سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و از او پرسیدند عدل یا بخشش کدام بهتر است ؟ فرمود : ] عدالت کارها را بدانجا مى‏نهد که باید و بخشش آن را از جایش برون نماید . عدالت تدبیر کننده‏اى است به سود همگان ، و بخشش به سود خاصگان . پس عدل شریفتر و با فضیلت‏تر است . [نهج البلاغه]
 
چهارشنبه 89 مرداد 13 , ساعت 1:13 عصر
 رئیس سازمان صنایع و معادن آذربایجان شرقی از تولید سالانه 200 هزار خودروی پژو 206 و 207 در تبریز خبر داد.

علی مسافری شب گذشته در یک نشست مطبوعاتی به تشریح نتایج سفر هیئت عالی رتبه وزارت صنایع و معادن به آذربایجان شرقی پرداخت.

* توسعه کشور بدون توجه به بخش اقتصادی میسر نیست
وی با اشاره به توجه دولت نهم و دهم برای برقراری ارتباط با مردم اظهار داشت: باید بدون هرگونه تعصب و جانبداری اظهار داشت که این نوع عملکرد بالاترین فضیلت اخلاقی محسوب می‌شود.
وی تاکید کرد: رودرویی مسئولان و کارآفرینان فضیلتی بزرگ و اخلاقی است که در اسلام نیز بدان تاکید شده است.
مسافری با بیان اینکه توسعه کشور بدون توجه به بخش اقتصادی میسر نیست، تاکید کرد: بخش اقتصادی نیز از بخش‌های صنعتی و تولید تاثیر می‌پذیرد و باید به بخش صنعت توجه خاص شود.
رئیس سازمان صنایع و معادن آذربایجان شرقی با تاکید بر همت مسئولان استانی و کشوری در راستای حل مشکلات صنعتگران گفت: این امر جز با تلاش و کوشش مسئولان و بررسی مسائل به صورت مستقیم میسر نبود و این امر در قالب سفرهای استانی و تشکیل ستاد ساماندهی و رفع موانع تولید و صنعت در مراکز استان‌ها محقق شد.

* حل مشکلات قدیمی صنعت استان آذربایجان شرقی
وی با بیان اینکه این سفر نتایج بسیای برای آذربایجان شرقی به همراه داش، تصریح کرد: در این سفر در قالب یک کار فشرده که با حضور معاون وزیر صنایع همراه بود و مشکلات بخش صنعت و معدن آذربایجان شرقی مورد بررسی قرار گرفت.
وی تاکید کرد: در جریان این سفر بسیاری از مشکلات صنعتگرن استان طرح و بررسی شد و برخی مشکلات قدیمی صنعت استان که در 30 سال گذشته در هاله‌ای از گره‌های کور گرفتار شده بود با حضور مستقیم معاون وزیر صنایع طرح و بررسی و رفع مشکل شد.
مسافری تصریح کرد: در اثر تدبیر صحیح ریاست جمهوری برای واگذاری و تفیض کامل امور صنعت به وزیر صنایع و واگذاری اختیارات در حد هیئت دولت برای حل مشکلات بخش صنعت امکان تسری در حل مشکلات این بخش فراهم شده است.

* 650 پرونده در طی یک روز مورد بررسی مسئولان کشوری قرار گرفت
رئیس سازمان صنایع و معادن آذربایجان شرقی اظهار داشت: ‌قبل از سفر هیئت عالی رتبه که با عنوان ستاد تسهیل در آذربایجان شرقی و دیگر استان‌ها تشکیل می‌شود ثبت‌نام از صنعتگران و فعالان اقتصادی و صنعتی صورت گرفت تا مشکلات به صورت مستقیم طرح و بررسی شود.
مسافری گفت‌: در این زمینه 840 نفر ثبت‌نام کردند و در موعد مقرر حضور هیئت وزارتخانه صنایع در تبریز 650 پرونده بررسی و اکثر مشکلات آنان مورد بررسی و رفع شد.
وی با بیان اینکه برخی از پرونده‌ها رفع مشکل نشد، تاکید کرد: برخی خواسته‌های غیرطبیعی و غیرمعقول به طور طبیعی رد شد ولی اکثر مراجعان به این اداره‌کل راضی و خشنود از عملکرد هیئت بودند.
رئیس سازمان صنایع و معادن آذربایجان شرقی تاکید کرد: حجم رسیدگی به پرونده‌ها و فضای تعاملی به گونه‌ای بوده است که معاون وزیر صنایع در آینده نزدیک بار دیگر در میان صنعتگران استان حضور می‌یابد.

* تولید 200 هزار خودروی پژو در آذربایجان شرقی
رئیس سازمان صنایع و معادن آذربایجان شرقی گفت: سالانه 200 هزارخودروی پژو 206 و 207 در آذربایجان شرقی تولید می‌شود.
وی با بیان اینکه مردم آذربایجان و تبریز در طی دوره‌های متمادی بر ساخت کارخانه خودروسای در این منطقه اصرار داشتند، گفت‌: با این تصمیم در حقیقت آرزوی دیرینه مردم این منطقه برآورده شد.
مسافری اظهار داشت: با توجه به وجود قطعه سازان بزرگ و اصلی کشور در ‌آذربایجان شرقی و تبریز انتظار احداث کارخانه خودرو در این منطقه انتظاری طبیعی بود.
وی خاطرنشان کرد: کارخانه خودروی آذربایجان با مشارکت بخش خصوصی به میزان 60 درصد و ایران خودرو به میزان 40 درصد در اطراف تبریز احداث می‌شود.
رئیس سازمان صنایع و معادن آذربایجان شرقی با اشاره به نشاط و جدیت در تکمیل این کارخانه اظهار داشت: براساس مصوبه ساخت این کارخانه تا سال 1389 خودرو در این کارخانه تولید می‌شود.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ