سفارش تبلیغ
صبا ویژن
همه آنچه را که می دانی بر زبان میاور که همین در نادانی تو بس باشد . [امام علی علیه السلام]
 
دوشنبه 93 شهریور 3 , ساعت 5:29 عصر

گردهمایی یکروزه مسئولین سوادآموزی شهرستانها و مناطق استان آذربایجانشرقی در خانه معلم شماره 2 تبریز با حضور مدیر کل اموزش و پرورش استان، معاون سوادآموزی اداره کل و مسئولین مناطق و شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی : جمال پیری پیش از ظهر امروز درگردهمایی یک روزه مسئولان سواد آموزی  آموزش و پرورش استان که در مرکز آموزشی و رفاهی فرهنگیان شماره 2 تبریز تشکیل شد ضمن خیر مقدم گویی و تبریک هفته دولت گزارشی از وضعیت سوادآموزی و عملکرد شهرستانها و مناطق در نیمه اول سال 93 را برشمرد.

وی با اشاره به روز دولت با نام کار آفرینی و اقتصاد  گفت:سواد آموزی با مشکلات و دغدغه هایی که در جذب و تحکیم دارد در رشد و اقتصاد کشور نقش بسزایی را ایفا می کند.

  پیری تاکید کرد که کار در این عرصه نیاز به تلاش و تحرک مضاعف دارد و با فداکاری و تکیه بر تمامی امکانات و ظرفیت های بالفعل و بالقوه می توان سابقه ای درخشان در سوادآموزی ثبت کرد.

وی گفت:امسال از طرف دولت به سواد آموزی توجه ویژه ای شده است و این می تواند در سال بی سابقه باشد و باید از این ظرفیت ایجاد شده نهایت استفاده را بکنیم.

معاونت سواد اموزی استان رتبه استان در کشور را از نظر جذب سوادآموز سوم عنوان کرد و از اضافه شدن شاخه سواداموزی در ارزیابی عملکرد مدیران خبر داد.

جمال پیری تصریح کرد:22 طرح جهت جذب به مناطق و نواحی ابلاغ شده است و طبق آمار و بررسی و با توجه به فصل کاری بودن نیمه اول نتایج نسبت به سال های گذشته بهتر بوده است.

وی با تاکید بر اجرای الگوهای صادر شده از طرف استانداری در شاخه ریشه کنی بی سوادی اظهار کرد:هیچ فاکتور خاصی بر عهده مسئولین این عرصه قرار داده نشده است و هرکس با توجه به توان خود با توجه به ظرفیتی که تعیین شده است فعالیت می کند.

در این جلسه پیری طبق جمع بندی گزارش ها و آمار رسیده به مرکز ،رتبه بندی شهرستان ها و مناطق بر اساس جذب سوادآموزی در نیمه اول را عجب شیر با 74/1 درصد،خسروشاه با59/6درصد و آذرشهر با54/8 درصد به ترتیب رتبه های اول تا سوم عنوان کرد.

همچنین در رتبه بندی شهرستان ها و مناطق براساس جذب در دوره تحکیم نسبت به حجم ابلاغی در نیمه اول سال 1393 را بناب با 176/5 درصد،خسروشاه با131/8درصد و تسوج یا125 درصد به ترتیب سه رتبه برتر گزارش کرد.

در ادامه رتبه بندی شهرستان ها و مناطق در کل حجم را خسروشاه با88/5درصد،بناب69/8درصد و اهر با 51/2درصد رتبه های برتر اعلام کرد.

در پایان رتبه بندی عملکرد طرح باسواد کردن اولیای بی سواد در نیمه اول سال 93 را تشریح کرده و اعلام کرد:جلفا با 130درصد در رتبه اول قرار دارد و نظرکهریز با 121/5درصد و عجب شیر با 96/9درصد در رده های دوم و سوم قرار دارد.

لازم به ذکر است در این مراسم از رتبه های برتر شهرستان ها و مناطق با اهداء لوح توسط مدیر کل آموزش و پرورش استان تقدیر بعمل آمد.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ