سفارش تبلیغ
صبا ویژن
غایت دانش، عمل نیکوست [امام علی علیه السلام]
 
چهارشنبه 89 مرداد 27 , ساعت 8:33 عصر
 
بخشدار خسرو شهر با تاکید بر وجود زیر ساخت های مناسب برای گسترش فعالیت های فرهنگی در این شهر خواستار احداث ساختمان جدید برای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خسرو شهرشد.
به گزارش ایرنا ، محمد موسوی امروز در جلسه شورای فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی گفت:راه اندازی کانون در این شهر فرصتی مناسب در اجرای فعالیتهای فرهنگی،هنری و ادبی برای کودکان و نوجوانان خسروشهر است.
وی اظهار امیدواری کرد: با توجه به وجود هفت هزار دانش آموز در خسرو شهر و روستاهای اطراف آن کانون بتواند با احداث ساختمان جدید در این شهر مخاطبان برنامه های خود را پوشش دهد.
سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان نیز در این جلسه ، گزارشی از راه اندازی کانون در خسرو شهر ارائه و از مساعدت های اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان در این زمینه قدردانی کرد.
نورعلی رزاقی ، فعالیتهای کانون در طول سال را مبتنی بر غنی سازی اوقات فراغت کودکان ونوجوانان دانست و گفت:هم اکنون با اتمام تجهیز وآغاز ثبت نام در کانون خسرو شهر امکان ارائه خدمات فرهنگی هنری برای کودکان ونوجوانان این شهر فراهم شده است.
جلسه شورای فرهنگی کانون استان به منظور بررسی راهکارهای توسعه فعالیتهای کانون خسرو شهر دراین مرکز برگزارشد.

چهارشنبه 89 مرداد 27 , ساعت 6:33 عصر
 استاندار آذربایجان شرقی گفت:‌ دلیلی برای از دست دادن فرصت خدمتگزاری به مردم آذربایجان نمی‌بینم.

احمدعلیرضا بیگی امروز  در تبریز با رد شایعات بر ابقای خود در پست استانداری آذربایجان شرقی تاکید کرد.
وی با اشاره به جریان‌سازی‌های اخیر در برخی رسانه‌ها و افراد حقیقی و حقوقی در مورد تغییر استاندار آذربایجان شرقی گفت: ‌از این جریانات بی‌اطلاع هستم و در مورد تغییر استاندار آذربایجان شرقی موضوعی بیان نشده است.
بیگی شایعات موجود در زمینه انتصاب وی به سمت فرماندهی نیروی انتظامی کشور را رد کرد و بر شایستگی فرمانده فعلی نیروی انتظامی کشور تاکید کرد.
استاندار آذربایجان شرقی همچنین با اظهار تعجب از اظهارات یکی از مسئولان ارشد استانداری آذربایجان شرقی در مورد جریان انتصاب و تغییر در استانداری آذربایجان شرقی در مورد این سخنان اظهار بی‌اطلاعی کرد.
استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر ادامه کار و تلاش در عالی‌ترین سمت اجرایی آذربایجان شرقی اظهار داشت: ‌دلیلی برای از دست دادن فرصت خدمتگزاری به مردم آذربایجان نمی‌بینم.


چهارشنبه 89 مرداد 27 , ساعت 6:27 عصر

 

ایران در زمان رژیم پهلوی یکی از نزدیکترین متحدان آمریکا در جهان به شمار می‌رفت و بین شاه و سیاستمداران آمریکایی (خصوصاً جناح جمهوریخواه) روابط گرم و دوستانه‌ای برقرار بود.

این عکس مربوط به سفر جورج بوش پدر به ایران در اردیبهشت ماه سال 1356 است که او را در چهلستون اصفهان نشان می‌دهد. جورج بوش پدر حدوداً سه سال پس از این تاریخ به معاونت اول ریاست جمهوری آمریکا و حدوداً 11 سال پس از این تاریخ به ریاست جمهوری آمریکا رسید و در زمان این سفر یکی از اعضای ارشد حزب جمهوریخواه محسوب می‌شد. نعمت الله نصیری (رئیس ساواک) هم در این عکس دیده می‌شود:

.


چهارشنبه 89 مرداد 27 , ساعت 6:27 عصر
جایزه یک میلیون دلاری برای برهنه شدن در برابر اوباما!

 

 آلکی دیوید میلیاردر انگلیسی برای هر کسی که بتواند در برابر باراک اوباما رییس‌جمهور آمریکا برهنه شده و نام وب‌سایت وی را به نمایش بگذارد، یک میلیون دلار جایزه تعیین کرده است.

به گزارش  روزنامه انگلیسی دیلی‌تلگراف، آلکی دیوید میلیاردر انگلیسی که بنا بر آخرین گزارش روزنامه انگلیسی ساندی‌تایمز در رتبه چهل و پنجم ثروتمندان انگلیس قرار گرفته و ثروت او بالغ بر 1.15 میلیارد پوند است، قصد دارد قسمتی از ثروت خود را برای بیشتر مطرح کردن خود خرج کند.


نزدیک به 3 ماه پیش این بازرگان 42 ساله متولد نیجریه با افتتاح وب‌سایتی به نام باتل‌کم به کاربران اینترنتی اعلام کرد که به هر کاربری که بتواند شیرین‌کاری به صورت آنلاین و زنده انجام دهد و مورد تایید این سایت قرار بگیرد، صدها پوند جایزه می‌دهد.


این بار آلکی دیوید که خود پیش از این در فیلم‌های سینمایی نیز ایفای نقش کرده،  برای تبلیغ بیشتر سایت خود اعلام کرده که هر کس بتواند با عریان شدن در برابر باراک اوباما رییس‌جمهور آمریکا نام وب‌ساییت او را بر روی بدن خود به نمایش بگذارد به او صدهزار دلار پاداش خواهد داد.


اما این مبلغ در این حد باقی نماند و این ثروتمند انگلیسی پس از عدم استقبال از این موضوع اعلام کرد که مبلغ پاداش را ده برابر کرده و آن را به یک میلیون دلار رسانده است.


وی همچنین با رد این موضوع که وی با پیشنهاد خود باعث ایجاد خطرات امنیتی برای اوباما می‌شود، از شرکت کنندگان در این مسابقه خواست تا این حرکت را در فضایی انجام دهند که به دستگیری آنها منجر نشود.


چهارشنبه 89 مرداد 27 , ساعت 6:26 عصر
مطهری:پیگیر طرح «سئوال از رئیس جمهور» در مجلس هستیم

 

 یک عضو شاخص فراکسیون اصولگرایان مجلس خبر داد که خود به همراه عده ای از نمایندگان پیگیر فراخواندن رئیس جمهور به صحن علنی مجلس و طرح سئوال از وی هستند.

اهم اظهارات علی مطهری در گفتگو با مهر درباره طرح سوال از رئیس جمهو را در ادامه بخوانید:

  • بخشی از نمایندگان روند سئوال از رئیس جمهور را پیگیری می کنند . امیدواریم که به نتیجه برسد و رئیس جمهور با حضور در صحن مجلس به ابهامات و سئوالات نمایندگان در خصوص عدم اجرای قانون و مسائل دیگر که مد نظر نمایندگان است پاسخ دهد.
  • اجازه دهید مباحث رسانه ای نشود زیرا وقتی موضوعات رسانه ای می شود امکان اینکه محقق نشود ، بوجود می آید . ما به دنبال این هستیم که حتما از رئیس جمهور سئوال کنیم و این یک فرآیند قانونی و شفاف ساز است.
  • عده ای از نمایندگان درحال انجام مراحل مقدماتی طرح سئوال از رئیس جمهور هستند تا کار به نتیجه برسد.
  • مجلس در برابر قانون شکنی و بی حرمتی به قانون واکنش نشان می دهد.

چهارشنبه 89 مرداد 27 , ساعت 5:39 عصر
«بسم الله» بگویید تا دعایتان مستجاب شود
 

 

 آیت الله تهرانی عنوان کرد : " در روایات داریم که نزدیک‏ترین نام به اسم اعظم، «بسم الله» است، بنابراین دعایی که با «بسم الله» شروع شود رد نمی‏شود. "

 آیت الله مجتبی تهرانی، در جلسات قبلی برخی عوامل تاثیر گذار در تسریع اجابت دعا را طرح کرده و توضیح داد. نماز، روزه، وضو و رو به قبله بودن از جمله عواملی بودند که تاثیر آنها بر دعا شرح داده شد.

آیت الله تهرانی در ادامه این مبحث از عامل جدیدی نام برده و توضیح دادند : " ما در بعضی از روایات داریم که هر وقت خواستی دعا کنی و از خدا تقاضایی داشته باشی، کلامت را با نام او آغاز کن. روایت هست: دعایی که بنده اولش را با «بسم اللّه الرحمن الرحیم» شروع کند، ردشدنی نیست. با انجام این کار و رعایت این ادب، انسان به معبودش توجه پیدا می‏کند. دو صفتی که در این عبارت شریف هست و به کار گرفته شده -رحمان و رحیم- خودش دارای خصوصیتی است. گفتن این جمله، آن چیزی را که در دعا رکن است که عبارت از توجه تام به خالق و انقطاع از غیر معبود است، زنده می‏کند. لذا موجب قاطعیت در دعا می‏شود. یعنی با گفتن این نام خداوند و توجه پیدا کردن به اینکه او رحمان و رحیم است، انسان قاطعانه از او تقاضا می‏کند. یک نوع قاطعیت می‏آورد که انسان از خدا با قاطعیت می‏خواهد و درخواست می‌کند."

وی در ادامه گفت : " نکته دیگر درباره «بسم اللّه الرحمن الرحیم»، این است که در میان نام‏های مقدس خدا، بالاترین نام نزدیک به اسم اعظم است، ما در روایات داریم که نزدیک‏ترین نام به اسم اعظم، «بسم الله» است. در روایتی از پیغمبر اکرم(ص) آمده است: «بسم اللّه الرحمن الرحیم» به اسم اعظم خدا از سیاهی چشم به سپیدی آن نزدیک‏تر است. دعا را با اسم اعظم خدا شروع کن. اینکه در آن روایت فرمود، دعایی که با «بسم الله» شروع شود رد نمی‏شود، برای همین است. فرض کنید کسی که می‏خواهد دعا کند، وضو گرفت، نمازش را خواند، بعد از نماز حالا همان آدابی که دارد، «بسم اللّه الرحمن الرحیم» بگوید و بعد تقاضایش را از خدا مطرح کند و آنچه که می‌خواهد را از او بخواهد، چنین کسی دعایش رد نخواهد شد. "

استاد اخلاق حوزه یکی دیگر از عوامل استجابت را دعا بر سر مزار پدر و مادر دانست و توضیح داد : " یکی از موقعیت‏هایی که برای اجابت دعا آورده‏اند، این است که انسان وقتی بر سر مزار اهل قبور رفت دعا کند. آن کسی که پدر و مادرش را از دست داده‏ است، وقتی بر سر مزارشان رفت اگر آنجا دعا کند، دعا آنجا مستجاب می‏شود. در روایات داریم که یکی از جاهایی که دعا مستجاب است، آنجایی است که به زیارت اهل قبور و پدر و مادرت می‏روی. حالا انسان‏های دیگر را تو ندیدی، ولی پدر و مادر خودت را که دیدی؛ دیدی که بعد از چند سال زندگی راهشان به اینجا رسید. دیدی چه شد؟! بدان که تو هم می­میری! آن‌وقت به یاد مرگ و قیامت می‏افتی و در آنجا متوجه خدا می‏شوی و صدایت بلند می‏شود که «ای خدا، مرا ببخش!». "

آیت الله تهرانی در ادامه بحث تکرار اذکار خاص برای دعا را مطرح کرد. به طور مثال، چهار مرتبه «الحمد لله رب العالمین» گفتن. در روایتی از پیغمبر اکرم(ص) داریم که فرمود: هرکه چهار مرتبه بگوید «الحمد لله رب العاالمین» خدا به او می‏گوید بخواه، تا به تو عطا شود.


چهارشنبه 89 مرداد 27 , ساعت 5:38 عصر

 

 استانداران درکنار رییس جمهور وقت؛ آیت الله هاشمی رفسنجانی. این عکس در سال 74 گرفته شده است. احمدی‌نژاد از سال 72 تا 76 استاندار استان اردبیل بود.

رییس جمهور


چهارشنبه 89 مرداد 27 , ساعت 12:44 عصر

 

 رادیو فردا خبرداد:

مهدی کروبی، دبیر کل حزب اعتماد ملی، در دیدار با جمعی از جوانان اصلاح طلب از اختلافات شدید میان اصولگرایان خبر داد. مهدی کروبی این اختلافات شدید را ناشی از به گفته ی او « تنگ نظری » آنها و عدم تحمل صدای مخالف خوانده است. این نامزد پیشین انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرده است که اصولگرایان برای «سرپوش گذاشتن» بر اختلافات درونی خود به دیگران تهمت می زنند و اظهارات احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان، درباره اعطای یک میلیارد دلار به رهبران مخالفان دولت از سوی آمریکا را نمونه ای از این «تهمت» ها ارزیابی کرده است. دبیرکل حزب اعتماد ملی همچنین واکنش ها و صف بندی ها بر سر اظهارات اسفندیار رحیم مشایی، رییس دفتر رییس جمهوری، درباره «مکتب ایرانی» را دلیلی بر تشدید این اختلافات دانسته است.


چهارشنبه 89 مرداد 27 , ساعت 10:31 صبح

 

 مشاور مطبوعاتی رئیس جمهور می گوید در جریان انتخابات نهمین دوره ریاست جمهوری مردم نه به جریان اصولگرایی بلکه به آقای احمدی نژاد رای دادند.

علی اکبر جوانفکر در برنامه امشب دیروز امروز فردا با اشاره به انتخابات نهمین دوره ریاست جمهوری،افزود: در جریان این انتخابات مردم به اصولگرایی رای ندادند. کاندیدای اصولگرایان کسی دیگری بود که همه می دانند.مردم در انتخابات نهم از جریان ها عبور کردند و به آقای احمدی نژاد رای داند.آقای احمدی نژاد کارنامه درخشانی در شهرداری داشتند .زمانی هم که استاندار اردبیل بودند به عنوان استاندار نمونه انتخاب شدند.

جوانفکر ادامه داد: زمانی هم که دولت سر کار آمد با همان رویکرد دوران شهرداری، به مردم خدمت کردو در تصمیم گیری ها متناسب با نیازهای مردم حرکت کرد و مردم این را دیدندو پسندیدند و رای بی نظیری که در انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری آورد مرهون همان عملکرد چهار ساله است.

جوانکفر در ادامه وقتی مهمان برنامه با این تحلیل مخالفت کرد و پیروزی محمود احمدی نژاد در انتخابات نهم را مرتبط اقبال مردم به اصولگرایی دانست نه آقای احمدی نژاد، گفت:آقای احمدی نژاد هم این نظر را ندارند چون مردم در انتخابات ایشان را شناختند و رای دادند.

مشاور مطبوعاتی رئیس جمهور در ادامه در پاسخ به سوال مجری درخصوص برخی نگرانی ها در میان حامیان رئیس جمهور درباره اظهارات اطرافیان رئیس جمهور گفت:مردم نگاهشان با سیاسیون فرق می کند این بحث هایی که درباره دولت،رئیس جمهور و برخی نزدیکان رئیس جمهور طرح می شود منشاء سیاسی دارد.

در ادامه مجری برنامه خطاب به جوانفکر گفت که از زمانی که مشخص شد امشب قرار است این برنامه پخش شود پپام های زیادی از سمت مردم به برنامه آمد که نگرانی دارند، جوانفکر گفت: این واکنش های مردمی که می گوید کجاست که ما نمی بینیم. این واکنش ها سیاسی است و از کانال های خاصی هدایت می شود. البته عیب ندارد کشور ما آزاد است و افراد نظر می دهند.


چهارشنبه 89 مرداد 27 , ساعت 10:29 صبح

 

میرحسین موسوی طی 3-2هفته اخیر کمتر خبرساز بوده و حتی در مراسم افطاری که عده قابل توجهی از اصلاح طلبان در آن حضورداشته اند شرکت نکرده است.

درحالی که گفته می شود سید محمد خاتمی، مهدی کروبی، موسوی خوئینی ها، موسوی لاری، محمدرضا خاتمی،  بهزاد نبوی، غلامحسین کرباسچی،  محمدعلی ابطحی، مجیدانصاری و گروه دیگری از چهره های جریان اصلاحات در  افطاری خانه عبدالله نوری حضور داشته اند، موسوی در آن شرکت نکرده است.

شنیده شده که حجت الاسلام سیدحسن خمینی نیز در این مراسم حاضر شده است.

یک خبرحکایت از آن دارد که حضور سیدحسن خمینی در مراسم، کوتاه بوده است.

 


<      1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ