سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرگاه یکی از شما از چیزی که نمی داند، پرسیده شود، از گفتن «نمی دانم»خجالت نکشد . [امام علی علیه السلام]
 
سه شنبه 89 مرداد 26 , ساعت 10:11 صبح

 

 قسمت پنجم مجموعه تلویزیونی شبانه شبکه تهران با مرور قسمت قبل و حذف سکانس‌های شوخی با ناجا و همچنین برخی دیالوگ‌های مربوط به بازداشتگاه‌ها پخش شد.



 بعد از پخش قسمت چهارم مجموعه تلویزیونی «نون و ریحون» از شبکه تهران و وجود برخی شوخی‌های قابل تامل با ناجا و مسائل مربوط به زندان و نوع برخورد با متهمان، شبکه تهران در پخش قسمت پنجم این مجموعه ـ دوشنبه 25 مردادـ با پخش برخی تصاویر قسمت قبل و حذف سکانس‌ها و دیالوگ‌هایی که در خبر شب گذشته خبرآنلاین نیز ذکر شده بود به نوعی از مواضع طنزآلود و انتقادی این مجموعه عقب نشینی کرد.

گفته می‌شود سکانس‌ها و دیالوگ‌هایی که به برخی از آنها اشاره شده بود در تکرار قسمت چهارم که دوشنبه ظهر از شبکه تهران پخش شده نیز حذف شده بود.


سه شنبه 89 مرداد 26 , ساعت 10:10 صبح

 

سخنگوی شورای شهر اصفهان گفت: «تولیدکنندگان و دست‌اندرکاران ساخت سریال «در مسیر زاینده‌رود» باید از مردم اصفهان عذرخواهی کنند.»

ابوالفضل قربانی اظهار داشت: «برخی دیالوگ‌های ارائه شده از سوی بازیگران سریال «در مسیر زاینده‌رود» که این روزها از تلویزیون پخش می‌شود، تا حد تمسخر لهجه اصفهانی نیز پیش رفته و بر همین اساس تولیدکنندگان این سریال باید از مردم اصفهان عذرخواهی کنند.»

وی اضافه کرد: «اگر بازی در نقش‌های سریال «در مسیر زاینده‌رود» به بازیگران اصفهانی سپرده می‌شد آنها می‌توانستند ضرب‌المثل‌های اصیل اصفهانی را به عنوان میراث ماندگار اصفهان زنده کنند.»

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: «اگر سریال «در مسیر زاینده‌‌رود» به کارگردانی حسن فتحی که برای ایام مبارک رمضان ساخته شده، بر روی ظرافت‌های لهجه اصفهانی بیشتر کار می‌کرد، بسیار موفق‌تر بود.»

وی با بیان اینکه سریال «در مسیر زاینده‌رود» در زمانی کوتاه تهیه شده و فرصتی برای ارائه بهتر آن وجود‌ نداشته، افزود: «مسئولان و دست‌اندرکاران سریال «در مسیر زاینده‌رود» باید به مردم بیان کنند این گویش اصفهانی نیست و این مسئله را از دل مردم اصفهان در بیاورند.»

سخنگوی شورای شهر اصفهان یکی از دلایل اصلی درست نبودن گویش اصفهانی سریال در مسیر زاینده‌رود را استفاده از هنرپیشه‌های غیر‌بومی شهر اصفهان عنوان کرد و بیان داشت: در این سریال چون بازیگران غیر اصفهانی هستند و گویش مادریشان به لهجه مردم اصفهان نیست، به خوبی نمی‌توانند در چنین مجموعه‌ای موفق باشند و حتی ممکن است به سمت مسخره کردن این لهجه نیز پیش بروند.

وی تصریح کرد: مردم شهر اصفهان به خوبی می‌دانند که سریال در مسیر زاینده‌رود با اعتباری که برای آن در نظر گرفته شده هیچگاه متوقف نمی‌شود اما به دلیل اینکه گویش اصفهانی در آن به خوبی رعایت نشده باید از شهروندان اصفهان در این راستا عذرخواهی شود.


سه شنبه 89 مرداد 26 , ساعت 10:5 صبح

 

دفتر تشکل جامعه اسلامی دانشجویان( شاخه مورد حمایت نهاد ریاست جمهوری) شب گذشته به دستور رئیس دانشگاه تهران پلمپ شد.

به گزارش رسیده پس از تشدید اختلافات میان تشکل جامعه اسلامی دانشجویان که باعث شد انتخابات این تشکل توسط بخشی از اعضای آن زیر سوال برود، تشکل جدیدی با همان عنوان راه اندازی شد که گفته می شود جریانی موازی است که از سوی نهاد ریاست جمهوری حمایت می شود.

اوج گیری این اختلافات ، رئیس دانشگاه تهران را وارد معرکه کرد و نهایتا توسط وی، دستور پلمب ساختمان این تشکل( بخش مورد حمایت نهاد ریاست جمهوری) صادر شد و شب گذشته به اجرا در آمد.

اعضای تشکل اصلی جامعه اسلامی دانشجویان، تشکل موازی را دولت ساخته و در راستای ایجاد اختلاف میان دانشجویان می دانند و آن را شبیه تشکل موازی برای جامعه وعاظ معرفی می کنند.

گفته می شود فرزند یکی از مقامات ارشد اجرایی کشور، حامی اصلی تشکل انشعابی مورد حمایت دولت است.

خبرهای تکمیلی متعاقبا ارسال می شود.


سه شنبه 89 مرداد 26 , ساعت 10:4 صبح

 روزنامه رسالت نوشت:

سفارت فرانسه در تهران به بهانه کار فرهنگی در صدد ارتباط گیری با نخبگان ایرانی است. شنیده های موثق حاکی است سفارت فرانسه در تهران اخیرا روابط نزدیکی با برخی بازیگران سینما داشته و به برخی پیشنهاد بورسیه شدن در فرانسه و به یکی از کارگردانان مسئله دار با نظام بزودی دکترای افتخاری خواهد داد.
همچنین شنیده  شده سفارت فرانسه با برخی نخبگان پزشکی و هسته ای ایرانی تماس گرفته و آنان را به خروج از کشور تشویق کرده است. 


دوشنبه 89 مرداد 25 , ساعت 7:3 عصر
  
 

 رئیس دفتر رئیس‌جمهور تصریح کرد: اگر پنج سخنرانی اخیر رئیس‌جمهور آمریکا و روسای جمهور سایر کشورها را در کنار هم قرار دهیم و آنها را مورد بررسی قرار دهیم متوجه می‌شویم که آنها همه بر روی یک محور ایستاده‌اند. دیپلمات‌های بزرگ جهان گواهی داده‌اند که در حال حاضر اندیشه‌های رئیس‌جمهور کشور ما است که در جهان حاکم شده است.سردمداران آمریکایی که مدعی اصلاح جهان هستند در درجه اول این دیدگاه خود را تحت تاثیر نظام جمهوری اسلامی ایران و ادبیات رهبری و رئیس‌جمهوری ایران به دست آوردند.
به گزارش خبرنگار ایلنا، اسفندیار رحیم مشایی امروز در مراسم افتتاح نمایشگاه مشروطه حاضر شد. او قبل از آنکه زبان به سخن بگشاید گفت به من گفته‌اند حرف نزن اما هر چه فکر کردم دیدم احترام کسانی که به من گفته‌اند حرف نزن واجب است اما واجب‌تر دیدم حرف بزنم.
رئیس دفتر رئیس‌جمهور در این مراسم گفت: امروز که در مقام پاسداشت از یک هنگامه ارزشمند تاریخی هستیم، علامت و نشانه زنده بودن ملت بزرگ ایران در سیر تاریخ است ملتی که با شایستگی کوشیده‌ است در همه ادوار تاریخ بهترین‌ها را به نام خود ثبت کند و زیباترین‌ها را برگزیند و انتخابات شایسته انجام دهد.
او ادامه داد: در مورد تاریخ ایران ستم بسیار شده است، آنچه که در تاریخ نوشته شده بیشتر محدود به تاریخ شاهان است و فرآیند متعالی زندگی ایرانیان آن‌طوری که باید به رشته تحریر درنیامده است.
مشایی گفت: چون ستم و ظلم بیش از هر کسی از شاهان،حکم‌رانان و فرمان‌روایان اتفاق می‌افتد یا دیده می‌شود، مشاهده می‌کنیم که بعضا بدبینی‌هایی نسبت به تاریخ ایران در برخی ذهن‌ها نقش بسته است و این در حالی است که اگر ما از منظر ملت، اندیشمندان، نخبگان، دانشمندان و هوشیاران تاریخ را بنگاریم جلوه‌های بسیار زیبا، دلربا، آرامش‌بخش و افتخار‌آفرین به ثبت می‌رسد، چنان‌که پاره‌ای از آنها به ثبت رسیده است. البته ما نقش شاهان و حکم‌رانان را هم در تاریخ منکر نمی‌شویم، باید بپذیریم چه خوب و چه بد آنها نیز بخشی از تاریخ ایران هستند.
او ادامه داد: اگر به مسائل نگاه کنیم و در مقام تحلیل تاریخی در گذشته ملت باشیم، زیبایی‌های فراوانی وجود دارد که نه تنها ما را بلکه همه اندیشمندان منصف دنیا را کفایت می‌کند تا به بزرگی و عظمت ملت ایران گواهی دهند.
رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: امروز بی‌شک ملت ایران از ارجمند‌ترین و بزرگ‌ترین ملت‌های همیشه تاریخ بوده‌اند و این نیاز به اثبات ندارد.
او توضیح داد: ایرانیان در شکل‌گیری مدنیت برای اولین بار در ایران، برای رویداد بسیار بزرگ اسلام‌ آوردن ایرانیان و سپس نیز در پایه‌گذاری فرهنگ و تمدن اسلامی که ایرانیان پیشتاز و بی‌بدیل در آن بودند.
مشایی گفت: هر روز که می‌گذرد نام ایران در جهان بزرگ و بزرگ‌تر می‌شود و این در حالی است که هر روز بر هجمه سنگین تبلیغات علیه ایران افزوده می‌شود. اکنون به طور روزافزون نام ایران با شجاعت، قاطعیت، عظمت و شکوه بر سر زبان‌ها افتاده‌ است و ذهنیت بازگشت تاریخی ملت ایران به اوج شکوه در ذهن اندیشمندان جهان در حال شکل‌گیری است و این فرصت جدید تاریخی ملت ایران است.
او ادامه داد: من بیش از آنکه به گذشته تاریخی تاکید کنم به امروز تاکید دارم ما اکنون در مسیر شکل‌گیری منحنی جدیدی در تاریخ این سرزمین هستیم. امروز می‌توانیم خرسند باشیم که دوره جدیدی بر اساس همان ظرفیت‌های بلند تاریخی سازمان یافته است.
رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: اگر بخواهیم به دو هزار و 500 سال پیش افتخار کنیم کفایت نمی‌کند. ما باید امروز از جسارت ایرانی استفاده کنیم و با نگاه بلند تاریخی صحنه امروز را بیارائیم و افق بسازیم.
او ادامه داد: اکنون هزار و 400 سال از اسلام می‌گذرد اما 30سال پیش انقلاب اسلامی برای اولین بار اتفاق افتاد.
مشایی گفت: پیامبر که منشا تحولات بزرگ تاریخ بوده بعد از 23 سال رسالتی که داشت جسدش بر روی زمین باقی ماند و نخبگان حکومت آن زمان بر اساس سلیقه خودشان به دنبال جانشین حکومت برآمدند و همین باعث شد که چه‌ها بر سر علی (ع)، حسن (ع) و حسین (ع) بیایند.
او توضیح داد: اما انقلاب اسلامی در ایران اتفاق افتاد سرزمینی که صلاحیت داشت پیشوا و پرچمدار باشد، در کشوری که حقیقت اسلام را می‌فهمید. بنابراین هر درسی برای هر کسی قابل عرضه نیست پیش‌نیاز می‌خواهد و تاریخ پیش‌نیاز است.
رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: ما از نهضت حسین می‌آموزیم که معادلات سیاسی بر مبنای منافع روز تعیین‌کننده نیست و در نهایت آن کسی که پیروز میدان بود حسین بود.
او ادامه داد: در قیام عاشورا قبل از واقعه، امام حسین یارانش را جمع کرد و به آنها گفت هر که به میدان می‌رود شهادت خود را یقین بداند هر که می‌خواهد بماند، هر که می‌خواهد برود. آنان که ماندند برای امام ماندند. برای حقیقت اسلام مانده‌اند و امام حسین نیز مقامی را که بعد از شهادت به این شخصیت‌های برجسته اعطا خواهد شد، به آنها نشان داد. برخی می‌گویند این مقام مربوط به بهشت است و گروهی دیگر می‌گویند مقامی که به آنها اعطا شده مربوط به دوران پس از ظهور است.یعنی زمانی که قیام جهانی اتفاق می‌افتد.
او در رابطه با انقلاب اسلامی ایران گفت: باید به این سئوال پاسخ دهیم که مردم ایران چرا انقلاب کردند آیا جنس گران شده بود که قیام کردند آن زمان که پیکان 18 هزار تومان بود الان قفل فرمان چند است؟
مشایی گفت: باید انقلاب اسلامی ایران تحلیل شود و نباید هر کسی با افکار خود انقلاب اسلامی ایران را تحلیل کند. برخی می‌گویند بعضی از کسانی که در انقلاب شرکت داشتند حذف شدند و گمان می‌کنند حق کسانی در انقلاب اسلامی ایران ضایع شده است.
رئیس دفتر رئیس‌جمهور ادامه داد: گروهی می‌گویند اعراب بی‌تمدن به ایران حمله کرده‌اند و با زور اسلام را به ایران تحمیل کرده‌اند در حالی که این گفته صحت ندارد، چطور ایران باشکوهی که از آن یاد می‌شد توانست مغلوب اعراب بی‌تمدن شود این‌گونه تحلیل نادرست است ایرانیان با آغوش باز اسلام را پذیرفتند. زیرا هرگز از اسلام بازنگشتند و ایرانیان بودند که فلسفه اسلامی را پایه‌گذاری کردند و سبب ماندگاری اسلام شدند.ایرانیان حقیقت اسلام را انتخاب کردند و اندیشه واقعی اسلامی را پذیرفتند. و این گرویدن ایران به اسلام یک گزینش و فهم تاریخی بوده است.
او ادامه داد: ما متاسف هستیم که امروز بعد از 104 سال باید اثبات کنیم که روحانیت شیعه در انقلاب مشروطه سهم اصلی را داشته است.
مشایی گفت: سال اولی که در سازمان میراث فرهنگی مسئولیت داشتم در همایشی تمایل سخنرانان به دنبال این بودند که اثبات کنند فردوسی خدا را قبول داشته و بعد اثبات کنند او مسلمان بوده و بعد نیز اثبات کنند شیعه بوده است و این جای تاسف است.
رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: حقیقت ایران اسلام ناب است اگر این موضوع را فراموش کنیم به جایی می‌رسیم که نه از ایران چیزی باقی می‌ماند و نه از اسلام. نباید یادمان برود که ایرانیان کدام اسلام را قرار است در ایران تبلیغ کنند. کدام دیدگاه را باید ارائه کنند.
او ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران ماموریت بزرگی را بر عهده دارد، پایگاه اول تفکر مهدوی ایران است و ما به سمت تاریخ تضمین شده‌ای که خدا تعیین کرده در حرکت هستیم.
رئیس دفتر رئیس‌جمهور ایران گفت: در حال حاضر مدعی پایه‌گذاری دوره جدیدی در جهان است و امروز بزرگ‌ترین ظلم به ایران این است که ایران را در چارچوب یک جغرافیای تعیین شده در نظر بگیریم. امروز تفکر ایرانیان باورهای جهان اسلام را فتح کرده است.
مشایی گفت: انقلاب ایران خیلی وقت است که به جهان صادر شده است و قرار نیست که صدور انقلاب به معنای آن باشد که حکومت و قانون اساسی کشورها عوض شود. صدور انقلاب یعنی اینکه اندیشه‌های انقلاب اسلامی ایران در جهان پذیرفته شود که این اتفاق افتاده است.
رئیس دفتر رئیس‌جمهور تصریح کرد: اگر پنج سخنرانی اخیر رئیس‌جمهور آمریکا و روسای جمهور سایر کشورها را در کنار هم قرار دهیم و آنها را مورد بررسی قرار دهیم متوجه می‌شویم که آنها همه بر روی یک محور ایستاده‌اند. دیپلمات‌های بزرگ جهان گواهی داده‌اند که در حال حاضر اندیشه‌های رئیس‌جمهور کشور ما است که در جهان حاکم شده است.
او ادامه داد: سردمداران آمریکایی که مدعی اصلاح جهان هستند در درجه اول این دیدگاه خود را تحت تاثیر نظام جمهوری اسلامی ایران و ادبیات رهبری و رئیس‌جمهوری ایران به دست آوردند.

دوشنبه 89 مرداد 25 , ساعت 7:2 عصر
  

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس رفع اختلاف میان قوا را گامی به پیش در روابط سه قوه دانست و گفت: برگزاری جلساتی از این دست به هماهنگی میان قوای سه گانه منجر خواهد شد و باعث می‌شود که نیازی به ورود رهبری برای اصلاح روابط قوا نباشد.
علی مطهری نماینده تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به اینکه به نظر شما در جلسات سران قوا چه مطالبی باید مطرح شود؟، گفت: در جلساتی از این دست، می‌توان موانعی را که قوه‌ای برای یک قوه دیگر ایجاد می‌کند مورد بحث و بررسی قرار داد تا درباره آنها تفاهم ایجاد شود.
وی با اشاره به عدم اجرای برخی قوانین مصوب مجلس از سوی دولت، پیشنهاد کرد که اینگونه موارد در جلسات سران قوا بررسی شود تا دو قوه در مورد آنها به تفاهم برسند. همچنین ممکن است دولت از کثرت سوال از وزرا گله‌مند باشد که می‌تواند در این جلسات مورد بحث واقع شود.
نماینده تهران همچنین از پرونده برخی مقامات دولتی در دستگاه قضایی خبر داد که دولت مانع از رسیدگی به آنها است.
وی گفت: در جلسات مشترک سران قوا این موارد را نیز می‌توان بررسی کرد کما اینکه تسریع در رسیدگی به شکایات دولت یکی از درخواست های قوه مجریه از قوه قضاییه است و می‌تواند مورد تفاهم قرار گیرد.
مطهری رفع اختلاف میان قوا را گامی به پیش در روابط سه قوه دانست و افزود: در جلسات سران قوا، پرونده‌های مفاسد بزرگ اقتصادی را هم می‌توان پیگیری کرد.
وی تاکید کرد که برگزاری جلساتی از این دست به هماهنگی میان قوای سه گانه منجر خواهد شد و باعث می‌شود که نیازی به ورود رهبری برای اصلاح روابط قوا نباشد.
مطهری در پاسخ به سوالی که به انتقادات اخیر نمایندگان حامی دولت به وی و احمد توکلی از طریق خبرگزاری دولت اشاره داشت، گفت: آنها ما را متهم کردند که به رئیس‌جمهور توهین کرده‌ایم. توهین تعریف دارد و به معنای بکار بردن یک لفظ رکیک درباره یک شخص است. آیا اینکه من گفتم ”این سخن رئیس جمهور که من قانون تسهیلات ارزی برای مترو را قانون نمی‌دانم و اجرا نمی‌کنم، به معنی هموار شدن راه استبداد است” توهین است؟
وی افزود: اگر می‌گویند این سخن توهین است پس فرقی بین انتقاد و توهین نیست و اساسا باب انتقاد بسته می‌شود. من نمی‌دانم این نمایندگان که تعداد آنها از تعداد انگشتان دو دست تجاوز نمی‌کند و به طور ثابت در پروژه‌های تحقیر مجلس شرکت می‌کنند و فراموش کرده‌اند که در درجه اول، وکیل مردمند و باید از حقوق ملت دفاع کنند، چه پاسخی برای موکلین خود دارند؟ چرا خود آنها به قانون‌گریزی دولت انتقاد نمی‌کنند و فقط امثال من و توکلی باید صحبت کنیم.
عضو فراکسیون اصولگرایان در پایان توصیه کرد: به هر حال من اینها را که همه از دوستانمان هستند به تقوا و بصیرت و رعایت انصاف دعوت می‌کنم.

دوشنبه 89 مرداد 25 , ساعت 7:0 عصر
به گزارش مهر:
 یک مقام مسئول از ابقای احمد علیرضا بیگی در مسئولیت استانداری آذربایجان شرقی خبر داد.

این مقام آگاه گفت: قرار بود آقای احمد علیرضابیگی برای تصدی مسئولیتی در نیروی انتظامی کشور از استانداری آذربایجان شرقی خداحافظی کند که این موضوع با مخالفت رئیس جمهور مواجه شد.

وی افزود: به دنبال مخالفت رئیس جمهور با حضور آقای بیگی در ناجا و تاکید بر ادامه خدمتگزاری به مردم آذربایجان شرقی، خانواده ایشان در تبریز مستقر شده و موضوع تغییر و تحول در مدیریت ارشد آذربایجان شرقی منتفی گردید.

این مقام مسئول از نحوه برخورد رسانه ها با موضوع تغییر و تحول در استانداری آذربایجان شرقی انتقاد کرد و افزود: جو رسانه ای در این زمینه چنان سنگین شده بود که برخی از مدیران، حتمی بودن خداحافظی آقای بیگی با استانداری را باور کرده بودند.

وی با بیان اینکه تصدی مسئولیت استانداری، مستلزم طی مراحل مختلفی است، بیان اسامی مختلف برای این مسئولیت بدون در نظر گرفتن ساده ترین مسایل از سوی برخی رسانه ها را مایه تعجب خواند.

وی با اشاره به تصمیم دولت در استفاده از آقای بیگی به عنوان مدیر ارشد آذربایجان شرقی، اظهار داشت: امیدواریم که این تصمیم درست، اثرات خود را هر سریعتر نشان دهد.

دوشنبه 89 مرداد 25 , ساعت 6:59 عصر
به گزارش آتی:
خواننده مشهور موسیقی پاپ ایران که پس از انتخابات ریاست جمهوری در زمره منتقدان دولت و رئیس جمهور قرار گرفت، به حالت قهر کمتر در برنامه ها و مراسم‌ها حضور می‌یابد.

اسفندیار رحیم مشایی رئیس دفتر جنجالی رئیس جمهور که طی ماه‌های گذشته ارتباطات گسترده‌ای با هنرمندان و به ویژه سینماگران آغاز کرده است اخیرا با واسطه،‌ چندین بار با محمد اصفهانی خواننده معروف کشورمان تماس گرفته تا از او دلجویی کرده و او را در طیف هنرمندان نزدیک به خود قرار دهد ولی تا کنون جواب مثبتی از اصفهانی نگرفته است.

اصفهانی سال گذشته برای مراسمی دعوت شده بود به برگزارکنندگان اعلام کرد که اگر احمدی نژاد در میانه مراسم اجرای موسیقی هم به سالن وارد شود، او اجرای برنامه را متوقف و سالن را ترک خواهد کرد.

در عین حال مشایی چندی است همچنان به دنبال حل مشکلات هدیه تهرانی است و به تازگی اکبر عبدی و چند تن دیگر از اهالی سینما را به لیست خود افزوده است.

دوشنبه 89 مرداد 25 , ساعت 5:17 عصر

 

 این پروانه زیبا که به دم‌چلچله‌ای شهرت دارم و نام علمی آن پاپیلیو ترویلوس است، در حال مکیدن شهد شکوفه گل شاه‌پسند در قاب تصویر ثبت شده است. پروانه‌ها با گرده‌افشانی، نقش مهمی در تکثیر گیاهان و گیاهان شکوفه‌دار برعهده دارند.

 

.


دوشنبه 89 مرداد 25 , ساعت 5:15 عصر

 روزنامه مردم سالاری با اشاره به کاهش ساعات کاری در ماه رمضان نوشت :

این اصرار دولت، نه تنها از نظر قانونی دچار شبهه است بلکه از جهات دیگر نیز از توجیهات قابل قبولی برخوردار نیست. از منظر قانون طبق مصوبه سال 1359 شورای انقلا ب، ساعت کار برای کارگران و کارکنان دولت به طور یکسان و 44 ساعت در هفته تعیین شده و تنظیم و تقسیم ساعت کار بر عهده دولت و واحدهای تولیدی گذاشته شده است. در حقیقت،«تقسیم» این 44 ساعت کار هفتگی بر عهده دولت است، نه کاهش ساعت کار. اما مشخص نیست چرا دولتی که خود را قانونگراترین دولت پس از انقلا ب می داند- کما این که آقای احمدی نژاد هم بر این موضوع تاکید کرده- نسبت به این قانون بدیهی بی توجهی نشان می دهد؟

این روزنامه در سرمقاله خود تصریح کرد : دولتی که خود را مجری عدالت در جامعه می داند و استقرار عدالت را از مهمترین اولویت های خود معرفی کرده، گاه با تصمیمات خود در جهتی خلا ف این آرمان حرکت می کند. هر چند اعتقاد ما این است که کاهش ساعات کاری در ماه مبارک رمضان، به هیچ وجه صحیح نیست، اما پرسش اینجاست که در کاهش ساعات کاری در ماه مبارک رمضان تا چه حد عدالت رعایت شده است؟ آیا همه سازمان ها، نهادها و شرکت ها اعم از دولتی یا خصوصی، ساعات کاری را در ماه رمضان کاهش داده اند یا کاهش ساعت کاری به منظور بهره گیری از معنویت  ماه رمضان، صرفا به برخی از کارمندان و کارگران اختصاص دارد و برخی دیگر از آنها که در بخش خصوصی فعال هستند و نیز افرادی با مشاغل آزادو... نیازی به بهره گیری از معنویت این ماه مبارک از طریق کاهش ساعت کاری ندارند؟ آیا این مصداقی از بی عدالتی نیست؟


<   <<   6   7   8   9   10   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ