سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خود را از اندیشه ای که مایه فزونی حکمت تگردد و عبرتی که مایه حفظت شود، تهی مدار . [امام علی علیه السلام]
 
چهارشنبه 89 مرداد 13 , ساعت 7:11 عصر
 
 «ساندرا بولاک»، بازیگر برنده اسکار، با کسب 56 میلیون دلار دستمزد به خاطر دو فیلم، به عنوان گران قیمت‌ترین بازیگر زن هالیوودی طی 12 ماه گذشته معرفی شد.

اگرچه سال 2010 برای «ساندرا بولاک» با طلاقی که داشت از لحاظ خانوادگی چندان سال موفق نبود ولی او با کسب جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم «نقطه کور»، امسال را به عنوان موفق‌ترین سال کاری خود در پرونده‌اش به ثبت رساند.

او اخیرا از سوی سایت «فوربس» نیز با کسب 56 میلیون دلار دستمزد به خاطر دو فیلم «پیشنهاد» و «نقط کور» به عنوان گران‌قیمت‌ترین بازیگر هالیوود طی 12 ماه گذشته معرفی شده است.

این بازیگر نه تنها برای بازی در این فیلم‌ها این میزان دستمزد گرفته، بلکه طبق قرداد در سود این فیلم‌ها نیز شریک است.

فیلم 30 میلیون دلاری «نقطه کور» بیش از 310 میلیون دلار و فیلم 40 میلیون دلاری «پیشنهاد» بیش از 320 میلیون دلار در گیشه فروخته‌اند.

«ریس ویتراسپون» و «کامرون دیاز» نیز با دستمزدی بالغ بر 32 میلیون دلار به طور مشترک جایگاه دوم فهرست گران‌قیمت‌ترین بازیگران زن هالیوود را به خود اختصاص داده‌اند.

همچنین «جنیفر آنیستون» با 27 میلیون دلار و «سارا جسیکا پارکر» با 25 میلیون دلار درآمد در جایگاه چهارم و پنجم این جدول قرار گرفته‌اند.

سال گذشته «آنجلینا جولی» و «جنیفر آنیستون» در صدر این جدول قرار گرفته بودند.

چهارشنبه 89 مرداد 13 , ساعت 7:9 عصر
نماینده مردم تهران
به رغم سکوت و بی تفاوتی یک جریان سیاسی خاص مدعی اصول گرایی درباره نظر رهبر معظم انقلاب درخصوص التزام به ولایت فقیه، تحلیل ها و اظهار نظر های متفاوت در این خصوص ادامه دارد.

در همین ارتباط  «فردا» نظر دکتر علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس را جویا شده که در زیر می‌خوانید؛

آقای دکتر مطهری درباره پاسخ رهبر معظم انقلاب به یک استفتاء درباره التزام به ولایت فقیه تحلیل ها و اظهار نظرهای مختلفی شده است. شما فکر می کنید از چه زاویه ای می شود به این حکم نگاه کرد.

به نظر من رهبر انقلاب می خواستند با این نظر جلو افراط کاری ها را بگیرند و مانع کسانی شوند که به بهانه دفاع از ولایت فقیه، رقبای خود را از میدان به در می کنند. معتقدم این نظر یک نقطه عطفی است در ایجاد تحول در اصول گرایان، چون یکی از مشکلات مهم اصول گرایان برداشت غلط برخی از آنها از اصل ولایت فقیه است. این برداشت غلط، اصول گرایان را زمین گیر کرده است. یعنی قدرت ابتکار عمل و طراحی در صحنه سیاسی کشور را از آنها گرفته است. چون عده ای از اصول گرایان فکر می کنند در همه کارهای سیاسی ابتدا باید نظر وحتی تمایل ولی فقیه را کسب و بلکه کشف کنند و همین امر باعث شده که آنها از استقلال و قوه ابتکار عمل و طراحی در صحنه سیاسی برخوردار نباشند.

می شود برای این موضوع مصداقی را مثال بزنید؟

بله. مصداق بارز این مطلب انتخابات ریاست جمهوری دهم بود. با اینکه اکثر اصول گرایان انتقادات اساسی به آقای احمدی نژاد داشتند و مایل بودند فرد دیگری کاندیدای آنها باشد و با وجود اینکه رهبر معظم انقلاب نظر صریحی درباره کاندیدای خاصی بیان نداشتند، آنها قادر به معرفی کاندیدای اصلح نشدند. من فکر می کنم این نظر رهبر گرانقدر انقلاب برای حل این معضل اصولگرایان بسیار راهگشاست و آن گروه افراطی باید به این نظر تن بدهند و از ابزار قراردادن اصل ولایت فقیه برای رسیدن به اهداف خود پرهیز کنند.

در چند روزه اخیر که این موضوع بازتاب و انعکاس وسیع داشت برخی از همین مدعیان ولایتمداری سکوت کردند و هیچ اشاره ای به تحلیل ها و جوسازی هایی که پیرامون نظر رهبری ایجاد شده، نداشتند. به نظر شما دلیل این سکوت چه بود؟

این سکوت خودش نشانه عدم التزام این افراد به اصل ولایت فقیه است و اینکه آنها ولایت را تا جایی قبول دارند که مطابق میل آنها باشد. در موارد دیگری هم بوده که رهبری نظری را اعلام کرده اند ولی این افراد توجهی به آن نداشتند. مثلا به رغم اینکه مقام معظم رهبری در خطبه نماز جمعه 14 خرداد فرمودند«در برخورد با مخالفان هم عدالت را رعایت کنید» دیدید این جریان سیاسی خاص با افراد و چهره های مخالف، چه برخورد بد و ظالمانه ای داشتند. این نشان می دهد که آنها از ولایت فقیه به عنوان ابزار برای پیشبرد اهداف خود استفاده می کنند.



آقای مطهری به نظر شما اصلاح طلبان از چه منظری می توانند با این نظر و حکم ارتباط برقرار کنند؟

این نظر پدیده مبارکی برای اصلاح طلبان هم هست، چون نظر بسیاری از اصلاح طلبان هم این است که التزام به ولایت فقیه منحصر در احکام حکومتی است و هر کسی در مسایل اجتماعی و سیاسی می تواند نظر خود را داشته و در صحنه سیاسی کشور ابتکار عمل داشته باشد. فکر می کنم این استفتاء و پاسخ رهبری به آن می تواند مقدمه ای باشد برای ارتباط و همکاری بیشتر اصلاح طلبان میانه رو و اصول گرایان معتدل.

رهبر معظم انقلاب پیش از این، استراتژی نظام را «جذب حداکثری و دفع حداقلی» عنوان کرده بودند. آیا نظر ایشان درباره ولایت فقیه می تواند مقوم همان استراتژی جذب حداکثری باشد؟

بله. در حقیقت نظر ایشان درباره مرز التزام به ولایت فقیه، مکمل سخنشان درباره جذب حداکثری و دفع حداقلی است. به نسبتی که فعالان سیاسی از این موضوع استفاده کنند و آگاهی بخشی نمایند می تواند تاثیر خوبی در نشاط سیاسی جامعه داشته باشد.

چهارشنبه 89 مرداد 13 , ساعت 7:6 عصر
 در این فیلم جدید بازار پرجنجال و امپریالیستی هالیوود که در ژانر اکشن سیاسی قرار می گیرد "آنجلینا جولی" بازیگر آمریکایی نقش اصلی را ایفا کرده و به ناجی جهان اسلام تبدیل می شود. حوادث این فیلم به سرعت شکل می گیرد و پر از صحنه های متعدد تعقیب و گریز است.

سناریوی فیلم که بر اساس اهداف اطلاعاتی ساخته شده از آنجا جالب می شود که یک جاسوس روسی در ماموریتی از جانب کرملین مامور حمله هسته ای به تهران و مکه با استفاده از کلاهکهای اتمی آمریکا از خاک این کشور می شود تا با این اقدام علاوه بر کشتن میلیونها مسلمان خشم جهان اسلام را از آمریکا برانگیزند.

اینجاست که قهرمان آمریکایی فیلم با بازی آنجلینا جولی وارد می شود و از وقوع جنگ جهانی سوم جلوگیری می کند.

فیلیپ نویس کارگردان استرالیایی تبار فیلم "سالت" به ساخت فیلم های جاسوسی در هالیوود مشهور است.

به واقع این سوال مطرح است که گردانندگان هالیوود که ارتباط آنها با سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (CIA) علنی و مشخص است این بار با سناریوی این فیلم سیاسی چه هدفی را دنبال می کنند.

چهارشنبه 89 مرداد 13 , ساعت 7:0 عصر

خانه مشروطه تبریز؛ خاستگاه مشروطیت ایران

خانه‌های مشروطه خواهان تبریز از جمله خانه‌ی ستارخان سردار ملی در محله‌ی "امیرخیزی" (امیره قیز)، خانه‌ی علی موسیو در محله‌ی "دوه چی" و خانه‌ی میرهاشم خان خیابانی به عنوان مرکز تصمیم‌گیری‌ها و تجمع انقلابیون مطرح بوده‌اند که مهمترین آنها خانه‌ی ستارخان بود، اما روس‌ها تمامی این سه خانه‌ی مهم را به گونه‌ای با خاک یکسان کردند که حتی نشانه‌ای هم از آنها باقی نمانده است. از میان تمامی خانه‌های مجاهدین انقلاب مشروطه تنها خانه‌ی حاج مهدی کوزه کنانی (ابوالمله) باقی مانده است که امروزه با نام خانه‌ی مشروطه مشهور است و خاستگاه اصلی انقلاب مشروطیت ایران به شمار می رود.

 این خانه که بخش عظیمی از انقلاب مشروطیت، وامدارآن می باشد، بعد از به توپ بسته‌شدن مجلس شورای ملی در سال 1287 هجری شمسی و در جنگ‌های یازده ماهه‌ی تبریز علیه نیروهای دولتی و نیز از آغاز دوران استبداد صغیر، ستاد فرماندهی، مرکز تجمع، محل تشکیل جلسات مجاهدین و رهبران بزرگی چون ستارخان، باقرخان، علی موسیو و سایر انقلابیون بود و تصمیم مهم و انقلابی پایین آوردن پرچم‌های سفید تسلیم در مقابل قوای محمدعلی شاه قاجار در همین خانه گرفته شده است.

بنای خانه‌ی مشروطیت که امروزه به موزه‌ی مشروطه تبدیل شده، در اصل به حاج‌مهدی کوزه‌کنانی(معروف به ابوالمله) از شفیتگان حریت، آزادی و بازرگان انقلابی تبریز تعلق داشت که وی در اوایل نهضت مشروطیت آن را در اختیار انجمن ایالتی تبریز گذاشت.

این خانه به دلیل برخورداری از معماری خاص و انتساب آن به سران نهضت مشروطه، از جاذبه‌های فرهنگی و معماری آذربایجان شرقی به شمار می‌آید.

امروزه موزه‌ی مشروطه، با داشتن مجموعه‌ی قابل توجهی از عکس‌های مستند و تابلوهای نقاشی از تصاویر بزرگان مشروطه، اسناد و مدارک، نامه‌ها و اعلامیه‌های مربوط به قیام مبارزان و مجاهدان مشروطه، یکی از گنجینه‌های منحصر به فرد کشور در تاریخ معاصر محسوب می‌شود.

این بنا با قسمت الحاقی آن در زمینی به مساحت هزار و 300 متر مربع ساخته شده است و طبقه‌ی اندرونی و بیرونی آن حاصل ذوق هنرمندانه‌ی معمار تبریزی به نام "حاج ولی معمار" است که سال‌ها در روسیه ساکن بود و پس از بازگشت به تبریز در سال 1247 هجری شمسی آن را بنا نهاد.

ویژگی‌های خاص معماری دوره‌ی قاجار، تزئینات چشمگیر، به کارگیری نورگیر زیبا و چشم‌نواز موسوم به کلاه فرهنگی با ستون‌ها و سرستون‌های گچبری شده، پنجره‌های ارسی، درهای منبت‌کاری شده در اتاق اصلی موسوم به "طنبی" و غلام گردش دور راه‌پله است که هر کدام به نوعی ذوق و هنر ایرانی را به نمایش گذاشته و آن را به یک نمونه منحصر به فرد مبدل کرده است.

بنای تاریخی خانه‌ی مشروطه، با معماری دوران قاجار در محله‌ی قدیمی راسته کوچه و در ضلع غربی مجموعه‌ی بازار تبریز واقع شده است.

بنای خانه مشروطه به لحاظ اهمیت تاریخی در سال 1354 هجری شمسی به شماره 1171 در فهرست آثار ملی به ثبت رسید و در سال 1367 هجری شمسی توسط سازمان میراث فرهنگی کشور خریداری شد.

خانه مشروطیت از سال 1375 هجری شمسی پس از مرمت و تجهیز تالار اصلی و اتاق‌های گوشواره و با به نمایش گذاشتن اسناد و مدارکی از دوران پر فراز و نشیب انقلاب مشروطه به عنوان موزه آغاز به کار کرد. از مهم‌ترین اموال ارایه شده در آن می‌توان به فرش مشروطه، لوازم شخصی سران انقلاب و دیگر اسناد و مدارک اهدایی مرتبط با انقلاب مشروطیت اشاره کرد.

همچنین از دیگر اشیای مهم ارایه شده در این گنجینه می‌توان از سلاح کمری ستارخان و لوازم تحریر شهید ثقه‌الاسلام تبریزی و یادگارهای شخصی حاج مهدی کوزه‌کنانی و سیدسراج ، لیلاوایی و سردار عشایر و نیز پیکره‌های ستارخان و باقرخان، حسین خان باغبان و حاج مهدی کوزه‌کنانی و تندیس چندین نفر از مجاهدان مشروطه، مانند میرزا جهانگیرخان صوراسرافیل و میرزا ابراهیم‌خان صبا و لوح تقدیر مجلس شورای اسلامی ملی از خدمات سردار و سالار و فرش دستباف انقلاب نام برد.

تندیس‌های میرزا جهانگیرخان صوراسرافیل و میرزا ابراهیم‌خان صبا که در اتاق طنبی خانه مشروطه قرار گرفته اند، همزمان با سالروز انقلاب مشروطه در سال 1382 توسط نوادگان میرزا ابراهیم‌خان صبا ـ از مجاهدان معروف مشروطه ـ پرده‌برداری شدند.احمد حسینی و محمد تیموری هنرمندان سازنده این تندیس‌ها هستند.

بنای تاریخی خانه‌ی مشروطه، با معماری دوران قاجار در محله‌ی قدیمی راسته کوچه و در ضلع غربی مجموعه‌ی بازار تبریز واقع شده است.


چهارشنبه 89 مرداد 13 , ساعت 1:13 عصر
 رئیس سازمان صنایع و معادن آذربایجان شرقی از تولید سالانه 200 هزار خودروی پژو 206 و 207 در تبریز خبر داد.

علی مسافری شب گذشته در یک نشست مطبوعاتی به تشریح نتایج سفر هیئت عالی رتبه وزارت صنایع و معادن به آذربایجان شرقی پرداخت.

* توسعه کشور بدون توجه به بخش اقتصادی میسر نیست
وی با اشاره به توجه دولت نهم و دهم برای برقراری ارتباط با مردم اظهار داشت: باید بدون هرگونه تعصب و جانبداری اظهار داشت که این نوع عملکرد بالاترین فضیلت اخلاقی محسوب می‌شود.
وی تاکید کرد: رودرویی مسئولان و کارآفرینان فضیلتی بزرگ و اخلاقی است که در اسلام نیز بدان تاکید شده است.
مسافری با بیان اینکه توسعه کشور بدون توجه به بخش اقتصادی میسر نیست، تاکید کرد: بخش اقتصادی نیز از بخش‌های صنعتی و تولید تاثیر می‌پذیرد و باید به بخش صنعت توجه خاص شود.
رئیس سازمان صنایع و معادن آذربایجان شرقی با تاکید بر همت مسئولان استانی و کشوری در راستای حل مشکلات صنعتگران گفت: این امر جز با تلاش و کوشش مسئولان و بررسی مسائل به صورت مستقیم میسر نبود و این امر در قالب سفرهای استانی و تشکیل ستاد ساماندهی و رفع موانع تولید و صنعت در مراکز استان‌ها محقق شد.

* حل مشکلات قدیمی صنعت استان آذربایجان شرقی
وی با بیان اینکه این سفر نتایج بسیای برای آذربایجان شرقی به همراه داش، تصریح کرد: در این سفر در قالب یک کار فشرده که با حضور معاون وزیر صنایع همراه بود و مشکلات بخش صنعت و معدن آذربایجان شرقی مورد بررسی قرار گرفت.
وی تاکید کرد: در جریان این سفر بسیاری از مشکلات صنعتگرن استان طرح و بررسی شد و برخی مشکلات قدیمی صنعت استان که در 30 سال گذشته در هاله‌ای از گره‌های کور گرفتار شده بود با حضور مستقیم معاون وزیر صنایع طرح و بررسی و رفع مشکل شد.
مسافری تصریح کرد: در اثر تدبیر صحیح ریاست جمهوری برای واگذاری و تفیض کامل امور صنعت به وزیر صنایع و واگذاری اختیارات در حد هیئت دولت برای حل مشکلات بخش صنعت امکان تسری در حل مشکلات این بخش فراهم شده است.

* 650 پرونده در طی یک روز مورد بررسی مسئولان کشوری قرار گرفت
رئیس سازمان صنایع و معادن آذربایجان شرقی اظهار داشت: ‌قبل از سفر هیئت عالی رتبه که با عنوان ستاد تسهیل در آذربایجان شرقی و دیگر استان‌ها تشکیل می‌شود ثبت‌نام از صنعتگران و فعالان اقتصادی و صنعتی صورت گرفت تا مشکلات به صورت مستقیم طرح و بررسی شود.
مسافری گفت‌: در این زمینه 840 نفر ثبت‌نام کردند و در موعد مقرر حضور هیئت وزارتخانه صنایع در تبریز 650 پرونده بررسی و اکثر مشکلات آنان مورد بررسی و رفع شد.
وی با بیان اینکه برخی از پرونده‌ها رفع مشکل نشد، تاکید کرد: برخی خواسته‌های غیرطبیعی و غیرمعقول به طور طبیعی رد شد ولی اکثر مراجعان به این اداره‌کل راضی و خشنود از عملکرد هیئت بودند.
رئیس سازمان صنایع و معادن آذربایجان شرقی تاکید کرد: حجم رسیدگی به پرونده‌ها و فضای تعاملی به گونه‌ای بوده است که معاون وزیر صنایع در آینده نزدیک بار دیگر در میان صنعتگران استان حضور می‌یابد.

* تولید 200 هزار خودروی پژو در آذربایجان شرقی
رئیس سازمان صنایع و معادن آذربایجان شرقی گفت: سالانه 200 هزارخودروی پژو 206 و 207 در آذربایجان شرقی تولید می‌شود.
وی با بیان اینکه مردم آذربایجان و تبریز در طی دوره‌های متمادی بر ساخت کارخانه خودروسای در این منطقه اصرار داشتند، گفت‌: با این تصمیم در حقیقت آرزوی دیرینه مردم این منطقه برآورده شد.
مسافری اظهار داشت: با توجه به وجود قطعه سازان بزرگ و اصلی کشور در ‌آذربایجان شرقی و تبریز انتظار احداث کارخانه خودرو در این منطقه انتظاری طبیعی بود.
وی خاطرنشان کرد: کارخانه خودروی آذربایجان با مشارکت بخش خصوصی به میزان 60 درصد و ایران خودرو به میزان 40 درصد در اطراف تبریز احداث می‌شود.
رئیس سازمان صنایع و معادن آذربایجان شرقی با اشاره به نشاط و جدیت در تکمیل این کارخانه اظهار داشت: براساس مصوبه ساخت این کارخانه تا سال 1389 خودرو در این کارخانه تولید می‌شود.


چهارشنبه 89 مرداد 13 , ساعت 1:9 عصر

 برخی از تصاویرمنتشرنشده ازهمایش ایرانیان خارج ازکشور را مشاهده کنید.

تصاویرمنتشرنشده ازهمایش ایرانیان خارج ازکشور

 

تصاویرمنتشرنشده ازهمایش ایرانیان خارج ازکشور

 

تصاویرمنتشرنشده ازهمایش ایرانیان خارج ازکشور


چهارشنبه 89 مرداد 13 , ساعت 1:3 عصر

 

 رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مشروطه با آغاز خویش، بذر مردم‌سالاری را در ذهن و زبان اقشار مختلف ایران افشاند، گفت: باید همگان هوشیار باشیم و نگذاریم خواسته یا ناخواسته در راستای اهداف کسانی قدم برداریم که نمی‌توانند از منابع خدادادی و موقعیت جغرافیایی ایران در جهت مطامع خویش صرف‌نظر کنند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به مناسبت 14 مرداد، روز فرمان مشروطیت دیدگاهش را در این زمینه منتشر کرده است که در پی می آید:

 «مشروطه» اگرچه در لفظ فقط یک کلمه است، اما در پس و پیش خویش جریانی دارد که یک سوی آن نقطه پایان یک قطعه طولانی مأیوس‌کننده و در سوی دیگر آن نقطه آغاز یک قطعه امیدوارکننده است.

 مشروطه با همه فراز و فرودها و همه دستاوردهای مثبت و منفی، در یک کلام پایان تصمیم سازی یک فرد در مورد سرنوشت جامعه و آغاز تصمیم گیری نمایندگان مردم در جایی به عنوان مجلس شواری ملی در مورد سرنوشت همان جامعه است.

 مشروطه اگرچه در پایان خویش دیکتاتوری از نوع رضاخانی را بر مصادر امور نشاند، اما با آغاز خویش، بذر مردم‌سالاری را در ذهن و زبان اقشار مختلف ایران افشاند.

 مشروطه اگرچه در دوره کودکی خویش شیخ فضل‌الله نوری را بالای دار دید، اما در طرف دیگری ستارخان و باقرخان را با شیخ محمد خیابانی و آیت‌الله مدرس پیوند داد، پیوندی که ماحصل آن در سالهای بعد، درخت تناور انقلاب اسلامی را با شاخه‌های ملی و مذهبی در باغ تاریخ ایران کاشت تا سایه بان مردمی باشد که در گراماگرم منافع مشترک استبداد و استعمار بی پناه شده بودند.

مشروطه اگرچه مجلس را به توپ بست، اما با تأسیس مجلس، توصیه مغفول مانده «وامرهم شورا بینهم» قرآن را پس از هزار و سیصد سال به میدان آورد.

 مشروطه اگرچه در انحراف خویش سعی در جاودانگی حکومت مورثی سلطنتی حتی برای کودکی چون احمدشاه قاجار داشت، اما وقتی «مشروعه» را پسوند خویش دید، این امید را- هرچند برای مدتی کوتاه- در دل جامعه استبداد زده زنده کرد که علمای طراز بر متمم قانون اساسی نظارت دارند و نمی‌گذارند قانونی برخلاف مصرحات اسلام برای اجرا در سرزمین اسلامی به تصویب برسد.

 مشروطه خط سیر یک نور در دل آسمان شب زده ایران بود، اگرچه خیلی زود معلوم شد که نورانیت آن از شهاب سنگی بود که پس از افول، تاریکی مضاعف دارد. چرا که کشور را در مخالفت با دخالت بیگانگان و فرمانبری شاه از دستورات دیکته شده و هرج و مرج منافع خودداری مردم، از چاله درآورد و به چاه انداخت.

 مشروطه تمرین مردم‌سالاری در ایران از روی کتاب های غربی‌ها بود که چون سرمشق‌هایش بدون توجه به تفاوت فرهنگ‌ها بود، روحانیت دین‌مدار را به انزوا کشاند و هزار فامیلی و فرنگ‌رفتگان دنیامدار را به قدرت رساند.

 دست‌های پیدا و پنهان استعمار، شرّ اشرار قاجار را از سر این سرزمین کند و شرور پهلوی را که یک قزلباش بی سواد بود، بر اریکه قدرت نشاند و یک تفکر فقهی شیعی را معکوس جلوه داد که دفع فاسد به افسد باشد!!

 صدور فرمان مشروطه در 14 مرداد اگرچه پس از شکست، باعث ناامیدی مردم در حرکت‌های اجتماعی بود تبدیل به انقلابی شد که در 22 بهمن 1357 رقم خورد.

 اگرچه دستاورد اولیه مشروطه برای مردم ایران یوغ مشترک استبداد و استعمار بود، اما دندانه‌های نا به هنجار همان یوغ، سرزمین بایر اندیشه‌های ایران و ایرانی را به شخم واداشت تا زمینه برای کاشت نهال واقعی دمکراسی، مخصوصاً از نوع اسلامی آن، یعنی مردم سالاری دینی فراهم شود که نمونه بارز آن را در رأی 98 درصدی مردم به جمهوری اسلامی دیده‌ایم.

 حوادث تلخ و شیرین مشروطه آموزه‌های فراوانی برای احتمال تکرار دارد که رگه‌‌های آن را امروزه در برنامه پیچیده روحانیت‌ستیزی و کانون‌گریزی و مردم‌فریبی می‌بینیم. برنامه‌ای که حتی متصلبین اصول‌گرا و اصلاح‌طلب را به اعتراف و هشدار واداشته که مبادا مشروطه تکرار شود.

 مگر غیر از این است که دشمنان ایران از نردبان محبوبیت روحانیت و دانشگاهیان در نزد مردم بالا رفته‌اند و در مشروطه مصادر قدرت را فتح کرده‌اند و آنگاه پرچم حاکمیت را به دست شاگردان غرب‌زده مکتب خویش داده‌اند؟ و مگر نه این است که امروزه نیز در انقلاب اسلامی که با پیشتازی روحانیت و رهبری بی‌نظیر یک مرجع عام به پیروزی رسیده‌ایم، بی‌مهابا و بدون انصاف ناکارآمدی روحانیت را فریاد می‌زنند؟

 باید همگان هوشیار باشیم و نگذاریم خواسته یا ناخواسته در راستای اهداف کسانی قدم برداریم که اولاً مکتب اهل بیت(ع) را مانع اصلی خوی استکباری خویش می‌دانند و ثانیاً نمی‌توانند از منابع خدادادی و موقعیت جغرافیایی ایران در جهت مطامع خویش صرف‌نظر کنند.

 آنان که همه توطئه‌ها، حتی جنگ 8 ساله و اخیراً تحریک افکار عمومی جهان را علیه ایران به کار برده‌اند، با سیاست مکارانه «فرّق تسد» به جنگ انقلاب آمده‌اند و با فریب گروهی که شاید در ابتدا حسن‌نیت هم داشته‌اند، تلاش می‌کنند مردم را از روحانیت جدا کنند و خیرخواهان و حتی در میان روحانیون نیز چنان اختلافی بیندازند که متأسفانه این روزها شاهد آنیم.

مگر فراموش کرده‌ایم که برای به دست آوردن اوضاع از دست رفته در زمان ملی کردن صنعت نفت، چگونه بین آیت‌الله کاشانی و دکتر مصدق اختلاف انداخته بودند؟

 طراحان آن نقشه‌های شوم که شواهد بسیاری از خون دل‌خوردن‌های آیت‌الله بهبهانی، آیت‌الله مدرس، آیت‌الله طباطبایی، شیخ محمد خیابانی و دیگر علما و روحانیون بزرگ را در تاریخ مشروطه داریم، در این سالها دست به کار شده‌اند تا با سوءاستفاده از اختلافات سلیقه‌ای داخلی و ادبیات به ظاهر ارزشی بعضی‌ها، برنامه روحانیت‌ستیزی خویش را کامل کنند. چرا که آنان بهتر از همه می‌دانند، در طول تاریخ هر جا که یک ظالم داخلی یا خارجی تسمه از گرده جامعه کشید، روحانیت ملجأ و مأمن مردم بوده است.


چهارشنبه 89 مرداد 13 , ساعت 1:3 عصر

 

 فرد مهاجم به خودرو همراهان رئیس‌جمهور دستگیر شد.

 پس از انفجار یک نارنجک در نزدیکی یکی از خودروهای همراه رئیس‌جمهور در سفر به همدان، اعلام شد که فرد مهاجم دستگیر شده است.

صبح امروز محمود احمدی‌نژاد به همراه جمعی از وزرایش عازم همدان شده بود که یک نارنجک دستی در کنار خودرو خبرنگاران همراه تیم رئیس‌جمهور منفجر شد. این انفجار با صدا و دود بسیار همراه بود اما تا کنون از تلفات و یا مجروحین این حادثه خبری منتشر نشده است.

گفتنی است خودرو رئیس‌جمهور حدود 100 متر جلوتر از خودرو مورد حمله بود و هیچ آسیبی به احمدی‌ن›اد نرسیده است. او تا دقایقی دیگر در ورزشکاه قدس همدان در جمع مردم این استان سخنرانی خواهد کرد.

 


چهارشنبه 89 مرداد 13 , ساعت 1:2 عصر

 

 آیت الله وحید خراسانی د پاسخ به یک استفتاء نظر فقهی خود را در باره شطرنج اعلام کرد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ایت الله وحید خراسانی در استفتاء امده است : ایا بازی شطرنج جایز است ؟ پاسخ معظم له به شرح زیر است :


در صورتی که برد و باخت مالی باشد حرام است . و در صورتی که برد و باخت مالی نباشد بنا بر احتیاط واجب اکید حرام است ، و زمانی برد و با خت نیست که قرار نباشد چیزی به برنده بدهند و فقط بازی کردن باشد .


چهارشنبه 89 مرداد 13 , ساعت 1:1 عصر
خودروهای جدید ستاره های لیگ برتر انگلیس

 

 در حالیکه هنوز چند هفته ای به شروع بازیهای لیگ برترانگلستان باقی مانده ، بازیکنان شاخص حاضر در مشهورترین تیمهای فوتبال اروپا و جهان دست به خرید خودروهای جدید زده اند.

فرناندو تورس که اخیرا حضورش در لیورپول را برای فصل اینده تایید کرد خودرو استون مارتین دی اس بی مشکی رنگی خریداری کرده است . این خودرو با فیلم کازینو رویال جیمز باند مشهور شد و این مهاجم 26 ساله برای خرید این خودروبیش از 160 هزار پوند پرداخت کرده است .

اما رقیب تورس در جدول گلزنی این فصل لیگ برتر که از 18 اگوست آغاز خواهد شد وین رونی است که روز گذشته با خودرو جدیدش در خیابانهای منچستر دیده شد. رونی که به خاطر انتشار عکسی از او در حال سیگار کشیدن در یکی از کافه های شهر به شدت از سوی فرگوسن مورد انتقاد قرار گرفته است ائودی ار اس 6 خریدای کررد است . این خودرو ده سوپاپه که حداکثر سرعتش به 270 کیلومتر می رسد برای این بازیکن متمول انگلیسی بیش از 78 هزار پوند آب خورد . اندرسون بازیکن پرتغالی تیم من یونایتد که در روزهای اخیر به خاطر سانحه رانندگی اش در پرتغال و مصدومیت جزیی اش در کانون توجه رسانه ها قرار داشت هم با خوردو جدیدی به زمین تمرین من یونایتد آمد . او که علاقه خاصی به خوردو آئودی دارد پس از نابود شدن خودرو آئودی آر 8 به ارزش 125 هزار پوند در آن سانحه این بار مدل کیو 7 این خودرو را به ارزش 40 هزار پوند خریداری کرده است .اما هیچکدام از این خودورها در حاشیه اولین تمرین من یونایتد در انگلستان پیش از اغاز فصل توجه خبرنگاران را جلب نکرد بلکه این نانی بود که با ورودش به محوطه جمعی از عکاسان را به دنبال خود کشاند.

خودرو لامبورگینی " گایاردو" نانی به ارزش 180 هزار پوند با سرعت 300 کیلومتر در ساعت یکی از 250 عدد خودرویی است که ازا ین مدل در جهان ساخته شده و نانی به دلیل علاقه فراوان به این مدل آن را به شکل اختصاصی از این شرکت خریداری کرده است.

دیلی میل/3 اگوست


<   <<   6   7   8   9   10   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ