سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اطمینان به هرکس، پیش از آزمودنش [نشانه]درماندگی است . [امام علی علیه السلام]
 
چهارشنبه 90 تیر 8 , ساعت 4:58 عصر
 

بخشدار خسروشهر گفت: تعریض و بهسازی جاده تبریز – خسروشهر، باعث کاهش تصادفات رانندگی و ایمنی در این جاده می شود.

 

به گزارش خبرنگار مهر، تراب نوروزی شامگاه سه شنبه در جریان بازدید از عملیات اجرایی تعریض و بهسازی جاده تبریز- خسروشهر در گفتگو با خبرنگاران به کاهش خطرات ناشی از پر تردد بودن این راه بعد از تعریض و بهسازی جاده تاکید کرد.

تراب نوروزی بخشدار خسروشهر با اشاره به نامناسب بودن راه ارتباطی جزیره اسلامی به تبریز خواستار تسریع در اصلاح و تعریض این جاده خطرناک شده و گفت: با توجه به افتتاح پل شهید کلانتری و افزایش تردد وسایط نقلیه و غیر استاندارد بودن جاده مذکور هر هفته شاهد مرگ یک نفر در این مسیر بوده و در جهت جلوگیری از این معضل لازم و ضروری است اقدامات با سرعت بیشتر انجام شود.

بخشدار خسروشهر به موقعیت مهم اقتصادی محور راهی خسروشهر – تبریز اشاره کرد و افزود: این جاده جزو یکی از راههای شریانی و ترانزیتی کشور محسوب می‌شود که با تعریض جاده های آن و ادامه تعریض در آذربایجان شرقی سهولت در راه های ارتباطی بین کشورهای همسایه شمالی چون ارمنستان، آذربایجان، ترکیه از مسیر تبریز و استان های شمالغرب کشور چون آذربایجان غربی، کردستان و دیگر استان ها همچنین کاهش تصادفات رانندگی و تسهیل در تردد ایمنی وسائط نقلیه است و نیازمند آن است تا با تلاش بیشتری پروژه تعریض این جاده به سرعت به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به اینکه طرح بهسازی معابر شهر با در نظر گرفتن سه مقوله سرعت، صحت و دقت و در راستای کاهش معضلات و مشکلات سطح شهر اجرا می‌شود، بیان کرد: مرمت و لکه‌گیری سطح معابر اصلی و بزرگراهی، اصلاح پیاده روها، ترمیم نوارهای حفاری و کنترل و هم‌سطح‌سازی دریچه‌ها و صداگیری آنها در عناوین اجرایی این طرح هستند و این شهر از دیر باز به شهری عالم خیز و با فرهنگ مشهور است، لذا مسئولان ادارات، نهادها و سازمانها باید برای رفاه همشهریان تمامی تلاش خود را بکار گیرند.

نوروزی افتتاح سالن ورزشی را گامی مهم در توسعه ورزش قهرمانی منطقه دانست و افزود: با توجه به کمبود فضاهای ورزشی اقداماتی صورت گرفته که از آن جمله می توان به احداث سالن ورزشی 1200 نفری در خسروشهر اشاره کرد زیرا ورزش بخش خسروشهر نیازشدیدی به این سالن برای ورزشی بانوان و آقایان در بخش‌های همگانی و خصوصا قهرمانی داشت.


سه شنبه 90 تیر 7 , ساعت 9:49 عصر

سه از تن از مسوولان قضایی دادگستری آذربایجان شرقی  روزجمعه با حضور در مسجد خسرو شهر از نزدیک مسایل و مشکلات حقوقی و قضایی مردم این شهرستان را مورد رسیدگی قرار دادند.

سالار نیوز خسروشهر
به گزارش خبرگزاری آریا ، دراین برنامه که به مناسبت بزرگداشت قوه قضائیه و در سراسر استان از سوی دادگستری آذربایجان شرقی اجرا می شود مردم خسروشهر به صورت چهره به چهره و از نزدیک مسایل و مشکلات خقوقی خود را با مسوولان قضایی استان در میان گذاشتند.
دراین دیدار رزاقی معاون دادستان عمومی وانقلاب تبریز و رییس واحد قضایی سه راه امین  و از قضات محترم دادگاه خانواده جناب آقای آبی زاده به سووالات مردم خسروشهر پاسخ دادند.
دراین دیدار که مسوولان محلی از جمله حجت الاسلام ناصری امام جمعه خسرو شهر خواستار تسریع دراحداث ساختمان قضایی این بخش شدند.
یوسفی رییس حوزه قضایی خسرو شهر اعلام کرد زمین مورد نیاز برای احداث ساختمان جدید واحد قضایی خسرو شهر به مقدار  سه هزار و 500 متربع تهیه شده لیکن برای خاکبرداری آن نیاز مبرم به 500 میلیون ریال اعتبار است تا کارهای ساختمانی شروع شود.


یکشنبه 90 تیر 5 , ساعت 6:10 عصر

شرکت خودروسازی مزدا موتور ژاپن 91 ساله شد.

مزدا

 شرکت خودروسازی مزدا موتور که در بازار خودروهای سواری ایران نیز طرفداران خاص خود را دارد از جمله بزرگترین خودروسازان ژاپنی محسوب می‌شود که به رعایت کیفیت در تولید محصولات خود شهرت داد.

تولید شرکت مزدا به تنهایی از کل صنعت خودرو ایران بیشتر است. شرکت مزدا در سال 1920 میلادی ابتدا به عنوان تولیدکننده‌ی ابزار و ماشین‌آلات توسط جوجیرو ماتسودا پایه‌گذاری شد و امروزه در بازار خودروی بسیاری از کشورهای جهان حضور دارد. مزدا تولید خودروهای خود را به صورت رسمی از سال 1931 آغاز و این شرکت در طول جنگ جهانی دوم برای ارتش ژاپن تولید اسلحه و جنگ افزار کرد. اولین اتومبیل دارای چهار چرخ این شرکت ژاپنی با نام مزدا 360 در سال 1960 وارد بازار شد.

اما نکته‌ی جالب در مورد شرکت مزدا نام این شرکت است. مزدا شما را یاد چه کلمه‌ای در زبان فارسی می‌اندازد؟ اهورا مزدا.

شاید در ابتدا این تشابه بی‌ربط به نظر برسد اما حتی در سایت رسمی شرکت مزدا هم شرح داده شده که بنیان‌گذار شرکت مزدا یعنی جوجیرو ماتسودا علاقه‌ی فراوانی به پیامبر ایران باستان، زرتشت داشت. او نام شرکتش را به خاطر علاقه و احترامی که به آئین زرتشت داشت، مزدا گذاشت. برخی تاریخ‌دانان نیز از ارتباط فرهنگی ایران در زمان هخامنشیان با ژاپن آن روزگار سخن می‌رانند.

خودروهای سواری و وانتهای مزدا از دهه‌ی هفتاد میلادی وارد ایران شدند. مزدا 929 کوپه به یکی از اتومبیلهای کوچک و پرطرفدار آن زمان تبدیل شد. همچنین وانتهای مزدا نیز از آن زمان تاکنون در ایران مورد استفاده بوده‌اند. هم‌اکنون گروه بهمن با مشارکت مزدا، وانتها و سواری‌های این شرکت را در ایران مونتاژ می‌کند.


چهارشنبه 90 تیر 1 , ساعت 8:28 عصر

بهنام خلیلی خسرو شاهی از آذربایجانشرقی در نخستین روز از بیست و دومین دوره مسابقات دوچرخه سواری کشور در رشته پیست به مقام نخست دست یافت.

به گزارش ایرنا: خسروشاهی امروز مسافت 4 کیلومتر رشته اومونیوم را در زمان 4 دقیقه و 46 ثانیه و 70 صدم ثانیه طی کرد و سریع تر از دیگر دوچرخه سواران حاضر در این رشته به خط پایان رسید.
محمد رجب لو از تهران به دنبال وی با ثبت زمان 4 دقیقه و 51 ثانیه و 10 صدم ثانیه دوم شد و علی خادمی از کرمان نیز با رکورد 4 دقیقه و 57 ثانیه 42 صدم ثانیه سوم شد.
در بیست و دومین دوره مسابقات دوچرخه سواری قهرمانی کشور 196 دوچرخه سوار در قالب 24 تیم شرکت دارند و در 2 رشته پیست و جاده طی با یکدیگر به رقابت می پردازند.
این رقابت ها امروز آغاز و تا سوم تیرماه سال جاری به طول می انجامد.


چهارشنبه 90 تیر 1 , ساعت 5:53 عصر

 یکی از مسئولین حوزوی شهرستان اسکو و خسروشهر از افزایش حدود 400 درصدی حضور مبلغان در طرح هجرت در این دو شهرستان خبر داد.
به گزارش مرکزحوزه،حجت الاسلام رضا پیرزاد با اشاره به مطلب فوق گفت: در مقایسه تابستان سال 87 با تابستان 89 مبلغان اعزامی به این دو شهرستان از 2 نفر به 25 تن افزایش یافته بود.
وی، حضور 9 نفر از مبلغین طرح هجرت به صورت دائمی را در شهرستانهای اسکو و خسروشهر فرصتی مغتنم برای مردم این مناطق برشمرده و افزود: راه اندازی کلاسهای ویژه جوانان و نوجوانان با حضور مبلغان طرح هجرت برگزاری نمازهای جماعت به صورت مستمر در محل استقرار،تشکیل کلاسهای قرآن و احکام، ارائه مشاوره های تحصیلی و شغلی به جوانان ، پاسخ گویی به شبهات، پاسخ به سوالات شرعی به صورت تلفنی و حضوری و مطالعه شرایط بومی در مسائل و معضلات فرهنگی و ارائه راهکار را از جمله فعالیت‌های مبلغان مستقر می‌باشد.
حجت الاسلام پیرزاد همچنین نبود بودجه ای مصوب و معین برای امر تبلیغ در شهرستان ها و روستاهای کشور را مهمترین مشکل مبلغین طرح هجرت دانسته و گفت: در اکثر قریب به اتفاق، روحانیون طرح هجرت برای برگزاری برنامه های فرهنگی و تبلیغی از شهریه خود به این منظور استفاده می کنند؛ درحالی که نقش روحانیون طرح هجرت سازماندهی و پشتیبانی فعالیت های فرهنگی و عمرانی به منظور آباد کردن مساجد و اماکن مذهبی می باشد و لذا باید از طرح ها و برنامه های آنان برای تبلیغ دین و ترویج فرهنگ ناب تشیع حمایت لازم را به عمل آورد.
وی در ادامه جلسات مبلغین به صورت ماهانه را که توسط این معاونت تشکیل می شود، بسیار مفید ارزیابی کرده و
ابراز داشت: با برگزاری جلسات ماهانه که با حضور ائمه جمعه این دو شهرستان به صورت مستمر برگزار می‌شود تجربیات مبلغین به همدیگر منتقل و از دیدگاه و رهنمودهای ائمه جمعه در حل مشکلات پیش روی در عرصه تبلیغ و سایر مسائل استفاده می‌گردد.


<      1   2      

لیست کل یادداشت های این وبلاگ