سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکس سه بار بر تو خشمگین شد و درباره ات سخنی ناروا نگفت، او را به دوستی بگیر . [امام صادق علیه السلام]
 
پنج شنبه 89 مرداد 28 , ساعت 12:58 عصر

 

 

در قدیم برای تهیه آرد آسیابهای آبی در کنار نهرها وچشمه های آب درست کرده بودند که وظیفه تهیه آرد شهر ونواحی اطراف را بر عهده داشتند امروزه از این آسیابها فقط قسمتهایی از ساختمان اصلی و کانال های انتقال آب آنها باقی مانده است وبه مرور زمان نیز در حال نابودی اند نمونه هایی از این آسیابهای آبی را می توان در محلی بنام سد دوان در دامنه پیش کوههای سهند مشاهده کرد در این مکان قبلا چند آسیاب وجود داشت ولی به مرور زمان واز کار افتادن آنها در حال تخریب هستند نحوه کار این آسیابها نیز جالب ودر عین حال بسیار پیچیده بوده است این اسیابها دارای زیر زمین های مخفی ونیز مکانهایی برای اختفای گندم مشتریان بودند تا امانات وآذوقه را از دست راهزنان ودزدان در امان نگهدارند مکان ساخت این اسیابها در قدیم بسیار خلوت ودر خارج از شهر بوده است امروزه نیز می طلبد تا با مرمت وباسازی این مکانها که دارای محیطی سر سبز در بهار وتابستان هستند ونیز در زمستان با عبور آب رودخانه ویدهر این مکان بسیارجذاب ودیدنی برای گردشگران خواهد بود اگر مسئولین زیربط به این مکان توجه کرده ونسبت به باز سازی آن اقدام کنند .


پنج شنبه 89 مرداد 28 , ساعت 12:56 عصر
  
پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله العظمی صافی گلپایگانی، متن 240 سوال پیرامون احکام روزه را همراه با پاسخ های معظم له را در فضای مجازی منتشر و در اختیار کاربران اینترنتی قرار داد.

 پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله العظمی صافی گلپایگانی، متن 240 سوال پیرامون احکام روزه را همراه با پاسخ های معظم له را در فضای مجازی منتشر و در اختیار کاربران اینترنتی قرار داد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، این احکام فقهی در موضوعات متنوعی از جمله روزه دانشجویان، سفرهای شغلی، سرم های خوراکی، تزریق، مسواک زدن هنگام روزه، اسپری های تنفسی، آندوسکوپی، دود سیگار، حمام و بخار سونا، قضاء و کفاره روزه، احکام بیماران و کسانی که دچار ضعف جسمی هستند، حکم روزه برای زنان باردار و شیرده و ... گردآوری شده است.

بر پایه این گزارش، کاربران می توانند جهت دسترسی به این مجموعه ارزشمند، به آدرس www.saafi.ir مراجعه نمایند

پنج شنبه 89 مرداد 28 , ساعت 12:53 عصر

 

رضا امیرخانی در خاطره‌ای روایتی از دوران نوجوانی رهبر معظم انقلاب را از سوی ایشان نقل کرده است که جالب و خواندنی است.



به گزارش سایت روزنامه ایران
ما خیلی اوقات که خدمت ایشون رسیدیم برای ما تعجب‌آور بوده ایشون کتاب‌هایی رو شاید که چند ماهی نشده از نشرشون گذشته خیلی خوب خونده بودن. حتی بعضی وقت‌ها ماها دیدیم خودمون نخوندیمو خلاصه آبرومون رفته و اینها. این هست! کتاب‌های فراوانی رو ما دیدیم که ایشون خوندن...درباره کتاب‌های خودم اصلاً دوست ندارم صحبت کنم چون این کار رو درست نمی‌دونم... ولی فکر می‌کنم درباره چیزهای می‌تونیم صحبت کنیم که شیرین‌تر باشه.

ما یک بار این کتاب آقای عزت‌شاهی رو بردیم دادیم خدمت حضرت آقا-کتاب که فکر کنم 800-700 صفحه هست-ما جلسمون هفتگی بود، هفته آینده که رفتیم خدمت ایشون مطلع بودیم که ایشون در طی این هفته کتاب رو خونده بودن، از آقای عزت شاهی و آقای کاظمی نویسنده کتاب و اون کسی که خاطره گو بود از اون دو نفر دعوت کرده بودن و تقدیر و تشکر کرده بودن. خیلی الحمدالله ایشون با حوصله و با یک نظم خیلی خوبی کتاب می‌خونن.اگر اجازه بدین من پایان جلسمون رو با یکی از جلساتی که ایشون خاطرات نقل می‌کردند بگذرنم که فکر کنم از همشم هم مناسب‌تر باشه؛ حالا که در حقیقت راجع به این قضیه صحبت شد.
یک بار ما خدمت حضرت آقا بودیم اجازه داشتیم سئوال بپرسیم.دربین ما یکی یه سوالی پرسید که ما رومون نمی‌شد بپرسیم یا برامون سخت بود این سوال. برگشت گفت که حضرت آقا! اصلاً شما فکر می‌کردید که رهبر بشین؟! مثلاً شما 12-13سالتون بوده فرض کنید در مدرسه‌ی علمیه‌ای در مشهد داشتید درس می‌خوندید اصلاً می‌تونیستید تصور کنید که شما یه روزی می‌شید رهبر؟!

بعد ما گفتیم که ببینیم ایشون چه جوری جواب می‌دیدن!

ایشون یه کمی فکر کردن و گفتن اگر اجازه بدین یک جوابی به شما بدم که این جواب رو سال‌ها پیش به یک دوستم دادم-این دوست حضرت آقا مرحوم شدند...-ایشون گفتند من در مدرسه سلیمان‌خان مشهد-اگر اشتباه نکنم- داشتم درس می‌خوندم، روزها می‌رفتیم سر درس و شب‌ها هم طبیعتاً برای درس فردا باید درس قبلی رو مباحثه می‌کردیم و آماده می‌شدیم. یکی از نکات درس اون‌روز رو من متوجه نشده بودم و هر چه تلاش می‌کردم متوجه نمی‌شدم. تو حجره هی می‌رفتم سمت چپ و راست و خلاصه شرق و غرب حجره رو می‌رفتم و این رو می‌خوندم که متوجه بشم ولی نمی‌شدم.

هم‌حجره‌ای ما اون‌شب نوبت شام او بود یک دفعه عصابی شد و گفت آسد علی آقا بگیر بشین دیگه! این املت از دهن افتاد. هِی می‌ری این ور هی می‌ری اون‌ور! آخه چی‌کار می‌خوای بکنی تو؟! یه دونه چیزو نفهمیدی! منم نفهمیدم هیشکی تو کلاس نفهمید بیا بشین غذا از دهن افتاد-بعد ایشون گفت من همون جوابی رو می‌دم که به اون دوستمون دادم- اون دوستمون گفت چرا این رو داری این قدر می خوونی؟! توی این مدرسه سلیمان خان مگه چند نفر قراره بعد برن معمم بشن؟ چند نفر از ما وقتی معمم شدیم قراره توی این لباس باقی بمونیم؟خوب قضایای رضاشاه هم گذشته بوده و یه چنین تصوراتی هم بوده-چند نفر ما اگر موندیم قراره بریم امام جماعت یه مسجد سر کوچه بشیم؟ چند نفر از ما اگر امام جماعت سر کوچه شدیم اصلاً می‌آن از ما سوال می‌رسن؟ آقا کدوم ما می‌خواد مجتهد بشیم؟ تازه اگر که مجتهد شدیم کدوم ما می‌خواد مرجع بشه که این مسئله واجب باشه برمون که بدونیم؟! اصلا کسی کاری نداره به ما که! شما نمیایی بشینی سر سفره شام!
حضرت آقا گفتن من یه جوابی می‌دم که اون رو به شما می‌دم، گفتیم بفرمائید!
ایشون فرمودند که به ایشون گفتم که -اون زمان تازه بالغ بودم- گفتم من پیش از بلوغم نماز خووندن رو شروع کردم و هر روز در قنوت نمازم دعایی می‌خوندم که این دعا رو برای شما می‌گم.
گفتیم بفرمائید!
ایشون فرمودند دعای من در قنوت نمازم این بود:
اللهم اجعلنی مجدد دینک و محیی شریعتک
این رو گفتند و به ما اشاره کردند ما نرسیدیم به اونجا متاسفانه، ما خیلی دوست داشتیم به جاهایی برسیم که نرسیدیم.
و این برای ما خیلی شیرین بود که یک نفر قبل از بلوغ یک آرزویی داشته باشه که وقتی یک روزی بعد از هزار اتفاق عجیب در عالم، بعد از هزار اتفاق محیر العقول در عالم، یک روزی شد رهبر مملکت، تازه بگه به اون آرزو نرسیدیم!
ان شاءالله خدا آرزوهای ما رو بزرگ کنه!


پنج شنبه 89 مرداد 28 , ساعت 12:46 عصر

 

حاج جلیل خسروشاهی در سال 1298 هجری شمسی در خانواده ای سرشناس به دنیا میآید پدرش حاج غفار با دوعمویش حاج میرزا حسن وحاج حسین از تا جران سرشناس بودند حاج غفار وسارا سلطان خسروشاهی دارای هشت فرزند بودند که هوش واستعداد آنها زبانزد خاص وعام بود علی برادر بزرگ جلیل به خاطر ذکاوت بالا به علی ذکی معروف بود او در سال 1308 از مدرسه عالی حقوق وعلوم سیاسی با کسب رتبه ی اول و دریافت مدال فارغ التحصیل می شود جلیل در سال 1318 به خدمت سربازی می رود دوران سربازی او با اشغال ایران توسط نیروهای خارجی در شهریور 1320 مصادف می شود سربازها از پادگان فرار می کنند اما اوبا لباس نظامی در مقابل سرهنگی که فرمانده اش بود می ایستد ومی گوید برای خدمت گذاری به وطن آماده است سرهنگ به او می گوید شاه مملکت از مقابل دشمن فرار کرده است وتو آمده ای که بگویی می خواهی خدمت کنی .

ایشان در سال 1323 با دختر خاله اش رفعت کمپانیه ازدواج میکند اما در سال 1344 همسرش در اثر بیماری خونی فوت می کند مرگ همسر تاثیر بدی بر روحیه دخترانش که آن زمان 12و20 ساله بودند می گذارد به شهید بهشتی که مسئول مرکز اسلامی هامبورگ بود تلفن می زند ودر خواست می کند تا به دخترانش دلداری بدهد واونیز با حضور در خانه حاج جلیل به آنها دلداری می دهد تا آرام شوند مرگ همسر نقطه عطف زندگی ایشان بود .

از کارهای اقتصادی حاج جلیل می توان به موارد زیر اشاره کرد مدیریت کارخانه پارچه بافی آذربایجان –تجارتخانه فرش در هامبورگ – بنیانگذاری گروه صنعتی مینو – نمایندگی چندین شرکت اروپایی در ایران و... اشاره کرد .

اما مهمترین کار ایشان که نامشان را در تاریخ ایران جاودانه کرده است همانا ساخت بیش از 400 مدرسه در دورافتاده ترین نقاط کشور است خیر مدرسه سازی که هیچ گاه در هیچ مراسم کلنگ زنی یا افتتاح او را ندیدند ایشان سوای ساخت مدارس بیش از1000 سرویس بهداشتی نیز در مدارس سراسر ایران ساختند و یاری گر هزاران در مانده وحامی هزاران یتیمی بودند که تا آخر عمر مرحوم حاج جلیل خسروشاهی  را نشناختند .

ایشان در روز دوشنبه پنجم شهریور سال 1386 در سن 88 سالگی در کشور سوئیس به رحمت ایزدی شتافت.

مدارس امام جعفر صادق (ع) وهنرستان قدس از جمله مدارسی هستند که آن بزرگوار در زادگاهش خسروشهر به یادگار گذاشته است .   


پنج شنبه 89 مرداد 28 , ساعت 11:15 صبح
 
به گزارش ایلنا:
 رییس سندیکای جایگاه‌داران پمپ بنزین با بیان اینکه متوسط خرید بنزین توسط خودروهای سواری و موتورسیکلت‌ها به شدت کاهش یافته است، می گوید: خریداران بنزین کمتر نسبت به خرید یک باک بنزین طی ماه‌های اخیر اقدام می‌کنند و غالب دارندگان خودروهای سواری در هر بار مراجعه به پمپ بنزین بین 5 تا 10 لیتر بنزین می‌خرند. این در حالی است که پیش از این متوسط خرید بنزین توسط خودروهای سواری بین 20 تا 30 لیتر بوده است.

«بیژن حاج محمدرضا» می‌گوید: همچنین میزان خرید بنزین توسط دارندگان موتورسیکلت به یک تا یک‌و‌نیم لیتر رسیده است که این وضعیت جایگاه‌داران را با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو کرده است.

وی با اشاره به صف‌های طویل مقابل پمپ بنزین‌ها گفت: حجم کار جایگاه‌داران به شدت افزایش و درآمد آنها به شدت کاهش یافته است.

به هر حال کاهش سهمیه‌ها و گرانی بنزین نیمه آزاد سبب شده است تا مردم برای پر کردن یک باک به دفعات به پمپ بنزین مراجعه کنند.

«حاج محمدرضا» گفت: شاید برای اولین بار باشد که صف‌های طویل برای خرید بنزین در پمپ بنزین‌ها نه به خاطر افزایش مصرف بنزین، بلکه به خاطر کاهش مصرف آن رخ داده است.

وی در توضیح این مطلب افزود: برخی از ما سوال می‌کنند، آیا پمپ بنزین‌ها در شرایط فعلی با کمبود بنزین روبه‌رو نیستند و تحریم‌ها تاثیری بر وضعیت عرضه سوخت نگذاشته است. در جواب این سوال می‌گوییم که به جای کمبود بنزین ما با کمبود مشتری روبه‌رو شده‌ایم.

وی ادامه داد: میزان فروش بنزین از 150 هزار لیتر در روز به حدود 90 هزار لیتر کاهش یافته و این روند کاهشی تداوم دارد. به طوری که حتی در مرداد ماه نسبت به تیرماه شاهد کاهش مصرف بنزین بودیم.

پنج شنبه 89 مرداد 28 , ساعت 11:13 صبح
 
به گزارش مهر:
آیت الله هاشمی رفسنجانی پس از صحبت با آیت الله آملی لاریجانی گفت: ریاست قوه قضائیه اعلام کرده است که هیئت بررسی وقف دانشگاه آزاد اسلامی هنوز هیچ نظری نداده است.

دبیرخانه هیئت موسس دانشگاه آزاد با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: در پی اخبار منتشر شده در برخی سایتها و رسانه های دولتی پیرامون نظر هیئت منتخب رهبر معظم انقلاب اسلامی برای بررسی وقف دانشگاه آزاد اسلامی، در سحرگاه امروز چهارشنبه 27 مردادماه آیت الله هاشمی رفسنجانی با آیت الله آملی لاریجانی در خصوص صحت و سقم خبر مذکور، مذاکره و رئیس قوه قضائیه ضمن اظهار تعجب از انتشار چنین اخباری به ایشان اعلام کردند هنوز هیئت مذکور در این خصوص نظری نداده و اصولا این هیئت تصمیم گیر نیست و بنا است تنها نظر خود را به رهبر معظم انقلاب اعلام کند.

از طرف دیگر مقرر شد نظرات حقوقی و فقهی هیئت موسس و هیئت متولیان موقوفات دانشگاه آزاد اسلامی در مورد وقف دانشگاه آزاد نیز برای ریاست قوه قضائیه ارسال شود.

پنج شنبه 89 مرداد 28 , ساعت 11:12 صبح
 
 یک پژوهش علمی نشان داده است برای مردانی که به لحاظ مالی به همسران خود وابسته هستند، احتمال خیانت در روابط زناشویی بیشتر است.

نتیجه این تحقیق باعث می‌شود زنان موفق در هر نقطه از جهان اندکی تامل کنند.

بر اساس این تحقیق شوهرانی که درآمدشان کمتر از همسرانشان است، پنج برابر بیشتر در روابط زناشویی خود تقلب و بی‌وفایی می‌کنند.

محققان معتقدند مردانی که ژست سنتی نان آور خانه بودن را از دست می‌دهند، برای غلبه بر این درد احساسی به دنبال راه حلی می‌گردند.

به گزارش روزنامه‌ تلگراف، با وجود این آمار که نشان می‌دهد بیش از ‌7/2 میلیون زن انگلیسی درآمدی بیشتر از شوهرانشان دارند، چنین بی‌وفایی‌ها و خیانت‌هایی از سوی شوهران به طور فزاینده در این کشور شایع شده است.

محققان دانشگاه کورنل ثابت کرده‌اند که راز وفاداری در زندگی زناشویی و تداوم این رابطه آن است که درآمد زنان ‌25 درصد کمتر از شوهرانشان باشد و هر چه این شکاف درآمدی کمتر شود، احتمال بی‌وفایی شوهران افزایش می‌یابد.

پنج شنبه 89 مرداد 28 , ساعت 10:59 صبح

 

 علی مطهری با بیان اینکه رای آقای احمدی‌نژاد از رهبری انقلاب است، گفت: مردمی که به آقای احمدی‌نژاد رای دادند به دلیل این بود که گمان می‌کردند ایشان تابع محض رهبر انقلاب هستند.

 دیگر اظهارات مطهری در گفت‌و گو با آفتاب بدین شرح است :

• آقای احمدی‌نژاد برای آنکه رئیس‌جمهور شود مقداری هم خودش تلاش کرد اما نمی‌توان حمایت اصول‌گرایان از وی را انکار کرد.

• عمده رای آقای احمدی‌نژاد به خاطر حمایت اصول‌گرایان از وی بود.

• اصول‌گرایان با توجه به اینکه در دور دوم ریاست جمهوری آقای احمدی‌نژاد انتقادات زیادی هم به وی داشتند اما همچنان از وی حمایت کردند و رئیس‌جمهور و حامیانش نمی‌توانند منکر این باشند.

گفتنی است جوانفکر در برنامه دیروز امروز فردا که سه شنبه شب از صداو سیمای جمهوری اسلامی پخش شد تاکید کرد احمدی‌نژاد رای خود را از مردم و نه از اصول‌گرایان به‌دست آورده است.


پنج شنبه 89 مرداد 28 , ساعت 10:58 صبح

 

 روزنامه جمهوری اسلامی به نقل از سایت آتی نیوز نوشت:

شب چهارشنبه همزمان با برگزاری مراسم شبهای ماه رمضان در مسجد ارگ تهران سرنشینان اتومبیلی که به صورت مشکوک درحال فیلم برداری از افرادی که به مسجد ارک وارد می‌شدند بودند، به علت عدم پاسخ‌گوئی قانع کننده، درخصوص علت حضور و فیلم برداری، توسط مقامات امنیتی بازداشت شدند. یک منبع آگاه به خبرنگار آتی نیوز گفت: در بازجوئی‌های اولیه این افراد خود را منتسب به یکی از افراد خاص در ریاست جمهوری معرفی کرده و گفته‌اند ما ماموریت داشتیم از افرادی که مشاغل دولتی دارند و در مجلس منصور ارضی شرکت می‌کنند برای این فرد خاص فیلم تهیه کنیم. بعضی افراد حاضر در مسجد ارک قصد برخورد شدید با این افراد را داشتند که با وساطت و پادرمیانی افراد نزدیک به حاج منصور ارضی از این کار منع شدند اما مقداری درگیری فیزیکی و زد و خورد نیز گزارش شده است. همچنین به گفته بعضی افراد حاضر در صحنه، این عوامل فیلم برداری برای اینکه حاضرین در مسجد به آنها شک نکنند از چند زن نیز استفاده کرده بودند.


چهارشنبه 89 مرداد 27 , ساعت 8:34 عصر
روسای سه قوه، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و مسئولان نظام با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند.

 همزمان با هفتمین روز از ماه مبارک رمضان، عصر امروز روسای سه قوه، رئیس مجمع تشخیص مصلحت و مسئولان نظام با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند.
این مراسم تا این لحظه در حال برگزاری است و قرار است مسئولان نظام پس از اتمام سخنرانی رهبر معظم انقلاب، نماز مغرب و عشاء را به امامت مقام معظم رهبری قرائت و روزه خود را در حضور معظم له افطار کنند.


<      1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ