سفارش تبلیغ
صبا ویژن
در حقیقت، کسی تو را دوست دارد که برایت چاپلوسی نکند و کسی تو را می ستاید که [ستایش خود را] به گوش تو نرساند . [امام علی علیه السلام]
 
چهارشنبه 89 مرداد 27 , ساعت 10:29 صبح

 

 محمدرضا زائری گفت: «در جنگ نرم مفقود الاثر شدن و شهید شدن هم هست؛ همه می‌خواهند اینجا سرداری کنند و کسی به آنها نازک‌تر از گل نگوید و هیچ اتفاقی هم نیفتد در عین حال جنگ هم هست، این می‌شود که با ملاحظات و تعارفات جلو ‌می‌رویم.»

حجت الاسلام محمدرضا زائری  ضمن انتقاد از فضای سلبی در حوزه فرهنگ، گفت: یکی از مشکلاتی که داریم این است که در مفاهیم فکر و نظر و ایده می‌گوییم «فرهنگ»، جنگ است و خاکریز و جنگ و ستیز وجود دارد، اما به قواعد آن پایبند نیستیم یعنی قبول نمی‌کنیم اگر جنگ است در جنگ زخمی شدن نیز هست، مفقود الاثر شدن و شهید شدن هم هست؛ همه می‌خواهند اینجا سرداری کنند و کسی به آنها نازک‌تر از گل نگوید و هیچ اتفاقی هم نیفتد در عین حال جنگ هم هست، این می‌شود که با ملاحظات و تعارفات جلو برویم.

زائری درباره بحث حضور روحانیت در «سینما» و در مفهوم کلان فضای فرهنگی به دو نکته مقدماتی اشاره کرد و گفت: «درگیر شدن روحانیت در اداره جامعه، حکومت و حاکمیت یک اقتضائات و لوازمی داشته و دارد که بخشی را روحانیت به آنها ملتزم نبوده در عین حال نکته حساسی که اینجا وجود دارد این است که گاهی روحانیت در حوزه‌هایی که در آنها دخالتی نداشته مبتلا به بدنامی شده است؛ همان مثل «آش نخورده و دهان سوخته». یک جاهایی واقعا دیگران کار را دست داشتند و روحانیت اختیار و اراده و تصرفی نداشته اما ناسزاهایش را شنیده و بدنامی آن برایش مانده است.»

وی برخوردهای سلبی را از مهمترین نکات فراموش‌شده در بحث فرهنگ دانست و ادامه داد: «یکی از اقتضائات و الزامات قرار گرفتن در بستر حاکمیت این است که باید تمام عرصه‌های نیاز را پوشش داد و از موضع فعال و مقتدر و برنامه‌ریز و تصمیم‌ساز هم باید وارد شد نه در موضع انفعال. یکی از واقعیات تلخی که در سالهای بعد از انقلاب متاسفانه اتفاق افتاده، این است که ما همیشه صبر کردیم اتفاقی بیفتد تا در برابر آن واکنش نشان بدهیم. برای مثال تا به حال سراغ دارید که مثلا در قم طلبه‌ها کفن پوشیده باشند و راهپیمایی کرده باشند که «ای وزارت آموزش و پرورش چرا برای تربیت دانش آموزان این ماده درسی را تغییر نمی‌دهی؟» یا «ای وزارت ارشاد چرا فلان کنسرت را برگزار نمی‌کنی؟» یا «ای سازمان تبلیغات چرا فلان کتاب را چاپ نمی‌کنی؟»...هیچ وقت موضع ما موضع فعال نیست موضع پرسش‌گر و اقدام کننده نیست بلکه منتظر هستیم گوشه‌ای کنسرتی برگزار کنند یا کتابی چاپ شود و فیلمی پخش شود و گوشه آن ایرادی باشد آن وقت اعتراض کنیم.»


چهارشنبه 89 مرداد 27 , ساعت 10:28 صبح

 

 آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار جمعی از اساتید و اعضای هیأت‌های علمی دانشگاه‌های شهر تهران توسعه سریع علمی و دانشگاهی کشور را از افتخارات نظام اسلامی خواند.

 وی ضمن اشاره به جایگاه دانش و پژوهش در چشم‌انداز ?? ساله کشور، سیاست‌های کلی و برنامه‌های پنج ساله توسعه تأکید کرد: حفظ و گسترش زمینه‌های علمی و پژویهشی کشور از نکات مورد تأکید همه برنامه‌ها و دولت‌ها بوده و در حال حاضر نیز انتظار جامعه علمی کشور، ایجاد تسهیلات لازم برای ادامه و توسعه این روند است. به گزارش خبر آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی وی همچنین دغدغه‌های مطرح شده توسط اساتید و دانشجویان را به حق خواند و گفت: بازگشت تمرکزگرایی و گزینش‌های خارج از قاعده به محیط دانشگاه، رشد علمی کشور را با وقفه مواجه و نگاه‌ها را از محیط‌های علمی داخل به خارج از کشور متوجه خواهد کرد

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این دیدار با اشاره به تأکید اسلام و قرآن به فراگیری و نشر علم گفت: از مهمترین نقاط قوت اسلام از نظر مدیریت کشور تأکید بر دانش‌محوری در این مکتب رهایی‌بخش است.

رئیس مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنانش، توسعه سریع علمی و دانشگاهی کشور پس از انقلاب را از افتخارات نظام اسلامی خواند و با توجه به جایگاه دانش و پژوهش در چشم‌انداز ?? ساله کشور، سیاست‌های کلی و برنامه‌های پنج ساله توسعه تأکید کرد: حفظ و گسترش زمینه‌های علمی و پژوهشی کشور از نکات مورد تأکید همه برنامه‌ها و دولت‌ها بوده و در حال حاضر نیز انتظار جامعه علمی کشور، ایجاد تسهیلات لازم برای ادامه و توسعه این روند است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، دغدغه‌های مطرح شده توسط اساتید و دانشجویان را در زمینه‌های علمی و پژوهشی به حق خواند و گفت: بازگشت تمرکزگرایی و گزینش‌های خارج از قاعده به محیط دانشگاه، رشد علمی کشور را با وقفه مواجه و نگاه‌ها را از محیط‌های علمی داخل به خارج از کشور متوجه خواهد کرد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، اعتماد را عنصر اساسی حفظ جوامع انسانی خواند و با تأکید بر لزوم افزایش اعتماد میان دولت و جامعه، دولت و نخبگان و همچنین میان خود مردم افزود: انقلاب و نظام اسلامی با سرمایه اعتماد متقابل مردم و انقلابیون و مسئولان نظام تاکنون به راه خود ادامه داده است و حفظ همین اعتماد، ضامن آینده کشور و نظام خواهد بود.

رئیس مجلس خبرگان رهبری، یأس و ناامیدی را آفت هر جامعه و کشور روبه توسعه خواند و گفت: مردم، گروهها و مسئولان نظام باید با تدبیر و عقلانیت و نیز با حفظ وحدت و یکپارچگی در برابر شیطنت‌های داخلی و خارجی، دشمنان این مرز و بوم را از رسیدن به اهداف پلیدشان دور سازند.

در ابتدای این دیدار تعدادی از اساتید و اعضای هیأت علمی حاضر در جلسه به طرح دغدغه‌ها و مشکلات دانشگاهی، اساتید و دانشجویان و نیز مشکلات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور پرداختند و خواستار کمک آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برای برون‌رفت از این مشکلات شدند.


سه شنبه 89 مرداد 26 , ساعت 7:13 عصر
 
به گزارش مشرق:
اواخر هفته گذشته مقامات سفارت اتریش اقدام به برگزاری یک پارتی مختلط کردند که میهمانان ایرانی آن ضمن کشف حجاب به سرو مشروبات الکلی پرداختند.

در این پارتی مختلط که با کنسرت موسیقی نیز همراه شده بود، 130 زن و مرد ایرانی و خارجی شرکت داشتند.

در حاشیه برگزاری این پارتی، پلیس دیپلماتیک از ورود 60 نفر زن و مرد ایرانی که وضعیت متعادل و مناسبی نداشتند به داخل سفارت اتریش جلوگیری کرد اما آقای سفیر بلافاصله وارد عمل شد و از بین این افراد، بیش از 10 زن ایرانی را به آغاز پارتی مذکور رساند.

سفیر اتریش علاوه بر دخالت در کار پلیس دیپلماتیک، به درگیری لفظی با ماموران حاضر در محل پرداخت.

سه شنبه 89 مرداد 26 , ساعت 7:10 عصر
 
به گزارش آتی :
احسان نراقی فعال سیاسی در سن هشتاد و چهارسالگی برای همیشه به ایران بازگشت.

احسان نراقی که از منسوبان فرح پهلوی همسر محمدرضا مخلوع است هم اکنون دوران پیری را سپری می‌کند و به دلیل کهولت سن نیازمند مراقبت دائم بوده و به همین دلیل راهی تهران شده است.

نراقی در سال ?? هشت جلد کتاب علیه منافقین منتشر و پس از انتشار این مجموعه‌، در پارلمان اروپا کتاب‌ها را میان نمایندگان توزیع کرد.

وی چندی پیش به مراجعه به دادگاهی در پاریس علیه مجاهدین خلق(منافقین) و ایوبونه نویسنده کتاب «واواک در خدمت آیت‌اله‌ها» شکایت کرد.

احسان نراقی آپارتمان خود در فرانسه را که پیش از انقلاب خریداری شده بود را فروخته است.

گفته می‌شود نراقی 84 ساله بخشی از بدنه تئوری ساز برخی جریان های اصلاح طلبی در ایران است.

وی در دهه شصت سه سال را در زندان گذراند.ارتباط با فراماسونرها و ساواک برخی از اتهامات وی بود.

سه شنبه 89 مرداد 26 , ساعت 7:0 عصر



رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام جایگاه علم و دانش را در جوامع انسانی و دنیای کنونی بسیار والا و ارزشمند خواند.

به گزارش ایسنا آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از اساتید و اعضای هیأت‌های علمی دانشگاه‌های شهر تهران با اشاره به تأکید اسلام و قرآن به فراگیری و نشر علم خاطرنشان کرد: از مهمترین نقاط قوت اسلام از نظر مدیریت کشور تأکید بر دانش‌محوری در این مکتب رهایی‌بخش است.

وی در بخش دیگری از سخنانش، توسعه سریع علمی و دانشگاهی کشور پس از انقلاب را از افتخارات نظام اسلامی خواند و با توجه به جایگاه دانش و پژوهش در چشم‌انداز 20 ساله کشور، سیاست‌های کلی و برنامه‌های پنج ساله توسعه تأکید کرد: حفظ و گسترش زمینه‌های علمی و پژوهشی کشور از نکات مورد تأکید همه برنامه‌ها و دولت‌ها بوده و در حال حاضر نیز انتظار جامعه علمی کشور، ایجاد تسهیلات لازم برای ادامه و توسعه این روند است.

وی دغدغه‌های مطرح شده توسط اساتید و دانشجویان را در زمینه‌های علمی و پژوهشی به حق خواند و گفت: بازگشت تمرکزگرایی و گزینش‌های خارج از قاعده به محیط دانشگاه، رشد علمی کشور را با وقفه مواجه و نگاه‌ها را از محیط‌های علمی داخل به خارج از کشور متوجه خواهد کرد.

رییس مجلس خبرگان رهبری، اعتماد را عنصر اساسی حفظ جوامع انسانی خواند و با تأکید بر لزوم افزایش اعتماد میان دولت و جامعه، دولت و نخبگان و همچنین میان خود مردم افزود: انقلاب و نظام اسلامی با سرمایه اعتماد متقابل مردم و انقلابیون و مسوولان نظام تاکنون به راه خود ادامه داده است و حفظ همین اعتماد، ضامن آینده کشور و نظام خواهد بود.

وی یأس و ناامیدی را آفت هر جامعه و کشور روبه توسعه خواند و اظهار کرد: مردم، گروه‌ها و مسوولان نظام باید با تدبیر و عقلانیت و نیز با حفظ وحدت و یکپارچگی در برابر شیطنت‌های داخلی و خارجی، دشمنان این مرز و بوم را از رسیدن به اهداف پلیدشان دور سازند.


سه شنبه 89 مرداد 26 , ساعت 6:52 عصر

 

 یکی از مراجع عظام تقلید قم ضمن تاکید بر کمک به مردم پاکستان گفت: بنده مبلغ 50 هزار دلار به مردم سیل‌زده پاکستان کمک می‌کنم و سفارش می‌کنم تا مردم نیز بخشی از وجوهات شرعی خود را به این کار اختصاص دهند.

آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی بعد از ظهر دوشنبه در دیدار با سفیر پاکستان در ایران به وقوع سیل در این کشور اشاره کرد.اهم اظهارات وی را در ادامه بخوانید.

 

  • این اتفاق یک فاجعه عظیم است و بنده نیز از این موضوع بسیار متأسفم.
  • بنده شب و روز متوالی به فکر مردم پاکستان بوده و این سیل‌زدگان از فکرم بیرون نمی‌روند.
  • سیل پاکستان فاجعه‌ای بسیار وسیع و گسترده است و بر همه مسلمانان و آزادگان دنیا لازم است که به کمک برادران و خواهران پاکستانی بشتابند.
  • اگر الان به کمک مردم پاکستان نیاییم پس کی می‌خواهیم به کمک مردم شتافته و آنها را از این وضعیت نجات دهیم. ما برای شما دعا می‌کنیم و از خداوند می‌خواهیم تا آثار این فاجعه هر چه زودتر برچیده شود و دیگر این اتفاقات برای مردم پاکستان رخ ندهد.

    *تاسف مردم پاکستان موجب تاسف ما می‌شود
  • آنچه موجب تاسف شما است موجب تاسف ما نیز می‌شود و خوشبختی شما نیز موجب خوشبختی ما می‌شود.
  • یقین بدانید که ما در مسائلی که واقع شده شریکیم و تلاش خواهیم کرد تا مسئولیت خود را در برابر این فاجعه به درستی انجام دهیم.
  • بنده مبلغ 50 هزار دلار به مردم سیل‌زده پاکستان کمک می‌کنم و سفارش می‌کنم تا مردم نیز بخشی از وجوهات شرعی خود را به این کار اختصاص دهند.
    این مرجع تقلید یادآور شد: بنده هر روز بعد از نماز عصر در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) سخنرانی دارم که در این مورد نیز فردا با مردم سخن می‌گویم.
  • رسانه‌ها نیز این سخنان را انعکاس می‌دهند که امید است مردم ایران با کمک‌های خود در رفع مشکلات پاکستان بکوشند.
  • امیدوارم همه کشورهای اسلامی احساس مسئولیت کرده و عظیم بودن این فاجعه را مد نظر داشته و کمک‌های خود را اهدا کنند.
  • کسانی که دم از حقوق بشر می‌زنند احساس مسئولیت کنند و تنها به اظهار تاسف قناعت نکنند.
    وی تصریح کرد: این کشورها نباید تنها قول دهند بلکه باید به قول‌های خود نیز عمل کرده تا شاهد رفع مشکلات مردم مظلوم باشیم.
  • مردم پاکستان ما را در غم خود شریک بدانند و با تمام توان در رفع مشکلات آنها تلاش می‌کنیم.
  • از دولتمردان پاکستان نیز می‌خواهم تا مجالی به تروریست‌ها ندهند تا آنها با برخی سخنان اختلاف‌افکنی میان دو کشور دوست و همسایه داشته باشند.
  • ما با پاکستان از جنبه‌های مختلفی نقاط مشترک داریم و سزاوار است در دنیای طوفانی امروز در کنار هم متحد بوده و اجازه ندهیم افراد فاسد این اتحاد را خدشه‌دار کنند.

سه شنبه 89 مرداد 26 , ساعت 6:41 عصر
دیدار محسن رضایی و احمدی‌نژاد

 

روابط عمومی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر دیدار محسن رضایی با رئیس‌جمهور را تایید کرد.

 برخی سایت‌ها از دیدار محسن رضایی و محمود احمدی‌نژاد خبر دادند که امروز مورد تایید روابط عمومی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار گرفت.

برخی منابع خبری موضوع این دیدار را تحریم‌های جدید علیه ایران و بحث پیرامون راهکارهای مواجهه با آن دانسته‌اند و "تقویت بخش خصوصی " با راهکارهای خاص یکی از راه‌های مقابله با تحریم‌ها از نظر رضایی در این دیدار بوده که به گفته این منابع احمدی‌نژاد از این پیشنهادات استقبال کرده است. این در حالی است که جزئیات فوق هنوز تایید نشده است.


سه شنبه 89 مرداد 26 , ساعت 1:7 عصر

 


باستان‌شناسان با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای درصدد یافتن نشانه‌هایی از مقبره مفقود شده چنگیزخان مغول هستند.

موسسه نشنال ژئوگرافیک در ادامه پروژه دره خوانین، در نظر دارد با کمک چند تن از باستان‌شناسان مبتدی و آماتور و استفاده از عکس‌های ماهوار‌ه‌ای از پیش گرفته شده در منطقه مغولستان، به کشف نشانه‌هایی از مقبره چنگیز خان دست یابد.

این تصلویر که از ماهواره‌های ایکونوس و جیئو آی وان(GeoEye-1)، به دست آمده اند این امید را برای دانشمندان به وجود آورده‌اند تا آثاری از مقبره‌ها، جاده‌ها، رودخانه‌ها و دیگر ناشناخته‌های باستانی را به کشف کنند.

تاکنون بیش از 5600 کاربر بالغ بر 142 هزار عکس ماهواره‌ای را به وسیله دستگاه‌های ویدئویی مورد بررسی قرار داده تا تفسیرهایی جدیدی از تغییرات زمین شناختی که می‌توانستند عامل مدفون ماندن مقبره‌ خوانین باشند را ارائه دهند.

به گفته باستان‌شناسان، چنگیز خوان، در دوره حکومتی خود از بهترین فن‌آوری‌ها بهره می‌برده. فن‌اوری‌هایی همچون سلاح و لوازم پزشکی و تمام آنها را به روش خود می آمیخته است


سه شنبه 89 مرداد 26 , ساعت 1:6 عصر
 با پایان 28 سال مدیریت عبدالله جعفرعلی جاسبی بر دانشگاه آزاد، به‏زودی سرپرست جدید این دانشگاه معرفی می‌شود.

به‏گزارش  فارس، هیئت مؤسس دانشگاه آزاد به زودی سرپرست جدید دانشگاه آزاد را معرفی می کند.
حمید میرزاده دبیر هیات موسس به عنوان گزینه مورد علاقه و پیشنهادی اکبر هاشمی رفسنجانی برای سرپرستی این دانشگاه است. دوره سرپرستی موقت بوده و رئیس جدید بایستی پس از طی مراحل قانونی با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی تعیین شود.
برخی اعضای هیات موسس بنا دارند مراسم مفصل و پرهزینه‌ای را با هزینه دانشگاه آزاد برای تجلیل از عبدالله جعفرعلی جاسبی برگزار کنند.
به گزارش فارس، عبدالله جعفرعلی جاسبی که از زمان تأسیس دانشگاه آزاد تاکنون ریاست این دانشگاه را به‏عهده داشته است، به دلیل برخی عملکردها و همچنین اتهاماتش در زمینه‌های مختلف من‌جمله عملکردش در ایام فتنه و بسیاری موارد دیگر مورد انتقاد گسترده فعالان دانشجویی، کارشناسان و خانواده‌های دانشجویان محصل در دانشگاه آزاد قرار گرفته بود.برخی فعالان دانشجویی نیز به واسطه انتقاد از جاسبی در سال‌های اخیر با شکایت دانشگاه آزاد به دادگاه فراخوانده شده‌اند.
مسئول هیئت تحقیق و تفحص از آموزش عالی کشور در مجلس هفتم نیز نسبت به عدم همکاری دانشگاه آزاد با این هیئت به شدت انتقاد و گزارشی افشاگرانه را در خصوص این دانشگاه منتشر کرد که با واکنش شدید مسئولان این دانشگاه روبرو شد.


سه شنبه 89 مرداد 26 , ساعت 10:12 صبح
 مرحوم آیت‌الله مجتهدی تهرانی شرح کوتاهی بر دعاهای روزانه ماه رمضان دارد. این عالم ربانی در بخشی از شرح‌ دعای روز ششم می‌گوید: برخی از گناهان خدا را به غضب می‌آورد و خدا قسم می‌خورد که دیگر آن شخص گناهکار را نیامرزد.

 در دعای روز ششم ماه مبارک رمضان می‌خوانیم: «اَللّهُمَّ لا تَخْذُلْنى فیهِ لِتَعَرُّضِ مَعْصِیَتِکَ وَلاتَضْرِبْنى بِسِیاطِ نَقِمَتِکَ وَزَحْزِحْنى فیهِ مِنْ مُوجِباتِ سَخَطِکَ بِمَنِّکَ وَاَیادیکَ یا مُنْتَهى رَغْبَةِ الرّاغِبینَ» «خدایا در این ماه به خاطر دست زدن به نافرمانیت خوارم مساز و تازیانه‌هاى عذابت را بر من مزن و از موجبات خشمت بدان نعمت‌بخشى و الطافى که نسبت به بندگان دارى دورم بدار. اى آخرین حد اشتیاق مشتاقان»

* شرح فرازهای دعا

آیت‌الله مجتهدی در شرح «اَللّهُمَّ لا تَخْذُلْنى فیهِ لِتَعَرُّضِ مَعْصِیَتِکَ» می‌گوید: خدایا، من را به واسطه تعرض گناه خوارم نکن. گناه آدم را خوار و عبادت و بندگی آدم را عزیز می‌کنند. اگر اهل طاعت و بندگی شوید، عزیز می‌شوید؛ اما اگر اهل گناه باشید، کسی دوستتان ندارند.
وی افزود: اهل گناه ولو اگر تحصیلات عالیرتبه دانشگاهی هم داشته باشد و لباس‌های فاخر به تن کند، باز هم خوار است. اما بندگی خدا را کردن باعث می‌شود تا محبت آن شخص به مقدار بسیار زیادی در دل دیگران باشد.
این استاد اخلاق ادامه می‌دهد: قرآن می‌گوید: «إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَیَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمَنُ وُدًّا»‌ یعنی هر که ایمان بیاورد و عمل صالح بکند، ما هم دوستی‌اش را در دل مردم می‌افکنیم. مردم اهل عمل را دوست دارند.

* تازیانه عذاب، نتیجه گناه انسان است

وی در شرح فراز دوم دعای روز ششم ماه رمضان «وَلاتَضْرِبْنى بِسِیاطِ نَقِمَتِکَ» می‌افزاید: «خدایا من را به تازیانه عذابت نزن. «لاتضرب» واژه نهی است اما در اینجا دعاست. اگر من به شما بگویم «لاتضرب» این نهی است. اما کوچک‌تر به بزرگ‌تر بگوید و ما به خدا که بگوییم، «لاتضرب» دعاست.
مجتهدی تهرانی در ادامه اظهار می‌کند: الان این گرفتاری‌هایی که گریبان آمریکا را گرفته و هر روز خبر از آمدن سیل و طوفان در آنجاست، همه تازیانه عذاب است. در ایران هم برخی جاها که سیل و زلزله می‌آید، عذاب الهی است. دلیلش هم این است که چند سال پیش در گلستان سیل آمد، روستایی در مسیر سیل قرار داشت که همه اعضای آن سید بودند، سیل، مسیر خود را عوض کرد و روستای دیگری را از بین برد که نمی‌گویم افراد آن چی و کی بودند.
وی به بیان شعری از زبان استادش می‌پردازد و می‌‌گوید: جمله ذرات زمین و آسمان / لشگر حقند گاه امتحان
سیل و رانش زمین، لشگر خدا هستند. آنها که می‌گویند اینها قهر طبیعت هستند، دین و ایمان ندارند؟ چرا یک کلمه نمی‌گویند که اینها عذاب هستند و برای جلوگیری از آنها نباید گناه کنیم.
این استاد اخلاق در ادامه اظهار می‌کرد: در تهران قرار بود که عذاب بیاید، امام حسین (ع) شفاعت کرد و فرمود که جوانان این شهر برای من بیرق عزا به پا می‌کنند و دفع بلا شد. قرار بود تهران بر اثر برخی گناهان از بین برود ولی امام حسین (ع) شفاعت کرد. این را کسی در خواب دیده بود و آن را به من تعریف کرد.
وی تأکید می‌‌کند: ایران بهترین ممالک دنیاست. اولاً حکومت حقه شیعه اثنی‌عشری دارد. مملکتی که رئیس‌جمهورش، رئیس مجلسش، همه رؤسا، قوه‌ها و رهبر انقلابش و همه مسئولانش شیعه باشد، فقط ایران است. تنها مملکتی که مذهب رسمی‌اش شیعه دوازده امامی است، ایران است. پیامبر (ص) در غدیر خم ما را دعا کرده و به برکت دعای او ایران اوضاع خوبی دارد. پیامبر (ص) در دعایش گفت «اللهم انصر من نصر» خدایا، هر که علی (ع) را یاری می‌کند، یاری‌اش کن.

* در مساجد هنگام خواندن دعا معانی آن نیز بیان شود

آیت‌الله مجتهدی تهرانی با بیان بخشی از دعای روز ششم ادامه می‌دهد: «وَزَحْزِحْنى فیهِ مِنْ مُوجِباتِ سَخَطِکَ» «خدایا من را از موجبات سخطت دور گردان، چیزهایی که موجب سخط توست. روایتی است که برخی گناهان خدا را به غضب می‌آورد و آنگاه خدا قسم می‌خورد که به عزت و جلال خودم دیگر تو را آمرزش نمی‌کنم. با اینکه خدا «ارحم الراحمین» است؛ اما مثلاً از من با این محاسن و عمامه توقع ندارد که به نامحرم نگاه کنم. لذا خدا به غضب می‌آید.
وی تأکید می‌کند: حدیث هست که هفتاد گناه جاهل را می‌آمرزند قبل از آنکه یک گناه عالم را بیامرزند.
این استاد برجسته حوزه در خصوص فراز «بِمَنِّکَ وَاَیادیکَ» می‌گوید: یعنی به حق احسان و نعمت‌هایی که به من داده‌ای، خدایا این چند تا دعا را درباره من مستجاب کن.
وی ادامه می‌دهد: «یا مُنْتَهى رَغْبَةِ الرّاغِبینَ» یعنی ای خدایی که منتهای رغبت مشتاقان هستی. مشتاقان تو، چقدر مشتاق تواند. منتها رغبت مشتاقان تویی، این 3 دعای روز ششم ماه رمضان را درباره ما مستجاب کن.
آیت‌الله مجتهدی تهرانی در پایان می‌گوید: ای کاش در مساجد که این دعاها خوانده می‌شود، معنی آن نیز بیان شود تا مردم وقتی دعا می‌کنند، با حضور قلب این دعاها را بخوانند و در خودشان بیان کنند. به مردم بگویند که به خاطر گناه عذاب می‌شوند و این حادثه‌ها در سراسر جهان و برخی شهرهای تهران به خاطر گناه است. خدا به شعیب پیامبر فرمود، می‌خواهم صدهزار تن از قومت را عذاب کنم. 40 هزار تن افراد بد و 60 هزار تن از افراد خوب. خطاب رسید که چرا خوب‌ها بیشترند، فرمود: برای اینکه خوب‌ها هم با بدها خوش و بش کردند.


<   <<   6   7   8   9   10   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ