سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تا کی آب بر کوه می ریزد و آن را نرم نمی کند؟تا کی حکمت می آموزید و دلهایتان بر آن نرم نمی شود؟ [عیسی علیه السلام]
 
چهارشنبه 89 مرداد 13 , ساعت 9:36 عصر
جمهوری اسلامی: امام جمعه بابل با انتقاد از وضع نابسامان و بی‌بندوباری‌های گسترده در سطح سواحل مازندران به بی عملی مسئولان طرح ساماندهی دریا اعتراض کرد.

حجت الاسلام روحانی با بیان اینکه این وضعیت نگرانی‌هایی برای مردم ایجاد کرده است سواحل خزر را از نظر بی بندوباری به سواحل مدیترانه تشبیه کرد و گفت: کجا هستند افرادی که ادعای اصولگرایی می‌کنند؟ آنها درحالی که می‌بینند سواحل مازندران به این وضع ناهنجار درآمده است چرا کاری نمی‌کنند؟

چهارشنبه 89 مرداد 13 , ساعت 7:23 عصر
 
* یک پزشک مشهور و نام دار ایرانی مقیم خارج از کشور که تن به مصاحبه با خبرنگاران نمی‌داد، می‌گفت که باید در خصوص میهمانان همایش تحقیق بیشتری شود و به خوش بینی صرف اتکا نشود.
در این همایش دو روزه ایرانیان مقیم خارج حداقل 300 مرتبه کف دست‌هایشان را با هم آشتی دادند؛ انگار آنها فراموش کرده بودند که به جای کف‌زدن برای شادی مرحوم وحید دستجردی و محمد نوری باید صلوات فرستاد.

همایش دو روزه ایرانیان مقیم خارج از کشور در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی روز دوشنبه و سه شنبه برگزار شد که حواشی این همایش از نظرتان می‌گذرد.

* در این همایش ایرانیان مقیم آمریکا، انگلیس، آلمان،‌ سوئد و ایتالیا حضور داشتند که دکترای بیشتر آنها مربوط به رشته‌های پزشکی و روانپزشکی بود.

* برخی از میهمانان یک هفته قبل از همایش در ایران حضور یافته بودند تا قبل از همایش ایران را بازدید کنند که برخی از آنها از پیشرفت‌های کشورمان بسیار متعجب شده بودند و یکی از آنها گفت "باور نمی‌کردم که در ایران آپارتمان وجود داشته باشد ".

* یک ایرانی مقیم استرالیا که برای اولین بار به ایران سفر کرده بود اعلام کرد که آمادگی دارد سرپرستی 116 نفر از ایتام استان سیستان و بلوچستان را بر عهده بگیرد.

* حسین قشقاوی که مسئول کنگره کنسولی همایش بود طی سخنانی با بیان اینکه "همیشه دوست داشتم ژن ایرانی‌ها را بشناسم "، گفت که برای این کار کتب مستشرقین را خوانده و از اعتقاد آنها مبنی بر اینکه ایرانی‌ها علی‌رغم تمام خوبی‌ها درختان سبزی هستند که نمی‌توانند یک جنگل سبز بشوند با خبر شده است. وی از ایرانیان مقیم خارج از کشور خواست تا با همبستگی خود این اظهار نظر مشتشرقین را بی اعتبار کنند.

* در حالی که حداقل 300 مرتبه ایرانیان مقیم خارج از کشور کف دست‌هایشان را با یکدیگر آشتی دادند و آنقدر این کار را تکرار کردند که فراموش کردند به جای کف زدن برای شادی مرحوم وحید دستجردی و محمد نوری خواننده کشورمان باید صلوات بفرستند؛ دو بار برای اتمام قرآن و یک‌بار برای نام حضرت محمد(ص) که توسط قاری قرآن به زبان جاری شده بود، ذکر صلوات شنیده شد.

* نماز جماعت در نماز خانه کوچک سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی در حالی برگزار شد که حداکثر 40 نفر برای نماز به نماز خانه آمده‌ بودند. در حالی که در هنگام اذان ظهر و عصر در همایش ایرانیان مقیم خارج از کشور برنامه‌ رسمی اجرا نمی‌شد که مراسم اختتامیه حتی صدای اذان در سالن پخش نشد و مراسم 2 ساعت قبل و بعد از اذان مغرب ادامه داشت.

* مراسم اختتامیه با مراسم افتتاحیه اشتراکاتی داشت که از جمله آن سخنرانی اسفندیار رحیم مشایی و دف و تار زدن دختران و پسران در گروه هم خوانی علیرضا عصار بود.

* مشایی در مراسم اختتامیه 90 دقیقه سخنرانی کرد که حتی تذکر کتبی مسئولان برگزار کننده و تذکر شفاهی ملک زاده نتوانست از سخنرانی طولانی مدت مشایی ممانعت کنند شاید 24 بار تشویق در یک سخنرانی 90 دقیقه‌ای علت این سخنرانی طولانی مدت باشد.

* یک پزشک مشهور و نام دار ایرانی مقیم خارج از کشور که تن به مصاحبه با خبرنگاران نمی‌داد، می‌گفت که باید در خصوص میهمانان همایش تحقیق بیشتری شود و به خوش بینی صرف اتکا نشود.

* خانم دکتر شاهین که وکیل ایرانی مقیم بریتانیا بود ضمن ابراز خرسندی از سفرش به ایران بعد از سی‌سال، در پاسخ به این سؤال که سوغاتی شما به انگلیسی‌ها چه خواهد بود، گفت: information

* نمادهای تاریخی ایران از جمله مجسمه‌های هخامنشی در مقابل درب اصلی اجلاس سران کشورهای اسلامی خودنمایی می‌کرد.

* رحیمی برادر معاون اول رئیس جمهور که برخی‌ها با بردارش او را به اشتباه گرفته بودند، همراه با مسئولان کمیته‌امداد و نماینده ‌برخی از شرکت‌ها از جمله میهانان این همایش بودند.

* ایرانیان مقیم خارج از کشور حاضر در همایش از امروز برای آشنایی بیشتر با کشورمان به سفرهای استانی خواهند رفت و مشایی بعنوان پای ثابت سفرهای استانی در این باره گفت که از رئیس جمهور خواسته است تا در سفر همدان احمدی نژاد را همراهی نکند تا در کنار میهمانان همایش ایرانیان مقیم خارج از کشور باشد.

چهارشنبه 89 مرداد 13 , ساعت 7:20 عصر
در برخی از فروشگاه‌های شمال شهر تهران از زنان و دخترانی که لباس‌های زننده و نیم تنه بر تن دارند، به عنوان مانکن و همچنین فروشنده استفاده می‌شود.

این فروشگاه‌ها لباس‌هایی با برند معروف داخلی و خارجی را برای زنان و دختران عرضه می‌کنند؛ با این حال در اغلب اوقات مملو از مشتریان مرد در کنار خانواده یا به تنهایی است.

مشاهدات حاکی از آن است که در این فروشگاه‌ها خرید برای عموم(مردان و زنان) آزاد است و همچنین فروشندگان مرد نیز در کنار آنها جهت فروش لباس زنانه فعالیت می‌کنند‌.

‌در این فروشگاه‌های معروف فروشنده‌های زن علاوه بر عدم رعایت پوشش موی سر‌، برای جلب توجه بیشتر خریداران از لباس‌های زننده (کت و نیم تنه) استفاده می‌کنند.

چهارشنبه 89 مرداد 13 , ساعت 7:20 عصر
 
مهر: محمد نهاوندیان امروز در یک نشست خبری با خبرنگاران گفت: وظیفه ما نسبت به وضعیت فعلی که تحریمها پیش روی اقتصاد ایران قرار داده است، تلاش برای رفع مشکلات است، البته قبول تحریم به معنای قبول سیاست تحمیل انزوای ایران از سوی دشمن نیست، بلکه باید برای رفع تحریم و آثار آن تلاش کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران افزود: بنابراین مهم آن است که بدون اینکه جملاتی را به زبان آوریم که بدخواهان ایران را از این تصور شاد کند که تیرشان به هدف خورده است، باید برای کمک به فعالان اقتصادی در عبور از شرایط تحریم کمک کنیم.

وی تصریح کرد: نباید کاری کرد که دشمنان فکر کنند که با تحریم اقتصادی، به مقصود سیاسی خود رسیده اند، البته نباید تحریم و آثار آن را نیز نادیده انگاشت؛ به این معنا که در بحث هجمه و صدماتی که تحریم دارد، نفی آثار منفی یا انکار آن وظیفه اصلی ما نیست، بلکه باید اولا با شناخت کامل آثار تحریم کمک به رفع آن کنیم، ثانیا برای گسترش آگاهی جهانی در اینکه تحریم اقتصادی روش بدی است، تلاش نمائیم.

نهاوندیان با تاکید بر ضرورت رعایت اخلاق کسب و کار از سوی کسبه و فعالان اقتصادی کشور گفت: در عین حالی که باید بر روی پیشرفت تکنولوژی کسب و کار و استفاده از فناوری های نوین و بهبود تجاری و تسهیل آن کار کنیم، باید اخلاق کسب و کار را نیز مدنظر داشته باشیم.

وی افزود: کاهش سرمایه و اعتماد اجتماعی مسائل مهم امروز اقتصاد ایران هستند، اینکه رقم چکهای برگشتی مرتبا در حال افزایش باشد، زنگ هشداری به شمار می رود و نشان می دهد که وضع اقتصادی کشور در مسیر مطلوب قرار ندارد، البته از سوی دیگر نشان می دهد که التزام و الزام اخلاقی در کسب و کار هم رعایت نمی شود، چرا که فردی که چک دریافت می کند، متعهد نسبت به کسی است که چک را به عنوان پول در اختیارش گذاشته است. اینکه قبح چک برگشتی از بین رود، بسیار بد است.

رئیس پارلمان بخش خصوصی از برگزاری جشن 130 سالگی اتاق بازرگانی در دی ماه امسال خبر داد.

چهارشنبه 89 مرداد 13 , ساعت 7:19 عصر
 فیلمبرداری از مراحل زایمان سزارین در برخی از بیمارستانها راهی جدید برای کسب درآمد بیشتر است به طوری که رئیس اداره سلامت مادران وزارت بهداشت این اقدام را در صورتی که با توافق بیمار انجام شود بدون اشکال قانونی عنوان کرده است.

دکتر مریم خوشیده، رئیس اداره سلامت مادران وزارت بهداشت اظهار داشت: تا جایی که ما اطلاع داریم این قبیل کارها برای کسب درآمد بیشتر در بیمارستانهای خصوصی انجام می شود.

وی، دریافت هرگونه مبلغی بابت فیلمبرداری از مراحل زایمان سزارین را که با توافق بیمار انجام شود، فاقد اشکال قانونی دانست.

برخی بیمارستانها برای اینکه بتوانند هزینه بیشتری از بیمار دریافت کنند، دست به ابتکار زده و از مراحل زایمان سزارین فیلمبرداری می کنند و آن را با مبالغ مختلفی در اختیار بیمار قرار می دهند.

خوشیده در خصوص اینکه چنین کارهایی جایگاه قانونی دارد، گفت: اگر این کار با اطلاع و هماهنگی بیمار انجام شود و طرفین راضی باشند، اشکال قانونی ندارد.

رئیس اداره سلامت مادران وزارت بهداشت ادامه داد: وقتی بیمار، جراح و بیمارستان برای انجام این کار توافق دارند، چه اشکالی دارد که این کار صورت بگیرد.

شنیده شده هزینه ای که بابت فیلمبرداری از مراحل زایمان در بیمارستانهای خصوصی دریافت می شود حداقل 80 هزار تومان است.

خوشیده در خصوص انجام چنین کارهایی در بیمارستانهای دولتی اظهار بی اطلاعی کرد و افزود: اگر مواردی از انجام این کار بدون اطلاع بیمار گزارش شود، برخورد می کنیم.

دکتر مریم کاشانیان، رئیس بیمارستان شهید اکبرآبادی به عنوان یکی از بیمارستانهای تخصصی زایمان در جنوب شهر تهران به خبرنگار مهر گفت: تنها موضوع فیلمبرداری از مراحل زایمان نیست بلکه برای دریافت هزینه بیشتر از بیمار، منوی باز غذا در اختیار بیمار و همراهش قرار می گیرد.

وی افزود: این قبیل خدماتی که در بیمارستانهای خصوصی ارائه می شود اغلب برای کسب درآمد بیشتر است.

چهارشنبه 89 مرداد 13 , ساعت 7:18 عصر
 معاون وزیر بازرگانی و رئیس کل سازمان توسعه تجارت با اعلام اینکه در عراق جز کالاهایی که عرق شرم بر پیشانی ما می‌ساخت چیزی ندیدیم، نسبت به از دست رفتن بازار تجاری ایران در عراق هشدار داد.

بابک افقهی در سی و هشتمین نشست هیئت نمایندگان اتاق تهران اظهار داشت: اگر روندی که در راه تجارت با عراق وجود دارد، ادامه داشته باشد در آینده‌ای نزدیک شاهد افول تجارت با عراق خواهیم شد.

وی افزود: ما سال گذشته افتخار کردیم که عراق اولین شریک صادراتی ما بوده است و در 4 ماهه اول امسال 1.2 میلیارد دلار صادرات به عراق داشتیم. اما با وجود تعدد مرز مشترک و اشتراکات فراخوان فرهنگی، مذهبی و اعتقادی در واقع سهم قابل توجهی از حضور در عراق نداریم.

معاون وزیر بازرگانی گفت: در دیدار محرمانه‌ای که با یکی از مسئولان عراقی داشتم، عدم توجه به توسعه روابط توسط ایرانی‌ها مورد اشاره قرار گرفت و اشارات این مقام مسئول بیانگر این بود که تجارت ما با عراق مبتنی بر تجارت پیله‌وری است.

وی افزود: هندی‌ها یک همایش بزرگ برای توسعه شهر کربلا برگزار کردند و در این میان این سوال مطرح است که ما چه کردیم. من در سفری که به عراق داشتم جز تاسف چیزی عایدم نشد و در عراق جز کالاهایی که عرق شرم بر پیشانی ما می‌ساخت چیزی ندیدیم. تصویر ایران در رسانه‌های عراقی به عنوان یک کشور دست چندم معرفی می‌شود.

افقهی گفت: رقیب ما یعنی ترکیه به طور ویژه سرمایه‌گذاری هنگفتی در استان‌های مختلف عراق کرده است و ما در این چند ماه تلاش کرده‌ایم تا یک مرکز تجاری توسط اتاق تعاون ایجاد کنیم که هفته آینده افتتاح می‌شود اما ترکیه فقط 12 مرکز تجاری در استان سلیمانیه دارد.

وی افزود: ‌ما که دلسوز اقتصاد کشور هستیم پیشنهاد تغییر پارادایم و تغییر نگرش به بازار عراق را می‌دهیم لذا لازم است تا رسانه‌های ما نیز از عراق یک تصویر ناامن برای فعالان اقتصادی نسازند.

چرا که هیئت‌هایی از هند،چین و ترکیه در حال تصاحب بازار استان‌های مختلف عراق هستند.
معاون وزیر بازرگانی گفت: به قدری تصویر ایران در ذهن مسئولان عراقی مخدوش بود که ما هیچ گونه قدرت چانه‌زنی نداشتیم آنها ما را متهم می‌کنند که ما به آنها کالاهای بازارچه‌ای می‌فروشیم در حالی که تجارت ترکیه مدرن است و علیرغم فروش کالاهای خود خریدار کالاهای عراقی هم هست اما ایران فقط فروشنده صرف است.

وی با بیان اینکه عراق جایی است که ما در حال حاضر در آن 4 بانک ایجاد کرده‌ایم و مشکلات بانکی در آن کمتر است، اظهار داشت: مسئولان عراقی آماده واگذاری پروژه‌های فنی مهندسی تاسیسات زیربنایی و مسکن هستند اما ما هنوز یک دفتر چذب پروژه و بازاریابی در عراق نداریم ولی رقبای ما دفاتر نمایندگی متعددی در این خصوص دارند.

افقهی با بیان اینکه تولیدکنندگان ایرانی در کانال‌های توزیع عراق برنامه‌ریزی مناسبی نداشته‌اند اظهار داشت: مشکلات ما در عراق پیچیده نیست و نیازمند آن است که تا بخش خصوصی این مشکلات را حل کند و در حال حاضر عراقی‌ها آمادگی دارند تا فروشگاه‌های زنجیره‌ای خود را در اختیار ما قرار دهند و در همین خصوص اولین شعبه فروشگاه اتکا به زودی در عراق افتتاح می‌شود.

وی افزود: تامین جدی مصالح ساختمانی از جمله نیازهای بازار عراق است و ما آمادگی داریم تا یک نمایشگاه تخصصی بزرگ مصالح ساختمانی و لوازم خانگی در استان بصره و کربلا برگزار کنیم.

معاون وزیر بازرگانی با بیان اینکه همچنان مردم عراق سه نوع کالای عراقی، ایرانی و اجنبی دارند،‌گفت: نقصان یک شرکت مدیریت صادرات برای از دست ندادن فضای کشورهای بازار خزر کاملا مشهود است و ما در حال حاضر حتی یک شرکت هلدینگ یا مدیریت صادرات نداریم.

وی با اشاره به تحریم‌های صورت گرفته برای ایران گفت: دولت هرگز نسبت به تحریم‌ها بی‌تفاوت نبوده و به دنبال مصوباتی است که با حمایت از فعالان اقتصادی تاثیر تحریم‌ها را کمرنگ کرده و یک راه برون رفت ایجاد کند.

چهارشنبه 89 مرداد 13 , ساعت 7:17 عصر
 


چهارشنبه 89 مرداد 13 , ساعت 7:13 عصر
 دولت آمریکا قصد دارد در آینده نزدیک یک شبکه تلویزیونی ماهواره ای به زبان آذری در کشور ترکیه با نام " شبکه آزاد لیق "‌ راه اندازی نماید .

گفته می شود کار جذب و آموزش افراد شاغل در این شبکه به پایان رسیده و قرار است برخی از فعالان رسانه ای آذری زبان ایران نیز در راستای اهداف این شبکه نقش مؤثر و فعالی را ایفا نمایند.

دولت واشنگتن درصدد است با سرمایه گذاری در بحث قومیتی به اختلاف مذهبی در مناطق آذری نشین دامن زده و در جهت نیل به اهداف مورد نظرخود ، اینگونه اقدامات را هدایت و کنترل نماید.

چهارشنبه 89 مرداد 13 , ساعت 7:12 عصر
 اخبار رسیده از سرزمین های اشغالی حاکی از آن است که قلب «آریل شارون» نخست وزیر پیشین صهیونیستی که حدود سه سال پیش به کما رفت، دو روز پیش متوقف شد و به طور کامل از کار افتاد.

یک منبع آگاه لبنانی گفت: پس از بی نتیجه ماندن تلاش پزشکان ویژه مراقبت از «شارون» و توقف کامل قلب او، مسئولان بیمارستانی «شیبا» که در آن بستری شده است خبر مرگ وی را به مقامات ارشد سیاسی این رژیم اطلاع داده و قرار شد در فرصتی مناسب این خبر که از نگاه کارشناسان یک شکست سیاسی برای این رژیم به شمار می رود، توسط رسانه ها اعلام شود.

به نظر می رسد با توجه به فشار بین المللی که رژیم صهیونیستی طی چند وقت اخیر با آن مواجه شده و جایگاه ضعیفی که در آن قرار دارد، اعلام خبر مرگ «شارون» به زمانی دیگر موکول شود به ویژه اینکه تجاوز روز گذشته نیروهای ارتش صهیونیستی به سرزمین جنوب لبنان که با واکنش فوری و مقتدرانه نیروهای ارتش لبنان مواجه شد، بر تضعیف هر چه بیشتر جایگاه این رژیم افزود.

پایگاه های خبری لبنان اعلام کردند که نیروهای ارتش صهیونیستی روز گذشته برای اولین بار با بلندگوهای پخش صدا، عاجزانه از نیروهای لبنانی خواستند که درگیری را متوقف کند تا بتوانند جسد افسر صهیونیستی کشته شده که توسط نیروهای ارتش لبنان به هلاکت رسید را بردارند.

گفتنی است «آریل شارون» که در سال 1982 میلادی جنایت ضدبشری اردوگاه «صبرا و شتیلا» را مرتکب شد، از روز پنجم ژانویه سال ???? میلادی به دلیل سکته مغزی سنگین، در بیمارستان بستری شد و پس از وی اداره کلیه امور نخست وزیری به معاونش «ایهود المرت» واگذار شد.

قابل ذکر است پیش از این میان خاخام های یهودی بر سر وضعیت «آریل شارون» اختلاف افتاده بود. گروهی از این خاخام ها معتقدند بودند که به رغم مرگ مغزی وی، اما تا زمانی که قلب او با دستگاه به حیات ادامه می دهد، باید تنفس مصنوعی را ادامه داد و توقف آن از نظر آنان کاری حرام بود و قتل به شمار می رفت. اما دسته ای دیگر از خاخام ها می گفتند با توجه به اینکه مرگ مغزی با مرگ تفاوت چندانی ندارد، بهتر است تنفس مصنوعی متوقف شود.

چهارشنبه 89 مرداد 13 , ساعت 7:12 عصر
یک نماینده مجلس معتقد است که دولت به جای برگزاری همایش‌های ایرانیان خارج از کشور باید به فکر افرادی باشد که در حال مهاجرت از کشور هستند.

داریوش قنبری نماینده ایلام، در انتقاد از همایش ایرانیان مقیم خارج از کشور اظهار داشت: چندی پیش نیز با پرداخت هزینه‌هایی گزاف تلاش شد ایرانیان خارج از کشور برای برگزاری همایش جذب شوند. اما اطلاعات رسیده حاکی از آن است که بسیاری از آن افراد به معنای واقعی سرمایه‌گذار نبوده‌اند.

سخنگوی فراکسیون خط امام (ره) مجلس ادامه داد: در حالی که دولت با سیاست‌های نادرست خود سرمایه‌گذاران داخلی را از کشور فراری داده است، برگزاری همایشی تحت عنوان ایرانیان مقیم خارج از کشور با هدف جذب سرمایه‌گذار، در تناقض آشکار با سیاست‌های دولت است. هرچند که این تناقض درکنار دیگر تناقض‌های کثیر دولت جای می‌گیرد.

وی ادامه داد: احمدی‌نژاد باید پاسخ دهد در شرایطی که به دلیل سیاست‌های اشتباهش سرمایه‌گذاران کشور به خارج مهاجرت کرده و وضعیت برای سرمایه‌گذاری در کشور مناسب نیست، این همایش چه پیامی دارد؟

قنبری با انتقاد از هزینه‌های گزاف برای برگزاری این همایش خاطرنشان کرد: بعید به نظر می‌رسد که با برگزاری این همایش سرمایه‌گذاران خارجی به داخل کشور هدایت شوند و در کشور ما سرمایه‌گذاری کنند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه هدف این همایش کاملاً مبهم بوده است، تصریح کرد: اخیرا شورای عالی ایرانیان فعال شده و تبدیل به یک وزارت خارجه دیگر شده است که کارهای زیادی را انجام می‌دهد و به نوعی موازی کاری با وزارت امور خارجه را در دستور کار خود دارد.

وی همچنین با انتقاد از برخورد دولت با رسانه‌ها و مطبوعات، تصریح کرد: مطبوعات زیادی در سال گذشته به تعطیلی کشانده شده و برخوردهایی که با اصحاب رسانه صورت گرفته بسیاری از آنان را وادار به مهاجرت به خارج از کشور کرده است. در کنار این موضوع نخبگان علمی نیز با توجه به برخوردهایی که با آنان صورت گرفته است، به خارج از کشور مهاجرت کرده است. آمارها حاکی از آن است که بسیاری از متخصصان ما در سال گذشته از کشور خارج شده‌اند.

قنبری معتقد است که سیاست‌های دولت روز به روز جاذبه ماندن در کشور را کاهش می‌دهد. از این رو در شرایط کنونی احمدی‌نژاد به جای آنکه دغدغه جذب ایرانیان خارج ازکشور را داشته باشد، بهتر است دغدغه فراریان و از کشور خارج شدگان را در سر داشته باشد.

<   <<   6   7   8   9   10   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ