سفارش تبلیغ
صبا ویژن
روا نشدن حاجت ، آسانتر ، تا آن را از نا اهل خواستن . [نهج البلاغه]
 
چهارشنبه 92 اسفند 7 , ساعت 8:21 صبح

فرماندار شهرستان تبریز در حاشیه جلسه شورای اداری خسروشاه که روز دوشنبه برگزار شد افزود : پایبند تعهدات خود در ارتباط با خانواده های شهداء هستیم چرا که این اعتقاد ماست که اقتدار نظام جمهوری ایران در سایه رشادت ها و ایثارگری ها به وجود آمده و با رشادت ها و ایثارگری ها نیز ادامه خواهد کرد.

رحیم شهرتی فر در ادامه افزود : اگر چنانچه دولت و مردم بیش از پیش راه و مسیر حرکت شهداء را ادامه دهند هیچ خطری ایران اسلامی را تهدید نخواهد کرد چرا که ملت ایران آماده است که در هر صحنه ای تا پای چان ،ایثارگری نماید و دولت نیز در حد امکان در خدمت رسانی به خانواده های شهداء و ایثارگران تلاش خواهد کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه هدف شهداء ، اعتلای کلمه اسلام واقعی بود افزود : هرکس به شهداء و آرمان های شهداء ، خیانت کند و بخواهد که مسیر را منحرف کند در حقیقت به سیره و راه حضرت سید الشهداء خیانت کرده است.

وی در خاتمه سخنان خود با بیان اینکه  قدر و منزلت خانواده های شهداء بیش تر از این است که خدمت به آنان را با ملاک های مادی بسنجیم افزود :دولت تدبیر و امید و در راس آن ، ریاست جمهوری محترم ، دکتر روحانی به جد ، پیگیر حل مشکلات خانواده های شهداء و ایثارگران است و ما نیز به عنوان خادم ملت ونماینده دولت در شهرستان تبریز نهایت تلاش خود را در این زمینه به کار خواهیم گرفت.




سه شنبه 92 اسفند 6 , ساعت 1:8 عصر

به منظور بررسی و تصمیم گیری در خصوص مسائل آموزش و پرورش ، ششمین جلسه شورای اموزش و پرورش با حضور رئیس ، دبیر و اعضای شورا در محل بخشداری خسروشاه برگزار گردید.دراین جلسه آقای نوروزی بخشدار و رئیس شورا ضمن تقدیر از حضور اعضای محترم شورا ، از تلاشها و اجرای برنامه های آموزش و پرورش( زنگ انقلاب ، نمایشگاه صنایع دستی ، جشنواره غذا های سنتی ، مسابقات ورزشی دانش آموزان ، حضور چشمگیر دانش آموزان و اولیای ایشان درراهپیمائی 22 بهمن ) در طول دهه مبارک فجر تشکر نمودند و همچنین با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با اهمیت موضوع اقتصاد مقاومتی بر ضروررت تبیین مولفه های تاثیر گذار دراین زمینه ازجمله :1- استفاده از تولیدات داخلی ،2- بهره گیری از منابع انسانی داخلی و3- پرهیز از اسراف و تجمل گرائی   تاکید نمودند.

درادامه آقای پورشریف رئیس اداره و دبیر شورا گزارشی از وضعیت آموزش و پرورش به حضور اعضای محترم ارائه نمودند.

در رابطه باپشتیبانی مدارس : تهیه امکانات وتوزیع آن درمدارس از قبیل میز و صندلی و کامپیوتر در مدارس تحت پوشش مجتمع آموزشی و پرورشی امامت نوجه ده و مجتمع نبوت رادار اقداماتی صورت گرفته است.

در زمینه پرورشی: برنامه های متنوع اجرا شده : مسابقات فرهنگی قرآن و عترت ، نهج البلاغه، جشن عبادت دختران درمدارس ، مسابقات ورزشی ، بازدید از آسایشگاه جانبازان ، مراسم عفاف و حجاب ، غبارروبی مزار شهداء ، انجام شده است .

در زمینه آموزش: کسب رتبه اول کشوری درتولید محتوی الکترونیکی، رشد 100 درصدی درثبت نام آزمون المپیاد های علمی دانش آموزی، فعال نمودن گروههای آموزشی و تشکیل جلسات توجیهی د رابطه با الگوهای تدریس برتر ، تشکیل جلسه مدیران و تجزیه و تحلیل نمرات نوبت اول ، فعال نمودن ستاد کنکور منطقه ،برگزاری همایش دانش آموزان سال سوم و چهارم متوسطه برای کسب آمادگی مضاغف و شرکت درکنکورانجام شده است.

درادامه با اشاره به ضرورت تصمیم گیری درخصوص زمین کودکستان، اعضا ی محترم نظرات و پیشنهادات خود را مطرح نمودند.مقرر گردید پس از بررسی نقشه های مهندسی موجود برای احداث ساختمان آموزشی و پژوهشی از طریق دفتر فنی اداره کل نوسازی، با مشارکت خیرین و طرح مشارکتی بخش خصوصی و مساعدت شهرداری ، اقدامات اولیه انجام شود.

درادامه آقای پورشریف از اخذ مجوز مرکز LD    و راه اندازی آن در سال تحصیلی آینده برای کمک به دانش آموزانی که دریادگیر ی مشکل دارند خبردادند.

سپس در خصوص گرامیداشت هفته امور تربیتی و روز درختکاری تصمیماتی گرفته شد و مقرر شد با مشارکت شهرداری و منابع طبیعی درفضاهائی که امکان کاشت درخت وجوددارد با محوریت مدارس اقدام شود.

 


یکشنبه 92 اسفند 4 , ساعت 1:36 عصر

 

 

 محمدعلی عسگری ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: شهرک صنعتی آخولا خسروشاه واقع در کیلومتر 6 پلیس راه تبریز ـ خسروشاه به سمت آخولا، به عنوان یکی از نزدیک‌ترین شهرک‌های صنعتی به مرکز استان سال‌ها به عنوان یکی از مطالبات سرمایه‌گذاران در بخش خصوصی بوده است.

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان آذربایجان‌شرقی در پی اعلام خبر آغاز واگذاری زمین‌های شهرک صنعتی آخولا به سرمایه‌گذاران افزود: این شهرک صنعتی پس از نقل و انتقالات لازم از شرکت عمران شهرجدید سهند به زیر مجموعه شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی با توجه به گذشت 4 سال از نخستین اقدام، امسال همزمان با حماسه 29 بهمن با مساعدت‌های ویژه مسئولان استان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و پیگیری‌های جدی ریاست عالیه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به ثمر رسید.

عسگری افزود: شهرک صنعتی آخولا در مساحتی به وسعت 336 هکتار دارای 230 هکتار زمین صنعتی می‌باشد که از این مقدار نیز 80 هکتار قبلا واگذار شده و درحدود 150 هکتار قابل واگذاری به بخش‌های مختلف صنعتی خواهد بود.

وی گفت: این شهرک صنعتی دارای امکانات زیربنایی اولیه شامل آب، برق و گاز بوده که به تدریج تا زمان بهره‌برداری واحدهای صنعتی، زیرساخت‌های تکمیلی مورد نیاز تامین می‌شود.

عسگری خاطرنشان کرد: متقاضیان سرمایه‌گذاری می‌توانند با مراجعه به امور واگذاری شرکت شهرک‌های صنعتی استان، ضمن بازدید از نقشه‌های قطعات تفکیک شده، اقدام به ثبت تقاضا برای واگذاری زمین مورد نظر کنند.


یکشنبه 92 اسفند 4 , ساعت 1:31 عصر

بر اثر برخورد یک دستگاه خودروی سواری با عابر پیاده در جاده‌ی «اسکو - خسروشاه» روبروی روستای کلجاه، عابر پیاده در دم جان باخت.

 

«حبیب حسین‌قلی‌زاده» مسئوول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی با اعلام این خبر گفت: این حادثه در ساعت 6:25 صبح امروز(یکشنبه 4 اسفندماه) به مرکز اپراتوری 115 استان گزارش شد و با وجود اعزام تکنیسین‌های پایگاه خسروشاه به محل، عابر پیاده بعلت شدت ضربه وارده در دم جان باخت.

 

 تصادفات رانندگی در حالی هشتمین علت مرگ و میر دنیاست که کشور ما با اختصاص 28 درصد کشته‌های تصادفات رانندگی، دومین علت مرگ و میر در ایران را از آن خود کرده است.

 

سالانه هزار عابر پیاده در حالی قربانی تصادفات رانندگی می‌شوند که این موضوع زنگ خطر بی‌دفاع بودن پیاده‌ها در تصادفات رانندگی و لزوم اقدامات پیشگیرانه برای ارتقای سطح سلامت این گروه از شهروندان را بیش از پیش برای مسئولان گوشزد می‌کند تا جایی که به‌گفته‌ی رئیس مرکز فوریت‌ها و حوادث کشور در اردیبهشت امسال، 28 درصد موارد مرگ و میر ناشی از تصادفات در کشور مربوط به عابران پیاده است در حالی که این آمار در دنیا 22 درصد است.

 

بر اساس این گزارش، در دنیا به ازای هر 100 هزار نفر 10 تا 30 نفر بعلت تصادف جان خود را از دست می‌دهند در حالی که در ایران این آمار به 30 تا 40 مورد مرگ به ازای هر 100 هزار نفر رسیده است.

 

هم‌چنین بر اساس این گزارش، به‌گفته‌ی کارشناسان ترافیک، افزایش مرگ و میر عابران پیاده در تصادفات جاده‌ای به دو عامل ایمن نبودن راه‌ها از یک سو و بی‌توجهی عابران پیاده به قوانین از سوی دیگر باز می‌گردد.

 

تصادفات عابران پیاده در معابر شهری به علت سرعت کم خودروها در اکثر موارد به جرح منجر می‌شود، اما در بزرگراه‌ها و اتوبان‌ها به علت سرعت زیاد خودروها و زیاد بودن عرض راه، این تصادفات بیشتر به مرگ عابران پیاده می‌انجامد.


<      1   2      

لیست کل یادداشت های این وبلاگ