سفارش تبلیغ
صبا ویژن
یاد، کلید اُنس گرفتن است . [امام علی علیه السلام]
 
جمعه 89 مهر 23 , ساعت 10:56 صبح
 وزیر صنایع و معادن از تولید پژو 206 از 22 بهمن امسال در کارخانه ایران خودروی آذربایجان خبر داد.

 علی اکبر محرابیان صبح دیروز در بازدید از شرکت ایران خودروی آذربایجان گفت: روند اجرای کار در این شرکت بسیار خوب است و از برنامه زمانبندی شده نیز بسیار جلو است.
وی تصریح کرد: در 22 بهمن ماه امسال خط تولید این شرکت که محصول اصلی آن تولید 206 است، به بهره برداری می‌رسد.
محرابیان ادامه داد: در حال حال حاضر 15 هزار متر سالن به عنوان زیر بنا آماده و فعالیت می‌کند و در کنار آن نیز 35 هزار متر در دست احداث است.
وی تصریح کرد: تا 22 بهمن خط تولید این شرکت افتتاح می‌شود در کنار آن نیز باید ایجاد اتاق رنگ، بدنه و پرس نیز به صورت موازی کار خود را آغاز کند تا در بهمن ماه سال بعد این موارد نیز به بهره‌برداری برسد.
محرابیان اظهارداشت: 60 درصد شرکت ایران خوردرو آذربایجان به بخش خصوصی تعلق دارد و 40 درصد مابقی دولتی است.
وی با ابراز خرسندی از روند احداث این شرکت اظهار داشت: کارهای ساخت و ساز این شرکت به خوبی پیش می‌رود به طوری که در فاز نخست به طور مستقیم 2 هزار و 500 نفر را جذب به کار می‌کند.
وزیر صنایع و معادن گفت: شرکت ایران خودروی آذربایجان بعد از اتمام عملیات ساخت می‌تواند در طول سال 200 هزار خودروی 206 تولید کند و در هر ساعت می‌تواند 25 دستگاه خودرو تولید کند.


پنج شنبه 89 مهر 22 , ساعت 10:0 صبح
 

جلسه انتخابات نماینده موسسین مدارس غیر دولتی جوار مناطق آذرشهر، اسکو ،ایلخچی ،گوگان ، خسروشهر به میزبانی منطقه خسروشهر در محل سالن اجتماعات آموزش و پرورش با حضور موسسین مدارس غیر دولتی مناطق مذکور و آقای جعفر پور کارشناس مسئول محترم توسعه مدارس غیر دولتی استان برگزار شد ..در ادامه آقای جباریون معاونت محترم اداره ضمن عرض خیر مقدم با اشاره به ضرورت توسعه ی بخش غیر دولتی بعنوان زیر بنای توسعه اقتصادی کشور گفت : همگام با سایر بخشهای تولیدی و صنعتی کشور آموزش و پرورش نیز با طی فراز و نشیب های مختلف در چند سال گذشته به سمت غیر دولتی بودن حرکت نموده و موسسین محترم مدارس غیر دولتی بخش بزرگی از بار سنگین تعلیم و تربیت دانش آموزان را به دوش کشیده اند .

درادامه آقای جعفر پور کارشناس مسئول محترم توسعه مدارس غیر دولتی اداره کل آموزش وپرورش استان در خصوص نحوه انتخاب نماینده موسسان جوار جهت شرکت در انتخابات هماهنگی شورای موسسان استان توضیحات لازم را ارائه نمودند .همچنین در ادامه در خصوص اهمیت گزینش نیروهای شاغل در مدارس و رعایت جنسیت ،اخذ تاییدیه از اداره کل نوسازی ،شهریه ثبت نامی ، سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان ،قرارداد نیروهای آزاد و داشتن برنامه های مدون در مدارس نکات لازم را یاد آوری نمودند .در ادامه موسسین با طرح نظرات خود با انتقاد از نگاه برخی از مسئولین به مدارس غیر دولتی در تخصیص نیرو و امکانات خواستار نوجه مسئولین محترم به حل مشکلات مدارس غیر دولتی شدند .سپس انتخابات نمایندگان موسسین برگزار شد که نتایج آن بشرح ذیل می باشد :

نمایندگان مقطع ابتدائی :آقایان اکبر آهکی و حسین ارفعی به ترتیب با 12 و 11 رای .

نماینده مقطع راهنمائی : خانم رقیه فهیمی اسکوئی با 18 رای .

نماندگان مقطع متوسطه و پیش : آقایان محمد علی جوادی و محمود غفاری   به ترتیب با 13 و 11 رای . 

نماینده هنرستان و کاردانش :آقای رسول غفاری با 9 رای .


پنج شنبه 89 مهر 22 , ساعت 9:58 صبح

 
افتتاح مدرسه قرآنی در مدرسه راهنمائی دخترانه نمونه کوثر


بنا به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش خسروشهر همزمان با سالروز ولادت با سعادت کریمه اهل بیت حضرت معصومه(س) اولین مدرسه قرآنی با حضور امام جمعه محترم وآقای امیرحقیان رئیس اداره در مدرسه راهنمائی نمونه دولتی کوثر افتتاح شد .در این مراسم حاج آقا ناصری امام جمعه محترم در خصوص اهمیت مطالعه قرآن و حفظ حجاب و امر به معروف و نهی از منکرو وجه تسمیه این روز سخنرانی نمودندو در ادامه به دانش آموزانی که اسمشان بنام مبارک" معصومه" بود، هدایائی به رسم یاد بود اهداء گردید .لازم به ذکر است به موجب مصوبه شورای آموزش و پرورش برای اولین بار امسال در مدارس : 1-صادقیه اسفهلان ،2-هنرستان پسرانه قدس خسروشهر ،3-دخترانه شهید محلاتی ،4-پسرانه نمونه اندیشه ،5-دخترانه نمونه کوثر ،6-دخترانه راهنمائی بوعلی سینا  مدرسه قرآنی راه اندازی می شود که در نوبت بعد از ظهر و سه روز در هفته و روزانه 4 ساعت زیر نظر مربیان مدرسه به یادگیری و آموزش قرآن به دانش آموزان علاقمند خواهند پرداخت .


پنج شنبه 89 مهر 22 , ساعت 9:55 صبح
 
در ادامه ادبیات ویژه و خاص برخی مسئولان و مدیران دولتی، که انتقادات زیادی را نیز به دنبال داشته است، محمد علی رامین معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد خطاب به یک مجری صدای جمهوری اسلامی در یک برنامه زنده، گفت: « شما غلط می‌کنید از قول من این اراجیف را می‌گویید.»

به گزارش سرویس سیاسی «فردا» محمد علی رامین معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد در یک برنامه زنده رادیویی در رادیو گفتگو با حضور محمد تقی رهبر, نماینده مردم اصفهان در مجلس، خطاب به مجری برنامه که از وی درباره اظهاراتش درباره روحانیت و مساجد سوال کرد، به تندی گفت: قبل از پاسخ به سلام شما باید بگویم شما چرا این اراجیف را مطرح می کنید. شما غلط می کنی که اینها را مطرح می کنی.

رامین در این مصاحبه رادیویی که در شامگاه چهارشنبه دو هفته قبل و به‌صورت تلفنی با رادیو گفتگو انجام داده در محضر شنوندگان، چندین بار به مجری و دست‌اندرکاران این برنامه و رسانه‌هایی که سخنان وی را منتشر کرده‌اند توهین می‌کند.



 

پیش از این اظهارات معاون مطبوعاتی وزارت «فرهنگ» و ارشاد اسلامی، آقای حاجی‌بابایی وزیر آموزش و پرورش دولت دهم نیز در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران از محل هزینه افطاری آن وزارتخانه خطاب به آن خبرنگار گفته بود: «از قبر جنابعالی»

این که دو مدیر ارشد دولتی، که مسئولیت‌هایی در حوزه فرهنگ و آموزش کشور دارند، بدون پروا از ادبیاتی استفاده می‌کنند که حتی شایسته نیست مردم عادی کوچه بازار از آن بهره بحویند، خود حدیث پرغصه‌ایست که ظاهرا باید مردم فرهنگ دوست و ادیب‌پرور این مملکت تا مدتها آن را تحمل کنند.

پنج شنبه 89 مهر 22 , ساعت 9:45 صبح
واحد مرکزی خبر:
 قلب های پادشاهان اتریش داخل ظرف هایی مخصوص در کلیسای سنت آگوستین نگهداری می شود.

کشیشان کلیسای سنت آگوستین با قدمتی بیش از400 سال، پنجاه و چهار قلب پادشاهان اتریشی را از بدن جدا کرده و در زیرزمین این کلیسا نگهداری می کنند. کشیش آلبین درگفتگو با واحد مرکزی خبر در پاریس با اعلام این مطلب افزود: شاید دوربین گروه خبری تلویزیون ایران جزو معدود دوربین هایی است که توانسته تصاویر محل نگهداری این قلب ها را در اتریش ثبت کند.

وی دلیل نگهداری قلب ها را مذهبی و فیزیکی خواند و گفت: این ها قلب پادشاهانی است که درهمین کلیسا ازدواج کردند و در همین کلیسا نیز دفن شدند. کلیسای سنت آگوستین در وین واقع شده اما نکته جالب اینکه بسیاری از مردم این شهر از راز کلیسای سنت آگوستین، بی خبرند.

پنج شنبه 89 مهر 22 , ساعت 9:42 صبح

 

 مردم‌سالاری در سرمقاله خود با عنوان«تناقضات آماری» به اظهارات اخیر معاون اول رئیس‌جمهور پرداخت.

این روزنامه در این باره تصریح کرد:

  • به تازگی محمدرضا رحیمی اعلا م کرده بود اگر بخواهیم می توانیم شرکت پژوی فرانسه را ورشکست کنیم. رحیمی همچنین گفته بود که اگر واردات از فرانسه را قطع کنیم، پژو نمی تواند روی پای خود بایستد. اما این اظهارات با واکنش پژوی فرانسه روبرو شد و سخنگوی این شرکت، اعلا م کرده که ایران تنها یک درصد گردش مالی این خودروساز را به خود اختصاص می دهد. حال،باید از سخنگوی دولت پرسید که براساس چه آماری، چنین اظهارنظری صورت گرفته است؟
  • اما واکنش به آمارهای دولتمردان، تنها به معاون اول دولت ختم نمی شود و در حالی که وزیر نفت از کاهش واردات بنزین به فقط 0/8 میلیون لیتر در شهریور خبر می دهد، آمار گمرک خلا ف آن را گزارش می دهد. طبق اخبار منتشره در خبرگزاری ها، میزان واردات بنزین در ماه ششم سال 88 معادل 34 هزار و 900 تن به ارزش 24 میلیون و 300 هزار  دلا ر بود که مقایسه این 24 میلیون بنزین وارد شده شهریور ماه سال گذشته با 106 میلیون دلا ر بنزین وارد شده شهریور ماه امسال نشان می دهد میزان واردات بنزین در شهریور ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدودا  چهار برابر شده است.
  • حال با  این تفاسیر، چند سوال اساسی مطرح است:اول آنکه، بهتر است دولت در سیستم اطلا ع رسانی و پاسخگویی اش تغییرات جدی صورت دهد. در حالی که دولت، 2 سخنگو معرفی کرده است،  اما نمی توان حتی 15 روزیک بار نیز خبری از سخنگویان دولت در جمع خبرنگاران مشاهده کرد. وجود سخنگوی فعال برای دولت، سبب می شود تا آمارهای متناقض از سوی دولتی ها ارایه نشود. دوم آنکه، ارایه آمارهایی که با سرعت فراوان تکذیب می شود یا تغییر می یابد، تاثیر منفی بسیاری در حس اعتماد میان دولت و ملت دارد. آیا بهتر نیست، آمار دولتمردان، آن هم در بالا ترین سطح، به حدی  کارشناسی باشد که افکار عمومی دچار تناقض نشوند؟

پنج شنبه 89 مهر 22 , ساعت 9:42 صبح
هاشمی‌‌‌‌: بدون اتحاد در داخل نمی‌توان در خارج اتحاد ایجاد کرد/ فضای آزادی بیان برای نظام برکت دارد

 

 رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: جامع‌ترین موضوعی که می‌تواند جامعه را متحد کند، دین و مذهب است.

به گزارش کیهان، آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در دیدار اعضای هیأت مؤسس جمعیت فدائیان اسلام با تأکید بر لزوم اتحاد در کشور تأکید کرد: بدون اتحاد در داخل نمی‌توانیم در خارج از مرزهایمان اتحاد ایجاد کنیم و تفرقه می‌تواند باعث مسائلی مانند صدر اسلام شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به وسعت ابزارهای اطلاع‌رسانی و استفاده دشمنان اسلام و انقلاب از این فن‌آوری‌ها تصریح کرد: آن‌ها با سوءاستفاده از برخی مسائل داخلی و مشکلات به دنبال زیر سؤال بردن اصل نظام، امام و رهبری هستند و همگان در مقابله با این توطئه‌ها باید هوشیار باشند.

وی آزادی را یکی از اصول مورد تأکید در انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: تلاش در ایجاد فضایی مطلوب برای آزادی بیان و عقاید می‌تواند افتخارات و برکات وسیعی برای نظام جمهوری اسلامی به همراه داشته باشد و این یکی از اصول اسلامی بسیار مترقی است.

هاشمی‌رفسنجانی تأکید کرد: جمعیت فدائیان اسلام با توجه و تکیه بر اصول موردنظر خود و تطبیق برنامه‌ها و شعارها با زمان حاضر باید به دنبال ساخت ظرفیت جهت جذب نیروهای جوان و آموزش آن‌ها جهت بقای تفکر خود باشد.

در ابتدای این دیدار عبدخدایی و همچنین حجت‌الاسلام‌والمسلمین طباطبایی به بیان مطالب درخصوص ریشه‌های شکل‌گیری جمعیت فدائیان اسلام و همچنین مسائل روز پرداختند.


چهارشنبه 89 مهر 21 , ساعت 8:3 عصر

 

 در برخی از غرفه های نمایشگاه رسانه های دیجیتال عکس هایی از سید حسن خمینی و هاشمی رفسنجانی و محسن رضایی به همراه سرود منافق قرار داده شده است.

گویا نمایشگاه رسانه های دیجیتال که قرار بود محلی برای ارائه آثار نرم افزاری و سخت افزاری برای مخاطبان باشد، به محلی برای اتهام زنی به مسئولان و شخصیت های بدل شده است .

به گزارش «فردا» در بدو ورود به سالن نمایشگاه اولین غرفه ای که نظر همگان را به خود جلب می کند، غرفه "شورای هماهنگی فعالان سایبری انقلاب اسلامی" است.

این غرفه که درست در جلوی درب ورودی قرار دارد، با نصب تلویزیون های بزرگ، اقدام به پخش تصاویری از آشوب های بعد از انتخابات کرده که در آن سرود « منافق منافق خون جوانان ما می چگد از چنگ تو» هم پخش می شود.

نکته درخور توجه نشان دادن تصاویر چهره هایی همچون هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس خبرگان رهبری، سید حسن خمینی نوه امام (ره)، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و محمدرضا باهنر نماینده مردم تهران در مجلس همزمان با پخش سرود منافق است که بر خلاف توصیه ها و تاکیدات چندباره رهبر معظم انقلاب است.

این اقدام که البته با واکنش منفی بازدید کنندگان هم مواجه شده، مشخص نیست چگونه از چشم مسئولان نمایشگاه دور مانده است.

گرچه این نمایشگاه دستاوردهای بسیاری در حوزه رسانه و فناوری‌های نوین داشته و خدمات شایانی را به مردم و دست‌اندرکاران این حوزه ارائه داده است و قاعدتاً مسئولان نمایشگاه مسئول همه اتفاقات درون غرفه‌ها نیستند، اما در خصوص مسائل حساسیت‌برانگیزی مثل توهین به مسئولان نظام بهتر است که دقت ویژه‌ای از سوی آنان صورت پذیرد.

در شرایطی که رهبر انقلاب بارها بر حفظ آرامش و وحدت جامعه تاکید کرده و رسانه ها و گروه های سیاسی را از دادن نسبت ها و تهمت های ناروا به یکدیگر پرهیز داده‌اند، چگونه شخصیت‌هایی که رهبر انقلاب اتفاقا در مورد آن‌ها در پیدا و پنهان تاکید ویژه‌ی بر رعایت احترام آنان دارند به این سادگی مورد تهمت واقع می‌شوند؟


چهارشنبه 89 مهر 21 , ساعت 8:3 عصر

 

 مرضیه خواننده زن ایرانی، پس از سال‌ها اقامت در خارج از کشور، چهارشنبه 21 مهر در 85 سالگی در پاریس بر اثر سرطان درگذشت.

به گزارش خبرآنلاین، او اوایل دهه 70 از ایران خارج و به فرانسه پناهنده شد و از چندی قبل با بیماری سرطان درگیر بود.

این خواننده فعالیت خود را با بازی در نمایش «شیرین و فرهاد» در تهران آغاز کرد و نخستین خواننده زنی بود که در برنامه گل‌ها به آوازخوانی پرداخت.

وی در سال‌های آغازین زندگی خود در فرانسه به هواداری از منافقان پرداخت ولی بعد از بروز مشکلات مالی بین او و این گروه تروریستی و دریافت نکردن دستمزدهایش، از همکاری با آنان خودداری کرد.


چهارشنبه 89 مهر 21 , ساعت 10:5 صبح

 روزنامه جمهوری‌اسلامی خبر داد:

حضور یکی از بازیگران زن، که سال گذشته به آمریکا رفته و در آنجا با وضع بسیار زننده‌ای در محافل ظاهر شده بود، در یک مجموعه تلویزیونی موجب اعتراض مردم شده است.

قسمت اول این مجموعه تلویزیونی با نام "گمشده" دوشنبه شب از شبکه اول سیمای جمهوری اسلامی پخش شد.


<      1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ