سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بارالها ! ... مرا به کسالت درعبادتت، کوری از راهت و بیرون شدن از طریق محبّتت، مبتلا مکن . [امام سجّاد علیه السلام ـ در دعایش ـ]
 
دوشنبه 89 مهر 5 , ساعت 7:20 عصر

 

 پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر محسن رضایی به مناسبت هفته دفاع مقدس، چند سند تاریخی درباره این حماسه هشت ساله را در اختیار علاقه‌مندان قرار می دهد.

 یکی از این اسناد، مربوط به نامه دکتر محسن رضایی به مرحوم حاج سیداحمد خمینی است که به تاریخ 29/2/1366 و پس از استعفای وی از فرماندهی کل سپاه نوشته شده و به شرح زیر است: 

بسمه تعالی

برادر ارجمندم؛

حضرت حجت الاسلام جناب آقای حاج سید احمد خمینی (زید عزه)

با اهداء تحیت؛

اکنون که علی‌رغم مقاومت‌های زیاد در مقابل مشکلات و نارسایی‌های میدان نبرد (که عمدتاً ناشی از افراد و عوامل داخلی جامعه و مسئولین کشور بوده‌اند)، مجبور به استعفا از مسئولیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شده‌ام، لازم می‌دانم از زحمات جنابعالی در حمایت از نیروهای انقلاب اسلامی بالاخص رزمندگان جان برکف حزب اللهی کشور (و علی‌الخصوص در عملیات والفجر 8 و کربلای 5) تشکر و قدردانی کنم.

امیدوارم نسل‌های آینده انقلاب، چهره‌های وفادار به امام و اصول مبنایی انقلاب اسلامی را فراموش نکرده و به آنان وفادار باقی بمانند.

برادر شما - محسن رضایی

9/2/1366

دکتر محسن رضایی 23 سال پس از نگارش این نامه، در گفت‌وگو با خبرنگار rezaee.ir درباره این سند می‌گوید: 

وضعیت نامساعد تجهیزاتی، تدارکاتی و ضعف پشتیبانی مسئولان کشور از جبهه‌های جنگ در سال 65 (درست در شرایطی که ما درصدد آن بودیم با ادامه عملیات‌های بزرگ و کمرشکن، رژیم بعث صدام را به زانو درآوریم)، و پیگیری‌های بی‌نتیجه من در برطرف کردن این مشکلات، در نهایت مرا وادار به انجام عملی ناخواسته کرد تا در اردیبهشت ماه 1366 طی نامه‌ای به محضر حضرت امام(ره) با ذکر مشکلات، استعفای خود را از فرماندهی کل سپاه تقدیم نمایم. 

من در نامه خود به حضرت امام(ره) که متن کامل آن به زودی و برای اولین بار در کتاب «پایان جنگ» (که در حال تدوین نهایی آن هستم و به زودی منتشر می‌شود) آورده خواهد شد، هشدار داده بودم که اگر فکری برای برطرف کردن این مشکلات نشود و کل کشور در حمایت از جبهه‌ها و جنگ بسیج نگردد، عراق با درک این ضعف‌ها و محدودیت‌های ما، به زودی به حملات جدید و گسترده‌ای در تمامی جبهه‌ها دست خواهد زد که در نتیجه آن، ما ضربات سختی می‌خوریم و تأکید کرده بودم اگر در این جهت کاری نشود، آسیب‌های جدی به کشور وارد خواهد آمد.

که متأسفانه این پیش‌بینی‌ها درست از آب درآمد و حملات ارتش بعث به مواضع ما صورت گرفت.

البته حضرت امام(ره) این استعفا را که در اوائل اردیبهشت 1366 نوشته شد، نپذیرفتند و فرمودند شما همچنان به کارتان ادامه دهید و من هم تذکر لازم را به مسئولان کشور در این زمینه‌ها خواهم داد.

که در اجرای دستور حضرت امام(ره)، به طراحی عملیات‌های سال 66 در جنوب و غرب کشور پرداختیم.

حال که بیست و سه سال از آن تاریخ می‌گذرد، می‌توانیم در هفته دفاع مقدس، بخشی از اسناد آن موقع را در اختیار افکار عمومی قرار دهیم. از جمله این اسناد، نامه‌ای است که پس از استعفای اردیبهشت 66 خطاب به یادگار حضرت امام(ره) مرحوم حاج سید احمد آقا خمینی نوشتم و اکنون (در مهر ماه 89) منتشر می‌شود.


دوشنبه 89 مهر 5 , ساعت 7:18 عصر

 سه قسمت از سریال «مختار نامه»شب گذشته در سیما فیلم برای اصحاب رسانه نمایش داده شد.

 حسن اسلامی مهر، رئیس مرکز سیما فیلم در این نشست گفت: پس از 10 سال، پروسه آماده‌سازی این مجموعه که 8 سال تولید و دو سال مراحل نگارش را در پی داشت، با سختی‌های زیادی که دست اندرکاران آن متحمل شدند آماده نمایش شد.

وی افزود: «مختار نامه» کار ارزشمندی از میرباقری در حوزه تلویزیون به شمار می‌آید و دعوت از اهالی رسانه برای دیدن قطعاًتی از فیلم به این علت بود تا کار در مطبوعات با مشایعت عزیزان رسانه‌ای صورت بگیرد و ظرفیت نمایش ارزنده این سریال دیده شود.

اسلامی مهر که این مجموعه را بزرگ‌ترین کار تاریخی در آسیا معرفی کرده‌است، با اشاره به قسمت‌هایی از سریال «مختارنامه» اظهار داشت: «مختارنامه» علاوه بر جذابیت‌های نمایشی از حیث اعتقادی و ایدئولوژیک هم برای مخاطب ایرانی ارزشمند بوده و از ظرفیت روانشناختی بالایی برای جذب مخاطب برخوردار است. به غیر از اینکه می‌توان آن را تاریخ تصوری شیعه قلمداد کرد از این قابلیت هم برخوردار است که در یک ساختار نمادین بتواند واقعه کربلا را در شمایل قیام مختار و چه بسا صورت و سیرت امام حسین (ع) را در کسوت مختار بازنمایی و روایت کند.

سریال «مختارنامه» به واسطه همین مولفه‌های فرامتنی که در متن فرهنگی - مذهبی مخاطب ما ریشه دارد و حضور بازیگران نام آشنای سینما و تلویزیون و تکنیک‌های بصری و فنی واجد امتیازات ویژه‌ای است که یک سریال فاخر دارد.

نگارش سریال مختارنامه به کارگردانی «سیدداود میرباقری» و به قلم حسن میرباقری و محمد بیرانوند و بازنویسی داوود میرباقری، از سال 80 آغاز شد و از سال 81 و 82 در مرحله پیش تولید بود و در تاریخ 23فروردین 83 فیلمبرداری از شهر کاشان آغاز شد و در دکورهای احمدآباد مستوفی (شهرک سینمایی مختارنامه) ادامه پیدا کرد.

فیلمبرداری در شهرهای آبادان، شوشتر، شاهرود، ورامین و احمدآباد ادامه یافت و در انتها در کویر طرود و در شهرستان شاهرود در تیرماه 88 مرحله فیلمبرداری این سریال عظیم تاریخی - مذهبی به پایان رسید.

از جمله بازیگرانی که در «مختارنامه» به ایفای نقش می‌پردازند، می‌توان به «فریبرز عرب‌نیا، ویشکا آسایش، فرهاد اصلانی، سیامک اطلسی، پرویز‌پور حسینی، حسن‌پور شیرازی، بهناز جعفری، شهرام حقیقت دوست، الهام حمیدی، آهو خردمند، ماهچهره خلیلی، گوهر خیراندیش، جعفر دهقان، حبیب دهقان نسب، داود رشیدی، امین زندگانی، رضا رویگری، اکبر زنجانپور، مرحوم پروین سلیمانی، بهرام شاه محمدلو، محمدرضا شریفی نیا، عنایت شفیعی، ولی الله شیراندامی، محمد صادقی، بهنوش طباطبایی، ژاله علو، مهدی فخیم زاده، حدیث فولاد وند، فریبا کوثری، رضا کیانیان، نسرین مقانلو و. . .» اشاره کرد.


دوشنبه 89 مهر 5 , ساعت 7:17 عصر
 اگر می خواهید بدانید چندمین انسان پولدار دنیا هستید وارد این سایت شوید.

در این سایت میزان درآمد سالیانه خود را به پوند یا یورو یا دلار و یا ین محاسبه کرده و وارد نمایید. سپس دگمه اینتر زا بزنید تا سیستم بگوید که آیا پولدار هستید یا نه؟و اینکه در کجای رتبه بندی جهانی قرار می گیرید.

http://www.globalrichlist.com/index.php


دوشنبه 89 مهر 5 , ساعت 10:0 صبح
 
 
آقای شریفی از نظر ما هواداران متهم اصلی و اول در این قضیه خود شما و کمیته انضباطی می باشید.
 جمعی از هواداران تیم های تبریزی در حمایت از مردم این خطه از وطن عزیزمان تصمیم به ارسال نامه ای به رئیس کمیته انضباطی گرفتند.

متن نامه به این شرح می باشد:

ریئس محترم کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ج.ا.ا

جناب آقای شریفی

این روزها حوادث بازی شهرداری تبریز و تیم پرسپولیس آنچنان در رسانه ها و بالطبع در گزارشهای رسیده به حضرتعالی انعکاس یافته است که نیازی به شرح ماوقع و یا توضیح در مورد علتهای این واقعه نمی باشد.

ما هواداران تیم های تبریزی در حالی که طی یک سال گذشته مورد شدید ترین حتاکی ها و فحاشی ها قرار گرفته بودیم نه تنها هیچ تنبیهی را برای هواداران خاطی سایر تیم های لیگ برتری ندیدیم و در کمال ناباوری کار به جایی رسید که رسانه ملی به زعم شما اقدام به پخش شعارهای شنیع و ضد اخلاقی بر علیه ترکان این ممکلت و اهالی شهر تبریز نمود. این مسئله نیز با سکوت حضرتعالی و سایر مسئولان مواجه شد. بسیاری از تماشاگران اگر از شما انتظار برخورد قضایی با این مسئله را داشتند از کریم باقری و علی دایی نیز انتظار اخلاقی داشتند که لااقل شعارها و دشنام های هواداران پیروزی را محکوم کنند. که نکردند و شده آنچه نباید می شد.

آقای شریفی عزیز آیا از خود پرسیده اید که هواداران تیم شهرداری تبریز را چه شده است که اینچنین می کنند؟ آیا به ریشه های این مسئله توجه دارید. قطعا می دانیم که به این مسئله واقف هستید پس با وجدان باشید و حکمی دهید که شایسته باشد.

آقای شریفی از نظر ما هواداران متهم اصلی و اول در این قضیه خود شما و کمیته انضباطی می باشید. اگر فحاشی های صورت گرفته در کرمان و تهران و یکی دو شهر دیگر که نسبت به هواداران تبریزی صورت می گرفت و قومیت آنها را نشانه گرفته بود از طرف شما بی پاسخ نمی ماند و مجرمان و حرمت شکنان تنبه می شدند شما امروز مجبور نبودید که یقه چاک کنید و تهدید کنید.

از شما می پرسیم چگونه است که توهین به زبان و هویت میلیونها ایرانی در بازیهای خارج از تبریز آنهم بصورت هماهنگ از سوی تماشاگران تیم میزبان محکومیتی حتی لسانی ندارد ولی توهین عده قلیلی به دو نفر هر که می خواهند باشند چنین وجدان شما را آزرده است. توهین بد است به هر شکلی که باشد علیه هر کسی که باشد.

از شما نمی خواهیم در مورد هواداران شهرداری اغماضی داشته باشید و یا بخششی کنید از شما می خواهیم اگر وجدان دارید و انسان شریف و باشرفی هستید که هستید اگر هواداران و تیم شهرداری را تنبیه می کنید خاطیان ورزشگاه آزادی و توهین کننده گان به تبریزی ها و آذربایجانی ها را نیز تنبیه کنید.

در غیر اینصورت به شما توصیه می کنیم که با وجدانتان آشتی کنید و کمی در معنای نامتان تامل فرمایید

هواداران فوتبال تبریز

دوشنبه 89 مهر 5 , ساعت 9:54 صبح

 

 یک شنبه شب در اتفاقی تاسف آور در بخش خبری ساعت 21 شبکه یک سیما به بهانه سفر رییس جمهور به نیویورک یک گزارش خبری توهین آمیز پخش شد.

به گزارش تابناک در این گزارش خبری سعی شد سفر محمود احمدی نژاد به نیویورک و نتایج مواضع و اظهارات مقتدرانه وی و حواشی و بازتابهای این سفر مورد بررسی قرار گیرد.

 در این گزارش بعد از سخنان اوباما و هیلاری کلیتنون و پخش اتهامات همیشگی آنها مباحثه شهروند آمریکایی با عده ای قلیل از منافقین و سلطنت طلبان پخش گردید ، مباحثه ای که در آن شهروند آمریکایی به دفاع جانانه از ایران و شخص محمود احمدی نژاد می پردازد. 

اما با کمال تاسف اظهارات سراسر توهین آمیز  و نفرت آور این عده قلیل نسبت به حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در انتهای این گزارش پخش گردید. 

البته تهیه کنندگان این گزارش سعی کرده بودند سخنان این افراد قطع شود ولی متاسفانه این توهینها کاملا قابل فهم بود. 

حال سوال این است که چرا به زعم مسئولان این بخش خبری ، باید برای دفاع از دستاوردهای سفر آقای احمدی نژاد و رد اتهامات اوباما و کلیتون چنین مطالب موهنی پخش شود؟   


دوشنبه 89 مهر 5 , ساعت 9:53 صبح

 روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:

یک کشور عربی تلاش تازه‌ای را برای ساختن یک مسجد در تهران آغاز کرده است. موسسه "س" متعلق به یکی از رهبران کشورهای عربی که اقدامات مختلف فرهنگی، سیاسی و اجتماعی را در مناطق متعدد جهان انجام می‌دهد، در تلاش است مسجد بزرگی را در تهران احداث کند. براساس این گزارش، اخیراً نمایندگانی برای بررسی این موضوع از این کشور به ایران سفر داشته‌اند و رایزنی‌هایی با افراد با نفوذ ایرانی و غیرایرانی انجام داده‌اند. یکی از دیپلمات‌های این کشور نیز به صورت ویژه مامور پیگیری این مسئله شده و حتی به برخی از مسئولان ایرانی نیز گفته است درصورت موافقت کشورمان با احداث این مسجد، کشور فوق نیز تسهیلات ویژه‌ای برای شیعیان آن منطقه قائل خواهد شد. براساس برخی شنیده ها، حدود 50 میلیون دلار برای ساخت این مسجد در نظر گرفته شده است و به نظر می‌رسد اهدافی غیرفرهنگی نیز در پس این پیشنهاد نهفته باشد.


دوشنبه 89 مهر 5 , ساعت 9:52 صبح
 تیم ملی فوتبال ایران 15 مهر ماه سال جاری در دیداری دوستانه به مصاف برزیل می‌رود.

 بر اساس توافقات حاصل شده تیم ملی فوتبال ایران 15 مهر ماه سال جاری در شهر ابوظبی امارات به مصاف برزیل قهرمان جام جهانی 2002 می‌رود.
عباس ترابیان رئیس کمیته بین‌الملل فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با فارس با تایید این خبر تصریح کرد: برگزاری این دیدار قطعی شده و تیم ملی ایران 15 مهر در ابوظبی به مصاف برزیل خواهد رفت. طبق توافقات به عمل آمده قرار است ستارگان تیم برزیل نیز در این دیدار حضور داشته باشند


دوشنبه 89 مهر 5 , ساعت 9:52 صبح

 آفتاب مدعی شد:

افرادی بدون مجوز و به زور وارد منزل شهید باکری شده و میهمانان خانواده باکری را مورد بازجویی قرار دادند. به گزارش برخی از سایت‌های خبری، جمعی از خانواده زندانیان پس از انتخابات برای دیدار از همسر شهید باکری به منزل وی رفته بودند که افرادی با هجوم به خانه آنها وارد شده و میهمانان را مورد بازخواست و بازجویی قرار دادند.


یکشنبه 89 مهر 4 , ساعت 5:24 عصر

 

 اسراییل از اظهارات اخیر فیدل کاسترو رهبر سابق کوبا درباره تاریخ یهودیان و موضوع هلوکاست تمجید کرد .

به گزارش هاآرتص دفتر نخست وزیری اسراییل روز شنبه با صدور بیانیه ای در این زمینه نوشت : " اظهارات اخیر کاسترو نشان دهنده درک عمیق او از تاریخ یهودیان و دولت اسراییل است .

کاسترو ماه گذشته در ملاقات با دو تن از روزنامه نگاران آمریکایی در هاوانا با انتقاد از دیدگاه احمدی نژاد درباره دولت یهود از رییس جمهوری اسلامی ایران خواسته بود تا با مطالعه عمیق تاریخ و درک رنج تاریخی یهودیان ، از ایراد اظهارات خصمانه علیه دولت یهود دست بردارد .

کاسترو گفته بود که هیچ قومی در جهان همچون قوم یهود تحت شکنجه و آزار قرار نگرفته اند و از این رو نگرانیهای دولت تل آویو درباره عدم تکرار فجایع تاریخی گذشته علیه یهودیان ( همچون هلوکاست ) قابل درک است .

همچنین بنا به گزارش هاآرتص شیمون پرز رییس رژیم صهیونیستی با ارسال نامه ای به کاسترو از طریق سفارت اسراییل در هاوانا از اظهارات اخیر رهبر سابق کوبا تمجید کرده و گفته است : اظهارات اخیر شما پلی غافلگیر کننده بین واقعیت های ناگوار و افق جدید ( پیش رو ) است .

پرز درنامه خود که به زبان اسپانیایی ( زبان ملی کوبا ) نوشته ، افزوده است : " به همین خاطر من از صمیم قلب از شما سپاسگزارم . شما نشان دادید که می شود فاصله دور را  نزدیک کرد .


یکشنبه 89 مهر 4 , ساعت 5:23 عصر
.

 

 یکی از نمایندگان اقلیت مجلس از عدم آنچه دفاع رئیس مجلس از کیان قوه مقننه خواند در جلسه علنی امروز انتقاد کرد.


 مصطفی کواکبیان نماینده سمنان در تذکری با بیان اینکه جا داشت رئیس مجلس از حیثیت و جایگاه خانه ملت در جلسه امروز دفاع می‌کرد، گفت: رئیس مجلس بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس 15 دقیق وقت نطق داشت و می‌توانست از حیثیت مجلس دفاع کند. اما ایشان حتی در مقابل حادثه تروریستی مهاباد هم سکوت کرد.

به گفته وی، وقتی رئیس جمهور در یکی از ساعات پر بیننده رسانه ملی، در راس امور بودن مجلس را رد می‌کند که نظری برخلاف منویات امام و رهبری بود؛ رئیس مجلس باید از حیثیت مجلس دفاع می‌کرد.

کواکبیان با یادآوری اینکه موضوع تذکر، سوال و اعلام عدم کفایت سیاسی رئیس جمهور در قانون اساسی آمده است، ادامه داد: رئیس جمهور که گویا در آستانه سفر به نیویورک متوجه سخنان خود نبودند باید از صحبت خود برگردد و مجلس نیز از کیان خود دفاع کند. حداقل در صداوسیما وقتی هم به نمایندگان داده شود تا از مجلس دفاع کنند.

دبیرکل حزب مردم سالاری خاطر نشان کرد: حاضریم با رئیس جمهور مناظره کنیم و ثابت کنیم که مجلس در راس امور هست یا نه!

محمدحسن ابوترابی فرد که در غیاب لاریجانی، ریاست جلسه امروز را بر عهده داشت، در پاسخ به کواکبیان گفت: در این چند روز رئیس و نایب رئیس مجلس به شکل مشروح به این مساله پاسخ دادند. اما با توجه به عظمت هفته دفاع مقدس، نخواستیم که امر دیگری این مساله را تحت الشعاع قرار دهد.

وی در ادامه به چند جمله از امام خمینی(ره) که مورد تاکید رهبری است اشاره کرد و گفت که مجلس مرکز همه قدرت هاست و تمام قوا باید تبع آن باشند. این مجلس حاصل خون‌های صدها شهید و جانباز و در راس همه ارگانها و امور است.

نایب رئیس مجلس با بیان اینکه همه باید تلاش کنیم که مجلس را در همان جایگاه واقعی خود، حفظ کنیم، افزود: تصمیمات ما در حفظ جایگاه مجلس و تعامل سازنده با دیگر قوا بسیار موثر است.


<   <<   11   12   13      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ