سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بدترینِ برادران، کسی است که برایش به رنج افتند. [امام علی علیه السلام]
 
یکشنبه 89 مهر 4 , ساعت 5:23 عصر
.

 

 یکی از نمایندگان اقلیت مجلس از عدم آنچه دفاع رئیس مجلس از کیان قوه مقننه خواند در جلسه علنی امروز انتقاد کرد.


 مصطفی کواکبیان نماینده سمنان در تذکری با بیان اینکه جا داشت رئیس مجلس از حیثیت و جایگاه خانه ملت در جلسه امروز دفاع می‌کرد، گفت: رئیس مجلس بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس 15 دقیق وقت نطق داشت و می‌توانست از حیثیت مجلس دفاع کند. اما ایشان حتی در مقابل حادثه تروریستی مهاباد هم سکوت کرد.

به گفته وی، وقتی رئیس جمهور در یکی از ساعات پر بیننده رسانه ملی، در راس امور بودن مجلس را رد می‌کند که نظری برخلاف منویات امام و رهبری بود؛ رئیس مجلس باید از حیثیت مجلس دفاع می‌کرد.

کواکبیان با یادآوری اینکه موضوع تذکر، سوال و اعلام عدم کفایت سیاسی رئیس جمهور در قانون اساسی آمده است، ادامه داد: رئیس جمهور که گویا در آستانه سفر به نیویورک متوجه سخنان خود نبودند باید از صحبت خود برگردد و مجلس نیز از کیان خود دفاع کند. حداقل در صداوسیما وقتی هم به نمایندگان داده شود تا از مجلس دفاع کنند.

دبیرکل حزب مردم سالاری خاطر نشان کرد: حاضریم با رئیس جمهور مناظره کنیم و ثابت کنیم که مجلس در راس امور هست یا نه!

محمدحسن ابوترابی فرد که در غیاب لاریجانی، ریاست جلسه امروز را بر عهده داشت، در پاسخ به کواکبیان گفت: در این چند روز رئیس و نایب رئیس مجلس به شکل مشروح به این مساله پاسخ دادند. اما با توجه به عظمت هفته دفاع مقدس، نخواستیم که امر دیگری این مساله را تحت الشعاع قرار دهد.

وی در ادامه به چند جمله از امام خمینی(ره) که مورد تاکید رهبری است اشاره کرد و گفت که مجلس مرکز همه قدرت هاست و تمام قوا باید تبع آن باشند. این مجلس حاصل خون‌های صدها شهید و جانباز و در راس همه ارگانها و امور است.

نایب رئیس مجلس با بیان اینکه همه باید تلاش کنیم که مجلس را در همان جایگاه واقعی خود، حفظ کنیم، افزود: تصمیمات ما در حفظ جایگاه مجلس و تعامل سازنده با دیگر قوا بسیار موثر است.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ