی مؤسسه مطالعاتی جورج بوش رئیس جمهور سابق آمریکا در مدرسه سرویس بین‌المللی دانشگاه امریکن با موضوع «محدودیت های دیپلماسی فرهنگی و راهی به سوی جلو» به ایراد سخن پرداخت.

آموزش زبان انگلیسی به جوانان مسلمان برای تقویت چهره دیپلماسی عمومی آمریکا، پیشنهاد تاسیس شبکه ماهواره‌ای برای پخش فیلم‌های ممنوعه ایرانی مانند فیلم آفساید جعفر پناهی، بخشی از محورهای سخنرانی گلاسمن می‌باشد.

وی در بخشی از این سخنرانی تأکید کرد که "فعالیت‌های دیپلماسی عمومی ایالات متحده به مثابه شن‌ریزه‌هایی در اقیانوس فرهنگ آمریکایی هستند که در سواحل دیگر ملت‌ها کناره می‌گیرند، امسال انیمیشن "عصر یخبندان 3" در کشورهای خارجی در حدود 600 میلیون دلار فروش داشت که از مجموع بودجه برنامه‌های مبادلات فرهنگی و آموزشی آمریکا بیشتر است. 

مدیر اجرایی مؤسسه مطالعاتی جورج بوش با بیان اینکه «برنامه‌های "رادیو فردا" که برای ایران پخش می‌شوند شامل موسیقی و مباحث فرهنگی هستند»، یادآور شد: این خوراک "سبک‌تر" فقط به منزله آب‌نباتی برای جذب مخاطب نیست، نصف موسیقی پخش شده به زبان فارسی بوده و اغلب متشکل از آهنگ‌های خوانندگان ایرانی ساکن خارج - بالاخص لوس‌آنجلس - است که این نوع موسیقی در ایران ممنوع است.

گلاسمن به وزارت خارجه آمریکا گفت: بچه‌ها می‌توانند این موسیقی‌ها را از اینترنت بگیرند اما در شهرهای کوچک و روستاها که دسترسی به اینترنت سخت است، رادیو فردا می‌تواند بهترین منبع باشد. 

پیشنهاد تاسیس شبکه ماهواره‌ای برای پخش فیلم‌های ممنوعه ایرانی
ی افزود: یکی از پروژه‌هایی که من نیز در آن فعال بودم اما مورد غفلت واقع شده حمایت از تأسیس یک شبکه ماهواره‌‌ای تجاری است که فیلم‌های ممنوعه به مانند فیلم "آفساید" جعفر پناهی را برای ایرانیان پخش کند.

معاون دیپلماسی عمومی آمریکا در دوران ریاست جمهوری جورج بوش یادآور شد: فیلم آفساید که در سال 2006 و در ایران تصویربرداری شده حکایت دختران جوانی است که خود را به شکل پسرها درمی‌آورند تا وارد استادیوم شده و بازی تیم ملی ایران را از نزدیک تماشا کنند چرا که در ایران ورود زنان به استادیوم‌ها ممنوع است.

وی گفت: علاوه بر این، مبادلات آموزشی و بازدیدها، ابزار آمریکایی مانند یادگیری توانمندی ارتباطات با استفاده از تکنولوژی‌های برتر را در اختیار خارجی‌ها قرار می‌دهد و بدین ترتیب افراد بازدیدکننده می‌توانند پس از بازگشت به کشورهای خود فرهنگ آنجا را ارتقاء بخشند.

به گفته گلاسمن این نوع تلاش‌ها برای افزایش احساس غرور و فهم خارجی‌ها نسبت به فرهنگ‌های بومی خودشان، اساساً فعالیت‌هایی استراتژیک محسوب می‌شوند. 

ایرانی‌ها را با موسیقی و هنر به مبارزه برای آزادی دعوت کنیم
مدیر اجرایی مؤسسه مطالعاتی جورج بوش در ادامه تأکید کرد: اگر ما سعی داریم با تشویق ایرانی‌ها در مبارزه برای کسب آزادی به منظور دستیابی به توانایی برای انتخاب آزادانه(!؟) این کشور را از دسترسی به تسلیحات هسته‌ای بازداریم، در این صورت موسیقی و هنر ابزارهای بسیار مهمی محسوب می‌شوند.


سه شنبه 89 مهر 20 , ساعت 9:51 صبح

 روزنامه جمهوری‌اسلامی نوشت:

تعدادی از اتباع ایرانی مقیم آمریکا در مقر نیروهای ارتش این کشور واقع در شهر بدره عراق و در نزدیکی مرز مهران مستقر شده‌اند.

این افراد 25 نفر شامل 18 مرد و 7 زن می‌باشند. براساس این گزارش، اتباع ایرانی مورد نظر، دارای پدر و مادر ایرانی بوده که درحال حاضر مقیم کشور آمریکا هستند و ارتش آمریکا در نظر دارد از آنها در پایانه‌های مرزی از جمله زرباطیه - مهران در انجام کارهایی از قبیل مترجمی استفاده کند.

زائران ایرانی که به تازگی از طریق مرز مهران به عتبات عالیات سفر کرده‌اند این سربازان جدید آمریکا را مشاهده نموده‌اند و حتی برخی از آنها با زائران ایرانی نیز هم کلام شده و خود را معرفی کرده‌اند. این افراد برای اخذ تابعیت کشور آمریکا ‌باید به مدت یک سال در ارتش آمریکا خدمت کنند.


دوشنبه 89 مهر 19 , ساعت 9:16 صبح
 

 مردم‌سالاری نوشت:

همسر شهید حمید باکری به همسر شهید همت نامه نوشت. در این نامه آمده است:

مطالبی که این روزها درباره من و تو گفته یا نوشته شده، یک بار دیگر خاطرات تمام این سالها را به یادم آورد. شاید بهترین کسی که حرفهایم را می فهمد و می توانم با او درد دل کنم، خود تو باشی.  من و تو همیشه غم سنگینی را با خود می کشیدیم. اما غمی شیرین بود و به آن افتخار می کردیم. چون در این غم ما با انسانهایی مانوس بودیم که همانند شهدای کربلا صعود کردند. به روز عاشورا که فکر می کنم، می بینم عاشورا با تمام زشتی هایش، زیبا هم هست. رشد انسانها و بهترین روابط انسانی را در آن روز می توان دید. در آن روز حر با یک انتخاب به قله انسانیت صعود می کند. در دفاع مقدس هم انسانهایی که اغلب آنها معمولی بودند، با انتخاب درستی که کردند، از عالم زمینی بریدند و پرواز کردند. خوش به حال شهدا که در آن زمان شاهد رشد و صعود انسانها بودند.  اما ما این روزها شاهد سقوط انسانها هستیم. شهدا یک یک خاکریزهای اخلاق را فتح می کردند و برعکس، این دوستان دیروز ما از خاکریزهای بی اخلاقی عبور می کنند. و بدتر از همه، فکر می کنند برای اسلام است و اشکالی ندارد!

در پایان نامه آمده است: خدا را شاکرم که دو ارثیه نیک از شهدا به ما عطا فرمود. یکی قلب شکسته که قیمت دارد و شاید باعث شود آفت قسی القلب شدن از انسان دور شود. که نتواند ظلم را ببیند و چیزی نگوید و حتی توجیه کند! و دوم آنکه دنیا از چشم ما افتاد! به قول آقا مهدی: "دنیا برای معصومین چه بوده که برای ما چیزی باشد!" خدا را شکر به خاطر خواسته های دنیایی ذلیل نمی شویم!  چند روز در فکر این بودم مطلبی برای کسانی که در حق تو جفا کرده اند، بنویسم. اما نه برای اینکه بخواهم از تو دفاع کنم. بلکه به خاطر کسانی که این صحبت ها را می شنوند و به غیبت و گناه می افتند. ما همیشه سعی کرده ایم اخلاق را رعایت کنیم. نمی دانم چرا دوست دارند مجبورمان کنند خاطراتی را تعریف کنیم که ممکن است آبرو از خیلی ها ببرد. اینها را برای آن نگفتم که دلمان خنک شود، فقط نیتم این بود که مردم بی گناه در راه رسیدن عده ای به خواسته های دنیایی شان، به گناه نیفتند.


<      1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ