سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و چون زیاد بن ابیه را به جاى عبد اللّه پسر عباس به فارس و شهرهاى تابع آن حکومت داد ، در گفتارى دراز که او را از گرفتن خراج پیش از رسیدن وقت آن نهى فرمود گفت : ] کار به عدالت کن و از ستم و بیداد بپرهیز که ستم رعیت را به آوارگى وادارد و بیدادگرى شمشیر را در میان آرد . [نهج البلاغه]
 
یکشنبه 92 اسفند 4 , ساعت 1:31 عصر

بر اثر برخورد یک دستگاه خودروی سواری با عابر پیاده در جاده‌ی «اسکو - خسروشاه» روبروی روستای کلجاه، عابر پیاده در دم جان باخت.

 

«حبیب حسین‌قلی‌زاده» مسئوول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی با اعلام این خبر گفت: این حادثه در ساعت 6:25 صبح امروز(یکشنبه 4 اسفندماه) به مرکز اپراتوری 115 استان گزارش شد و با وجود اعزام تکنیسین‌های پایگاه خسروشاه به محل، عابر پیاده بعلت شدت ضربه وارده در دم جان باخت.

 

 تصادفات رانندگی در حالی هشتمین علت مرگ و میر دنیاست که کشور ما با اختصاص 28 درصد کشته‌های تصادفات رانندگی، دومین علت مرگ و میر در ایران را از آن خود کرده است.

 

سالانه هزار عابر پیاده در حالی قربانی تصادفات رانندگی می‌شوند که این موضوع زنگ خطر بی‌دفاع بودن پیاده‌ها در تصادفات رانندگی و لزوم اقدامات پیشگیرانه برای ارتقای سطح سلامت این گروه از شهروندان را بیش از پیش برای مسئولان گوشزد می‌کند تا جایی که به‌گفته‌ی رئیس مرکز فوریت‌ها و حوادث کشور در اردیبهشت امسال، 28 درصد موارد مرگ و میر ناشی از تصادفات در کشور مربوط به عابران پیاده است در حالی که این آمار در دنیا 22 درصد است.

 

بر اساس این گزارش، در دنیا به ازای هر 100 هزار نفر 10 تا 30 نفر بعلت تصادف جان خود را از دست می‌دهند در حالی که در ایران این آمار به 30 تا 40 مورد مرگ به ازای هر 100 هزار نفر رسیده است.

 

هم‌چنین بر اساس این گزارش، به‌گفته‌ی کارشناسان ترافیک، افزایش مرگ و میر عابران پیاده در تصادفات جاده‌ای به دو عامل ایمن نبودن راه‌ها از یک سو و بی‌توجهی عابران پیاده به قوانین از سوی دیگر باز می‌گردد.

 

تصادفات عابران پیاده در معابر شهری به علت سرعت کم خودروها در اکثر موارد به جرح منجر می‌شود، اما در بزرگراه‌ها و اتوبان‌ها به علت سرعت زیاد خودروها و زیاد بودن عرض راه، این تصادفات بیشتر به مرگ عابران پیاده می‌انجامد.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ