سفارش تبلیغ
صبا ویژن
با ذکر خدا دلها زنده می شود . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
سه شنبه 89 مرداد 26 , ساعت 7:0 عصر



رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام جایگاه علم و دانش را در جوامع انسانی و دنیای کنونی بسیار والا و ارزشمند خواند.

به گزارش ایسنا آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از اساتید و اعضای هیأت‌های علمی دانشگاه‌های شهر تهران با اشاره به تأکید اسلام و قرآن به فراگیری و نشر علم خاطرنشان کرد: از مهمترین نقاط قوت اسلام از نظر مدیریت کشور تأکید بر دانش‌محوری در این مکتب رهایی‌بخش است.

وی در بخش دیگری از سخنانش، توسعه سریع علمی و دانشگاهی کشور پس از انقلاب را از افتخارات نظام اسلامی خواند و با توجه به جایگاه دانش و پژوهش در چشم‌انداز 20 ساله کشور، سیاست‌های کلی و برنامه‌های پنج ساله توسعه تأکید کرد: حفظ و گسترش زمینه‌های علمی و پژوهشی کشور از نکات مورد تأکید همه برنامه‌ها و دولت‌ها بوده و در حال حاضر نیز انتظار جامعه علمی کشور، ایجاد تسهیلات لازم برای ادامه و توسعه این روند است.

وی دغدغه‌های مطرح شده توسط اساتید و دانشجویان را در زمینه‌های علمی و پژوهشی به حق خواند و گفت: بازگشت تمرکزگرایی و گزینش‌های خارج از قاعده به محیط دانشگاه، رشد علمی کشور را با وقفه مواجه و نگاه‌ها را از محیط‌های علمی داخل به خارج از کشور متوجه خواهد کرد.

رییس مجلس خبرگان رهبری، اعتماد را عنصر اساسی حفظ جوامع انسانی خواند و با تأکید بر لزوم افزایش اعتماد میان دولت و جامعه، دولت و نخبگان و همچنین میان خود مردم افزود: انقلاب و نظام اسلامی با سرمایه اعتماد متقابل مردم و انقلابیون و مسوولان نظام تاکنون به راه خود ادامه داده است و حفظ همین اعتماد، ضامن آینده کشور و نظام خواهد بود.

وی یأس و ناامیدی را آفت هر جامعه و کشور روبه توسعه خواند و اظهار کرد: مردم، گروه‌ها و مسوولان نظام باید با تدبیر و عقلانیت و نیز با حفظ وحدت و یکپارچگی در برابر شیطنت‌های داخلی و خارجی، دشمنان این مرز و بوم را از رسیدن به اهداف پلیدشان دور سازند.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ