سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از دست دادن فرصت اندوهى گلوگیر است . [نهج البلاغه]
 
یکشنبه 89 مهر 4 , ساعت 5:24 عصر

 

 اسراییل از اظهارات اخیر فیدل کاسترو رهبر سابق کوبا درباره تاریخ یهودیان و موضوع هلوکاست تمجید کرد .

به گزارش هاآرتص دفتر نخست وزیری اسراییل روز شنبه با صدور بیانیه ای در این زمینه نوشت : " اظهارات اخیر کاسترو نشان دهنده درک عمیق او از تاریخ یهودیان و دولت اسراییل است .

کاسترو ماه گذشته در ملاقات با دو تن از روزنامه نگاران آمریکایی در هاوانا با انتقاد از دیدگاه احمدی نژاد درباره دولت یهود از رییس جمهوری اسلامی ایران خواسته بود تا با مطالعه عمیق تاریخ و درک رنج تاریخی یهودیان ، از ایراد اظهارات خصمانه علیه دولت یهود دست بردارد .

کاسترو گفته بود که هیچ قومی در جهان همچون قوم یهود تحت شکنجه و آزار قرار نگرفته اند و از این رو نگرانیهای دولت تل آویو درباره عدم تکرار فجایع تاریخی گذشته علیه یهودیان ( همچون هلوکاست ) قابل درک است .

همچنین بنا به گزارش هاآرتص شیمون پرز رییس رژیم صهیونیستی با ارسال نامه ای به کاسترو از طریق سفارت اسراییل در هاوانا از اظهارات اخیر رهبر سابق کوبا تمجید کرده و گفته است : اظهارات اخیر شما پلی غافلگیر کننده بین واقعیت های ناگوار و افق جدید ( پیش رو ) است .

پرز درنامه خود که به زبان اسپانیایی ( زبان ملی کوبا ) نوشته ، افزوده است : " به همین خاطر من از صمیم قلب از شما سپاسگزارم . شما نشان دادید که می شود فاصله دور را  نزدیک کرد .



لیست کل یادداشت های این وبلاگ